TATRA 75
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 75
Pro Mrtina:
Tak ty tlumiče jsem také renovoval.Jsou stejné jako na áčku. Největší problém je asi povolit vlastní tělo kde je píst. Já jsem měl každý tlumič jiný ,takže jsem je skládal asi z pěti na ,kterých byla na každém jiná vada. Nejdůležítější věc při montáži je ,aby tlumič dobře těsnil. Je tam určitý tlak při přepouštění oleje.Je nutné použít jen tlumičový olej. Tlumič jsem vyčistil a osadil novým měděným vyžíhaným těsněním.Na těsnění jsem dal na obě plochy něco podobného jako na závity kvůli těsnosti(ale né na závit) Pak by to nešlo povolit.Podobné těsnění jsem dal i pod redukci k regulaci průtoku. Největší problém těchto tlumičů je asi únik oleje přes pracovní hřídel.Byla tam asi kůže.Zašel jsem do specializované prodejny na těsnění a pod pokličku,která je na hřídeli jsem dal za sebou dva těsnící kroužky.Vypadá to jako gufero,ale používa se to na hydraulické písty. Pak je důležité oba tlumiče sladit aby měly přibližně stejný odpor při práci.Na to slouží ten regulační šroubek ,tuším ,že na 4 nebo pětku klíč. Na zátky jsem dal fíbrové těsnění. Samotná hřídel se dá také vyndat,ale pokud ti to funguje,tak bych to neděl.
Tak ty tlumiče jsem také renovoval.Jsou stejné jako na áčku. Největší problém je asi povolit vlastní tělo kde je píst. Já jsem měl každý tlumič jiný ,takže jsem je skládal asi z pěti na ,kterých byla na každém jiná vada. Nejdůležítější věc při montáži je ,aby tlumič dobře těsnil. Je tam určitý tlak při přepouštění oleje.Je nutné použít jen tlumičový olej. Tlumič jsem vyčistil a osadil novým měděným vyžíhaným těsněním.Na těsnění jsem dal na obě plochy něco podobného jako na závity kvůli těsnosti(ale né na závit) Pak by to nešlo povolit.Podobné těsnění jsem dal i pod redukci k regulaci průtoku. Největší problém těchto tlumičů je asi únik oleje přes pracovní hřídel.Byla tam asi kůže.Zašel jsem do specializované prodejny na těsnění a pod pokličku,která je na hřídeli jsem dal za sebou dva těsnící kroužky.Vypadá to jako gufero,ale používa se to na hydraulické písty. Pak je důležité oba tlumiče sladit aby měly přibližně stejný odpor při práci.Na to slouží ten regulační šroubek ,tuším ,že na 4 nebo pětku klíč. Na zátky jsem dal fíbrové těsnění. Samotná hřídel se dá také vyndat,ale pokud ti to funguje,tak bych to neděl.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Oleje na trhu
[PARAMO PP 44 ISO VG 680; API GL-3
Plnění oběhových mazacích soustav
- starší průmyslové převodovky
- převodovky starých automobilů
viskozita při 40 °C (mm2/s) 680
viskozita při 100 °C (mm2/s) 33
bod tuhnutí (°C) 0
bod vzplanutí (°C) 200
protikorozní vlastnosti vyhovuje
PARAMO PP 13 ISO VG 220; API GL-3
- plnění oběhových mazacích soustav
- starší průmyslové převodovky
- převodovky starých automobilů
Vlastnosti výrobku
viskozita při 40 °C (mm2/s) 220
viskozita při 100 °C (mm2/s) 17
bod tuhnutí (°C) -12
bod vzplanutí (°C) 180
protikorozní vlastnosti vyhovuje
Plnění oběhových mazacích soustav
- starší průmyslové převodovky
- převodovky starých automobilů
viskozita při 40 °C (mm2/s) 680
viskozita při 100 °C (mm2/s) 33
bod tuhnutí (°C) 0
bod vzplanutí (°C) 200
protikorozní vlastnosti vyhovuje
PARAMO PP 13 ISO VG 220; API GL-3
- plnění oběhových mazacích soustav
- starší průmyslové převodovky
- převodovky starých automobilů
Vlastnosti výrobku
viskozita při 40 °C (mm2/s) 220
viskozita při 100 °C (mm2/s) 17
bod tuhnutí (°C) -12
bod vzplanutí (°C) 180
protikorozní vlastnosti vyhovuje
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
olej
Samozřejmě je tady spousta lidí,kteří ti dají i jiné informace ohledně olejů do Tatry.Především Karel o tom ví asi nejvíc. Já jsem zkoušel PP 90 Mogul,ale je to řídké,trošku hlučnost a pokud máš netěsnosti,tak ten olej jde ven. Paramo PP 13 je velmi dobrý olej,je hustší a je to kompromis.Ale olej Paramo PP 44 je asi jistota .Je velmi hustý,tlumý a nemusíš mít obavy ,že vyteče případnými netěsnostmi.Když jsem vypouštěl převodový olej z mé Tatry,připomínalo mě to med. Nyní tam mád PP44 a je to opravdu dobrý.
[
[
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
Pekne. Videl som take aj nazivo. Klasicka prevodovka + volnobezka + rychlobezka :O)
Vie niekto co je ten gombik v drziaku volantu nad volantovou tycou? mam tiez otvor v palubovke na tom mieste, ale neviem co tam bolo. Drziak sa nezachoval a predpokladal som ze otvor tam ani nepatri. Toto je prvy zaber kde take nieco vidim. Ine Tatry tam mali rucny plyn, ktory ma T75 vedla. Tak ale co je ten gombik??
Vie niekto co je ten gombik v drziaku volantu nad volantovou tycou? mam tiez otvor v palubovke na tom mieste, ale neviem co tam bolo. Drziak sa nezachoval a predpokladal som ze otvor tam ani nepatri. Toto je prvy zaber kde take nieco vidim. Ine Tatry tam mali rucny plyn, ktory ma T75 vedla. Tak ale co je ten gombik??
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Knoflík na konzoli volantové tyče
Na tuto otázku Ti Karel nemůže odpovědět, protože to neví. Jedná se stoprocentně o fotku palubní desky mého kabrioletu (s rychloběhem i volnoběhem), který byl letos poprvé uveden do provozu po renovaci a je neustále všude intenzivně fotografován. Snažil jsem se maximálně zachovat původní přístrojové osazení palubní desky a tak tam mám navíc pouze dvě neoriginální věci. Nenápadnou modrou kontrolku dálkových světel napravo od konzole volantové tyče a repliku starého vypínače v nepotřebné dírce v této konzoli. Tento vypínač slouží k ovládání červené mlhovky na zádi vozu. Konzole v palubní desce sloužící k uchycení volantové tyče se objevila poprvé u Tatry 57 čisté a potom i u všech Tater řady 57. Pro Tatru 75 byla také využívána beze změny zřejmě v rámci unifikace výroby a tím i pro úspory ve výrobě. Ta středová dírka nad volantovou tyčí je tedy původně u Tatry 75 opravdu k ničemu.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Knoflík na konzoli volantové tyče
U Tatry 57 tento otvor slouží pro páčku ručního plynu.Ten držák je naprosto stejný.Zcela jistě tam má být ten ruční plyn.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
U všech Tater řady 57 tam v té dírce opravdu byl ruční plyn, ale u všech pětasedmdesátek, které jsem kdy viděl (několik desítek) a u mých dvou vozů koupených v původním stavu byl vždy ruční plyn vpravo vedle té konzole v palubní desce. Je to z toho důvodu, že Tatry 75 mají jinak tvarovanou a větší nádrž (50 litrů). Z toho důvodu táhlo ručního plynu tam prostě vést mezi volantovou tyčí a nádrží z motorového prostoru technicky nejde a proto je táhlo vedeno napravo od volantové tyče.
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
Dakujem za odpovede.
Samozrejme som vedel ze 57cky maju v drziaku i ovladanie rucneho plynu a vedel som aj ze 75ka ho ma vedla. Len som zavahal, ci v originale nie je nieco v otvore o com neviem, ale je to ako som predpokladal, ze sa jedna len o "vylepsenie".
Mimochodom na mojej palubke je vpravo dole od tachometra, zrkadlovo s ovladanim kohuta paliva, vypinac o ktorom predpokladam ze spinal podsvietenie tachometra. Na Pacovej palubke ho nevidim.
BTW, Paca> nenasli by sa komplexnejsie fotky z renovacie, povodneho i sucasneho stavu?
Samozrejme som vedel ze 57cky maju v drziaku i ovladanie rucneho plynu a vedel som aj ze 75ka ho ma vedla. Len som zavahal, ci v originale nie je nieco v otvore o com neviem, ale je to ako som predpokladal, ze sa jedna len o "vylepsenie".
Mimochodom na mojej palubke je vpravo dole od tachometra, zrkadlovo s ovladanim kohuta paliva, vypinac o ktorom predpokladam ze spinal podsvietenie tachometra. Na Pacovej palubke ho nevidim.
BTW, Paca> nenasli by sa komplexnejsie fotky z renovacie, povodneho i sucasneho stavu?
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Fotky z renovace
Fotek mám dost, ale bohužel se mi zatím k mým dvěma přízpěvkům nepodařilo nic přiložit, ač jsem se o to pokoušel. Skončilo to vždy hlášením, že mám snímky v moc vysokém rozlišení, které Tatraportal technicky nebere. Takže se poprvé v mém životě pokusím v editačním fotoprogramu zmenšit soubory s fotkami, abych je mohl zde opublikovat. Takže mi to určitě ještě nějakou dobu potvrvá.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 48 neregistrovaných