Kde teče olej z motoru 613?
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Kde teče olej z motoru 613?
Rači zakládám nové téma, ať s tím jinde neotravuju.
Teče mi olej z motoru. Vyskytuje se všude na motoru, už po krátké jízdě 5km.
Trošku tekl celou dobu, ale nikdy to nevadilo a když sem jednou za čas utřel motor bylo to v pohodě.
Nedávno jsem jel po dálnici, pohoda 3200ot/min na 4° a po 60km sem zastavil u benzínky abych zkontroloval dotažení nových kol a všiml sem si že se z motoru kouří. Pár kapek oleje po zastavení steklo na tlumič, nebo se kapky oleje nasály ventilátorem na válce.
Zjistil sem že to teklo guferama sacích váčkových hřídelů, opraveno. Teče to ještě jinde - olej se objeví na krycím plechu motoru hned za ventilátorem na pravé straně (když stojím za autem). Jinak se dělají kapky na matkách pod motorem, špinavý je olejový filtr (zvrchu). Ještě sem se nedostal pořádně pod auto abych znovu zkontroloval je li olej na startéru. Už jsem ho jednou utíral a trochu od oleje byl. Jinak sdandardně je kapka oleje na ruční páčce palivového čerpadla.
Předpokládám že to může téct z olejového chladiče, nebo z ložisek u ventilátoru. Nebo někde jinde.
Nevím co bylo dříve v motoru za olej, nalil sem tam M8AD výrobce Hekra.
Teče mi olej z motoru. Vyskytuje se všude na motoru, už po krátké jízdě 5km.
Trošku tekl celou dobu, ale nikdy to nevadilo a když sem jednou za čas utřel motor bylo to v pohodě.
Nedávno jsem jel po dálnici, pohoda 3200ot/min na 4° a po 60km sem zastavil u benzínky abych zkontroloval dotažení nových kol a všiml sem si že se z motoru kouří. Pár kapek oleje po zastavení steklo na tlumič, nebo se kapky oleje nasály ventilátorem na válce.
Zjistil sem že to teklo guferama sacích váčkových hřídelů, opraveno. Teče to ještě jinde - olej se objeví na krycím plechu motoru hned za ventilátorem na pravé straně (když stojím za autem). Jinak se dělají kapky na matkách pod motorem, špinavý je olejový filtr (zvrchu). Ještě sem se nedostal pořádně pod auto abych znovu zkontroloval je li olej na startéru. Už jsem ho jednou utíral a trochu od oleje byl. Jinak sdandardně je kapka oleje na ruční páčce palivového čerpadla.
Předpokládám že to může téct z olejového chladiče, nebo z ložisek u ventilátoru. Nebo někde jinde.
Nevím co bylo dříve v motoru za olej, nalil sem tam M8AD výrobce Hekra.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
No když prdne chladič, tak bych očekával, že olej bude unášen chladícím proudem vzduchu od ventilátoru směrem k setrvačníku a bude pak stékat dolů na ramena. Toto jsem si potvrdil i prakticky. Pod autem byla pak louže jak kráva.
Ovšem také se mi stalo, že chladič praskl tak ,,šikovně", že z něj stříkal olej nahorů na filtr a motor pak vypadal, jako by ho někdo polil konví. Olej byl nastříkaný na lautr všem. Situace pod vozem se opakovala, jen těch louží bylo víc a menších.
Čím to bylo, že mi praskaly chladiče, Luboši, nevím. Motor (momentálně je u Havrlovy babičky na zahradě:-) ), který měl tuto zálibu, hodlám letos rozebrat, tak se pak, pokavaď na něco přijdu, pochlubím.
Ovšem také se mi stalo, že chladič praskl tak ,,šikovně", že z něj stříkal olej nahorů na filtr a motor pak vypadal, jako by ho někdo polil konví. Olej byl nastříkaný na lautr všem. Situace pod vozem se opakovala, jen těch louží bylo víc a menších.
Čím to bylo, že mi praskaly chladiče, Luboši, nevím. Motor (momentálně je u Havrlovy babičky na zahradě:-) ), který měl tuto zálibu, hodlám letos rozebrat, tak se pak, pokavaď na něco přijdu, pochlubím.
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Dneska byl rozebran ventilator, gufero bylo podezřele od oleje. Vyměněno za nové, dána vrtule s méně opotřebovanou plochou dosedající na gufero. Olej. chladič byl ze strany od ventilátoru ve vrchní části zašpiněný od oleje, vrchní část sacích potrubí pod plechama taky. Doufám že to teklo jen z toho gufera a bude už klid. Musím umýt motor a vyzkoušet.
Za kolik se dají sehnat nové přední blatníky plastové na 613-3?
Za kolik se dají sehnat nové přední blatníky plastové na 613-3?
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG
2.900 bez DPH
2.900 bez DPH
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Plastové blatníky? Já bych tam dal kovové, ale dělají se i laminátové: http://www.mende.cz
- Robert
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Tak měl sem ( valstně ještě mám ) motor (chromka ) několikrát GO ale
opravdu Go né taková ta samo domo .
No nepouštělo to nikde v motorovém prostoru bylo vše krásně čisté,
ale zato vana a filtr tam to chcalo řádně.
PS. Nevěřili by ste kolik oleje je schopno protékat jedním uvolněným víčkem nad vačkou opravdu móóc ( jinej motor )
opravdu Go né taková ta samo domo .
No nepouštělo to nikde v motorovém prostoru bylo vše krásně čisté,
ale zato vana a filtr tam to chcalo řádně.
PS. Nevěřili by ste kolik oleje je schopno protékat jedním uvolněným víčkem nad vačkou opravdu móóc ( jinej motor )
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Tak další vývoj situace: po umytí motoru a krátké projížďce byla kapka oleje zezadu na nejnižším bodě krytu ventilátoru. Může to téct z místa kde trubka odvádí olej od mazání ventilátoru. Předpokládám, že je tam těsnění nevíte někdo rozměr, případně kde se dá koupit? Když to rozdělám vyteče moc oleje?
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Těsnění trubky mazání ventilátoru vyměněno (musel sem ho vyrobit z lignátu nebo jak se to menuje), z těch míst už olej neteče. Ještě se dělají kapky na krytech ventilů. Zkontroloval sem dotažení a bylo to všechno dotažené dobře. Asi to bude chtít vyměnit těsnění pod víčkama. Pod těma podlouhlýma je taky těsnění? Vyrábí se to ještě?
Jinak po projížďce po dálnici se z motoru zase trochu kouřilo, předpokládám že sou to poslední zbytky oleje co zústali na válcích i po umytí. Ještě musím odstranit olej z tlumiče výfuku.
Je normální že na plechu nad tlumičem nejde udržet ruka jak je horký - po 20km projížďce, motor(olej) zahřátý na standardní jednu tenkou čárku nad 80°C.
Už sem kvuli tomu zjišťování a postupnému odstraňování uniků projel skoro celou nádrž!
Jinak po projížďce po dálnici se z motoru zase trochu kouřilo, předpokládám že sou to poslední zbytky oleje co zústali na válcích i po umytí. Ještě musím odstranit olej z tlumiče výfuku.
Je normální že na plechu nad tlumičem nejde udržet ruka jak je horký - po 20km projížďce, motor(olej) zahřátý na standardní jednu tenkou čárku nad 80°C.
Už sem kvuli tomu zjišťování a postupnému odstraňování uniků projel skoro celou nádrž!
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Těsnění pod víčka ventilů po 2,6kč ks předpokládám že je to cena bez DPH http://www.kalina.cz
na netu je nemají, ale telefonicky jsem je objednal.
na netu je nemají, ale telefonicky jsem je objednal.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Až přijedeš po jízdě do garáže, strč pod motor noviny. Jestli olej kape hlavně z pravé strany motoru, přečti si znovu a důkladně přispěvky od Ondreje, Agenta a Seda. Ušetříš tím dost krupice za bencíín a práci s opracováním lignátu .
P.S. S šikovně prasklým chladičem se někdy dá jezdit léta. Viz moje Liška Bystrouška. Dneska je olej levnější než bencííín. Jen se musíš pečlivě vyhýbat militantním enviromentalistům a tatrovkářům.
P.S. S šikovně prasklým chladičem se někdy dá jezdit léta. Viz moje Liška Bystrouška. Dneska je olej levnější než bencííín. Jen se musíš pečlivě vyhýbat militantním enviromentalistům a tatrovkářům.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných