bezpecnostne pasy
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Je vidět, že jsi ještě v žádném autě neviděl namontované pásy na zadních sedačkách...
Kratší/delší nehraje roli (dají se nastavovat), jde o ten mechanismus, do kterého se to upíná. U předních pásů je upevněn k 30 cm dlouhému ocelovému lanu v bužírce, u zadních je zacvaknut do asi 15 cm dlouhému pásu. Takhle je to u všech aut za posledních 30 let! A ještě tam je samozřejmě ten dvouboďák...
Tyto pásy (pokud nejsou skladovány na Valašsku u myší díry ) vydrží téměř věčně, na rozdíl od samonavíjecích...
Né že bych je já osobně někdy potřeboval, připoután na zadní sedačce jsem v tatře snad ještě nikdy neseděl, ale někteří pasažéři se hóódně diví, že to vzadu nemá pásy...
Kratší/delší nehraje roli (dají se nastavovat), jde o ten mechanismus, do kterého se to upíná. U předních pásů je upevněn k 30 cm dlouhému ocelovému lanu v bužírce, u zadních je zacvaknut do asi 15 cm dlouhému pásu. Takhle je to u všech aut za posledních 30 let! A ještě tam je samozřejmě ten dvouboďák...
Tyto pásy (pokud nejsou skladovány na Valašsku u myší díry ) vydrží téměř věčně, na rozdíl od samonavíjecích...
Né že bych je já osobně někdy potřeboval, připoután na zadní sedačce jsem v tatře snad ještě nikdy neseděl, ale někteří pasažéři se hóódně diví, že to vzadu nemá pásy...
Co to meleš? Sháníš PÁSY nebo KOTVY?
Nejdřív to vypadalo, že se bavíš o pásech. Trapné poznámky nechám bez komentáře. Ano, v žádné chromce jsem ještě originálně zabudované pásy na zadních místech neviděl. Ty ano???
JInak jsem vytušil, že "životnost" zaměňuješ se schopností nějak ten pás zapnout a zase ho odložit na místo. A u samonavíjecího asi zkoumáš navíjecí mechanismus. Tak to potom ano. Já za podstatnější považuji funkčnost pásu (tkaniny) v okamžiku nárazu. Jestli vydrží, nebo ne. Na což má vliv stáří, způsob skladování, přestálé namožení...
Nejdřív to vypadalo, že se bavíš o pásech. Trapné poznámky nechám bez komentáře. Ano, v žádné chromce jsem ještě originálně zabudované pásy na zadních místech neviděl. Ty ano???
JInak jsem vytušil, že "životnost" zaměňuješ se schopností nějak ten pás zapnout a zase ho odložit na místo. A u samonavíjecího asi zkoumáš navíjecí mechanismus. Tak to potom ano. Já za podstatnější považuji funkčnost pásu (tkaniny) v okamžiku nárazu. Jestli vydrží, nebo ne. Na což má vliv stáří, způsob skladování, přestálé namožení...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Bezpečnostní pásy jsou bezpečnostní pásy. Když je koupíš v obchodě, také ti je dodají jako komplet, včetně všech šroubů, podložek a ozdobných krytů. Zcela chápu, že za pytlík kafe se nikdo pro tebe nepřetrhne a nedodá ti ani ten běžný standard...
Ty pásy se daly běžně koupit jako příslušenství, i v tatře jsem je už viděl. Škoda, že do škodovek se většinou dávaly v černém provedení...
Ty pásy se daly běžně koupit jako příslušenství, i v tatře jsem je už viděl. Škoda, že do škodovek se většinou dávaly v černém provedení...
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Luboši, taky bych se hooodně divil, kdybych se neměl čím připoutat. K čemu by mi pak byla jakás takás bezpečnost tatry, kdybych vyletěl oknem?? Stejně tak se ti divím, že vůbec uvažuješ o nesamonavíjecích pásech.
Samonavíjecí se dají sem tam koupit nové, aspoň mně se to podařilo. I když, pravda, nebyly na tatru, ale na škodovku. Ale kdo to pozná?
Samonavíjecí se dají sem tam koupit nové, aspoň mně se to podařilo. I když, pravda, nebyly na tatru, ale na škodovku. Ale kdo to pozná?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Chlapi, vy Luboša ale vôbec nechápete a radíte mu už vopred neprijateľné varianty. On proste chce mať v chrómke aj vzadu bezpečnostné pásy - také, ako tam patria, svetlosivé, nenavíjacie (aj keď ako mimoriadna výbava). čo je na tom divného!? Keby som ich zohnal, aj ja sa poteším. Aj keď v chrómke (1984) mám už samonavíjacie pásy (originál, iba vpredu), mám aj vozy s nesamonavíjacími - iba vpredu.
Luboš má cit pre originalitu - ako jeden z mála. Núkať mu pásy z Favorita, aj keď asi s dobrým úmyslom, nie je asi najšťastnejšie riešenie...
Luboš má cit pre originalitu - ako jeden z mála. Núkať mu pásy z Favorita, aj keď asi s dobrým úmyslom, nie je asi najšťastnejšie riešenie...
Ondreji, s tím nemůžu souhlasit, protože jsem vzal v potaz Lubošovy argumenty:
"Né že bych je já osobně někdy potřeboval, připoután na zadní sedačce jsem v tatře snad ještě nikdy neseděl, ale někteří pasažéři se hóódně diví, že to vzadu nemá pásy... "
Z toho jsem pochopil, že očekává FUNKČNOST těch pásů. Kdyby naopak napsal to, co ty (že to má jít na výstavu do muzea), byly by samozřejmě archivní Moravany tou jedinou správnou volbou.
Já zase zastávám názor - proč u auta, které v originále zadní pásy namontováno nemělo, ničit čalounění na sloupcích? Když už jsme u té originality. O tom, v jakém stavu budou závity v podlaze, raději nepíšu.
Ale vzhledem k tomu, že momentálně obědvám, tak se s nikým hádat nebudu. Luboši, našroubuj si tam ty pásy, pro jistotu ještě připoutávej nohy a ruce řemínky, a kdyby se ty stopařky nějak divně tvářily, tak jim řekni, že jsem ti to poradil já!
"Né že bych je já osobně někdy potřeboval, připoután na zadní sedačce jsem v tatře snad ještě nikdy neseděl, ale někteří pasažéři se hóódně diví, že to vzadu nemá pásy... "
Z toho jsem pochopil, že očekává FUNKČNOST těch pásů. Kdyby naopak napsal to, co ty (že to má jít na výstavu do muzea), byly by samozřejmě archivní Moravany tou jedinou správnou volbou.
Já zase zastávám názor - proč u auta, které v originále zadní pásy namontováno nemělo, ničit čalounění na sloupcích? Když už jsme u té originality. O tom, v jakém stavu budou závity v podlaze, raději nepíšu.
Ale vzhledem k tomu, že momentálně obědvám, tak se s nikým hádat nebudu. Luboši, našroubuj si tam ty pásy, pro jistotu ještě připoutávej nohy a ruce řemínky, a kdyby se ty stopařky nějak divně tvářily, tak jim řekni, že jsem ti to poradil já!
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ono to nakonec tak dopadne, ale kdybych na ty pásy někde narazil, neměl bych problém je tam namontovat. Není to nic v rozporu s originalitou, je to prostě jen dobový doplněk, v tomto případě navíc značnou měrou přispívající k bezpečnosti.michal heky napísal:Co z toho auta potom bude? No přece bezpečnější auto, resp. míň nebezpečné. Pokud chceš mít originalitu, tak dozadu nedávej nic. Jak prosté.
Kdybych chtěl bezpečnější auto, nekoupím si tatru z roku 1977 nebo 1982 ale něco z 21. století...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných