Definitivní konec výroby 6V baterií?

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Definitivní konec výroby 6V baterií?

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Mar 2007, 18:24

Podle několika zdrojů výroba 6V baterií 6M2 75AH v Akumě definitivně skončila, všechny se dávno prodaly a nikdo alespoň v Náchodě není schopen sehnat ani žádnou jinou světovou značku. Dostal jsem pouze nabídku na repas do starých nádob za 2500 Kč/kus. Všichni argumentují hlavně pracností, což jim neberu, ale tohle už je moc...

Zkoušel to někdo repasovat sám? Nějaké staré baterie mám, asfalt na zalití také, kyselina se dá koupit, ale kde sehnat nové články?

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 16 Mar 2007, 19:22

Možná ty články mají v Akumě, zkus jim zavolat.

btw proč se snažit mít 6V, když je lepší tam šoupnout 12V?

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skovi » 16 Mar 2007, 19:28


Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 16 Mar 2007, 19:37

Alebo: http://www.akushop.cz/scripts/index.php ... cts_id=245

Ja sa asi dám na 12V, 62Ah.

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 16 Mar 2007, 20:17

Přešel jsem od tohoto roku na 2 x 12 V paralel (respekt Petr613) a jsem spokojen, palubní komp. hlásí celkem pořád stabilně 13.5V
62Ah od Akumy (baumax to prodává pod značkou Speed+Go) navíc pasnou přesně do kastliku a lze využít i původní podélné lyžiny k přidržení.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Mar 2007, 20:20

93,00 € za Stück je moc a k tomu ještě doprava...

Nabídka na ty 6M2 je asi stará, kde by je vzali? Ale prověřím to...

Instalací 12V by tvrdě utrpěl můj smysl pro originalitu, ale jinak máš pravdu.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 16 Mar 2007, 21:06

Lubos- Myslim ze v Banskej Bystrici by sa este nejake tie sestky dali zohnat. Ja mam doma posledne 4 kusy- chystam sa 2 nechat v aute a 2 zvysne rozobrat a clanky s obalmi nechat v zasobe, ak by nahodou bolo treba...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Mar 2007, 21:20

Za kolik? Co je to zač? Ale taky je to z ruky...

Tomek

Príspevok od užívateľa Tomek » 16 Mar 2007, 21:30

informace stara tak 3 dny je takova, ze v akume v ostrave maji 6v baterek dost, jen plastove stejne velikosti za cenu 2300 kc za kus. chcete telefon?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Mar 2007, 21:38

No chceme, ale co je to zač? Viděl jsi je? Akuma nic takového v plastovém obalu nedělala a podle všeho už taky nikdy dělat nebude.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 16 Mar 2007, 21:38

Ja sa tam skusim buduci vikend stavit a zistit co a ako- inac je to normalna predajna autobaterii a mali by este mat klasicke 75Ah, ak nie tie, tak silnejsie 82Ah. A cena myslim 2490 Sk/kus

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 16 Mar 2007, 23:16

Určitě bych ale zkusil zavolat přímo do Akumy. Ve Frenštátě je dědek, má firmu Akupam a ten skládá v garáži baterie. Součásti nakupoval v Akumě a pak ty baterie prodával za 820,-. Asi 2x jsem je koupil, ale stály za exkrement. Nevím proč. Asi je to schůdnější postup než je rozebírat a uchovávat na pozdější časy. Jste úchyláci, tohle bych fakt nežral.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Mar 2007, 23:31

Zdicho, v čem byly špatné? Mimochodem, ani nový černý obal už prý od Akumy neseženeš, tak ty staré asi na řadu přijdou...

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 17 Mar 2007, 00:03

Nedržely dobře kapacitu, rychle se vybíjely, nepůsobily na mě jako 74 Ah baterie, možná i nízký startovací proud.

Podle mého laického soudu byla chyba ve špatném naformátování, jestli je dědek vůbec formátoval.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 17 Mar 2007, 00:18

No ak tie baterky skladal na kolene, tak kludne to mohlo byt aj nespravnym nabijanim, kludne tam mohlo byt na chybe aj nieco ine...
Tam je uz pociatocny problem v zastaralej konstrukcii- ked sa s autom nejazdi pravidelne, baterky idu do haja velmi rychlo...
A inac so 6V baterkami je uz poriadny problem- ja uz doma mam v zasobach nejake tie prazdne obaly- vidim to tak ze ked budem chiet za 10 rokov prihlasit moju plastovu trojku ne veteranske papiere, tak sa mi sakramensky zidu :D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 17 Mar 2007, 00:42

Co jsem se dneska dozvěděl, tak tady dávají při repasi články z 88Ah dvanáctek.

Už někdy před dvaceti lety se dodávaly baterie nabité za sucha, do kterých se jen nalil elektrolit a mohly se rovnou bez formování či nabití použít. Ale i tak se tam myslím doporučoval aspoň jeden nabíjecí cyklus.

Konstrukce je stejná jako u každé jiné baterie, pouze má jiný obal a odvětrání zátkami, nic z toho by nemělo mít na životnost vliv. Samovybíjení 6M2 je +- také na dnešní úrovni.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 17 Mar 2007, 01:00

Luboš, konstrukcia nieje rovnaka- ine su hlavne olovene clanky pouzite u tychto baterii ktore nesplnaju take privlastky ako napriklad bezúdržbová prevádzka, male samovybíjanie, malá spotreba vody... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 17 Mar 2007, 01:00

Ty baterie dělaly problémy od prvního týdne.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 17 Mar 2007, 01:04

A nechcem tu rozvadzat ziadnu burlivu debatu- vzdy som bol zastancom originality a vzdy som uprednostnovat pouzitie 6V batérii, ale tolko problemov kolko som s nimi mal odkedy jazdim Tatrou, to som este s nicim inym nezazil. Tie baterky ma nepodrzali absolutne nikdy...

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 17 Mar 2007, 01:11

Luboši, ne abys u své tatry vystříkával dutiny třeba resistinem. To tam od výroby taky nebylo, takže by to nebylo originál:-)

I když, pravda, zmiňuje se o tom příručka, takže to nejspíš okecáš jako dodatečnou úpravu.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných