Miláášek...
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Icemane, je vcelku jedno, jestli máš trojku nebo T700, nápravy se ničím neliší. Na motoru při výběru kol také nezáleží. To, že má motor se vstřikováním o necelých 25kW větší výkon, přece nehraje roli.
Podstatné je, co je a co není legální, jestli ti nevadí řekněme historicky nevěrné disky a jestli spíše preferuješ kostitřas (s tím, že více trpí nápravy) či pohodlnou jízdu.
Já mám na své trojce klasické plecháče s 205/70R14 a výhody při jízdě po rozbitých českých silnicích podle mne převyšují nad řekněme trošku neklidnější rychlou jízdou na dálnici při bočním větru.
Podstatné je, co je a co není legální, jestli ti nevadí řekněme historicky nevěrné disky a jestli spíše preferuješ kostitřas (s tím, že více trpí nápravy) či pohodlnou jízdu.
Já mám na své trojce klasické plecháče s 205/70R14 a výhody při jízdě po rozbitých českých silnicích podle mne převyšují nad řekněme trošku neklidnější rychlou jízdou na dálnici při bočním větru.
Bohužel tu evidentně došlo k nepochopení...
1) nehodlám vůz uvádět do původního stavu - jako potencionálního veterána, protože to nemá moc smysl... auto je r.v. 1992 a navíc se jedná o "Lambertův paskvil" s kombinací motoru 613E1/I s kastlí 613-4 - tudíž to nemá moc smysl.
2) můj záměr je postavit auto které se mi bude prostě líbit (pěkná kola / pneu, pěkná metalíza, tónovaná okna, ostřiky světel a nevim co ještě )
3) vzhledem k tomu, že nehodlám s T-613 jezdit každý den do práce ( k tomu mám jiná vozidla) počítám s demontáží LPG a navíc mi nevadí když bude auto trochu nepohodlné - ve smyslu nižšího profilu pneu a z toho vyplývajících změn jízdního komfortu.
4) s autem pojedu buď a) když bude hezké počasí a já budu mít náladu se projet nebo b) na sraz Tatra popřípadě GAZ klubu
5) Na rozměry disků a pneu se ptám protože chci vědět a) co se na auto vejde, b) co se dá zapsat do TP, c) co doporučují ostatní kteří již T-613 provozují (nejlépe v podobném režimu jako já tj. ne denně do práce )
1) nehodlám vůz uvádět do původního stavu - jako potencionálního veterána, protože to nemá moc smysl... auto je r.v. 1992 a navíc se jedná o "Lambertův paskvil" s kombinací motoru 613E1/I s kastlí 613-4 - tudíž to nemá moc smysl.
2) můj záměr je postavit auto které se mi bude prostě líbit (pěkná kola / pneu, pěkná metalíza, tónovaná okna, ostřiky světel a nevim co ještě )
3) vzhledem k tomu, že nehodlám s T-613 jezdit každý den do práce ( k tomu mám jiná vozidla) počítám s demontáží LPG a navíc mi nevadí když bude auto trochu nepohodlné - ve smyslu nižšího profilu pneu a z toho vyplývajících změn jízdního komfortu.
4) s autem pojedu buď a) když bude hezké počasí a já budu mít náladu se projet nebo b) na sraz Tatra popřípadě GAZ klubu
5) Na rozměry disků a pneu se ptám protože chci vědět a) co se na auto vejde, b) co se dá zapsat do TP, c) co doporučují ostatní kteří již T-613 provozují (nejlépe v podobném režimu jako já tj. ne denně do práce )
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
ad 2) No před novým lakem přijde vyvařování karoserie, při tom se zjistí, že by neškodila oprava náprav, když už se to dělá, tak i motor a problém jaké disky bude skoro zapomenut;-)
ad 3) Taky nejezdím každý den tatrou do práce, od toho tu vede tramvaj, ale moc nechápu, k čemu je skoro dvoutunový sedan s křesly místo sedaček, který je nepohodlný;-)
ad 4) No to vcelku zírám. Vrazit dost peněz do něčeho, čím bych se projel párkrát do roka... Zdicho na svých stránkách nabízí možnost pronálmu jeho zlaté T603, to by byl teprv příjezd na sraz GAZ klubu.
ad 5)
a) Na každou tatru se vejde něco jiného, protože je to celé auto svařováno ručně s centimetrovými tolerancemi.
c) Na 14ky se disky i gumy shání blbě, na 205/65R15 jsem jezdil a šlo to, tak doporučuji ty. Z těch fotek bych bral borbety, jsou hranaté, což k hranatému autu sedí.
ad 3) Taky nejezdím každý den tatrou do práce, od toho tu vede tramvaj, ale moc nechápu, k čemu je skoro dvoutunový sedan s křesly místo sedaček, který je nepohodlný;-)
ad 4) No to vcelku zírám. Vrazit dost peněz do něčeho, čím bych se projel párkrát do roka... Zdicho na svých stránkách nabízí možnost pronálmu jeho zlaté T603, to by byl teprv příjezd na sraz GAZ klubu.
ad 5)
a) Na každou tatru se vejde něco jiného, protože je to celé auto svařováno ručně s centimetrovými tolerancemi.
c) Na 14ky se disky i gumy shání blbě, na 205/65R15 jsem jezdil a šlo to, tak doporučuji ty. Z těch fotek bych bral borbety, jsou hranaté, což k hranatému autu sedí.
Michale vybral jsi přesně to samé co já Jen nevím jestli neva to ET 25? (5x112 15" 7J ET 25 střed 66.6 Borbet, použité, sada, 2.000 Kč/ks )
Jak je to? Čím menší ET tím víc utopené do podběhů? Přece jen Radek psal ET 35... Mám vzít přímo tuhle sadu s ET 25 nebo hledat dál přece jen ET 35?
Jinak 205/65/15 souhlas! Momentálně jezdim na 195/60/15 a jako v žebřiňáku si nepřipadám
Jak je to? Čím menší ET tím víc utopené do podběhů? Přece jen Radek psal ET 35... Mám vzít přímo tuhle sadu s ET 25 nebo hledat dál přece jen ET 35?
Jinak 205/65/15 souhlas! Momentálně jezdim na 195/60/15 a jako v žebřiňáku si nepřipadám
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Měl jsem MiLongy dva a u každého bylo napsané to co psal tomek. Je tam ponecháno obutí sériové a o 16´ se píše v dodatku. Myslím, že mobicom ale měl vedle kolonky pneumatiky toto napsané rukou, neboť to bylo asi první auto s 16´ disky. Na homologačním listu který mám je schváleno 14´ a 16´.radek napísal:T
Jo, 16" pro karburační T613 (tedy předchůdce "M" modernizací s "i" motory a monoblokem ZF) nepovolí. Zrovna tak existuje několik 613-4Mi, které mají doposud v TP maximálně kola 205/70R14, protože oficiálně se 15" objevily jakoby až v modernizaci M96 a M97 (sedmistofky).
Naopak jsem nikdy neviděl schváleno 15´ obutí u T613-4. To je myslím economy řešení ze sedmistovek, tam je to standartní. Nevidím důvod, proč by výrobce na běžnou T613-4 nescvhálili 16´ když to mají Milongy, se stejnou konstrukcí náprav....
jen upozorňuji, že 225/60(55)/16 mírně šuchají stranou přilehlou ke kastli při plném rejdu o spodní hranu dole na podběhu. Ale nevadí to, protože snad nikdo nejezdí s plným rejdem rychlosti větší než 20 km/h. Nicméně je to důvod proč se dávali dopředu uzší gumy.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
ET25 je pro většinu T613 nedostižnou alternativou, právě kvůli zadním lemům. Takové kolo to chce obout,nafouknout a zkusit vzadu na obě! strany namontovat a pokud se tam takové kolo náhodou mechanicky vejde, tak ještě zkontrolovat, zda už při mírném propružení nelikviduje pneumatika podběh a obráceně. Placatění zadních lemů sikovkami a podobné prasečiny ve jménu hesla "prostě to tam půjde" samozřejmě neuvažuju. ET 35 je prostě spolehlivý sichr, protože skoro odpovídá originálním plecháčům a to by si i někdo tehdy v kombinátě před exepedicí všimnul, že drhnou kola a něco by s tím udělali.....
Co se týká pneumatik, laborovat podle mně nemá valný smysl (a to jezdím denně, i do práce), obuto mám v zimě na 205/65R15 a v létě momentálně na 215/65R15 (byly tehdy levnější a hlavně byly skladem, tak jsem je vzal, protože na šíři 205 v mnou žádaném váhovém indexu mě chtěli nechat čekat přes dva týdny, což by možná nevadilo někomu, kdo za rok ujede pár set km jen na srazy, ale já prostě potřeboval jezdit, hned). Dále je vhodné zohlednit to, že pneu rozměru 205/5R15 je velmi rozšířeným a bezprobému sehnatelným rozměrem, třeba i v případě náhlé devastace pneu cestou daleko od domova. Pneumatiky 205/70R15 či 225/60R15 a podobně nejsou obvykle obsahem dispozičních skladů pneuservisů či prodejen - skoro nikdo na těhle rozměrech nejezdí a když už nějakou takovou gumu těhle divných rozměrů mají někde ve skladu, tak je to zpravidla "céčkové" CARGO na tranzita, se vzorkem "zmije", ohavnou cenou, což je pneu prakticky nepoužitelná.... Ale samozřejmě tu nikoho nepřesvědčuju....
Dát na předek 225 gumy u 613 bez serva, se standartním volantem a pružnou soustavou hřeben - mezipáka - kola - tlumič řízení nemá žádného kladného smyslu, jen se zhorší ovladatelnost ve vyjetých kolejích (a to naštve i při těch pár stech ujetých km v roce), bude třeba více ovládací síly na volantě a protože ta náprava z 60tých let nemá zrovna dokonalou geometrii a vedení kol, jak jsme u normálních aut zvyklí, stejně se těm 225 za chvíli sešmajdá kraj, sjedou se šikmo a bude spíš utrpení než radost s tím někam jet. O škrtání v podběhách ani nemluvím.... Co se týká "vzoru ETB", je nutno si uvědomit, že co se týká přední nápravy, tak ta má monoblokové servořízení, co se týká poběhů, jsou jemně "prokleplé" aby kola neškrtala (protože se s těmi koly počítalo už při její "přestavbě", dále nad zadní nápravou trůní vstřikový motor a v něm má ETB diferenciál 3,909, s navazující 5Q převodovkou je tak tomuto agregátu celkem buřť, jak široká kola má. Samozřejmě vzadu jsou optimalizovány jemným vytažením lemy, aby se to vešlo. Aplikace takových kol na karburační 613 se stálým převodem 3,159, která má mnohdy dost práce sama sebe uvést do trochu hbitějšího pohybu, bude spíše než požitkem záležitostí dosti tristní.....
Co se týká pneumatik, laborovat podle mně nemá valný smysl (a to jezdím denně, i do práce), obuto mám v zimě na 205/65R15 a v létě momentálně na 215/65R15 (byly tehdy levnější a hlavně byly skladem, tak jsem je vzal, protože na šíři 205 v mnou žádaném váhovém indexu mě chtěli nechat čekat přes dva týdny, což by možná nevadilo někomu, kdo za rok ujede pár set km jen na srazy, ale já prostě potřeboval jezdit, hned). Dále je vhodné zohlednit to, že pneu rozměru 205/5R15 je velmi rozšířeným a bezprobému sehnatelným rozměrem, třeba i v případě náhlé devastace pneu cestou daleko od domova. Pneumatiky 205/70R15 či 225/60R15 a podobně nejsou obvykle obsahem dispozičních skladů pneuservisů či prodejen - skoro nikdo na těhle rozměrech nejezdí a když už nějakou takovou gumu těhle divných rozměrů mají někde ve skladu, tak je to zpravidla "céčkové" CARGO na tranzita, se vzorkem "zmije", ohavnou cenou, což je pneu prakticky nepoužitelná.... Ale samozřejmě tu nikoho nepřesvědčuju....
Dát na předek 225 gumy u 613 bez serva, se standartním volantem a pružnou soustavou hřeben - mezipáka - kola - tlumič řízení nemá žádného kladného smyslu, jen se zhorší ovladatelnost ve vyjetých kolejích (a to naštve i při těch pár stech ujetých km v roce), bude třeba více ovládací síly na volantě a protože ta náprava z 60tých let nemá zrovna dokonalou geometrii a vedení kol, jak jsme u normálních aut zvyklí, stejně se těm 225 za chvíli sešmajdá kraj, sjedou se šikmo a bude spíš utrpení než radost s tím někam jet. O škrtání v podběhách ani nemluvím.... Co se týká "vzoru ETB", je nutno si uvědomit, že co se týká přední nápravy, tak ta má monoblokové servořízení, co se týká poběhů, jsou jemně "prokleplé" aby kola neškrtala (protože se s těmi koly počítalo už při její "přestavbě", dále nad zadní nápravou trůní vstřikový motor a v něm má ETB diferenciál 3,909, s navazující 5Q převodovkou je tak tomuto agregátu celkem buřť, jak široká kola má. Samozřejmě vzadu jsou optimalizovány jemným vytažením lemy, aby se to vešlo. Aplikace takových kol na karburační 613 se stálým převodem 3,159, která má mnohdy dost práce sama sebe uvést do trochu hbitějšího pohybu, bude spíše než požitkem záležitostí dosti tristní.....
Radku díky za zcela vyčerpávající odpověď!
Je rozhodnuto momentálně - al. disky 7J15H2 ET35 (nejspíš BORBET "A") s pneumatikami 205/65R15 a příště si musím koupit 613-4MiLong nebo 613-5 nebo nejlépe T700
A hned tu mám další dotaz
Asi mě někteří účastníci fóra budou kamenovat, že místo toho abych pořešil důležité věci na autě tak dělám kraviny, ale já si nemůžu pomoct
Ale k tomu dotazu... nevíte někdo jakou výšku má ten protisluneční zelený proužek na čelním skle na foto T-613 AEK 44-70 (fotku jsem si vypůjčil ze stránek Tomka - tak doufám, že se nebude zlobit )
Dnes jsem si totiž objednal tuhle fólii společně se zadní roletkou v eshopu (http://www.hobbycar.cz/engine.php?idin=(id=846)&lang=cz ), ale zarazil mě rozměr 150x20cm (asi je to potřeba zaříznout dle potřeby - protože při měření na autě mi to vychází tak do 1/3 čelního skla )
Poradíte někdo resp. změříte mi to někdo na autě? Díky
Je rozhodnuto momentálně - al. disky 7J15H2 ET35 (nejspíš BORBET "A") s pneumatikami 205/65R15 a příště si musím koupit 613-4MiLong nebo 613-5 nebo nejlépe T700
A hned tu mám další dotaz
Asi mě někteří účastníci fóra budou kamenovat, že místo toho abych pořešil důležité věci na autě tak dělám kraviny, ale já si nemůžu pomoct
Ale k tomu dotazu... nevíte někdo jakou výšku má ten protisluneční zelený proužek na čelním skle na foto T-613 AEK 44-70 (fotku jsem si vypůjčil ze stránek Tomka - tak doufám, že se nebude zlobit )
Dnes jsem si totiž objednal tuhle fólii společně se zadní roletkou v eshopu (http://www.hobbycar.cz/engine.php?idin=(id=846)&lang=cz ), ale zarazil mě rozměr 150x20cm (asi je to potřeba zaříznout dle potřeby - protože při měření na autě mi to vychází tak do 1/3 čelního skla )
Poradíte někdo resp. změříte mi to někdo na autě? Díky
- stastnytatrovak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 295
- Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
- Bydlisko: Soenderborg, Dansko
- Kontaktovať užívateľa:
Ahoj Michal !
V kazdom pripade Ti blahozelam k Tatre ! Vela stastnych kilometrov...
Je to Tvoja prva ?
Vidim, ze s niektorymi vecami si nespokojny. Neboj sa, Tatra je moje stvrte auto, a dve (BMW) z tych styroch nestali za vela.
Ale clovek sa nauci, a nabuduce, ked zase budu financie, kupi lepsie.
Ale uzi si ju, a rob si pokusy s nou, ake chces. Je to Tvoje auto.
Keby sa to dalo ale tak urobit, aby sa zase dala vratit do povodneho stavu, bolo by to len plus
V kazdom pripade Ti blahozelam k Tatre ! Vela stastnych kilometrov...
Je to Tvoja prva ?
Vidim, ze s niektorymi vecami si nespokojny. Neboj sa, Tatra je moje stvrte auto, a dve (BMW) z tych styroch nestali za vela.
Ale clovek sa nauci, a nabuduce, ked zase budu financie, kupi lepsie.
Ale uzi si ju, a rob si pokusy s nou, ake chces. Je to Tvoje auto.
Keby sa to dalo ale tak urobit, aby sa zase dala vratit do povodneho stavu, bolo by to len plus
Etiene pomóc!
Etiene pomóc! V nastaveních svého profilu jsem si změnil email na nově založený tatra613.4(zavinac)gmail.com a teď, když se chci prihlásit tak mi to píše: "Prepáčte, ale Vaše heslo nemôže byť nájdené, pretože je Váš účet momentálne aktívny. Pre viac informácií kontaktujte administrátora tohto fóra."
Co s tím?
Michal Hodík
Co s tím?
Michal Hodík
Tak miláášek dneska dostal novou zadní roletku do štěrbiny v zadním platu... a opěrku na ruku mezi sedadla (prosím neukamenujte mě rovnou dky - ad1) se mi to líbí a ad2 jsem si tím vyřešil nedostatek odkládacích prostor v autě )
Zároveň se mi povedlo sehnat i rádio BLAUPUNKT VERONA, které se prý do Tatry montovalo kolem roku 1992-1993 (Luboši co ty na to? je to tak?)
Ze soukromé sbírky jsem vytáhnul i EUROTEL NOKIA TALKMAN rv. cca 1992 - 1993 (2 ks - jeden funkčí druhý moc ne ) - zvažuju, že je nacpu do auta taky - jako zajímavý původní doplněk
Zároveň se mi povedlo sehnat i rádio BLAUPUNKT VERONA, které se prý do Tatry montovalo kolem roku 1992-1993 (Luboši co ty na to? je to tak?)
Ze soukromé sbírky jsem vytáhnul i EUROTEL NOKIA TALKMAN rv. cca 1992 - 1993 (2 ks - jeden funkčí druhý moc ne ) - zvažuju, že je nacpu do auta taky - jako zajímavý původní doplněk
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Já měl v autě telefon zn. Benefon...
Ta rádia v T613 v pokročilých 90. letech bych už tolik neřešil. Pokud nemáte originál fakturu k autu a není na ní uveden i typ rádia, tak to už stejně nikdy nedohledáte. Pokud to sedí značkou (Blaupunkt byl opravdu nejčastější) a není to zrovna to úplně nejlevnější provedení a dobobě to také odpovídá (na Blaupunktech byl vždy štítek s rokem), tak myslím, že mohou být všichni spokojeni...
Ta rádia v T613 v pokročilých 90. letech bych už tolik neřešil. Pokud nemáte originál fakturu k autu a není na ní uveden i typ rádia, tak to už stejně nikdy nedohledáte. Pokud to sedí značkou (Blaupunkt byl opravdu nejčastější) a není to zrovna to úplně nejlevnější provedení a dobobě to také odpovídá (na Blaupunktech byl vždy štítek s rokem), tak myslím, že mohou být všichni spokojeni...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných