Existovala nějaká verze "polospeciál"?
Existovala nějaká verze "polospeciál"?
Vážení znalci, prosím omluvte neznalost začátečníka, ale potřeboval bych vědět jestli existovala nějaká "polospeciál" verze T-613...
Dnes jsem se rozhodnul koupit jednu T-613-3 z roku 1987, kterou provozovalo jedno z ministerstev a docela mě zaujalo, že má spoustu prvků verze speciál jako například:
- celý interiér - potahová látka "modrá kostička" (nic divného) ale včetně dveřních výplní (já myslel že 613-3 má dveře v černé kožence )
- ve dveřích el. okna (původní)
- klima
- prošívání a tvarování sedaček jako u speciála vč. kapes na zadní části předních opěradel
- roletky v zadním platu (sice chybí ale zůstaly tam po nich stopy )
Jinak zvenčí je to normální trojka s předním nárazníkem ze čtyřky (prý si to tam nechali vyměnit už na ministerstvu )
Díky za info.
M.Hodík
Dnes jsem se rozhodnul koupit jednu T-613-3 z roku 1987, kterou provozovalo jedno z ministerstev a docela mě zaujalo, že má spoustu prvků verze speciál jako například:
- celý interiér - potahová látka "modrá kostička" (nic divného) ale včetně dveřních výplní (já myslel že 613-3 má dveře v černé kožence )
- ve dveřích el. okna (původní)
- klima
- prošívání a tvarování sedaček jako u speciála vč. kapes na zadní části předních opěradel
- roletky v zadním platu (sice chybí ale zůstaly tam po nich stopy )
Jinak zvenčí je to normální trojka s předním nárazníkem ze čtyřky (prý si to tam nechali vyměnit už na ministerstvu )
Díky za info.
M.Hodík
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
"Polospeciál" je slovní konstrukce, kterou vymysleli uživatelé 613, kterým připadá jimi vlastněná ojetá zpravidla T613-3 (či T613-2M84) z "pozůstalosti" nějakého úřadu hodnotnější než ostatní T613, a to z důvodu, že našli v autě zabudováno pár věcí, které si tam kdysi jako do nového nechal jejich první zákazník namontovat navíc oproti běžnému standardu. Ono to totiž asi lépe zní říkat "mám polospeciáááála" než "mám trojku" . Oficiálně "polospeciál" není žádné typové ani obchodní označení. Jinak 613-3 měla koženkové výplně dveří zpočátku výroby, pak se přešlo na látkové výplně, v závěru výroby dokonce dostaly přední dveře odkládací kapsy a na karoserii se objevily "čtyřkové" nárazníky a zpětná zrcátka. A pořád to byla 613-3.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Lepší verze trojek byly označovány jako OTS-EX (látkové dveře s kapsami, stereo, zadní plato s přípravou na roletky, pravděpodobně i chrom. poklice atd.) a dále jako OTS-EU a OTS-ES, kde by se už mohla objevovat i klima a případně el. okna nebo dokonce zrcátka z MB a další nadstandardní výbava. Vysoké nárazníky ze čtverky mohly být ale opravdu jen individuálním přáním zákazníků z let 91-93.
To označení výbavy bývalo většinou propisovačkou dopsáno do velkého technického průkazu.
Ovšem míra pozdějích individuálních přestaveb je také značná...
To označení výbavy bývalo většinou propisovačkou dopsáno do velkého technického průkazu.
Ovšem míra pozdějích individuálních přestaveb je také značná...
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
Ak sa pozriete do sekcie majitelia, tak Ta bordova 613 ktoru vlasnim ma ziez niektore prvky"nadstandardnej vybavy" a pritom je to uplne obycajna trojka. Nikdy som sa nad tym nejako nepozastavoval, pretoze vyroba T 613 by sa dala posudzovat skor ako kusova nez seriova, takze do aut montovali co bolo prave po ruke... Ta bordova ma calunenie dveri v latke dokonca aj s odkladacimi kapsami vo dverach(r.v. 1989)...
A k tomu inzeratu- ak sa nemylim, bola vyrobena iba jedna pancierova T613 ktora je vystavena v Muzeu v Koprivnici a ten polospecial- to je len taky zludoveny vyraz... Ako sa tu uz spominalo- ak mal niekto nieco co vycnievalo s priemeru(hoc uz len latkove calunenie dveri) uz to bol pre neho polospecial...
A k tomu inzeratu- ak sa nemylim, bola vyrobena iba jedna pancierova T613 ktora je vystavena v Muzeu v Koprivnici a ten polospecial- to je len taky zludoveny vyraz... Ako sa tu uz spominalo- ak mal niekto nieco co vycnievalo s priemeru(hoc uz len latkove calunenie dveri) uz to bol pre neho polospecial...
Prosím Tě neporadíš kde by se dal sehnat přesný popis výbav:Luboš napísal:Lepší verze trojek byly označovány jako OTS-EX (látkové dveře s kapsami, stereo, zadní plato s přípravou na roletky, pravděpodobně i chrom. poklice atd.) a dále jako OTS-EU a OTS-ES, kde by se už mohla objevovat i klima a případně el. okna nebo dokonce zrcátka z MB a další nadstandardní výbava. Vysoké nárazníky ze čtverky mohly být ale opravdu jen individuálním přáním zákazníků z let 91-93.
To označení výbavy bývalo většinou propisovačkou dopsáno do velkého technického průkazu.
Ovšem míra pozdějích individuálních přestaveb je také značná...
OTS-EX
OTS-EU a
OTS-ES?
Díky za info
M.Hodík
Takže TATRA 613-3 OTS-EX "Korejka" 1987 ?MarekK napísal:...tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=913&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=korejka
V tom odkazu jsem se ale nic nedozvěděl (kromě 4 stran osobního napadání dvou diskutujících a vyčerpávajícího popisu konstrukčního řešení prahů u VW GROUP) o rozdílech mezi OTS-EX, OTS-EU a OTS-ES.... Ví to vůbec někdo?
Díky za info
M.Hodík
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Asi jen v archivu tatry, nějaká propagace či podrobné prospekty, to Terex-Tatře neříká nic dodnes...Michal Hodík napísal:Prosím Tě neporadíš kde by se dal sehnat přesný popis výbav:Luboš napísal:Lepší verze trojek byly označovány jako OTS-EX (látkové dveře s kapsami, stereo, zadní plato s přípravou na roletky, pravděpodobně i chrom. poklice atd.) a dále jako OTS-EU a OTS-ES, kde by se už mohla objevovat i klima a případně el. okna nebo dokonce zrcátka z MB a další nadstandardní výbava. Vysoké nárazníky ze čtverky mohly být ale opravdu jen individuálním přáním zákazníků z let 91-93.
To označení výbavy bývalo většinou propisovačkou dopsáno do velkého technického průkazu.
Ovšem míra pozdějích individuálních přestaveb je také značná...
OTS-EX
OTS-EU a
OTS-ES?
Díky za info
M.Hodík
Na rok 1987 nějak nepoznávám ten kolébkový vypínač větráku, který by se měl objevovat až po roce 1989 spolu s přechodem na dvouklapkové ovládání přívodu vzduchu a že by se tam dávalo rádio Tesla 1900B jen s rozsahy SV/DV o tom se tatra také nikdy nezmínila.
Nejčastějším provedení bylo OTS-EX (myslím, že Ríšan někde vypátral, že bylo za příplatek 4.150 Kčs k základní ceně), tam sedí ta výbava, co jsem vypsal výše. Dalším stupněm bylo OTS-ES (příplatek 9.080 Kčs), co tam bylo navíc, to netuším. Možná ty roletky a rádio 2116B nebo el. okna? Těžko říct. Nejvyšší verzí bylo OTS-EU s příplatkem 72.680 Kčs s nejvyšší pravděpodobností právě za tu klimu a asi také za zrcátka z MB.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ty tzv. "korejky" jsou auta z roku 1991 (možná část 1990), celkem asi 200 ks, které měly směřovat do Severní Koreje, ale tu vývozní operaci někdo zhatil a nakonec všechny zůstaly tu. Mělo by se jednat o černá auta s červeným interiérem. Ovšem, že by měly mít nějakou nadstandardní výbavu či jiné úpravy (nejsem si ani úplně jistý, zda s tím souvisí ty závěsy zadních ramen, které mělo podstatně více trojek (všechny?) té doby) o tom mě zatím nikdo nepřesvědčil.Michal Hodík napísal:Takže TATRA 613-3 OTS-EX "Korejka" 1987 ?MarekK napísal:...tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=913&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=korejka
V tom odkazu jsem se ale nic nedozvěděl (kromě 4 stran osobního napadání dvou diskutujících a vyčerpávajícího popisu konstrukčního řešení prahů u VW GROUP) o rozdílech mezi OTS-EX, OTS-EU a OTS-ES.... Ví to vůbec někdo?
Díky za info
M.Hodík
A jsem z toho zase jelen...Luboš napísal:Asi jen v archivu tatry, nějaká propagace či podrobné prospekty, to Terex-Tatře neříká nic dodnes...Michal Hodík napísal:Prosím Tě neporadíš kde by se dal sehnat přesný popis výbav:Luboš napísal:Lepší verze trojek byly označovány jako OTS-EX (látkové dveře s kapsami, stereo, zadní plato s přípravou na roletky, pravděpodobně i chrom. poklice atd.) a dále jako OTS-EU a OTS-ES, kde by se už mohla objevovat i klima a případně el. okna nebo dokonce zrcátka z MB a další nadstandardní výbava. Vysoké nárazníky ze čtverky mohly být ale opravdu jen individuálním přáním zákazníků z let 91-93.
To označení výbavy bývalo většinou propisovačkou dopsáno do velkého technického průkazu.
Ovšem míra pozdějích individuálních přestaveb je také značná...
OTS-EX
OTS-EU a
OTS-ES?
Díky za info
M.Hodík
Na rok 1987 nějak nepoznávám ten kolébkový vypínač větráku, který by se měl objevovat až po roce 1989 spolu s přechodem na dvouklapkové ovládání přívodu vzduchu a že by se tam dávalo rádio Tesla 1900B jen s rozsahy SV/DV o tom se tatra také nikdy nezmínila.
Nejčastějším provedení bylo OTS-EX (myslím, že Ríšan někde vypátral, že bylo za příplatek 4.150 Kčs k základní ceně), tam sedí ta výbava, co jsem vypsal výše. Dalším stupněm bylo OTS-ES (příplatek 9.080 Kčs), co tam bylo navíc, to netuším. Možná ty roletky a rádio 2116B nebo el. okna? Těžko říct. Nejvyšší verzí bylo OTS-EU s příplatkem 72.680 Kčs s nejvyšší pravděpodobností právě za tu klimu a asi také za zrcátka z MB.
Takže
ad. 1) "korejka" to není - neodpovídá to ročníkově! (tudíž odkaz MarkaK byl mylný)
ad.2) mělo by to být OTS-EX resp. EU resp. ES
ad.3) podle toho co píše Luboš by verzi EX odpovídala většina výbavy (interiér, samonavíjecí pásy, plato, látkové dveře atd) až na: el. okna - která uvádí u verze ES ale já je v autě mám (tedy spíše pozůstatky) a klimu - kterou uvádí u verze EU a já jí na autě taky mám...
Pro EX ale hovoří namontovaný (a nikdy nevyměněný) typ autorádia. EU to nebude, protože auto má klasická plastová zrcátka standardní verze 613-3
Můj závěr - je to TATRA 613-3 OTS-EX do které bylo ve výrobě na přání zákazníka doděláno: el. ovládání oken a klimatizace z verze EU a přední nárazník z 613-4 (je otázkou jestli rovnou při výrobě nebo později při servisu). Luboši souhlasí?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Samonavíjecí pásy (Moravan Super ROL) mají všechny trojky, někdy od roku 1987 (jak to vyžadovala vyhláška) pak i vzadu.
Ty výbavy u OTS-ES/EU jsou spíše moje dohady, co by tam mohlo být, to s žádnou velkou jistotou tvrdit nemohu. Pozdější výměna zrcátek za jakákoliv jiná (Favorit, Žugulík, BMW, Lancia, MB 123, ...) jsou naprosto běžná, stejně tak výměna nárazníků ze čtverky. Vyměnit výplně dveří nebo sedačky nebo dodělat el. okna v posledních deseti letech je také už záležitost pár tisícovek a několika hodin. Klimatizace se občas také instalovaly dodatečně, jak v servisech, tak i individuálně.
Mohla by to být OTS-EU, proč to nemá chrom. zrcátka z Mercedesu nevím (buďto tam neměly být vůbec nebo byly a někdo později vyměnil dveře s rámy). Současná situace je ovšem taková, že na některých trojkách jsou vidět a moc se mi nezdá, že by si je tam dodatečně domontovali úplně všichni. Že patří k lepší výbavě než plastové Masagy v dnešních cenách pořád á 200 Kč je taky zřejmé. Takže logická úvaha je, že by je tohle provedení mohlo mít.
Další možností je jiná verze - třeba OTS-EX s později dodělanou klimatizací. Zda je tam originálně nebo ne, to se dá podle několika znaků a řešení celkem s úspěchem poznat.
Co se týká těch rádií, zatím to nemám úplně zmapované, ale v roce 1987 by mělo být standardem spíš čtyřrozsahové 2113B bez kazetového přehrávače. Mírně pochybuju, že se tam 1900B vůbec někdy dávalo, zatím proto nic nesvědčí a byl by to jistý krok zpět.
Ty výbavy u OTS-ES/EU jsou spíše moje dohady, co by tam mohlo být, to s žádnou velkou jistotou tvrdit nemohu. Pozdější výměna zrcátek za jakákoliv jiná (Favorit, Žugulík, BMW, Lancia, MB 123, ...) jsou naprosto běžná, stejně tak výměna nárazníků ze čtverky. Vyměnit výplně dveří nebo sedačky nebo dodělat el. okna v posledních deseti letech je také už záležitost pár tisícovek a několika hodin. Klimatizace se občas také instalovaly dodatečně, jak v servisech, tak i individuálně.
Mohla by to být OTS-EU, proč to nemá chrom. zrcátka z Mercedesu nevím (buďto tam neměly být vůbec nebo byly a někdo později vyměnil dveře s rámy). Současná situace je ovšem taková, že na některých trojkách jsou vidět a moc se mi nezdá, že by si je tam dodatečně domontovali úplně všichni. Že patří k lepší výbavě než plastové Masagy v dnešních cenách pořád á 200 Kč je taky zřejmé. Takže logická úvaha je, že by je tohle provedení mohlo mít.
Další možností je jiná verze - třeba OTS-EX s později dodělanou klimatizací. Zda je tam originálně nebo ne, to se dá podle několika znaků a řešení celkem s úspěchem poznat.
Co se týká těch rádií, zatím to nemám úplně zmapované, ale v roce 1987 by mělo být standardem spíš čtyřrozsahové 2113B bez kazetového přehrávače. Mírně pochybuju, že se tam 1900B vůbec někdy dávalo, zatím proto nic nesvědčí a byl by to jistý krok zpět.
Asi si řidič přemontoval lepší verzi rádia TESLA do soukromé Škodovky a z ní vytažené jednodušší rádio vrazil do služebáku (samozřejmě pouze dohad)Luboš napísal:...Co se týká těch rádií, zatím to nemám úplně zmapované, ale v roce 1987 by mělo být standardem spíš čtyřrozsahové 2113B bez kazetového přehrávače. Mírně pochybuju, že se tam 1900B vůbec někdy dávalo, zatím proto nic nesvědčí a byl by to jistý krok zpět.
Až jí přivezu tak projdu TP, výr. čísla a detaily interiéru a povim ti jesti je tam ta klima dobastlená nebo ne...
Ja som mal korejku a bol tam modry interier.Luboš napísal:Ty tzv. "korejky" jsou auta z roku 1991 (možná část 1990), celkem asi 200 ks, které měly směřovat do Severní Koreje, ale tu vývozní operaci někdo zhatil a nakonec všechny zůstaly tu. Mělo by se jednat o černá auta s červeným interiérem. Ovšem, že by měly mít nějakou nadstandardní výbavu či jiné úpravy (nejsem si ani úplně jistý, zda s tím souvisí ty závěsy zadních ramen, které mělo podstatně více trojek (všechny?) té doby) o tom mě zatím nikdo nepřesvědčil.Michal Hodík napísal:Takže TATRA 613-3 OTS-EX "Korejka" 1987 ?MarekK napísal:...tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=913&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=korejka
V tom odkazu jsem se ale nic nedozvěděl (kromě 4 stran osobního napadání dvou diskutujících a vyčerpávajícího popisu konstrukčního řešení prahů u VW GROUP) o rozdílech mezi OTS-EX, OTS-EU a OTS-ES.... Ví to vůbec někdo?
Díky za info
M.Hodík
Tie zavesy zadnych ramien som mal tiez.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní