Hlucna prevodovka nebo diferak
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Hlucna prevodovka nebo diferak
Na sve 603 jsem v pruběhu ujetí 13 000 km konečně odstranil funkční problémy jako výměna motoru, tlumiče pérování a výfuku, klakson, zamontoval topení a větrání, nějaká ta elektrika, spojka, brzdy, pneu, mechanizmus stěračů a mraky drobností, tak aby to bylo schopno stravit dlouhe trasy bez poruch.
Teď řeším další drobnost a to hlučnost převodovky v malých otáčkách motoru, kdy hluk linoucí se z převodovky přehluší zvuk motoru v interieru.
Mám dojem, že na autě nemám žádnou protihlukovou ochranu, žádný tlumící nátěr atd. Akorát na stropě motorového motoru je ten stejný materiál jako v 613ce.
S převodovkou problémy nemám, všechny synchrony pracují, rychlosti se řadí krásně, bez problému. Akorát je hlučná a to mi na dlouhých trasách vadí.
Rád bych slyšel Vaše nápady na řešení, možné příčiny. Pokud bude muset převodovka ven na kontrolu, tak bych už provedl nějaké tlumíví nátěry, ale nevím jaké použít. Máte s tím nějaké zkušenosti jaké materály v jakém pořadí aplikovat a hlavně kam.
Všem co přispějí děkuju.
Teď řeším další drobnost a to hlučnost převodovky v malých otáčkách motoru, kdy hluk linoucí se z převodovky přehluší zvuk motoru v interieru.
Mám dojem, že na autě nemám žádnou protihlukovou ochranu, žádný tlumící nátěr atd. Akorát na stropě motorového motoru je ten stejný materiál jako v 613ce.
S převodovkou problémy nemám, všechny synchrony pracují, rychlosti se řadí krásně, bez problému. Akorát je hlučná a to mi na dlouhých trasách vadí.
Rád bych slyšel Vaše nápady na řešení, možné příčiny. Pokud bude muset převodovka ven na kontrolu, tak bych už provedl nějaké tlumíví nátěry, ale nevím jaké použít. Máte s tím nějaké zkušenosti jaké materály v jakém pořadí aplikovat a hlavně kam.
Všem co přispějí děkuju.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
...no ono jak sa tu neohovára TAKS, alebo navzájom neuráža a podobne tak to vlákno viac ako 3 listy mat nebude ...........no dobre, výnimky podvrdzujú pravidlo...
Ale podobný problém možeme mat aj s 613kou, ...
na tvoju otázku v poslednom odstavci: ja osobne som na viacerých autách vyskúšal rozné protihlukové hovadiny (neprofesionálne aj profesionálne ), ale okolo prevodovky mám len silnejšiu vrstvu plastizolu, nič viac sa mi tam nepodarilo dat vzhladom na montážne a demontážne pomery v tých miestach....najúčinnejšie bude pravdepodobne dat mechanicky doporiadku prevodovku a diferák (zdroje hluku).. a potom napr.použit "profesionálnu" samolepku proti hluku ( dá sa kúpit v metráži, a na jej použitie nepotrebuješ návod), alebo na vrakáči vyrabovat odhlučnenie z nejakého nového havarovaného fára, a to si prisposobit svojim predstavám...
Ale podobný problém možeme mat aj s 613kou, ...
na tvoju otázku v poslednom odstavci: ja osobne som na viacerých autách vyskúšal rozné protihlukové hovadiny (neprofesionálne aj profesionálne ), ale okolo prevodovky mám len silnejšiu vrstvu plastizolu, nič viac sa mi tam nepodarilo dat vzhladom na montážne a demontážne pomery v tých miestach....najúčinnejšie bude pravdepodobne dat mechanicky doporiadku prevodovku a diferák (zdroje hluku).. a potom napr.použit "profesionálnu" samolepku proti hluku ( dá sa kúpit v metráži, a na jej použitie nepotrebuješ návod), alebo na vrakáči vyrabovat odhlučnenie z nejakého nového havarovaného fára, a to si prisposobit svojim predstavám...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Koušák:
problémy s hlukom stáleho prevodu u T603 trápili Tatru už počas jej výroby. Práve preto sa o.i. menil aj druh ozubenia a posledné T603 dostali ozubenie Klingelnberg (dúfam, že sa nemýlim, píšem to z hlavy) na ktoré sa zakúpil špeciálny stroj zo Švajčiarska. Tatra vtedy vyrábala ozubenie stáleho prevodu snáď s najvyššou presnosťou, aké sa vtedy medzi automobilkami používala. Napriek tomu sa hluk stáleho prevodu do kabíny prenášal viac, ako bolo milé, čo bolo spôsobené riešením zavesenia nápravy (a celého agregátu) do karosérie - teda konštrukčne. Tento nedostatok sa teda podarilo iba čiastočne potlačiť (napr. aj hrubá filcová doska na dne zadného batožinového priestoru.)
Pokiaľ teda máš problém s nadmernou hlučnosťou, navrhoval by som:
1 - porovnať s inými T603, či je tvoj voz naozaj nadmerne hlučný
2 - ak áno (predpokladám, že máš dosť oleja v prevodovke a nie PP80, ale PP90), potom bude treba pristúpiť k nastaveniu vôlí v ozubení. Je aj možné, že niekto použil nespárovaný (a teda vzájomne nezabehnutý) prevod - výmenou iba jedného ozubeného kolesa. Opravu/nastavenie treba zveriť radšej nejakámu odborníkovi, ktorý má s tým skúsenosti.
3 - ďalšia možnosť je použitie inej prevodovky - je to však riziko, či bude lepšia...
problémy s hlukom stáleho prevodu u T603 trápili Tatru už počas jej výroby. Práve preto sa o.i. menil aj druh ozubenia a posledné T603 dostali ozubenie Klingelnberg (dúfam, že sa nemýlim, píšem to z hlavy) na ktoré sa zakúpil špeciálny stroj zo Švajčiarska. Tatra vtedy vyrábala ozubenie stáleho prevodu snáď s najvyššou presnosťou, aké sa vtedy medzi automobilkami používala. Napriek tomu sa hluk stáleho prevodu do kabíny prenášal viac, ako bolo milé, čo bolo spôsobené riešením zavesenia nápravy (a celého agregátu) do karosérie - teda konštrukčne. Tento nedostatok sa teda podarilo iba čiastočne potlačiť (napr. aj hrubá filcová doska na dne zadného batožinového priestoru.)
Pokiaľ teda máš problém s nadmernou hlučnosťou, navrhoval by som:
1 - porovnať s inými T603, či je tvoj voz naozaj nadmerne hlučný
2 - ak áno (predpokladám, že máš dosť oleja v prevodovke a nie PP80, ale PP90), potom bude treba pristúpiť k nastaveniu vôlí v ozubení. Je aj možné, že niekto použil nespárovaný (a teda vzájomne nezabehnutý) prevod - výmenou iba jedného ozubeného kolesa. Opravu/nastavenie treba zveriť radšej nejakámu odborníkovi, ktorý má s tým skúsenosti.
3 - ďalšia možnosť je použitie inej prevodovky - je to však riziko, či bude lepšia...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Nebylo to ozubení Spiromatic?
Jinak podotýkám, že už tuším v roce 1990, kdy nám výjezdní jednotka mechaniků-převodovkářů (tehdy ještě ze servisu v Radlické v Praze) dávala dohromady rezervní převodovku na T603 (výměna kompletní předlohy, vidliček, synchronu II, stálého převodu) tito podotkli, "počet lidí, co opravdu umí ustavit stálý převod ve skříni 603 tak, aby neobtěžoval posádku vozidla nadměrným hlukem lze zobrazit na prstech jedné ruky a přijde doba, kdy už to nebude umět nikdo..."
Jinak podotýkám, že už tuším v roce 1990, kdy nám výjezdní jednotka mechaniků-převodovkářů (tehdy ještě ze servisu v Radlické v Praze) dávala dohromady rezervní převodovku na T603 (výměna kompletní předlohy, vidliček, synchronu II, stálého převodu) tito podotkli, "počet lidí, co opravdu umí ustavit stálý převod ve skříni 603 tak, aby neobtěžoval posádku vozidla nadměrným hlukem lze zobrazit na prstech jedné ruky a přijde doba, kdy už to nebude umět nikdo..."
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Ano Radku, přide doba, kdy bude spousta znalostí zapomenuta. Proč je taky udržovat, když se stanou bezvýznamnými?
K potvrzení Ondrejova podezření o nezaběhnutém převodu stačí udělat zkoušku na barvu - až vyloučíš ostatní možnosti a budeš převodovku rozdělávat. Budou-li otisky na zubech evidentně v nepořádku, nastane čas vyhledat dosud žijící členy výjezdní jednotky mechaniků-převodovkářů
K potvrzení Ondrejova podezření o nezaběhnutém převodu stačí udělat zkoušku na barvu - až vyloučíš ostatní možnosti a budeš převodovku rozdělávat. Budou-li otisky na zubech evidentně v nepořádku, nastane čas vyhledat dosud žijící členy výjezdní jednotky mechaniků-převodovkářů
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Dakujem za rady. UZ som si doviezol náhradnů prevodovku z auta z roku 74 a tu pomaly behom zimy očistím, pretesním a stály prevod pozriem s jedným kolegom.
Musím sa priznať, že sa mi do toho nechce.
Ešte k druhej otazke: Rad by som, ked už bude prevodovka von z auta, tak v jej priestore urobiť nejaké nátery proti hluku. Len neviem aké.
Máte s niečím takým skúsenosti, nejaké doporučenia???
Musím sa priznať, že sa mi do toho nechce.
Ešte k druhej otazke: Rad by som, ked už bude prevodovka von z auta, tak v jej priestore urobiť nejaké nátery proti hluku. Len neviem aké.
Máte s niečím takým skúsenosti, nejaké doporučenia???
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Jen tak pro zajímavost, budeš tu převodovku půlit a přetěsňovat...?? Nebo přeťesníš jen víka a vypouštěcí šroub..??Pač mám stejný problém, převodovka sice není až tak moc hlučná, ale při prvním převodovém stupni docela hučí. Je to ještě staré provedení. Takže docela uvažuji nad výměnou. Převodovku mám náhradní z roku 1971, ale nevím jestli náhodou, když jí dám do auta, nebude téct. Možná triviální dotaz, ale každý radí jinak
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných