Hlucna prevodovka nebo diferak

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Hlucna prevodovka nebo diferak

Príspevok od užívateľa koušák » 14 Nov 2006, 18:08

Na sve 603 jsem v pruběhu ujetí 13 000 km konečně odstranil funkční problémy jako výměna motoru, tlumiče pérování a výfuku, klakson, zamontoval topení a větrání, nějaká ta elektrika, spojka, brzdy, pneu, mechanizmus stěračů a mraky drobností, tak aby to bylo schopno stravit dlouhe trasy bez poruch.

Teď řeším další drobnost a to hlučnost převodovky v malých otáčkách motoru, kdy hluk linoucí se z převodovky přehluší zvuk motoru v interieru.

Mám dojem, že na autě nemám žádnou protihlukovou ochranu, žádný tlumící nátěr atd. Akorát na stropě motorového motoru je ten stejný materiál jako v 613ce.

S převodovkou problémy nemám, všechny synchrony pracují, rychlosti se řadí krásně, bez problému. Akorát je hlučná a to mi na dlouhých trasách vadí.

Rád bych slyšel Vaše nápady na řešení, možné příčiny. Pokud bude muset převodovka ven na kontrolu, tak bych už provedl nějaké tlumíví nátěry, ale nevím jaké použít. Máte s tím nějaké zkušenosti jaké materály v jakém pořadí aplikovat a hlavně kam.

Všem co přispějí děkuju.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 14 Nov 2006, 18:18

No já si vybavuju, že ti děsně hučel diferenciál. Jenže když tam nalepíš odhlučnění, tak hučet nepřestane, jen to bude možná o něco málo míň rámusit. Tipnul bych si, že se v něm někdo hrabal...

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 15 Nov 2006, 19:54

Tak jsme zase dotazem narazili. :idea:

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 15 Nov 2006, 21:44

...no ono jak sa tu neohovára TAKS, alebo navzájom neuráža a podobne tak to vlákno viac ako 3 listy mat nebude ...........no dobre, výnimky podvrdzujú pravidlo...

Ale podobný problém možeme mat aj s 613kou, ...
na tvoju otázku v poslednom odstavci: ja osobne som na viacerých autách vyskúšal rozné protihlukové hovadiny (neprofesionálne aj profesionálne :wink: ), ale okolo prevodovky mám len silnejšiu vrstvu plastizolu, nič viac sa mi tam nepodarilo dat vzhladom na montážne a demontážne pomery v tých miestach....najúčinnejšie bude pravdepodobne dat mechanicky doporiadku prevodovku a diferák (zdroje hluku).. a potom napr.použit "profesionálnu" samolepku proti hluku ( dá sa kúpit v metráži, a na jej použitie nepotrebuješ návod), alebo na vrakáči vyrabovat odhlučnenie z nejakého nového havarovaného fára, a to si prisposobit svojim predstavám...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Nov 2006, 09:02

Koušák:
problémy s hlukom stáleho prevodu u T603 trápili Tatru už počas jej výroby. Práve preto sa o.i. menil aj druh ozubenia a posledné T603 dostali ozubenie Klingelnberg (dúfam, že sa nemýlim, píšem to z hlavy) na ktoré sa zakúpil špeciálny stroj zo Švajčiarska. Tatra vtedy vyrábala ozubenie stáleho prevodu snáď s najvyššou presnosťou, aké sa vtedy medzi automobilkami používala. Napriek tomu sa hluk stáleho prevodu do kabíny prenášal viac, ako bolo milé, čo bolo spôsobené riešením zavesenia nápravy (a celého agregátu) do karosérie - teda konštrukčne. Tento nedostatok sa teda podarilo iba čiastočne potlačiť (napr. aj hrubá filcová doska na dne zadného batožinového priestoru.)
Pokiaľ teda máš problém s nadmernou hlučnosťou, navrhoval by som:
1 - porovnať s inými T603, či je tvoj voz naozaj nadmerne hlučný
2 - ak áno (predpokladám, že máš dosť oleja v prevodovke a nie PP80, ale PP90), potom bude treba pristúpiť k nastaveniu vôlí v ozubení. Je aj možné, že niekto použil nespárovaný (a teda vzájomne nezabehnutý) prevod - výmenou iba jedného ozubeného kolesa. Opravu/nastavenie treba zveriť radšej nejakámu odborníkovi, ktorý má s tým skúsenosti.
3 - ďalšia možnosť je použitie inej prevodovky - je to však riziko, či bude lepšia...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 16 Nov 2006, 13:45

Nebylo to ozubení Spiromatic?

Jinak podotýkám, že už tuším v roce 1990, kdy nám výjezdní jednotka mechaniků-převodovkářů (tehdy ještě ze servisu v Radlické v Praze) dávala dohromady rezervní převodovku na T603 (výměna kompletní předlohy, vidliček, synchronu II, stálého převodu) tito podotkli, "počet lidí, co opravdu umí ustavit stálý převod ve skříni 603 tak, aby neobtěžoval posádku vozidla nadměrným hlukem lze zobrazit na prstech jedné ruky a přijde doba, kdy už to nebude umět nikdo..."

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 16 Nov 2006, 14:13

Ano Radku, přide doba, kdy bude spousta znalostí zapomenuta. Proč je taky udržovat, když se stanou bezvýznamnými? ;-)

K potvrzení Ondrejova podezření o nezaběhnutém převodu stačí udělat zkoušku na barvu - až vyloučíš ostatní možnosti a budeš převodovku rozdělávat. Budou-li otisky na zubech evidentně v nepořádku, nastane čas vyhledat dosud žijící členy výjezdní jednotky mechaniků-převodovkářů :-)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Nov 2006, 14:27

áno - prešlo sa na Spiromatic, pozrel som do literatúry
Prílohy
41.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Nov 2006, 14:29

postup pre Koušáka..
Prílohy
42.jpg

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 16 Nov 2006, 17:01

Podla tohoto som nastavoval stály prevod vo svojej T613.A velmi uspesne.

Roman

Príspevok od užívateľa Roman » 17 Nov 2006, 10:05

To ja mám šťastie že pri jazde mi tatrička spieva.V 603-ke si len málokedy zapínam rádio. Ako hovorí jeden môj známy -inak starý tatrovák: šveholí si.A dokonca z mojej 613 som odstránil protihlukové peny ktoré boli za zadnými sedadlami.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 17 Nov 2006, 11:19

Môžem potvrdiť, že Romanova Tatra 603, ide skutočne velmi ticho

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 17 Nov 2006, 11:49

Nemají na tom podíl dvouplášťové výfuky ze Žiguli?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 17 Nov 2006, 12:06

výfuky spravidla na hluk prevodovky nemajú veľmi vplyv...

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 17 Nov 2006, 13:46

Dakujem za rady. UZ som si doviezol náhradnů prevodovku z auta z roku 74 a tu pomaly behom zimy očistím, pretesním a stály prevod pozriem s jedným kolegom.
Musím sa priznať, že sa mi do toho nechce.

Ešte k druhej otazke: Rad by som, ked už bude prevodovka von z auta, tak v jej priestore urobiť nejaké nátery proti hluku. Len neviem aké.
Máte s niečím takým skúsenosti, nejaké doporučenia???

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 17 Nov 2006, 19:33

Jen tak pro zajímavost, budeš tu převodovku půlit a přetěsňovat...?? Nebo přeťesníš jen víka a vypouštěcí šroub..??Pač mám stejný problém, převodovka sice není až tak moc hlučná, ale při prvním převodovém stupni docela hučí. Je to ještě staré provedení. Takže docela uvažuji nad výměnou. Převodovku mám náhradní z roku 1971, ale nevím jestli náhodou, když jí dám do auta, nebude téct. Možná triviální dotaz, ale každý radí jinak :?:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 17 Nov 2006, 22:29

ondrej napísal:výfuky spravidla na hluk prevodovky nemajú veľmi vplyv...
No ale převodovka také ve většině šestsettrojek motor zdaleka nepřehluší...

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 18 Nov 2006, 00:09

Půlit ji budu určitě, protože je třeba ji vyčistit, zkontrolovat taky a nechci mít v garaáži pořád loužičky oleje.

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 18 Nov 2006, 00:18

tak je tam málo oleje když hučí nebo je starej...:idea: pak jedině něco jiného :roll:

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 18 Nov 2006, 21:08

Také mohou hučet špatná ložiska.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných