Tatraplan

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Tatraplan

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 23 Okt 2006, 13:27

Koupím tatraplan v jakém-koliv stavu. Pokud možno kompletní (drobnosti oželím...)Bez papírů. Cena okolo 50000Kč.

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 23 Okt 2006, 15:11

No to som velmi zvedavy ako by vyzeral takmer kompletny voz za takuto cenu. Ak je to mozne tak aj mne by sa este nejaky zisiel.

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

tatraplan

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 24 Okt 2006, 10:13

Děkuji , ale myslel jsem že jsou tu normální lidé, ale jak se tak dívám všude se najde nějaký ,,blbec´´ který prostě musí jenom rejpat místo toho aby poradil za kolik se dá co sehnat...Promiň te mi teda že neznám tak ceny,ale díval jsem se na veteran.cz že se dá sehnat tatraplan kolem 50tisíc.Tak jsem myslel že to je normalní cena. Omluvte pána, který akorát dokáže rejpat.A děkuji všem kteří se mi budou snažit pomoct, poradit.
S pozdravem Jan Papírník

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 24 Okt 2006, 11:26

Dakujem za dalsi titul aj ked len v uvodzovkach.
Ak hladate normalnych ludi na Tatraportali tak je to predom stratene,
vsetci sme svihnuti. Ako inak nazvat pchanie penazi do zeleznych hrdavejucich ohav co strajkuju pri najmensej provokacii? Ja osobne by som sa za normalneho sensu stricto ani nechcel povazovat.

Mrzi ma ak to vyzera ako podpichovanie ale podla mojho nazoru zohnat kompletny Tatraplan ktory nebude uplny vrak v cenovom rozsahu aky ste uviedli je nerealne. Ak chcete taketo auto do 50 000 mojim usiam to znie mierne impertinentne preto aj moja odpoved bola mierne sarkasticka.

Na veteran.cz ste sa divali zle. Ak ste tam nieco videli boli to vraky alebo uz davnejsia minulost.
Podla mojho nazoru na voz aky si predstavujete budete potrebovat ciastku zhruba dvojnasobnu - niektori budu ziadat aj viac trojnasobok.
Za dobre zachovane a plne funkcne, ale NERENOVOVANE vozy sa pyta az okolo 250-300 000. Nehovorim ze tolko dostanu, ale tolko pytaju. Pobehoval tu aj jeden za bezmala pol miliona CZK, ten bol ale skutocne tip-top. A vyzera ze sa aj predal lebo nejako zmizol z obehu. Mohlo ale dojst k dohode o cene, to sa nikdy nevie.
O cenach renovovnych vozov ani nehovorim, pozrite sa do inzercie.
Aj ked o ten za 690 000 CZK sa ludia nejako netrhaju ...

Pokial sa mylim a naozaj sa da zohnat nevrakovity voz takmer kompletny za 50000 tak chcem aj ja - ake je v tom rypanie? Volna sutaz, nemate monopol na nakup Tatraplanov. Teda bol by to uz treti ktory som kupil toho roku ale dobrych aut sa vsade vela zmesti. Bude do zasoby alebo na vymenu.

Inak by ma zaujimal nazor ostatnych na aktualnu cenovu hladinu Tatraplanov. Ono to ma vzdy dve strany - kupujuci a predavajuci.
Ak sa mylim a zaplatil som za svoje auta zbytocne vela tak by som to rad vedel aj ked nezvyknem plakat nad rozliatym mliekom ...

Srdecne zdravi

Gejza

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

honza

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 24 Okt 2006, 12:58

Tak díky a promiň...Blázni myslím nejsme je to dobrá investice,která se může někdy i vrátit ať už tím jak se lidi za tebou otáčejí atd...Nemluvě o prodeji někam do zahraničí...Ale to není můj případ. Já mám 603 kterou renovuji a dostal jsem chuť na Tatraplana protože jsem teď o víkendu viděl sice v rozebraném stavu T87 a tu mi ji lehce připomíná- zadní částí a tak se rozhodl že si pořídím ,,tzv. levnější verzi T87´´ Ale nevím za jakou cenu.Vím že občas se na Veteránu.cz objevovali t600 za 50tis asi tak naposledy na jaře tak proto ta cena...Ale teď budu tedy cenu respektovat takovou jaká bude...


Jo a ještě něco....
Nechte taky něco dalším- tím myslím T600 :o)

Dík nashle

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Honza

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 24 Okt 2006, 13:17

Tak dyby někdo věděl o úplně prorezlé tatře 600 na odpis já ji vezmu!!!
Tu jsem myslel ať mi to dá práce kolik chce já ji chci...

Děkuji za nabídky Honza 724595367

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Okt 2006, 13:55

Dobrá investice byla koupit zachovalého pojízdného tatraplána s doklady tak před 20 lety za polovinu průměrného měsíčního platu (1500 Kčs). Dnes jsou ceny za vozy v tomto stavu běžně vyšší 100-200násobně, k obdobnému nárůstu došlo i u cen ND a prací, tak mi možnost dobře zhodnotit vložené prostředky absolutně uniká.

Tatraplány kolem 50 000 Kč jsou dnes většinou silně nekompletní, extrémně schátralé a přebastlené vraky. Nikdy jsem se natajil tím, že bych si tatraplána někdy také rád pořídil, ale tohle bych určitě renovovat (čti znovu vyrábět) nechtěl...

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 24 Okt 2006, 16:07

Len ako perličku ku cenám . Za starých časov som predal T75 kabriolet s volnobežkou a rýchlobehom + celý ND motor komplet + 1 komplet podvozkové diely s prevodovkou až rozvodovkou + vlečku drobností za NEHORÁZNU cenu 35000 Sk. To dnes radšej na taký dobrý obchod len zabudnúť !!!
s pozdravom

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 24 Okt 2006, 16:51

To jo,ale já si plechařinu veškerou udělám sám,a motorový díly a takové věci holt budu muset popř. shánět...Ale plechařinu na tu se těším ať už to je jakkoliv složity, protože to mě baví!!!Lepší jak ty peníze propít,prokouřit atd...nE???
:shock:

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 24 Okt 2006, 16:53

Jo a po vašich radách teda zvyšuji cenu poptávky do 100tisíc...
Tak snad se něco zadaří....

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 24 Okt 2006, 18:30

Hm, druhý Tatraplán som kúpil tak že som zháňal nejaké veci na ten prvý. Niečo sa mi dostalo do uší a zavolal som niekam ale bolo to v podstate podmienené zobrať to ako to leží. Cena mi pripadala dobrá tak som dorazil aj s prívesom.
No to bola teda akcia ako z Funesovho filmu. Zaprvé auto bolo zamurované, najprv sme museli vybúrať otvor do steny - kupodivu celkom poctivo postavenej. Okrem toho nebolo na kolesách a je to na samote, takže sme na to boli traja chlapi. Teda nikdy by som neveril aký je to problém naložiť na príves auto ktoré nie je na kolesách. Dreli sme ako hovädá asi 4 hodiny. Podložili sme guľatinu a davaj. Lenže aj jeden ťahá navijákom, ono sa to vždy niekde šprajcne. A nadvihnuť a pomknúť Tatroša v dvoch ľudoch je pomerne problém, verte.
Orem toho sme do steny vybúrali otvor práve tak aby prešiel. No a ked bol v ovore tak vyzera scena najledovne: Vliezt do zadných dverí, preliezť dopredu, vyliezť prednými dverami (v strede auta je múr a predné dvere sú otvorené dopredu) nadvihnúť predok a uvoľniť guľatinu pod ním, potiahnuť voz navijákom 5 cm a zase dozadu kde sa niečo šprajclo. Okrem toho sme ho ťahali hore kopcom, raz sa nám to zošmyklo na stranu, raz skrížilo ...


Pôvodne som chcel z neho urobiť darcu orgánov ale som si to rozmyslel.
Je totiž absolútne nezbastlený len z neho chýba dosť vecí, motor, vonkajšie chrómy, prístroje, jeden náboj a veci z brzdičov.
Ale karoséria vyzerá pomerne dobrá, stál v úplnom suchu asi 35 rokov.
Na mojom prvom kuse je práve problém "dobových úprav". Tento druhý je absolútne nezasiahnutý. Pretože sa ukázalo že zohnať motor absolútne nie je problém (teda je len potrebné ho zaplatiť) láka ma že by bolo možné zrenovovať voz ktorý ešte nemá ani vpredu smerovky, atp.
Každý zachránený kus je dobrý.

Mimochodom, ako som prešiel s Tatrošom párkrát po okolí už ma začali ľudia upozorňovať že tam je Moskvič, tam Oktávia, tam T603 a najnovšie jeden tvrdí že vie kde stojí rovnaký voz. Pôjdem to samozrejme preskúmať. Veci chodia v sériách, radšej by som teda našiel nejakú 97-87-77 prípadne T603-1 ake mne sa momentálne pred nos tisnú len T600.

Inak myslím že v Čechách by malo byť Tatraplánov oveľa viac.
Na základe mojich prieskumov ohľadne počtu T57 to vyzerá tak že v Čechách ich je asi 4,5x viac. Malo by to platiť aj na T600.

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 25 Okt 2006, 09:00

No kéž by to byla pravda s tím že je toho u nás víc...Jen by jsem chtěl vědět kde...nebo jak to hledat...Jak se dostat k nějakým indíciím,které by mě navedly do cíle...

Jen se chci zeptat: co se na těch tatraplánech tak bastlilo?

Dík Honza

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 25 Okt 2006, 09:06

jakožto mnohonásobný majitel tohoto modelu Ti mohu říct , že kam na to jí je problem, prostě nejsou... a když se najde tak uplné torzo protože je to bývalý služební vůz a vyjetej až hanba. Co se bastlilo, nejčastej se přidávaly různý čudlíky a budíky do palubovky, pak se měnil různě motor v nesouladu s tovární orig.přestavbou... pak se odkrývala zadní kola(uprava lemu zad. kapotáže-absence toho deklu) pak ruzné úpravy předních světel... no a někdy nábojů kol... tot asi tak v kostce vše...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Okt 2006, 10:00

Celkem bežné jsou i brzdy z šestsettrojek, výměna podlahy za tvarovanou, různé zástavby nezávislých topení, kompletní přestavby interiérů za použití úplně jiných materiálů a jiných řešení a na většině těch aut se toho najde mnohem více.

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 25 Okt 2006, 10:23

Ešte by som doplnil pridávanie smeroviek vpredu aj vzadu a zaváranie šípok ukazovateľov smeru v stredných stlpikoch, toto je takmer na všetkých takže za bastlenie sa to takmer nepovažuje.
Výmena motora za 603, nahrádzanie motora s vertikálnym ventilátorom horizontálnym alebo z 603, pridávanie zámkov alebo šupátok na dvere aby sa neotvárali za jazdy, pridávanie ostrekovačov, výmena prístrojov za iné, výmena páky ručnej brzdy za iné, nahrádzanie karburátorov, vzduchových filtrov za iné typy, rôzne modifikácie spodných plechov pod motorom, rôzne úpravy vetracieho tunela pod kapotou a s tým súvisiacim zmenám na vetraní, výmena plavákov a stieračov za škodovácke, páčky na smerovky, kontroly za opačné, zmeny na elektroinštaláci, výmena reflektorov a ich rámikov za 148 kové alebo 1201 kové, doplňovanie lampičiek to motorového priestoru, modifikácie olejového vedenia a chladičaaaaaaaaaaa.... Musím sa stopnúť lebo skončím v cele s čalúnenými stenami.
To čo sa s tým kúrením a v súvislosti s tou podlahou robilo je kapitola sama o sebe aj ked je pravda že pôvodne to proste nekúrilo a smrdelo.

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 25 Okt 2006, 10:34

Inak nie je celkom pravda že by neboli v Čechách aj ked súhlasím že je ponúk nejako prekvapivo málo. Pred pár dňami Jirka Láska uverejnil inzerát na predaj Tatraplánu (medzi inými) na veteran.cz .
Možno by to stálo za to sa opýtať.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Okt 2006, 10:36

Chce za něj 120 000 Kč, znáte to auto někdo?

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 25 Okt 2006, 14:29

Tak to už snad ani není tatraplán s takovýma úpravama...:o)
Ten Tatraplán na veteranu.cz jsem viděl, má původní motor.Ale chtělo by to vidět.Jenže já bych ty peníze mohl mít až tak v prosinci a to on určitě nepočká a nebo mě někdo z vás předběhne...:o(

Tak asi tento nebude můj...ach jo

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 25 Okt 2006, 15:40

Uprava neúprava u nás boli ľudia vždy šikovní. As by sa niekto pokúsil za 40 rokov dostať do pôvodného stavu moju Diskotéku tak to by sa teda namakal...

Ale inak sa neboj, za 120 000 to možná až tak rýchlo predajné nebude.
Išiel by som sa na to pozrieť a ponúkol mu tak 90 000 a prípadne došiel na tú stovku. A nechať ho trošku čakať tak aspoň zmäkne.
A ak sa predá budú druhé. Ja sa obávam že mne niekto další Tatraplán zase vnúti, už sa objavujú prvé príznaky.... To je vis MAJOR, možno až podplukovník, pretože peknú lacnú 603-1 do mňa nikto nepchá.
Nerozumiem tomu prečo ked som kúpil jeden Tatraplán tak dalšie prichádzajú v sérii, to aby som sa rýchlo presťahoval pretože za chvíľu sa pre samé Tatroše nebudem môcť ani hnúť. Ak kúpim jednu 603 a začne sa to opakovať tak sa musím naučiť hovoriť nie, ale ked ja profesionálne deformovaný som schopný horiť len: áno, ale maximálne môžeme zaplatiť toľko a toľko ....

Ak si naozaj šikovný mohli by sme to potom vymeniť za karosársku prácu na nejakom inom vozidle (ak sa prvé príznaky rozvinú).

Inak videl si tú 603u inzerovanú v Trebičí či sa mýlim že si z tej oblasti (neviem prečo mám nejako zafixované v hlave že si odtiaľ) ?
Drahá teda nie je ale vyzerá dosť odpudzujúco na prvý pohľad.
Pozná ten voz niekto? Je to také zlé ako to vyzerá?

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 25 Okt 2006, 16:47

Ano jsem z Třebíče to je pravda,tatra 603 na veteran.cz jsem viděl , ale za ty peníze mě moc nenadchla...A co tebe?
ehm... můžem si tykat?

Velice rád pomůžu když budeš chtít s tou plechařinou.To je to co mě na té renovaci baví nejvíc...Dokonce jsem uvažoval že bych se tím chtěl i živit, ale neví jestli by mě to uživilo...
Ale dělám plechařinu jen na autě- rozumíš? Uvedu příklad: Tak na té mé 603.... měl jsem shnilý plech za zadníma dveřma u toho okýnka dole a pak zadní okna taky dole, místa jsem vyřízl a natvarovával jsem to přímo na autě.Takže pouze ruční práce- pravý hand-made..:o
Snad je to tak v pořádku...
Většinu dělám se spoluprácí s autem protože to je nejpřesnější a ne podle schématu,nebo podle ,,oka´´

Tak pokud by jsi něco chtěl tak by neměl být problém...pokud ti to takto vyhovuje.
Jinak jsem se chtěl zeptat kdyby jsi o nějakém šrotu T600 věděl a nechtěl ji (vím bude těžké říct ne :o )tak mi dej prosím vědět Jo?

Jinak o té tatře na třebíčsku moc nevím...Ale pokud to někdo bude zkoušet a bude se ten pán jmenovat Aujezdský tak bych to viděl tak že to někde koupil za pár šupek a snaží se na tom vidělat... No snad se ale pletu...

Ahoj Honza

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných