Jen tak .....
Jo luboši mohlo by tě napadnout, že za to co radek ušetří na benzínu se může pořádně nadlábnout. Měl bys pouvažovat nad podobnou úpravou na své tatře ať se nemusíš pořát cpát těma rohlíkama.... Mimochodem Radku vím, že to sem nepatří, ale někteří lidé třeba rádi na piknik? (Na který si rádi vyjedou autem...)
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Nevíš co je to Škofin? Jestli si neděláš srandu, jímá se mě mrazení v zádech, že jsi snad ten koncernový odštěpek koupil "cash"? Kristova noho, fakt?
Piknik s XJ40? To mi nějak nesedí, golf to ano, ale piknik? Myslím že na piknik (když už) je vhodnější si vyjet třeba v T75 cabrio, tomu bych rozumněl.....
Piknik s XJ40? To mi nějak nesedí, golf to ano, ale piknik? Myslím že na piknik (když už) je vhodnější si vyjet třeba v T75 cabrio, tomu bych rozumněl.....
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
tak kupříkladu můj dávný šéf, praktik šofér, tvrdil, že do výbavy vozidla patří dvě přepravky piva. Takže i já rád vyhledávám v každém autě prostor pro ty dvě basy, abych měl pěkný zbytek dne (po odšoférování v cizích krajích či při zavřených hospodách). Zároveň se nezříkám různých prohlubin, protože láhev whisky (zejména stylově v té šelmě) tam přečká bez úhony... Ono jezdit delší cesty bez svačiny, ale s vynucenými přestávkymi na nevhodných místech (jedno zda nenadálá porucha veterána nebo vícehodinové stání "bezporuchovým" TDI v koloně na dálnicích) může bejt dobrej adrenalin...radek napísal:Záleží na použití úložného prostoru a mimochodem Luboši, ale ta přepravka mě fakt dostala, přemýšlet při pořizování auta nad tím, jestli se v jeho kufru najde plochý rovný prostor 40 x 80 cm na přepravku plnou svačiny, to je fakt něco, budu mít pěkný zbytek dne.... :
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Jé, hraješ Vláčku golf a jezdíš na hřiště v XJ40 s toroidem v kufru? To je fajn, budeme dva Nebo nebudeme? Pak nechápu, jak jsi zjistil, že se do toho kufru ten pytel nevejde.....
Proti XJ6 Mk III má na základě požadavků zákazníků řada XJ40 zvětšen vstupní otvor do zavazadlového prostoru právě kvůli golfovému náčiní, u Mk III bylo nutné pytel s holemi a příslušenstvím vkládat nakoněný a šikmo, což uživatelé nelibě nesli. V nástupci XJ40 jim tedy výrobce vyhověl. A mohu Tě ujistit, že i s tou bandou na dně se tam v pohodě vejde, to je již vyzkoušeno.
Nikdo jste ten kufr ještě na vlastní oči neviděli, víte kulový jak je či není skutečně objemný, ale stačí Vám jedna nemístná poznámka přispěvatele, který neví jaká bije a hned zasvěceně "víte", že vyjma té bandy se do toho kufru nic nevejde. Normálně zírám, já snad fakt sepíšu tu psychologickou studii na téma "tatrovák, aneb není psychóza jako psychóza"....
Proti XJ6 Mk III má na základě požadavků zákazníků řada XJ40 zvětšen vstupní otvor do zavazadlového prostoru právě kvůli golfovému náčiní, u Mk III bylo nutné pytel s holemi a příslušenstvím vkládat nakoněný a šikmo, což uživatelé nelibě nesli. V nástupci XJ40 jim tedy výrobce vyhověl. A mohu Tě ujistit, že i s tou bandou na dně se tam v pohodě vejde, to je již vyzkoušeno.
Nikdo jste ten kufr ještě na vlastní oči neviděli, víte kulový jak je či není skutečně objemný, ale stačí Vám jedna nemístná poznámka přispěvatele, který neví jaká bije a hned zasvěceně "víte", že vyjma té bandy se do toho kufru nic nevejde. Normálně zírám, já snad fakt sepíšu tu psychologickou studii na téma "tatrovák, aneb není psychóza jako psychóza"....
Radku, nejsi nahodou predseda jakehosi klubu TATRA? Mluvit zde o psychoze vs. "tatrovacich" mi pripada od Tebe stejne zabavne jako osmivalec jaguar co jede na LPG smer royal golf klub Zatec.
Jsi proste vesela kopa! Jen tak dal.
p.s. dodej o5 prosim vice fotek jaga a nejake objektivni zhodnoceni jizdnich vlastnosti Tatra - Jaguar
zdar a silu
Jsi proste vesela kopa! Jen tak dal.
p.s. dodej o5 prosim vice fotek jaga a nejake objektivni zhodnoceni jizdnich vlastnosti Tatra - Jaguar
zdar a silu
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Mno Edo, jse rád že jsem Tě pobavil, nicméně ten Tvůj příspěvek je trošku mimo, neboť za:
1/ To že jsem předseda Tatra klubu neznamená, že nosím brýle s růžovou optikou a že vyjma produkce jistého kobinátu ignoruji vše ostatní, co se za sto let automobilových dějin stalo. Být takto "omezený" (jak asi předpokládáš, že by dle Tebe měl ideální předseda být) bych v žádném případě nesnesl a klub vedený osobou, která by pěla pouze ódy na jedinečnost a dokonalost kombinátních výrobků a nic jiného neznala a neuměla, to už by nebyl klub ale sekta.....pozor na to
2/ XJ40 je ŠESTIválec
3/ v Žatci golfové hřiště není, jezdí se 34 km do Podbořánek u Jesenice
Objetivní hodnocení ještě není dokončeno, momentálně nemám po ruce vzorový etalon 613-4i.
Jestli Tě zajímají jízdní vlastnosti T613 versus XJ40, můžu zatím posloužit pouze SUBJEKTIVNĚ, ale to se Ti ZASE nebude líbit, protože podle mě tato konkrétní 14 let stará XJ40 po 3 majitelích prostě jede stabilněji, agilněji a pohodověji jak pět let stará 613-4MilM97 s monoblokem ZF a kufrem bez dvou pytlů cementu v něm.
Jenže víš jak je ošemetné srovnávat nesrovnatelné věci, jakým je na jedné straně podvozek tvořený vzadu dvěma plechovými vlečenými rameny uchycenými v gumě na dvou šroubech přímo ke karoserii, a vpředu dvěma vzpěrami McPherson (zvíce neodpružených hmot cca 35-40 kg na jedno kolo), osazený monoblokovým řízením uloženým na karoserii, kterému k využití jeho kvalit chybí v přední části auta tak 100 kg hmotnosti a jako celek bržděný klasickou neřízenou dvoukruhovou kapalinovou soustavou s úsměvně účinnou ruční brzdou a na druhé straně podvozek tvořený vzadu subrámem pružně uloženým vůči karoserii, s tuhým mostem s vestavěným částečně samosvorným diferenciálem Powr-lock, s vedením zadních kol lichoběžníkovým závěsem, jehož horní rameno tvoří přímo hřídel pohonu kola, a vpředu nápravou s dvojitým lichoběžníkovým závěsem kol, uchycených též na vlastní nápravnici pružně uložené vůči karoserii, s monoblokovým řízením uloženým na nápravnici a jako celek bržděný dvouokruhovou kapalinovou soustavou s plovoucími třmeny, ABS a adekvátně účinnou ruční brzdou, vestavěnou ve formě klasických čelistí do nábojů zadních kol.
To prostě srovnat nejde, protože tenhle podvozek z Coventry vyjel v seriových vozech v roce 1986 a jeho základ byl převzat z předchozí modelové řady z poloviny 70tých let.
Asi jsi Edo na srazu v Kopřivnici 1999 nebyl (nebo byl ale nepřítomen u večerní debaty), kdyby jsi v jídelně v Retasu tu hodinu a půl poslouchal ing. Galiu, pamatoval by jsi si jako my ostatní tohle: "...už v roce 1984 jsme věděli, že vývoj a konstrukce T613 je u konce a bez zásadních konstrukčních změn na ní už nelze nic udělat. Dovedli jsme ji v rámci našich možností k dokonalosti, ale nám bylo tehdy více než jasné, že chceme-li s ostatními udržet krok, je třeba neprodleně začít pracovat na úplně novém voze, BEZ vazeb na konstrukční celky dosavadní T613...." . Sice o rok později, ale přeci, došlo ke zhmotnění těchto myšlenek, a to v přípravné projektové dokumentaci pro T625 a následně v zahájení její konstrukce. Mám k dipozici návrhový soubor techniky podvozku, motoru a karoserie 625, jak měl být dále projektován až do stadia funkčního vzorku, následně prototypu a dále ověřovací serie a věř mi Edo, kdyby se to povedlo a T625 dokázala dejme tomu nejpozději v roce 1992 vyjet, mohla by suveréně stát vedle XJ40 a z hlediska konstrukce podvozku a agregátu by to bylo naprosto pohodové srovnávání......
1/ To že jsem předseda Tatra klubu neznamená, že nosím brýle s růžovou optikou a že vyjma produkce jistého kobinátu ignoruji vše ostatní, co se za sto let automobilových dějin stalo. Být takto "omezený" (jak asi předpokládáš, že by dle Tebe měl ideální předseda být) bych v žádném případě nesnesl a klub vedený osobou, která by pěla pouze ódy na jedinečnost a dokonalost kombinátních výrobků a nic jiného neznala a neuměla, to už by nebyl klub ale sekta.....pozor na to
2/ XJ40 je ŠESTIválec
3/ v Žatci golfové hřiště není, jezdí se 34 km do Podbořánek u Jesenice
Objetivní hodnocení ještě není dokončeno, momentálně nemám po ruce vzorový etalon 613-4i.
Jestli Tě zajímají jízdní vlastnosti T613 versus XJ40, můžu zatím posloužit pouze SUBJEKTIVNĚ, ale to se Ti ZASE nebude líbit, protože podle mě tato konkrétní 14 let stará XJ40 po 3 majitelích prostě jede stabilněji, agilněji a pohodověji jak pět let stará 613-4MilM97 s monoblokem ZF a kufrem bez dvou pytlů cementu v něm.
Jenže víš jak je ošemetné srovnávat nesrovnatelné věci, jakým je na jedné straně podvozek tvořený vzadu dvěma plechovými vlečenými rameny uchycenými v gumě na dvou šroubech přímo ke karoserii, a vpředu dvěma vzpěrami McPherson (zvíce neodpružených hmot cca 35-40 kg na jedno kolo), osazený monoblokovým řízením uloženým na karoserii, kterému k využití jeho kvalit chybí v přední části auta tak 100 kg hmotnosti a jako celek bržděný klasickou neřízenou dvoukruhovou kapalinovou soustavou s úsměvně účinnou ruční brzdou a na druhé straně podvozek tvořený vzadu subrámem pružně uloženým vůči karoserii, s tuhým mostem s vestavěným částečně samosvorným diferenciálem Powr-lock, s vedením zadních kol lichoběžníkovým závěsem, jehož horní rameno tvoří přímo hřídel pohonu kola, a vpředu nápravou s dvojitým lichoběžníkovým závěsem kol, uchycených též na vlastní nápravnici pružně uložené vůči karoserii, s monoblokovým řízením uloženým na nápravnici a jako celek bržděný dvouokruhovou kapalinovou soustavou s plovoucími třmeny, ABS a adekvátně účinnou ruční brzdou, vestavěnou ve formě klasických čelistí do nábojů zadních kol.
To prostě srovnat nejde, protože tenhle podvozek z Coventry vyjel v seriových vozech v roce 1986 a jeho základ byl převzat z předchozí modelové řady z poloviny 70tých let.
Asi jsi Edo na srazu v Kopřivnici 1999 nebyl (nebo byl ale nepřítomen u večerní debaty), kdyby jsi v jídelně v Retasu tu hodinu a půl poslouchal ing. Galiu, pamatoval by jsi si jako my ostatní tohle: "...už v roce 1984 jsme věděli, že vývoj a konstrukce T613 je u konce a bez zásadních konstrukčních změn na ní už nelze nic udělat. Dovedli jsme ji v rámci našich možností k dokonalosti, ale nám bylo tehdy více než jasné, že chceme-li s ostatními udržet krok, je třeba neprodleně začít pracovat na úplně novém voze, BEZ vazeb na konstrukční celky dosavadní T613...." . Sice o rok později, ale přeci, došlo ke zhmotnění těchto myšlenek, a to v přípravné projektové dokumentaci pro T625 a následně v zahájení její konstrukce. Mám k dipozici návrhový soubor techniky podvozku, motoru a karoserie 625, jak měl být dále projektován až do stadia funkčního vzorku, následně prototypu a dále ověřovací serie a věř mi Edo, kdyby se to povedlo a T625 dokázala dejme tomu nejpozději v roce 1992 vyjet, mohla by suveréně stát vedle XJ40 a z hlediska konstrukce podvozku a agregátu by to bylo naprosto pohodové srovnávání......
Radku, cetba o podvozku - hlavne zadni casti Jaguara je velice zajimava. Jak pruzne je ulozen samostatny ram zadni napravy? Domnivam se ze je to originalni reseni. ramena s ramem.
Co se tyce T625 jako nastupce, myslim si jako ty, ze to byla spravna a jedina mozna cesta. Vyborny motor zcela nove konstrukce, na nase cssr pomery slusne udelany.
Na srazu v guinessove srazu roku 1999 jsem nebyl, mel jsem tehdy tatru prvni rok a ani jsem nejake srazy neresil. Vzdyt jediny existujici web byl tehdy
volny.cz/t613
a tam se snad jen myhli fotky. No i pres to engineera Galiu znam (probiral jsem s nim perspektivnost diplomky na tema tepelne pomery vzduchem chlazenych zazehovych motoru) a ten mi rikal, ze kdyby vedel v roce 1967 jak cely svet od vzduchu utece, mela by t613 vodni motor jiz od samotneho zacatku. . . inu je to historie
preji Ti, Radku, mnoho zabavy s LPG ve vyrobku kombinatu Jaguar UK a jdu si prelestit motor tatrovky pred dnesni jizdou Frankfurt - Plzen. Uz se nemohu dockat jak me nesportovni pozadi zasedne do prijemne sedacky moji tatry a v kopcich za frankfurtem - kdyz bude treba - mi moturek zahraje maly koncert pro vyfuk a orchestr osmi valcu pod taktovkou druheho stupne.
p.s. po dvouu letech jsem presel spet na rozmer 205-55-16 vpredu a 225-50-16 vzadu (predtim to same i v predu). Mohu vrele doporucit! Koleje se stavaji nedulezite, plavani veskere zadne, snad jen trochu mensi adhese v extremnich momentech zatacek, ovsem nepodstatna. Pro kola 16´ to vyrobce uvadi ve velkem technicaku a vi asi proc
Co se tyce T625 jako nastupce, myslim si jako ty, ze to byla spravna a jedina mozna cesta. Vyborny motor zcela nove konstrukce, na nase cssr pomery slusne udelany.
Na srazu v guinessove srazu roku 1999 jsem nebyl, mel jsem tehdy tatru prvni rok a ani jsem nejake srazy neresil. Vzdyt jediny existujici web byl tehdy
volny.cz/t613
a tam se snad jen myhli fotky. No i pres to engineera Galiu znam (probiral jsem s nim perspektivnost diplomky na tema tepelne pomery vzduchem chlazenych zazehovych motoru) a ten mi rikal, ze kdyby vedel v roce 1967 jak cely svet od vzduchu utece, mela by t613 vodni motor jiz od samotneho zacatku. . . inu je to historie
preji Ti, Radku, mnoho zabavy s LPG ve vyrobku kombinatu Jaguar UK a jdu si prelestit motor tatrovky pred dnesni jizdou Frankfurt - Plzen. Uz se nemohu dockat jak me nesportovni pozadi zasedne do prijemne sedacky moji tatry a v kopcich za frankfurtem - kdyz bude treba - mi moturek zahraje maly koncert pro vyfuk a orchestr osmi valcu pod taktovkou druheho stupne.
p.s. po dvouu letech jsem presel spet na rozmer 205-55-16 vpredu a 225-50-16 vzadu (predtim to same i v predu). Mohu vrele doporucit! Koleje se stavaji nedulezite, plavani veskere zadne, snad jen trochu mensi adhese v extremnich momentech zatacek, ovsem nepodstatna. Pro kola 16´ to vyrobce uvadi ve velkem technicaku a vi asi proc
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Radek: pekné...až na ten malinkatý kufor
A pre 613 nejaký sekvenc na LPG a s nádržou mimo kufor nemáš? to by sa mi páčilo...
Ja s plným kufrom jazdím často, práve som vyložil plný kufor podobný tomu čo je na fotke. docela fuška potme to vykladat...aj kolá zo strechy...no fuj...a naštastie tam nemám tú nádrž na LPG, lebo s tak zmenšeným kufrom by somnou manželka neišla na žiadnu dovolenku s ktorej som sa práve vrátil...(ináč som naposledy tankoval v Rožnave čo po 596km v Ol ukazuje ešte niečo v nádrži ...)
A pre 613 nejaký sekvenc na LPG a s nádržou mimo kufor nemáš? to by sa mi páčilo...
Ja s plným kufrom jazdím často, práve som vyložil plný kufor podobný tomu čo je na fotke. docela fuška potme to vykladat...aj kolá zo strechy...no fuj...a naštastie tam nemám tú nádrž na LPG, lebo s tak zmenšeným kufrom by somnou manželka neišla na žiadnu dovolenku s ktorej som sa práve vrátil...(ináč som naposledy tankoval v Rožnave čo po 596km v Ol ukazuje ešte niečo v nádrži ...)
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
No MarkuK, ono totiž existuje pár zajímavých vozidel na automobilovém trhu, kam by jsi všechny ty věci na fotce včetně byciklů uložil řádně do zavazadlového prostoru, zabouchnul dveře a bylo by to. Stačí jedno, prostě vybírat vozidlo dle uvažovaného záměru používání a požadované přepravní kapacity. Když se to vybere špatně, výsledkem je to, že člověk na silnici potká kupříkladu T613 s bicyklama na střeše . Já to tak dělám a je to v pohodě, tedy, až budu mít potřebu vozit s sebou 1/4 obsahu rodinného domu, manželku a dvě děti, určitě si na to nevezmu T613 nebo XJ40, ale například minimálně GRAND VOYAGERA (tomu se sekvence LPG taky moc líbí a toroid se dává ven pod auto, takže nevadí v kufru). Teď takovou potřebu nemám, chtěl jsem povoz pro mou osobní přepravu a tak ho mám, naopak, považuji v XJ40 za zbytečné oboje zadní dveře i zadní sedadlo , mě by stačil dvoumístný leč smůla, XJ40 coupe existuje jen v jedinném prototypu a ten je v Coventry v muzeu.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných