ake Tatry som dnes videl
V podstate ide o to, že každé poháňané koleso má vlastý uzavretý
hydraulický obvod opatrený elektromechanickým ventilom , teda
ak je vozidlo v pohybe a pustíme plynový pedál tak samozrejme to
funguje aj ako motorová brzda, ale v momente stlačenia brzdového
pedála sa automaticky odpojí hlavné hydraulické čerpadlo, teda nevyvíja
tlak do obvodov, ale kedze sa kolesá krútia a tak naďalej spôsobujú
nútení obeh hydraulickej kvapaliny, elektroventil tento obeh spomalí ako
keď uzatvárame vodovodný kohútik a tak brzdí ,, nastudeno,,.
Teda NIKDY sa brzdy neprehrejú. Nemá sa čo prehriať.
Prevodovka je ešte zaujímavejšia, hlavne kvôli tomu faktu že nieje
Takisto ako rozvodovka a diferenciál. Namiesto toho je modulátor tlaku+
prídavné elektroventili, ktoré v tákrutách samočinne pridávajú či uberajú
prívod hydrokvapaliny k hydraulickým pohonným kotúčom každého kolesa. A majú aj iné zaujímvé funkcie. Naše prvé dávnejšie skice budem
v tomto fóre opatrne uverejňovať, nieže by sme sa dačoho báli, ale čert
nikdy nespí a sme s tým už značne pokročili.
hydraulický obvod opatrený elektromechanickým ventilom , teda
ak je vozidlo v pohybe a pustíme plynový pedál tak samozrejme to
funguje aj ako motorová brzda, ale v momente stlačenia brzdového
pedála sa automaticky odpojí hlavné hydraulické čerpadlo, teda nevyvíja
tlak do obvodov, ale kedze sa kolesá krútia a tak naďalej spôsobujú
nútení obeh hydraulickej kvapaliny, elektroventil tento obeh spomalí ako
keď uzatvárame vodovodný kohútik a tak brzdí ,, nastudeno,,.
Teda NIKDY sa brzdy neprehrejú. Nemá sa čo prehriať.
Prevodovka je ešte zaujímavejšia, hlavne kvôli tomu faktu že nieje
Takisto ako rozvodovka a diferenciál. Namiesto toho je modulátor tlaku+
prídavné elektroventili, ktoré v tákrutách samočinne pridávajú či uberajú
prívod hydrokvapaliny k hydraulickým pohonným kotúčom každého kolesa. A majú aj iné zaujímvé funkcie. Naše prvé dávnejšie skice budem
v tomto fóre opatrne uverejňovať, nieže by sme sa dačoho báli, ale čert
nikdy nespí a sme s tým už značne pokročili.
Tá plutva sa v prípade mojich tatroviek rekvalifikovala z role
stabilizátora na akýsi ,,digestor,,. Ak si všimnete pri T77 má podlhovastí
otvor pre prívod chladiaceho vzduchu pod zadným oknom a ten vzduch
sa potom v zimnej prevádzke potom čo sa zohrial medzi valcami dostáva
stredovým tunelom plutvy do priestoru pre cestujúcich. Ďalšou zaujímavo
sťou týchto tatier by bola holá skutočnosť že majú dve batožinové priestory. Keďže nepotrebujeme prevodovku,poloosi, rozvodovku ani
diferenciál, kompletné rozmery motora sa tak značne zredukujú a motor
sa tak posúva pred zadnú nápravu a to v priečnom uložení. Teda máme
dostatok miesta na vytvorenie bat.pr. i vzadu. Toby boli zaujímavé
reakcie pri colných prehliadkach Zavesenie náprav je takisto ojedinelé
ale máme 2druhy, pre os.vozy a pre úžitkové, resp. offroady, ako napríklad tá T805 ,,GOLEM I.,, čo sa mi prisnila pred dvoma mesiacmi
a musel som ju okamžite načarbať. Tak táto obrica by mala vďaka špec.
závesnému systému HYDRAX-1 až 80cm torynú dráhu pre každé koleso.
Taký HAMMER by si to pri nej hodil Pre zaujímavosť pridávam prvú
skicu zavesenia predných kolies pre T77. Zelené časti sú hydraulické kotú
če. Ten väčší slúži na pohon a brzdenie kolesa a menší vertikálny zas
funguje ako riadenie, teda otáča kolesom. Prakticky pri HYDRAXe sa medzi dvoma kolesami nenachádza absolútne nič, okrem vodiacej výstuže. Pridávam ešte ,,moju T700-3,, pod názvom T8. Pred dvoma rokmi sa v Bečve veľmi páčila.
stabilizátora na akýsi ,,digestor,,. Ak si všimnete pri T77 má podlhovastí
otvor pre prívod chladiaceho vzduchu pod zadným oknom a ten vzduch
sa potom v zimnej prevádzke potom čo sa zohrial medzi valcami dostáva
stredovým tunelom plutvy do priestoru pre cestujúcich. Ďalšou zaujímavo
sťou týchto tatier by bola holá skutočnosť že majú dve batožinové priestory. Keďže nepotrebujeme prevodovku,poloosi, rozvodovku ani
diferenciál, kompletné rozmery motora sa tak značne zredukujú a motor
sa tak posúva pred zadnú nápravu a to v priečnom uložení. Teda máme
dostatok miesta na vytvorenie bat.pr. i vzadu. Toby boli zaujímavé
reakcie pri colných prehliadkach Zavesenie náprav je takisto ojedinelé
ale máme 2druhy, pre os.vozy a pre úžitkové, resp. offroady, ako napríklad tá T805 ,,GOLEM I.,, čo sa mi prisnila pred dvoma mesiacmi
a musel som ju okamžite načarbať. Tak táto obrica by mala vďaka špec.
závesnému systému HYDRAX-1 až 80cm torynú dráhu pre každé koleso.
Taký HAMMER by si to pri nej hodil Pre zaujímavosť pridávam prvú
skicu zavesenia predných kolies pre T77. Zelené časti sú hydraulické kotú
če. Ten väčší slúži na pohon a brzdenie kolesa a menší vertikálny zas
funguje ako riadenie, teda otáča kolesom. Prakticky pri HYDRAXe sa medzi dvoma kolesami nenachádza absolútne nič, okrem vodiacej výstuže. Pridávam ešte ,,moju T700-3,, pod názvom T8. Pred dvoma rokmi sa v Bečve veľmi páčila.
- Prílohy
-
- T805Golem1.jpg
- (238.34 KiB) 1441 stiahnutí
-
- HydraxI.jpg
- (60.28 KiB) 1454 stiahnutí
-
- T8.jpg
- (183.86 KiB) 1455 stiahnutí
Ozajstná bomba by bola však druhá verzia hydropohonu HYDRAX II.
Ona vlastne nepotrebuje už ani stred kolesa a také koleso by malo až
enormnú torznú dráhu okolo 1m ! Urobili sme ju preto, lebo nič ma
nevie viac naštvať ako keď vidím klasický offroad so svetlou výškou
50cm a pritom keď sa pod to pozrieš tak medzi kolesami visia tie
hnusné pevné osi z rozvodovkou a inými zbytočnosťami 30cmm od zeme Pri HYDRAXe nič také neexistuje.
Len krásne hladká spodná časť. Pre bližšie porozumenie pripájam
HYDRAX II. v použitý na bicykli s pohonom 2x2. Ide o systém stojatého a
rotačného ráfku. Viac neprezradím
Ona vlastne nepotrebuje už ani stred kolesa a také koleso by malo až
enormnú torznú dráhu okolo 1m ! Urobili sme ju preto, lebo nič ma
nevie viac naštvať ako keď vidím klasický offroad so svetlou výškou
50cm a pritom keď sa pod to pozrieš tak medzi kolesami visia tie
hnusné pevné osi z rozvodovkou a inými zbytočnosťami 30cmm od zeme Pri HYDRAXe nič také neexistuje.
Len krásne hladká spodná časť. Pre bližšie porozumenie pripájam
HYDRAX II. v použitý na bicykli s pohonom 2x2. Ide o systém stojatého a
rotačného ráfku. Viac neprezradím
- Prílohy
-
- Hydrax2.jpg
- (83.55 KiB) 1438 stiahnutí
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tatru 713, o které dnes uvažují na konkurenčním fóru v Brně také vymyslel jedenáctiletý František Kadlec z Bechyně před 31 lety...
- Prílohy
-
- SM 1973 27 - 6.jpg
- (427.29 KiB) 1314 stiahnutí
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných