Tatra 57 "Béčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 18 Mar 2006, 14:42

Vzkaz pro tajemníčka:

Myslím, že kombinované čalounění v Tvém příspěvku je výsledkem profesionálního přečalounění v pozdější době.

No a zelená kladívková v mém béčku neměla s potahy na sedadlech nic společného. Auto bylo předchozím majitelem přečalouněno látkou s kombinací hnědé, okrové a béžové barvy. Patrně při té příležitosti došlo ke "zveselení interieru" i přebarvením některých částí zelenou kladívkovou barvou.

Na zelené potahy se tu odkazoval někdo jiný.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 18 Mar 2006, 22:17

...
Prílohy
getimageg.jpg
Smrt faschos.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 19 Mar 2006, 15:07

...
Prílohy
2667_07.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Mar 2006, 15:12

Michael: vidis, tolik diskutovana Sodomka u popisku chybi :shock: :oops:

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 19 Mar 2006, 15:32

Je to celkem zajímavý vůz. Po válce dostal pan Říha ( kar. mistr u Sodomky ) podvozek z T-57. Karosérii začal stavět doma a po nějaké době byl osloven, aby vůz dokončil přímo u Sodomky. Podvozek je také složen z několika verzí Hadimršek. Ono to vlastně Béčko ani není...
Prílohy
b říha.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 19 Mar 2006, 21:15

ještě jeden obrázek.
Prílohy
picture044.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 19 Mar 2006, 21:32

Škoda že se nevyráběla dál.
Jako veteránistovi se mi sice moc nelíbí, ale jako Tatrovák bych ji bral. Věřím že zvláště v provedení kombi by jistě našla hodně zájemců i v 50tých letech, pro svoji nenáročnost na údržbu a výdrž. Vždyť Š-Octávia má taky pouze vylepšený podvozek z Populára , který má mnohem horší jízdní vlastnosti než T-57B. Samozřejmně kromě výkonu motoru a brzd, ale to by se dalo vylepšit i u T-57B.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 19 Mar 2006, 22:03

Údajně se ji tenkrát říkalo "malá američanka" :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 19 Mar 2006, 22:44

To proto, že tvar přídě (a množství chromu) připomínal přídě amerických vozů 40tých let.
Je zajímavé že se nikdo nepokusil tu příď vytvarovat jako u T-77 (87,97.....),přitom nízký motor bez chladiče k takovéto nízké přídi přímo provokoval (viz. Citroen 2cv).

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 23 Mar 2006, 09:43

Tak nám nějak chcípla ta zajímavá a šťavnatá diskuse o tatrách, kolem kterých se neblýská aureola exkluzivity a kolem kterých se asi proto nemotá tolik zamindrákovaných lidí. To je škoda, proto bych si dovolil navázat.

Ještě jsme myslím neřešili u béček otázku předního nárazníku. Je to další z věcí, ve které nemám úplně jasno, tak třeba něco dáme dohromady.

- Měla přední nárazník všechna béčka?
- Existoval jeden typ nebo více typů nárazníku?

A nakonec bych si dovolil přihřát svoji polívčičku: nemáte někdo navíc béčkový nárzaník? V nějakém použitelném stavu. Na mém autě mi po nárazníku zbyla jen rezavá torza těch trubkovitých parohů, na kterých nárazník drží (tedy spíš jsem je k tomu dostal, na autě naštěstí nebyly).

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Mar 2006, 10:05

V prospektu ,,Hadimrška typ 57 b,, je uvedeno:,, K vozu patří tato výstroj: 1 oráfované náhradní kolo; 1 elektrické osvětlovací a startovací zařízení; 1 elektrická houkačka; 1 ruční houkačka :!: ; 1 rychloměr s počítačem kilometrů,hodinami a vnitřním osvětlením; 1 nástropní lampa; 2 elektr. ukazovatel směru; 1 elektrický stirač; 1 zpětné zrcadélko; 2 věšáky na oděv; 1 přední nárazník :!: ; 4 pochromované kryty kol; 1 lékárnička a veškeré k vozu patřící reservní součásti a nářadí podle zvláštního seznamu.,,
Řekl bych tedy že nárazník měly všechny ( i když co je u Tatry jisté :wink: ).

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 23 Mar 2006, 14:19

Na dotaz AT prikladám s určitým oneskorením foto originál čalúnenia Octavie. Vyzerá to tak, že v T57b patriacej AT bol asi na čalúnenie naozaj použitý materiál z Octavie. Treba ale porovnať..
Prílohy
CalLatka.JPG
Dvere.JPG

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 23 Mar 2006, 14:42

Ondreji, díky. To je ta Oktávie, co jsme se na ni spolu tehdy dívali, jak jsem říkal, že mám přesně stejné čalounění v béčku, viď?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 23 Mar 2006, 14:52

áno, to je ona

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 23 Mar 2006, 17:29

Pár postřehů:

První verze: Používala se i u Áčka a prvního Béčka. Tuším, že je uchycen pouze na skříni ventilátoru. Oba konce nárazníků slouží také jako držáky.

Druhá verze: Používal se i u T-75. Tento typ je uchycen na “Ypsilonech“, které jsou uchyceny na skříni ventilátoru a pod převodovkou.

Tyto dvě verze jsou tovární. U A i B se také montoval zadní nárazník ( za příplatek ). Osobně si myslím, že každé A - B nárazník nemělo. Další individuální montáž nárazníku byla velice častá ( hojně se používal nárazník z Tudora i jiných vozů ). Oba nárazníky jsou vypouklé.
AT: možná bych věděl kdo dělá nové nárazníky ( a tvaruje ).
Prílohy
druhá verze N.jpg
nárazník katalog ND.jpg
Katalog T-75
první verze N.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 23 Mar 2006, 17:48

Tady je fotka Áčka se zedním nárazníkem, zad. světla Scintilla, př. refletory jsou asi velké Jora 200 mm.
Prílohy
havárka áčka.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 23 Mar 2006, 17:59

Michael: dobrej preklep "...se zEdním nárazníkem..." - v tomto pripade doslova :)

offtopic dotaz: co je to sestisedadlove auto vedle Acka? Chvili jsem si myslel, ze T75, ale ma to divnej zadek...

Zadni svetla Scintilla:
tady taky?
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/t57_33.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 23 Mar 2006, 18:28

DR: To je T-52 s velice zajímavou karosérií!!! Kapota je původní - tatrovácká. Osobně si myslím, že káru vyrob. bří Bohumínští z Příboru nebo nějaká karosárna z Ostravy (vše časem zjistím).

To nejsou světla scintilla. Zadní světla scint. má například T-17 z TVCC Kopřivnice. Někde na webu jsem viděl fotku.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Mar 2006, 18:55

Tady jedna (opět nekvalitní) fotografie. To přední Béčko má nárazník podobný T-75 (upevňovací šrouby procházejí nárazníkem), to zadní má zřejmě nárazník podobný Áčku (nemá upevňovací šrouby).
Prílohy
nárazníky B.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Mar 2006, 19:26

Tak ještě jednou to zadní Béčko s Áčkovým nárazníkem (zdá se mi nějaký slisovaný)
Prílohy
nárazník A_B.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných