Tatra 57 "Béčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Mar 2006, 09:55

Nechcem prerušovať látkovú diskusiu, ktorú rozvíja AT, tak iba v stručnosti prikladám jeden nie veľmi kvalitný obrázok T57b Combi. Kdesi som čítal, že T57b sa vo fabrike vyrábali výlučne ako limuzíny, takže neviem, či je toto originál, alebo nejaká naskoršia prerábka. Odzadu to špeciálne odfotené nemám, ale vyzaralo to asi ako Tudor combi s jednými do strany otvárateľnými dverami s veľkým sklom cez celú šírku voza.
Auto sa mi nejako nepáčilo, tak som ho špeciálne nefotil.
Prílohy
T57b-combi.JPG
T57b-combi.JPG (231.02 KiB) 10204 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 16 Mar 2006, 11:11

AT: na přiložených fotech je vidět vzorek látky.
Mám dveře z limuzíny T-75, které mají původní čalounění. Je možná stejné jako u Béčka. Vyfotím ho.

Ondrej: to je to origoš STW Běčko z fabriky.
Prílohy
béčko vnitřek 3.jpg
béčko vnitřek 3.jpg (157.74 KiB) 10191 zobrazení
béčko vnitřek 2.jpg
béčko vnitřek 2.jpg (147 KiB) 10193 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 16 Mar 2006, 11:55

....
Prílohy
tapecírung T-75 2.jpg
na spodku dveří je hnědá kůže
tapecírung T-75 2.jpg (187.46 KiB) 10175 zobrazení
tapecírung T-75.jpg
tapecírung T-75.jpg (256.57 KiB) 10180 zobrazení

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 17 Mar 2006, 09:11

Co myslíte, kolegové, je tohle originální čalounění T57b nebo není?

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 17 Mar 2006, 11:03

Ta kombinace se mi moc nelíbí, velmi to připomíná Š-Octavii.
Většinou jsem viděl čalounění limusínek z jednoho materiálu, pouze ve spodní části dveří byl proužek koženky. Látka čalounění většinou odpovídala již dříve vyobrazenému vzorníku, přičemž barva proužku v látce ladila s barvou vozu. Na níže uvedeném snímku to ale vypadá na tu Octáváckou látku (bez kombinace), ale to již může být předělávka, neboť ten proužek na spodku dveří mi připadá moc vysoký.
Prílohy
T-57B VI.jpg
T-57B VI.jpg (42.21 KiB) 10108 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 17 Mar 2006, 12:44

Také mi to připomíná oktávku.

ondrej.

Príspevok od užívateľa ondrej. » 17 Mar 2006, 13:10

AT - ako si vysvetľuješ tú čudnú zelenú farbu na konštrukcii sedadiel?
moc originálnym dojmom to tiež nepôsobí, ako ani tie poťahy, aj keď to čelúnenie vyzerá dosť profesionálne...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Mar 2006, 13:18

Michael: na obrazku "béčko vnitřek 2.jpg" je becko z roku 1938, kdyz ma volant vpravo... nebo opet "horizontal flip" obrazku :) ?

Ondrej: diky za fotku toho B STW!
Chtelo by to ale nafotit vice kvalitnejsich obrazku a pridat k popisku...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 17 Mar 2006, 13:44

Ano, připomíná to Oktávii, proto jsem se také ptal, že. Ta látka je určitě stejná jako na Oktávii. Takže myslíte, že to někdo přečalounil podle Oktávie?

Zelená farba na konštrukcii sedadiel je zelená kladívková, vysvětluji si její výskyt tak, že po nasazení zelených potahů na sedačky (auto jsem koupil se zelenými potahy na sedačkách a dosud je mám doma schované) někdo vzal štětec a pixlu zelené kladívkové barvy a interiér náležitě barevně "sladil" - zelenou kladívkovou barvu jsem sundával z volantové tyče, z palubní desky, z řadicí páky, z páky ruční brzdy a - považte! - také z hliníkové skříně převodovky, resp. z té části, která vyčnívá z podlahy do interiéru. To byla chuťovka, ale definitivní rána byla, že zelenou kladívkovou byly vytuněny dřevěné rámečky všech oken. A z toho tu barvu sundat, to byla tedy práce.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Mar 2006, 13:49

Ambiciózní tajemníček napísal:...také z hliníkové skříně převodovky, resp. z té části, která vyčnívá z podlahy do interiéru. To byla chuťovka, ale definitivní rána byla, že zelenou kladívkovou byly vytuněny dřevěné rámečky všech oken...
:shock: hm, predchozi majitel - tuner byl fakt dukladny...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 17 Mar 2006, 14:07

DR: foto vnitřku bude z prvního Béčka. Teď jsem porovnával předchozí obrázek vnitřku na str. 2 a všiml jsem si, že je jinak ukončena vnitřní lišta dveří.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 17 Mar 2006, 14:30

Další zajímavostí jsou trubkové kostry sedadel.

Všimněte si tvaru kostry (spodní části) na fotu od AT a porovnejte s fotem lehvově zeleného Béčka o pár stránek zpět.
Je dost pravděpodobné, že AT má kostry předních sedadel z "Čisté". Jsou takové složitější :wink: .
Kostru sedadla jako má lz Béčko má i Áčko (viz lůžková úprava ve vlákně A).

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 17 Mar 2006, 14:39

Takto ,,složité,, konstrukce sedaček jsem viděl i u Áček i u Béček. Údajně jde o další vylepšení lůžkové úpravy.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 17 Mar 2006, 14:44

Hm, zajímavé.
Omlouvám se AT, že mu "haním" jeho sedačky :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 17 Mar 2006, 22:04

Zajímavá barevná kombinace.
Prílohy
picture008.jpg
picture008.jpg (57.62 KiB) 10014 zobrazení
picture009.jpg
picture009.jpg (65.99 KiB) 10016 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 17 Mar 2006, 22:21

ještě jeden obrázek.
Prílohy
01.jpg
01.jpg (55.89 KiB) 10001 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 17 Mar 2006, 23:11

Ta zelená kladívková barva v interiéru byla asi velmi populární. Také jsem jí odstraňoval v béčku z přístrojovky, volantové tyče a příruby na volantu. Byla i na kostře předních sedadel a dřevěné svislé příčce pod zadním sedadlem.

Souhlasím s výše uvedeným názorem, čalounění na barevných fotografiích neodpovídá standardu interiéru béčka. Tam, kde jsem viděl zachovalý interiér, byly sedačky, výplně dveří, boků a lišta nad přístrojovkou vždy potaženy stejným druhem látky. Jen na spodku dveří byl přišitý pás koženky, který dosedal k prahu.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 18 Mar 2006, 11:46

JiF napísal:Ta zelená kladívková barva v interiéru byla asi velmi populární. Také jsem jí odstraňoval v béčku z přístrojovky, volantové tyče a příruby na volantu. Byla i na kostře předních sedadel a dřevěné svislé příčce pod zadním sedadlem.
Já jsem měl za to, že zelenou kladívkovou použili proto, aby to sladili se zelenými potahy, které byly převlečeny přes to čalounění, co je na fotkách.
JiF napísal:Souhlasím s výše uvedeným názorem, čalounění na barevných fotografiích neodpovídá standardu interiéru béčka. Tam, kde jsem viděl zachovalý interiér, byly sedačky, výplně dveří, boků a lišta nad přístrojovkou vždy potaženy stejným druhem látky. Jen na spodku dveří byl přišitý pás koženky, který dosedal k prahu.
No já mám vše také potaženo stejným druhem látky. Akorát to je látka, která se později používala na Oktáviích. Možnosti vidím asi tyto:
1. čalounění je původní, stejná látka se vyráběla už koncem 40. let a byla později (v 50. letech) použita pro čalounění do vozů Škoda Octavia.
2. moje béčko bylo v průběhu života kompletně profesionálně přečalouněno za použití tehdy dostupné látky.

Vůz měl v průběhu svého aktivního života pokud vím v podstatě 3 majitele:
- zakoupen byl v r. 1946 pro Ministerstvo obrany,
- v r. 1953 prodán do soukromých rukou, dostal civilní registraci,
- v r. 1965 prodán jinému majiteli, po jeho smrti ještě v rámci dědického řízení převeden na dědice, ale v zápětí v r. 1981 vyřazen z evidence.

Mám ještě čalouněný interiér z druhé T57b (rok 1940) a ten je také v podobné kombinaci látka/koženka, pouze látka je taková "kostička" (kombinace cihlově červené a šedé) a koženka je šedivá s vlisovaným jemným černým použkem. Proto bych byl opatrný s kategorickými tvrzeními stran stylu čalounění béček. Myslím, že jsme poznamenaní érou Škodovek s motorem vzadu, u kterých se vyskytoval stále jeden a týž styl čalounění a proto je lehké říct, co je z výroby a co úprava.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 18 Mar 2006, 11:59

Je pravdou, že výroba osobních vozů v Kopřivnici neměla nikdy charakter pásové výroby. Vozy vznikaly v jistých sérií, ale vždy se mohl najít nějaký který vybočoval ze série.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 18 Mar 2006, 12:08

AT napsal: Vůz měl v průběhu svého aktivního života pokud vím v podstatě 3 majitele:
- zakoupen byl v r. 1946 pro Ministerstvo obrany,
- v r. 1953 prodán do soukromých rukou, dostal civilní registraci,

Naše T-52 byla taktéž v roce 1953 propuštěna ze služeb Ministerstva vnitra :) .

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných