Tatra 57 "Béčko"
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Nechcem prerušovať látkovú diskusiu, ktorú rozvíja AT, tak iba v stručnosti prikladám jeden nie veľmi kvalitný obrázok T57b Combi. Kdesi som čítal, že T57b sa vo fabrike vyrábali výlučne ako limuzíny, takže neviem, či je toto originál, alebo nejaká naskoršia prerábka. Odzadu to špeciálne odfotené nemám, ale vyzaralo to asi ako Tudor combi s jednými do strany otvárateľnými dverami s veľkým sklom cez celú šírku voza.
Auto sa mi nejako nepáčilo, tak som ho špeciálne nefotil.
Auto sa mi nejako nepáčilo, tak som ho špeciálne nefotil.
- Prílohy
-
- T57b-combi.JPG (231.02 KiB) 10275 zobrazení
Ta kombinace se mi moc nelíbí, velmi to připomíná Š-Octavii.
Většinou jsem viděl čalounění limusínek z jednoho materiálu, pouze ve spodní části dveří byl proužek koženky. Látka čalounění většinou odpovídala již dříve vyobrazenému vzorníku, přičemž barva proužku v látce ladila s barvou vozu. Na níže uvedeném snímku to ale vypadá na tu Octáváckou látku (bez kombinace), ale to již může být předělávka, neboť ten proužek na spodku dveří mi připadá moc vysoký.
Většinou jsem viděl čalounění limusínek z jednoho materiálu, pouze ve spodní části dveří byl proužek koženky. Látka čalounění většinou odpovídala již dříve vyobrazenému vzorníku, přičemž barva proužku v látce ladila s barvou vozu. Na níže uvedeném snímku to ale vypadá na tu Octáváckou látku (bez kombinace), ale to již může být předělávka, neboť ten proužek na spodku dveří mi připadá moc vysoký.
- Prílohy
-
- T-57B VI.jpg (42.21 KiB) 10179 zobrazení
Ano, připomíná to Oktávii, proto jsem se také ptal, že. Ta látka je určitě stejná jako na Oktávii. Takže myslíte, že to někdo přečalounil podle Oktávie?
Zelená farba na konštrukcii sedadiel je zelená kladívková, vysvětluji si její výskyt tak, že po nasazení zelených potahů na sedačky (auto jsem koupil se zelenými potahy na sedačkách a dosud je mám doma schované) někdo vzal štětec a pixlu zelené kladívkové barvy a interiér náležitě barevně "sladil" - zelenou kladívkovou barvu jsem sundával z volantové tyče, z palubní desky, z řadicí páky, z páky ruční brzdy a - považte! - také z hliníkové skříně převodovky, resp. z té části, která vyčnívá z podlahy do interiéru. To byla chuťovka, ale definitivní rána byla, že zelenou kladívkovou byly vytuněny dřevěné rámečky všech oken. A z toho tu barvu sundat, to byla tedy práce.
Zelená farba na konštrukcii sedadiel je zelená kladívková, vysvětluji si její výskyt tak, že po nasazení zelených potahů na sedačky (auto jsem koupil se zelenými potahy na sedačkách a dosud je mám doma schované) někdo vzal štětec a pixlu zelené kladívkové barvy a interiér náležitě barevně "sladil" - zelenou kladívkovou barvu jsem sundával z volantové tyče, z palubní desky, z řadicí páky, z páky ruční brzdy a - považte! - také z hliníkové skříně převodovky, resp. z té části, která vyčnívá z podlahy do interiéru. To byla chuťovka, ale definitivní rána byla, že zelenou kladívkovou byly vytuněny dřevěné rámečky všech oken. A z toho tu barvu sundat, to byla tedy práce.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Další zajímavostí jsou trubkové kostry sedadel.
Všimněte si tvaru kostry (spodní části) na fotu od AT a porovnejte s fotem lehvově zeleného Béčka o pár stránek zpět.
Je dost pravděpodobné, že AT má kostry předních sedadel z "Čisté". Jsou takové složitější .
Kostru sedadla jako má lz Béčko má i Áčko (viz lůžková úprava ve vlákně A).
Všimněte si tvaru kostry (spodní části) na fotu od AT a porovnejte s fotem lehvově zeleného Béčka o pár stránek zpět.
Je dost pravděpodobné, že AT má kostry předních sedadel z "Čisté". Jsou takové složitější .
Kostru sedadla jako má lz Béčko má i Áčko (viz lůžková úprava ve vlákně A).
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Ta zelená kladívková barva v interiéru byla asi velmi populární. Také jsem jí odstraňoval v béčku z přístrojovky, volantové tyče a příruby na volantu. Byla i na kostře předních sedadel a dřevěné svislé příčce pod zadním sedadlem.
Souhlasím s výše uvedeným názorem, čalounění na barevných fotografiích neodpovídá standardu interiéru béčka. Tam, kde jsem viděl zachovalý interiér, byly sedačky, výplně dveří, boků a lišta nad přístrojovkou vždy potaženy stejným druhem látky. Jen na spodku dveří byl přišitý pás koženky, který dosedal k prahu.
Souhlasím s výše uvedeným názorem, čalounění na barevných fotografiích neodpovídá standardu interiéru béčka. Tam, kde jsem viděl zachovalý interiér, byly sedačky, výplně dveří, boků a lišta nad přístrojovkou vždy potaženy stejným druhem látky. Jen na spodku dveří byl přišitý pás koženky, který dosedal k prahu.
Já jsem měl za to, že zelenou kladívkovou použili proto, aby to sladili se zelenými potahy, které byly převlečeny přes to čalounění, co je na fotkách.JiF napísal:Ta zelená kladívková barva v interiéru byla asi velmi populární. Také jsem jí odstraňoval v béčku z přístrojovky, volantové tyče a příruby na volantu. Byla i na kostře předních sedadel a dřevěné svislé příčce pod zadním sedadlem.
No já mám vše také potaženo stejným druhem látky. Akorát to je látka, která se později používala na Oktáviích. Možnosti vidím asi tyto:JiF napísal:Souhlasím s výše uvedeným názorem, čalounění na barevných fotografiích neodpovídá standardu interiéru béčka. Tam, kde jsem viděl zachovalý interiér, byly sedačky, výplně dveří, boků a lišta nad přístrojovkou vždy potaženy stejným druhem látky. Jen na spodku dveří byl přišitý pás koženky, který dosedal k prahu.
1. čalounění je původní, stejná látka se vyráběla už koncem 40. let a byla později (v 50. letech) použita pro čalounění do vozů Škoda Octavia.
2. moje béčko bylo v průběhu života kompletně profesionálně přečalouněno za použití tehdy dostupné látky.
Vůz měl v průběhu svého aktivního života pokud vím v podstatě 3 majitele:
- zakoupen byl v r. 1946 pro Ministerstvo obrany,
- v r. 1953 prodán do soukromých rukou, dostal civilní registraci,
- v r. 1965 prodán jinému majiteli, po jeho smrti ještě v rámci dědického řízení převeden na dědice, ale v zápětí v r. 1981 vyřazen z evidence.
Mám ještě čalouněný interiér z druhé T57b (rok 1940) a ten je také v podobné kombinaci látka/koženka, pouze látka je taková "kostička" (kombinace cihlově červené a šedé) a koženka je šedivá s vlisovaným jemným černým použkem. Proto bych byl opatrný s kategorickými tvrzeními stran stylu čalounění béček. Myslím, že jsme poznamenaní érou Škodovek s motorem vzadu, u kterých se vyskytoval stále jeden a týž styl čalounění a proto je lehké říct, co je z výroby a co úprava.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných