Tatra 57 "Béčko"
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
DR: já bych ho pracovně nazval kombík A/B.
Karosérie Áčko a podvozek Béčko. Karosérie je podobná ( stejná ) jako byla u kombíku A. Liší se hlavně lištou na boku auta a falešným větracím okénkem. Zadní dveře se otevírají na druhou stranu (řízení vlevo). Také se mi zdá, že je o pár cm protahlejší zadní část karosérie.
Karosérie Áčko a podvozek Béčko. Karosérie je podobná ( stejná ) jako byla u kombíku A. Liší se hlavně lištou na boku auta a falešným větracím okénkem. Zadní dveře se otevírají na druhou stranu (řízení vlevo). Také se mi zdá, že je o pár cm protahlejší zadní část karosérie.
- Prílohy
-
- Kombík A.jpg (88.13 KiB) 12773 zobrazení
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
tato taky:Karel napísal:Tady je Káčko bez lemu blatníků. Mám dojem že ten ozdobný rámeček kolem žeber byl v haubně vylisován ( jak je popsáno výše), každopádně jsem takové Káčko na tomto srazu viděl.
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/k/t57k_02.jpg
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra 57 A/B kombík
Vozidlo, kde je kombík bez lidí a pozadí je čistokrevná 57A. Většina jich se byla vyrobena v roce 1937, celkem 300 ks. Některé z nich měly svislou příčku dělící okno ve dveřích na dvě části, některé měly okno v jednou celku jako normální áčko.
Na horním snímku na ulici může možná být kombík 57, ty se také vyráběly.
Kombíky na podvozku 57 B/K vznikaly mimo továrnu. Většínou šlo o překarosování voz 57K.
Na horním snímku na ulici může možná být kombík 57, ty se také vyráběly.
Kombíky na podvozku 57 B/K vznikaly mimo továrnu. Většínou šlo o překarosování voz 57K.
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Kombik 57 A/B
Ještě jednou a dlouze jsem se dival na fotku kombiku na ulici. Beru zpet informaci o tom, že by to mohl být kombík na čisté 57. Ten by neměl tak šikmé pření okno a oblou kapotu,...
V kombíku 57A jsem měl možnost vozit se v letech 1967-1972, pak jsem jej po havárii celý rozebral. Tak si dobře pamatuji, že měl ve dveřích jednodílná skla a nůýkové mechanismy na spouštění. Podvozek mám doma i s originálním štítkem z r.v. 1937.
Kombíků jsem za svůj život viděl také několik, dodávky také (57 i 57A). To co mělo kapotu z 57B bylo na podvozku z 57K, viděl jsem i zadní dveře svisle dělené na dvě poloviny.
V kombíku 57A jsem měl možnost vozit se v letech 1967-1972, pak jsem jej po havárii celý rozebral. Tak si dobře pamatuji, že měl ve dveřích jednodílná skla a nůýkové mechanismy na spouštění. Podvozek mám doma i s originálním štítkem z r.v. 1937.
Kombíků jsem za svůj život viděl také několik, dodávky také (57 i 57A). To co mělo kapotu z 57B bylo na podvozku z 57K, viděl jsem i zadní dveře svisle dělené na dvě poloviny.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
JiF: Nemáš nějaké fota ?
Koncem 40tých let se v Kopřivnici vyrobilo několik kombíků B ( různé verze ). Jednalo se většinou o stavbu na zakázku pro živnostníky z okolí Kopřivnice a Ostravy. Mám to také potvrzeno od A. Veřmiřovského.
Karoserie Kombi na tatrovácké podvozky vyráběl v 30-40tých letech také p. Bohumínský z Příboru a p. Hrček z Kopřivnice ( u těchto pánů se vyráb. tzv. "slátaniny" ).
Časem budu mít i nějaké dobové fotografie.
U těchto STW verzí nesmíme dělat ukvapené názory a závěry .
Koncem 40tých let se v Kopřivnici vyrobilo několik kombíků B ( různé verze ). Jednalo se většinou o stavbu na zakázku pro živnostníky z okolí Kopřivnice a Ostravy. Mám to také potvrzeno od A. Veřmiřovského.
Karoserie Kombi na tatrovácké podvozky vyráběl v 30-40tých letech také p. Bohumínský z Příboru a p. Hrček z Kopřivnice ( u těchto pánů se vyráb. tzv. "slátaniny" ).
Časem budu mít i nějaké dobové fotografie.
U těchto STW verzí nesmíme dělat ukvapené názory a závěry .
Tady asi dlužím odpověď, i když tím vnesu zmatek do debaty, která už je někde jinde. Oko na uchycení startéru na převodovce je jen na levé straně. Ovšem když se dívám na fotky motoru z doby, když jsem to měl rozpůlené, vidím, že příruba na motoru má vybrání pro pastorek na obou stranách - nalevo, tam kde mám startér, o něco větší, napravo o něco menší (jakoby na "nožní" typ startéru).Michael napísal:AT: "Oko" na uchycení startéru máš na jaké straně ?
Další zajímavostí je, že jsem viděl motor z Béčka/Káčka (1938/1939), který má na každé straně bloku dvě vybrání pro pastorek.
A dovolil bych si vznést další dotaz, zase trochu mimo zdejší statistickou kombíkovou debatu. Jak mají vypadat původní kontrolky na palubní desce béčka. Většina renovovaných kusů má taková ty velké barevné vypouklé se zapertlovaným "korunkovým" lemem. Tohle se už montovalo ve fabrice?
Díky moc. Má ten Tvůj foťák režim "Makro"? Zhruba jsem si udělal představu o tom, jaké asi kontrolky to chce. Bohužel, dochovala se mi v autě taková jen jediná. Zbytek je z takových, jako je ta poslední úplně vpravo na druhém snímku. A ty se taky při renovaci často dávají, jak jsem si všiml. I do osmiček.
A co kontrolky-repliky, co prodává Šilhán? Ty jsou spíš do starších?
Jo, oskenoval jsem tu fotku toho motoru a tak ji sem zkusím dát:
A co kontrolky-repliky, co prodává Šilhán? Ty jsou spíš do starších?
Jo, oskenoval jsem tu fotku toho motoru a tak ji sem zkusím dát:
Už je mi to trochu trapné, že se zase začnu vyptávat a přesunu debatu jinam, ale uměli byste někdo říct, jak vypadalo tovární čalounění u béček? Respektive, jak moc se drželi nějaké specifikace? Kolik bylo druhů látek? V muezu v Kopřivnici je dochován vzorník laků a čalounění a jsou tam také tři ústřižky velmi ošklivých temných hader, u kterých se uvádí, že byly použity na limusíny 57b. Na obrázku jsou to ty tři vzorky úplně nahoře, už oříznuté okrajem snímku.
A co čalounění stropu? Já tam měl takovou špinavě bílou tkaninu, dost pevnou. Odhaduju to na len nebo něco takového.
A do třetice: je možné, aby se už do poválečných Hadimršek používala látka, která se později proslavila v Oktáviích? Mám ji na sedačkách a v interiéru. Vše vypadá velmi profesionálně počínaje kapsami ve dveřích a konče čalouěním sedaček (části v kožence, kedr ve švech). A je to velmi zachovalé, protože na tom byly ještě potahy.
Pro informaci sem dávám odkaz na obrázek ze stránek čalounictví a sedlářství manž. Rekových, kteří nechali zřejmě udělat repliku oné slavné látky na Oktávie:
A co čalounění stropu? Já tam měl takovou špinavě bílou tkaninu, dost pevnou. Odhaduju to na len nebo něco takového.
A do třetice: je možné, aby se už do poválečných Hadimršek používala látka, která se později proslavila v Oktáviích? Mám ji na sedačkách a v interiéru. Vše vypadá velmi profesionálně počínaje kapsami ve dveřích a konče čalouěním sedaček (části v kožence, kedr ve švech). A je to velmi zachovalé, protože na tom byly ještě potahy.
Pro informaci sem dávám odkaz na obrázek ze stránek čalounictví a sedlářství manž. Rekových, kteří nechali zřejmě udělat repliku oné slavné látky na Oktávie:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných