prvý hliníkový motor...
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
prvý hliníkový motor...
páni viete niekto, ktorá automobilka prvý krát začala používať seriové hliníkove bloky motorov???
ja som niečo počul že škodofka, ale nejak tomu neverím
ja som niečo počul že škodofka, ale nejak tomu neverím
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
U klasickej konštrukcie starších radových dlhozdvihových motorov býval niekedy oddelený motorový blok od kľukovej skrine - predovšetkým z technologických dôvodov. U modernejších konštrukcií už bola kľuková skriňa a blok motora integrovné do jedného celku, zvyčajne nazývaného iba motorový blok.Ambiciózní tajemníček napísal:Jistě, vodou chlazené MBčko, tam byl hliníkový blok a kvůli tomu zavedla Škoda novou a moderní technologii. Ale já se ptal, jestli se dá u T-11 hovořit o "bloku", když šlo v podstatě jen o klikovou skříň a válce byly venku?
U vzduchom chladených motorov vlastne na kľukovú skriňu priamo nadväzujú motorové válce, takže aj u T11 by som sa skôr prikláňal k názvu kľuková skriňa. Myslím ale, že aj u vzduchom chladených motorov je v praxi viac zaužívaný pojem blok motora...
AT - zaujímavý postreh!
Prvej hlinikovy blok mel v hlave nejakejc herr mjnooo jak se jmenoval, no ale u nas v Co. se valiljc juz po emerikansku blok elektronovej - to je s toho vodvozeny - Silicium. Kterj herr je ten Tajemnycke, ten by uz davno u nas delal prirucnej slovnik anebo spitzel v zavodu takovejhlenc aktivni. Ja u Vas panove bude mi dobre, to jest vidnouc juz nynj
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Slyšel jsem, že ve světě se spíše používala litina a že v Československu jsme v tomto ohledu byli dost popředu a používali jsme hliníkové slitiny. Říkal mi to kolega z Anglie, ale netvrdím, že je to objektivní tvrzení.
Když mi ve Würthu dávali do vačkové komory T613 závitové vložky, tak mi jejich zaměstnanec tvrdil, že je ten materiál docela bláto např. oproti materiálu bloků nových Škodovek. To by mohlo potvrzovat další tvrzení, že u motorů T613 s výkony nad 400 ks se kroutí blok.
Když mi ve Würthu dávali do vačkové komory T613 závitové vložky, tak mi jejich zaměstnanec tvrdil, že je ten materiál docela bláto např. oproti materiálu bloků nových Škodovek. To by mohlo potvrzovat další tvrzení, že u motorů T613 s výkony nad 400 ks se kroutí blok.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných