Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
-
DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
- Bydlisko: CR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa DRracer » 12 Jan 2006, 12:54
Kontras, Ondrej, Lubos: koukam, ze odliseni koprivnickeho Tatraplanu od boleslavskeho spada do oblasti cerne magie

, a to se resi jen originalni kusy. O tech dochovanych ani nemluve
PS: nevite nekdo, co je s Michaelem ??
-
Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Kontráš » 12 Jan 2006, 15:28
Luboš: dík aspoň vím že moje v.č. spadá do oboru "reálných čísel"

Škoda že nemáš katalog celý, mohli jsme porovnat obědnací čísla z.kapoty a mezistěny. Mimochodem (alespoň)na obrázcích je co?
Ad poslední kopřivnické číslo: že to není 75.126 tedy víme a otazník se přesouvá k číslu 77.732
-
Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Michael » 13 Feb 2006, 19:07
Přední světla T.600 - Tatraplán
Další zajímavou odlišností u různých ročníků T.600 jsou přední světlomety.
Do dnešních dnů se dochovalo velice málo tatraplánů, které mají původní přední světla ( patřící na svůj ročník ). Dnes hojně se vyskytující provedení se používalo až od roku 1951/52. Montáž těchto světel se pravděpodobně zavedla v Ml. Boleslavi.
-
Prílohy
-

- druhá verze
- 600 b.jpg (203.21 KiB) 13962 zobrazení
-

- první verze
- 600 a.jpg (235.57 KiB) 13961 zobrazení
-

- Katalog ND 3.vydání, Leden 1952, tištěno v Ml. Boleslavi, Katalog udáva celkový průměr reflekt. 200mm = sklo 170mm.
- světla 2.jpg (160.95 KiB) 13959 zobrazení
-
- světla 1.jpg
- Katalog ND 1. a 2. vydání, r.v. 1949 a 1950, Kopřivnice.
průměr skla 200mm, zn. JORO po znárodnění PAL. - (271.27 KiB) 684 stiahnutí
-
DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
- Bydlisko: CR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa DRracer » 13 Feb 2006, 19:16
Michael: nove svetlomety se zacaly montovat jeste v Koprivnici?
A jak je to s blinkry? Od kdy se montovaly svetelne blikace a prestaly montovat placacky na B-sloupku?
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 13 Feb 2006, 19:21
Světelné blinkry neměly tatraplány nikdy...
Michaeli, nevěděl bys konktrétnější označení těch parabol, nějaké označení typu na skle a tak?
-
Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Michael » 13 Feb 2006, 19:26
DR. Řekl bych, že až v Boleslavi ( na 90%)
Vyhláška nařídila montaž "skleněných" blinkrů, ale v jakám roce to přesně nevím. No, ale řekl bych tak kolem roku 1954-1955, ale to jen střílím od boku...
V Boleslavském katalogu jsou uvedeny "plácačky"
-
DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
- Bydlisko: CR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa DRracer » 13 Feb 2006, 19:27
Lubos: takze zakrytovani / zavareni / odstraneni placacek na B-sloupku je v kazdem pripade tuning ?
-
Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Michael » 13 Feb 2006, 19:30
Luboši, myslíš to první provedení zn. JORO?
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 13 Feb 2006, 19:40
To taky, ale spíš by mne zajímaly PALy. Měly by to všechno být symetrické světlomety na klasickou žárovku 35/35W, předpokládám.
Povinné světelné blinkry (běžné byly přední bílé, zadní červené, ale to snad nebylo ani předepsáno) byly spíš až od roku 1955, ta vyhláška by se dala určitě dohledat i v el. podobě.... Zavařené sloupky na Tatraplanech jsou jednoznačně dodatečná úprava, alespoň na těch továrně vyrobených.
-
Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Michael » 13 Feb 2006, 19:55
Luboš: Co já vím používají se světla z T-138. Jsou podobné, ale nejsou to ty původní...
Nafotím pár fotek jak by mělo vypad světlo pro posledního tatroše
-
Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
-
Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Michael » 13 Feb 2006, 23:29
Dohledal jsem dobové foto, které dokazuje, že velké okna a "kulatá" kapota byla již v roce 1950.
-
Prílohy
-

- inerlaken 1950.jpg (197.05 KiB) 13852 zobrazení
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 14 Feb 2006, 03:14
Takže na posledních tatraplánech to jsou úplně stejné paraboly jako byly původně na T111, T805, prvních V3S a S5T, Š706R, Š1200, Š1201,...? Tak to je potěšitelné, ale už tuším, jak snadno se dají sehnat ve slušném stavu...
-
michalolejko
Príspevok
od užívateľa michalolejko » 15 Feb 2006, 09:21
hoši normálně světla z avie .... zapar korun nové nikdy nebyl problem noooo...

-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 15 Feb 2006, 10:52
To jsou ale halogeny a nejsou náhodou stejné jako na T613 nebo Š120? Jistě by se pak daly použít i Wesemy...

-
michal olejko
Príspevok
od užívateľa michal olejko » 15 Feb 2006, 11:03
Luboš: no kurva že sou H4 však v tem švunku je potřeba na tu štreku hodit pořádnou čučku.ty s te avie padnou na stare držaky jak ulite. však to mam jen na autě na běžné ježdění srazy atd... ted stavíme T600 rv.49 uplně do prach původního stavu prostě takvy vystavní kousek.tak tam pujdou orig. Ale nevím jakou barvu na něj dát se nemůžu rozhodnout.....
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 15 Feb 2006, 13:15
No po takové úpravě je vhodné tam vrazit i motor z T603 s 300W dynamem, že?

Ale dovedu si představit, jak to auto před padesáti lety nesvítilo...
-
michal olejko
Príspevok
od užívateľa michal olejko » 15 Feb 2006, 13:22
-
Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Mojžo » 15 Feb 2006, 20:45
Tatra 600 s motorom T603 - však to musí byť šialená raketa to jak ide? Dobre si pamätám údaj 0-100 za približne 10 sekúnd?
-
MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa MarekK » 15 Feb 2006, 21:08
jaj ide to jak šalene, to možem potvrdit, niekedy som musel skúsi či nemám zatiahnutú ručku, ked v ledniciach predomnou táto T600 urobila vrúúm
-
Prílohy
-

- IMGA0797m.JPG (42.77 KiB) 13672 zobrazení
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní