Pár návrhů na zlepšení fotogalerie
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Pár návrhů na zlepšení fotogalerie
skupina 29 (t57)
-úvodní obrázek je t57a - změnit na t57
-nepatří tam fotky ID 37, ID 30, ID 29 což jsou t57a a dále ID 36, což je t75
-ID 33 a ID 34 jsou shodné fotky
skupina 40 (t77)
-ID 409, ID 409 jsou t77a
-ID 404 pořízení snímku je datováno rokem 1933, ne 1934 jak je uvedeno
-ID 416 je shodný obrázek s ID 404 jen v menším rozlišení
-ID 403 je hodně vzdálená maketa T77
-ID 405 není žádný "nákres", ale schéma hydraulických brzd Lockheed
-ID 415 není interiér prototypu T77
skupina 30
-špatné označení- tatra 601 změnit na tatra 600 (Kabriolet?)
Tatra 603
skupina 10 Tatra 603-1 je Tatra 603, ID44 tam nepatří (t600)
skupina 13 Tatra 603-2 je Tatra 2-603
skupina 12 Tatra 603-2 Model3 je co?
- ID80 je "jednička" a určitě ne "zpredu"
- ID160 a ID 161 jsou stejné fotky
T613
přehrabovat se tím nebudu, ale třeba ID 237/238 není T613-3, ale čtverka long s trojkovou palubkou...
ID274 není ani trojka, ani raketoplán...
Skupina 8 (T613-4 Mi) je tam sice asi 20 fotek, ale ani jedna nezobrazuje typické Mi... to ETB bych možná dal do zvláštní kategorie
Skupina 18
- ID 393 a 368 jsou stejné fotky, u druhého špatný popisek
- ID 363, ID 353 tam nepatří M97
Skupina 19
- ID 366 je myslím M96
- ID 386 tam nepatří GT M96, ne?
- ID 387 se mi už vůbec nezdá, každopádně M96
Co vám chybí za kategorie:
- Tatra 12
- Tatra 607
- Tatra 601
- Tatra 57a
- Tatra 57b
- Tatra 57K
- Tatra 70
- Tatra 70a
- Tatra 90
- Tatra 107
- Tatra 603A
- Tatra 603X
- Tatra 603 B5
- Tatra 605
- a mnoho dalších
Dobové fotky bych mohl dodat, pokud to nejste schopni zajistit vlastními silami. Stačí si říct, jaké rozlišení a velikost.
Takové fotky, kde ten požadovaný typ v záplavě různého "křoví" (jiných typů Tater a VW Brouk!!) není skoro vidět bych vyházel. Skupinové fotky z Bojnic taky. Vždyť tam máte speciální kategorii "Akcie", tak proč tím lidi obtěžovat i v jiných kategoriích, když to už vidět nechtějí!
Ty popisky! Zejména ty různé sbastleniny by chtělo trochu odlišit a nevydávat je za typického reprezentanta toho kterého typu.
Co takhle ty nákladné tatrovky také rozlišovat podle typů...
-úvodní obrázek je t57a - změnit na t57
-nepatří tam fotky ID 37, ID 30, ID 29 což jsou t57a a dále ID 36, což je t75
-ID 33 a ID 34 jsou shodné fotky
skupina 40 (t77)
-ID 409, ID 409 jsou t77a
-ID 404 pořízení snímku je datováno rokem 1933, ne 1934 jak je uvedeno
-ID 416 je shodný obrázek s ID 404 jen v menším rozlišení
-ID 403 je hodně vzdálená maketa T77
-ID 405 není žádný "nákres", ale schéma hydraulických brzd Lockheed
-ID 415 není interiér prototypu T77
skupina 30
-špatné označení- tatra 601 změnit na tatra 600 (Kabriolet?)
Tatra 603
skupina 10 Tatra 603-1 je Tatra 603, ID44 tam nepatří (t600)
skupina 13 Tatra 603-2 je Tatra 2-603
skupina 12 Tatra 603-2 Model3 je co?
- ID80 je "jednička" a určitě ne "zpredu"
- ID160 a ID 161 jsou stejné fotky
T613
přehrabovat se tím nebudu, ale třeba ID 237/238 není T613-3, ale čtverka long s trojkovou palubkou...
ID274 není ani trojka, ani raketoplán...
Skupina 8 (T613-4 Mi) je tam sice asi 20 fotek, ale ani jedna nezobrazuje typické Mi... to ETB bych možná dal do zvláštní kategorie
Skupina 18
- ID 393 a 368 jsou stejné fotky, u druhého špatný popisek
- ID 363, ID 353 tam nepatří M97
Skupina 19
- ID 366 je myslím M96
- ID 386 tam nepatří GT M96, ne?
- ID 387 se mi už vůbec nezdá, každopádně M96
Co vám chybí za kategorie:
- Tatra 12
- Tatra 607
- Tatra 601
- Tatra 57a
- Tatra 57b
- Tatra 57K
- Tatra 70
- Tatra 70a
- Tatra 90
- Tatra 107
- Tatra 603A
- Tatra 603X
- Tatra 603 B5
- Tatra 605
- a mnoho dalších
Dobové fotky bych mohl dodat, pokud to nejste schopni zajistit vlastními silami. Stačí si říct, jaké rozlišení a velikost.
Takové fotky, kde ten požadovaný typ v záplavě různého "křoví" (jiných typů Tater a VW Brouk!!) není skoro vidět bych vyházel. Skupinové fotky z Bojnic taky. Vždyť tam máte speciální kategorii "Akcie", tak proč tím lidi obtěžovat i v jiných kategoriích, když to už vidět nechtějí!
Ty popisky! Zejména ty různé sbastleniny by chtělo trochu odlišit a nevydávat je za typického reprezentanta toho kterého typu.
Co takhle ty nákladné tatrovky také rozlišovat podle typů...
To je přesně to, na co jsem už taky upozorňoval. Slušně řečeno je fotogalerie k ničemu. A vzhledem k tomu, že kromě fotogalerie tady není skoro nic jiného, dá se říct, že je k ničemu i celý web. Já vím, neměl bych kritizovat, když jsem nikdy nic podobného nevytvořil, ale nedá mi to neříct co si myslím, vzhledem k tomu, že měli autoři plnou hubu toho, jak bude tento web skvělý a úžasný.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Lubos a ostatni znalci (bez ironie): kdyz jsme u te fotogalerie, mel bych par dotazu:
ID410 ma uplne jiny vstup vzduchu nez T77 - je to T77a ?
ID406 a ID409 jsou T77a ? Potom i ta cervena, co ji maji v muzeu v Lucernu a je oznacovana jako T77 (bez "a"), je T77a, nebo ne ? Jake jsou rozeznavaci znaky techto dvou variant (zadni kapota, motor) ?
T57/T75 - jak se daji odlisit zvenku ? Mel jsem dojem, ze puvodni T57 je "zehlicka", treba ID31. T57a ma zebrovanou masku, prohnutou dovnitr, treba ID37. T57b ma taky zebrovanou masku, ale vyklenutou ven, ta tam neni. A jak je to s T75, ID36 je skutecne T75 ?
Diky
ID410 ma uplne jiny vstup vzduchu nez T77 - je to T77a ?
ID406 a ID409 jsou T77a ? Potom i ta cervena, co ji maji v muzeu v Lucernu a je oznacovana jako T77 (bez "a"), je T77a, nebo ne ? Jake jsou rozeznavaci znaky techto dvou variant (zadni kapota, motor) ?
T57/T75 - jak se daji odlisit zvenku ? Mel jsem dojem, ze puvodni T57 je "zehlicka", treba ID31. T57a ma zebrovanou masku, prohnutou dovnitr, treba ID37. T57b ma taky zebrovanou masku, ale vyklenutou ven, ta tam neni. A jak je to s T75, ID36 je skutecne T75 ?
Diky
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
ID 409 a 410 podle mne zobrazují tentýž vůz a to jeden z prvních T77a - vzácnější provedení ještě se dvěma reflektory. Prototyp to ale není ID 406 je stejné provedení a znám fotku minimálně ještě jednoho vozu.
Čím se nejvíce odlišuje T77a:
- zadní blatníky zapuštěné do karosérie
- jiné přední i zadní dveře - jiné zavěšení (panty)
- úplné zrušení bočního přívodu vzduchu k motoru, ať už kryty nebo mřížkami
- přívod vzduchu je řešen podobně jako u T600 horní část kapoty je oddálena od střechy a vytváří dvě velké kapsy oddělené ploutví
- třídílné čelní sklo (podobné jako T87)
- větší ploutev na zadní kapotě
- rám zadních dveří má jiný tvar - do oblouku
- zadní okna mají nejdříve 1 sklo, později 2 rozdělené pomocným sloupkem
Čím se nejvíce odlišuje T77a:
- zadní blatníky zapuštěné do karosérie
- jiné přední i zadní dveře - jiné zavěšení (panty)
- úplné zrušení bočního přívodu vzduchu k motoru, ať už kryty nebo mřížkami
- přívod vzduchu je řešen podobně jako u T600 horní část kapoty je oddálena od střechy a vytváří dvě velké kapsy oddělené ploutví
- třídílné čelní sklo (podobné jako T87)
- větší ploutev na zadní kapotě
- rám zadních dveří má jiný tvar - do oblouku
- zadní okna mají nejdříve 1 sklo, později 2 rozdělené pomocným sloupkem
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Martin: Co sa tyka celeho webu a jeho obsahu, ako si si vsimol bol robeny pol roka a to je VELMI dlha doba... bola sposobena tym, ze nemam kazdy den alebo kazdy tyzden cas na tom webe robit, robim naozaj maximum, ale som na to sam. Mato Mojzis zindexoval fotogalerie a tym to zhaslo, vsetko ostatne bolo na mne.
Mam momentalne k dispozicii dost materialov k tatraportalu ktore ste mi poslali a coskoro ich sem urcite dam, potrebujem vsak aj niekoho dalsieho, kto mi s tym pomoze...
Tymto chcem podakovat DRracerovi ktory mi vyrazne pomaha na fotogaleriach...
Mam momentalne k dispozicii dost materialov k tatraportalu ktore ste mi poslali a coskoro ich sem urcite dam, potrebujem vsak aj niekoho dalsieho, kto mi s tym pomoze...
Tymto chcem podakovat DRracerovi ktory mi vyrazne pomaha na fotogaleriach...
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Ondro chod na nejaky odkaz na fotku a zostan tam misou dole budes mat nieco ako:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=fotky/f ... ina=46&z=1
A to ID je v tomto pripade 574 a skupina 46
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=fotky/f ... ina=46&z=1
A to ID je v tomto pripade 574 a skupina 46
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Prosim znalce jeste jednou - co je tohle
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=fotky/f ... ina=29&z=1
Osobne si myslim, ze by to mohla byt T52. Je v kategorii T57, kam evidentne nepatri (souhlas s Lubosem) - je to moc velke na T57
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=fotky/f ... ina=29&z=1
Osobne si myslim, ze by to mohla byt T52. Je v kategorii T57, kam evidentne nepatri (souhlas s Lubosem) - je to moc velke na T57
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
T75 to rozhodně není, to jsem zase určitě koukal na něco jiného. Ta se dělala až později a určitě ne jako "žehlička". Vypadá to na něco mezi T30 a T52.
Docela by mě zajímalo, kdo dělal tohle:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=fotky/f ... ina=39&z=1
(popisek "Tatra 75" - "Jediný dochovaný kus s karosériou kabriolet" mě teda zdaleka neuspokojuje)
Docela by mě zajímalo, kdo dělal tohle:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=fotky/f ... ina=39&z=1
(popisek "Tatra 75" - "Jediný dochovaný kus s karosériou kabriolet" mě teda zdaleka neuspokojuje)
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Etienne - diky, uz sa v tych vasich ID viem orientovat, a teda aj odpovedat na niektore dotazy.
Napr. auto na fotke 399 je skutocte Tatra 75, ale taketo auta su dochovane 2, nie 1. Jedno je teraz v Nemecku (pred par rokmi jazdilo este v Koprivnici) a ma zelenu dvojkombinaciu laku. To modre auto bolo dlho v Bratislave, neskor dostalo strieborny lak s cervenymi nie velmi vkusnymi doplnkami, a v sucasnosti je predane do Ceska.
Tatra 3-603 je nespravne oznacenie vozov s poslednym prevedenim prednej masky a v tovarenskej terminologii sa oficialne nepouzivalo, aj ked sa sprvu objavilo aj v nejakej dobovej literature. Spravne oznacenie je Tatra 2-603, model´xx. ´68 mal este bubnove brzdy, ´69 uz kotucove. Jediny identifikacny znak (plati iba pre dobove foto) boli disky s inym zalisom, dnes sa ale na to spoliehat neda. Mozno este lista na A-stlpiku, ale tu som si nie celkom isty. Model ´69 stratil asi v roku 1970 kotvu na prednej kapote, dostal tiez cierne vnutorne spatne zrkadlo a vacsie odrazky vzadu. Ostatne zmeny boli konstrukcneho charakteru a na vzhlade vozidla sa neprejavili.
Typ T3-603 s viacerymi vyraznymi zmenami bol pripraveny do vyroby, ale vzhladom na ocakavany nabeh vyroby noveho tyu osobneho vozidla bola jeho realizacia neekonomicka, a tak sa nerealizoval. Ze sa nabeh vyroby T613 posunul az do 1973, to vtedy este nikto nepredpokladal...
Napr. auto na fotke 399 je skutocte Tatra 75, ale taketo auta su dochovane 2, nie 1. Jedno je teraz v Nemecku (pred par rokmi jazdilo este v Koprivnici) a ma zelenu dvojkombinaciu laku. To modre auto bolo dlho v Bratislave, neskor dostalo strieborny lak s cervenymi nie velmi vkusnymi doplnkami, a v sucasnosti je predane do Ceska.
Tatra 3-603 je nespravne oznacenie vozov s poslednym prevedenim prednej masky a v tovarenskej terminologii sa oficialne nepouzivalo, aj ked sa sprvu objavilo aj v nejakej dobovej literature. Spravne oznacenie je Tatra 2-603, model´xx. ´68 mal este bubnove brzdy, ´69 uz kotucove. Jediny identifikacny znak (plati iba pre dobove foto) boli disky s inym zalisom, dnes sa ale na to spoliehat neda. Mozno este lista na A-stlpiku, ale tu som si nie celkom isty. Model ´69 stratil asi v roku 1970 kotvu na prednej kapote, dostal tiez cierne vnutorne spatne zrkadlo a vacsie odrazky vzadu. Ostatne zmeny boli konstrukcneho charakteru a na vzhlade vozidla sa neprejavili.
Typ T3-603 s viacerymi vyraznymi zmenami bol pripraveny do vyroby, ale vzhladom na ocakavany nabeh vyroby noveho tyu osobneho vozidla bola jeho realizacia neekonomicka, a tak sa nerealizoval. Ze sa nabeh vyroby T613 posunul az do 1973, to vtedy este nikto nepredpokladal...
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Soucasny stav te t75 je napr. na
http://www.autogallery.org.ru/k/t/tatrasodomka1.jpg
http://www.autogallery.org.ru/k/t/tatrasodomka.jpg
Ondrej: diky za objasneni problemu "T3-603". Na strankach TAKS je to rozdeleno podle roku, cimz se eliminuje nejednotnost znaceni. To je asi to nejlepsi reseni . Sice tu asi vsichni tusi, co se pod obvykle T3-603 mysli, ale souhlasim, ze to neni uplne korektni.
http://www.autogallery.org.ru/k/t/tatrasodomka1.jpg
http://www.autogallery.org.ru/k/t/tatrasodomka.jpg
Ondrej: diky za objasneni problemu "T3-603". Na strankach TAKS je to rozdeleno podle roku, cimz se eliminuje nejednotnost znaceni. To je asi to nejlepsi reseni . Sice tu asi vsichni tusi, co se pod obvykle T3-603 mysli, ale souhlasim, ze to neni uplne korektni.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
A bylo to černé zrcátko a větší odrazky montováno i na první M ´69? Já bych si tím nebyl tak úplně jistý, zejména těmi odrazkami. Jak by měla vypadat lišta na A sloupku si těď vůbec nedokážu vybavit. Jak to mělo vypadat?
Někdo uvádí, že to téčko na kapotě se přestalo montovat až v roce 1971.
Disky novějšího a staršího provedení mě připadají na pohled úplně stejné, to že jsou jedny víc zalisované asi o 1,7 cm na těch malých obrázkách já tedy nepoznám...
Docela by mě zajímalo, kdy zmizela ta ozdoba na posledním (D-) sloupku. M ´68 ji ještě měl, u M´69 jsem ji snad už neviděl, ale to možná také není průkazné.
Někdo uvádí, že to téčko na kapotě se přestalo montovat až v roce 1971.
Disky novějšího a staršího provedení mě připadají na pohled úplně stejné, to že jsou jedny víc zalisované asi o 1,7 cm na těch malých obrázkách já tedy nepoznám...
Docela by mě zajímalo, kdy zmizela ta ozdoba na posledním (D-) sloupku. M ´68 ji ještě měl, u M´69 jsem ji snad už neviděl, ale to možná také není průkazné.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš, v mojom predošlom príspevku to bolo myslené tak, že M´69 mal najprv chromované vnútorné spätné zrkadlo a malé odrazky a v priebehu výroby sa to zmenilo. Kedy presne, sa môžem len dohadovať (1971?). Ak som to nenapísal jasne, tak sorry, nerád totiž veľa píšem a snažím sa stručne, tak niekedy to môže byť na úkor zrozumiteľnosti
Lišta A-stĺpika bola rovnaká u všetkých T603 s výnimkou posledných, kde bola nahradená malým odtokovým žliabkom.
Myslím (iba domnienka), že M´69 už nemal na D-stĺpiku tú plechovú ozdobu.
Lišta A-stĺpika bola rovnaká u všetkých T603 s výnimkou posledných, kde bola nahradená malým odtokovým žliabkom.
Myslím (iba domnienka), že M´69 už nemal na D-stĺpiku tú plechovú ozdobu.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ondreji, díky za objasnění. Ale tím jsme jen dospěli k tomu, že Model 68 od Modelu 69 na pohled rozlišíme jen podle těch disků, možná podle té ozdoby na D-sloupku a to jen v případě dobobých fotek.
Co ale teď doporučit Etiennovi za lepší označení této poslední skupiny šestsettrojek? "Model 3" se mi dost nelíbí... Vymyslí někdo lepší? Navrhuji "Tatra 2-603 M´68 a M´69"
Co ale teď doporučit Etiennovi za lepší označení této poslední skupiny šestsettrojek? "Model 3" se mi dost nelíbí... Vymyslí někdo lepší? Navrhuji "Tatra 2-603 M´68 a M´69"
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných