Odstavená Tatra vs. akumulátory
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš - kondicionér je určený pre údržbu akumulátorov vozidiel, ktoré sú používané len občas. Ak jazdíš denne, AKU sú vybíjané prevádzkou a dobíjané generátorom vozidla - tieto cykly, ale v miernejšej verzii a s pokiaľ možno ideálnymi parametrami - imituje kondicionér automaticky - počas celej odstávky vozidla, napr. cez zimu...
Asi to tu píšem zbytočne, lebo sa o tom už písalo hodne, ale možno to niekomu treba objasniť...
Príklad využitia z mojej praxe - som zyknutý jazdiť stále so svetlami. Na T603 je pomerne málo výkonný generátor - dynamo. Pri občasnej veteránistickej prevádzke sa AKB nestíhajú dobíjať a musím na to myslieť a občas pripojiť nabíjačku - a zase musím na to myslieť a nezabudnúť ju odpojiť... pripojiť na iné aut - odpojiť atď atď... Prenášať z jedného auta na druhé, kontrolovať, prenášať... Pokiaľ autá garážujú vedľa seba, tak to zase taký problém nie je. Pokiaľ mám ale jednu garáž na jednom konci mesta, druhú na inom a tretiu zase celkom inde, a štvrtú mimo mesto a.. tak je to už dosť slušná otrava a aj strata času. Teraz pri odstavení zapnem kondicionér a mám pokoj.
Z doterajších niekoľkomesačných skúseností môžem konštatovať plnú spokojnosť s tým, že mi odpadli starosti s premiestňovaním nabíjačky. Ako (a či) sa to prejaví na životnosti AKB uvidím za niekoľko rokov, predpokladám ale, že ak sa niekto o baterky poctivo staral aj dovtedy, nejaký rozdiel v životnosti AKB nepocíti. Pre mňa je hlavý prínos v komforte obsluhy.
Asi to tu píšem zbytočne, lebo sa o tom už písalo hodne, ale možno to niekomu treba objasniť...
Príklad využitia z mojej praxe - som zyknutý jazdiť stále so svetlami. Na T603 je pomerne málo výkonný generátor - dynamo. Pri občasnej veteránistickej prevádzke sa AKB nestíhajú dobíjať a musím na to myslieť a občas pripojiť nabíjačku - a zase musím na to myslieť a nezabudnúť ju odpojiť... pripojiť na iné aut - odpojiť atď atď... Prenášať z jedného auta na druhé, kontrolovať, prenášať... Pokiaľ autá garážujú vedľa seba, tak to zase taký problém nie je. Pokiaľ mám ale jednu garáž na jednom konci mesta, druhú na inom a tretiu zase celkom inde, a štvrtú mimo mesto a.. tak je to už dosť slušná otrava a aj strata času. Teraz pri odstavení zapnem kondicionér a mám pokoj.
Z doterajších niekoľkomesačných skúseností môžem konštatovať plnú spokojnosť s tým, že mi odpadli starosti s premiestňovaním nabíjačky. Ako (a či) sa to prejaví na životnosti AKB uvidím za niekoľko rokov, predpokladám ale, že ak sa niekto o baterky poctivo staral aj dovtedy, nejaký rozdiel v životnosti AKB nepocíti. Pre mňa je hlavý prínos v komforte obsluhy.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných