Tatra 57b
Hmm, tak Etienne to nestihl, jdu spát a ráno vyrážím do Kopru.
Ale když už jsme u těch přebastlených veteránů, co vlastně s nimi? Poslat do šrotu nebo se snažit je přestavět na původní auto (na které?) nebo je ponechat jako svědky své doby? Ocení to někdo?
Je to zajímavý precedens zejména pro hojně se vyskytující bastly novějších vozů, ke kterým se stále neumíme postavit. Mám na mysli třeba T603, na které jsou nakombinované kapoty, masky, lištování vstupy vzduchu z T2-603 (třeba i m69) s nízkým sklem, povyměňované interiéry, sedačky z T613 (viděl jsem i palubní desku z T613 v T603 a vypadalo to zajímavě). Dobastlených T603 je dost. A potom staré známé chromkoplasťáky T613. Jsou jich spousty, protože produkce chromek byla relativně velká a přestavovalo se téměř továrně. Možná, že když najdeme způsob, jak se vyrovnat s karoserií 57b na podvozku 57 (12), najdeme i způsob, jak se vyrovnat s "modernizačními snahami" u typů vyráběných teprve nedávno.
Co na to třeba Ondrej?
Ale když už jsme u těch přebastlených veteránů, co vlastně s nimi? Poslat do šrotu nebo se snažit je přestavět na původní auto (na které?) nebo je ponechat jako svědky své doby? Ocení to někdo?
Je to zajímavý precedens zejména pro hojně se vyskytující bastly novějších vozů, ke kterým se stále neumíme postavit. Mám na mysli třeba T603, na které jsou nakombinované kapoty, masky, lištování vstupy vzduchu z T2-603 (třeba i m69) s nízkým sklem, povyměňované interiéry, sedačky z T613 (viděl jsem i palubní desku z T613 v T603 a vypadalo to zajímavě). Dobastlených T603 je dost. A potom staré známé chromkoplasťáky T613. Jsou jich spousty, protože produkce chromek byla relativně velká a přestavovalo se téměř továrně. Možná, že když najdeme způsob, jak se vyrovnat s karoserií 57b na podvozku 57 (12), najdeme i způsob, jak se vyrovnat s "modernizačními snahami" u typů vyráběných teprve nedávno.
Co na to třeba Ondrej?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
hm, AT, hodil si mi dobre horúci gaštan ..Ambiciózní tajemníček napísal: ....
Dobastlených T603 je dost. A potom staré známé chromkoplasťáky T613. Jsou jich spousty, protože produkce chromek byla relativně velká a přestavovalo se téměř továrně. Možná, že když najdeme způsob, jak se vyrovnat s karoserií 57b na podvozku 57 (12), najdeme i způsob, jak se vyrovnat s "modernizačními snahami" u typů vyráběných teprve nedávno.
Co na to třeba Ondrej?
len tak narýchlo bez nejakej hlbšej analýzy si myslím, že auto, ktoré má ambíciu stať sa veteránom, by malo byť čo najviac typovo "čisté", čiže nie kombinácia viacerých typov a modelových ročníkov. Ak je už vykonaná prestavba na novší typ, mala by byť čo najdôkladnejšia, aby to vyzeralo naozaj ako novší typ. Bola taká doba, že Tatrovky sa hromadne prestavovali na novšie modely, takže to by myslím vadiť zásadne nemalo. Ak má auto napr. papiere 1981 a je to pekná trojka, ako má byť, alebo trebárs štvorka, tak OK. Ak je to však nejaký kríženec s E motorom, chromkovými dverami, ale s vymenenými trojkovými blatníkmi, prednou kapotou a plastovými nárazníkmi, tak to je auto vhodné na jazdenie a nie ako veterán. Typický príklad - chrómka s veľkými svetlami vzadu - len preto, lebo majiteľovi sa ich podarilo lacno zohnať a mal neodolateľnú chuť si zabastliť...
Podobne aj u T603, alebo trebárs T57 - auto by malo zodpovedať niektorému modelovému ročníku - aj keď trebárs novšiemu, ako bolo auto pôvodne. Myslím, že len vtedy má historickú hodnotu. Ak by sme pripustili miešanie a prelínanie rôznych vyhotovení, kde by bola potom akceptovateľná hranica - toto ešte áno a toto už nie?
Asi toľko, aj keď sa snáď dajú nájsť určité výnimky, keď bolo auto profesionálne prestavané-modernizované za určitým zvláštnym účelom (napr. úprava T613 na T623), alebo údajne fabrická prestavba Tatraplanu na kríženec s T603 - tam by som to toleroval.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Mojzo: mas na mysli tento vuz v muzeu v Bitove ?
http://jihlavsko.com/malirstvi/museum.htm
http://jihlavsko.com/malirstvi/museum.htm
Ondreji, díky za názor. Co má tedy udělat se svou béčkožehličkou Peter? Asi bude snazší sehnat béčkový podvozek než žehličkovou karoserii. Zváště pak takovou, jaká na tom podvozku původně byla.
Totiž včera jsem absolvoval pouť do Mekky a Peterovi jsem na základě udaného čísla motoru zjistil toto:
Motor 168553 patřil vozu s výrobním číslem 28182, který si dne 8.9.1933 objednal pod číslem objednacím 4518/4 pan Fr. Macoun ze Sobotky. Vůz měl karoserii specifikovanou jako "2sitz offen", pod čímž já si představuji žehličkový roadster.
Totiž včera jsem absolvoval pouť do Mekky a Peterovi jsem na základě udaného čísla motoru zjistil toto:
Motor 168553 patřil vozu s výrobním číslem 28182, který si dne 8.9.1933 objednal pod číslem objednacím 4518/4 pan Fr. Macoun ze Sobotky. Vůz měl karoserii specifikovanou jako "2sitz offen", pod čímž já si představuji žehličkový roadster.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
žehličkový "2sitz offen" je podľa mňa najkrajšia varianta T57 vôbec! Stálo by za to pokúsiť sa niekde zohnať prednú kapotu s blatníkmi a zvyšok by sa už hádam aj dal dorobiť, počul som, že niekde v Čechách tie karosérie renovujú, resp. vyrábajú replikové diely na ich dokompletáciu. Finančne to ale bude asi dosť náročné..
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Ondrej: to že přestavba motoru T600>T603 byla oficiálně schválena Tatrou (a v některých případech dokonce prováděna Tatrou) nemění nic na tom že je to zásah proti originálnímu stavu auta - lidově řečeno bastl. Co se týče mého tatraplánu, tak mám měněný motor včetně převodovky a zadní náprava je technický kompilát T600 a T603. Takže tato přestavba i když provedená profesionálně je bastl. no a pak jsou na autě ještě různé detaily, které tak nejsou úplně "košér". No a potom stojí v garáži T2-603 r.v.64 s původním motorem, nápravami atd. ale kastle je měněná za "trojkovou" (navíc je vepředu tak zvláštně vyvařovaná, že mám pocit že to původně mohla být kastle model 67 - což už dneska těžko zjistím). taky tu teď smutně postává t613-1 která má ovšem sedadla z dvojky(jenže jsou pěkně béžové a k černému laku krásně sednou).
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný