Zajimava T813 4x4

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Zajimava T813 4x4

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Apr 2005, 21:34

Pri procitani novych clanku jsem narazil na zajimavou T813 4x4. Vypada trochu jako krizenec T813, T157 a T815. Na rozdil "normalni" T813 ma jine celni sklo, kapotu, blatniky jako T815 atd.
Kdo vi vice ?

PS: je to kus clanku http://www.tatraportal.sk/data/clanky/z ... _03-02.jpg
uplne dole
Prílohy
t813_zvlastni.jpg
t813_zvlastni.jpg (18.13 KiB) 27080 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 21:39

T157 a T815 přišly na řadu až o pár let později. Škoda že se těch tahačů T813 zase tolik nedochovalo, vlastně si ani nevzpomínám, že bych ho někdy na vlastní oči vůbec viděl...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 19 Apr 2005, 21:42

Ja som tusim videl par rokov dozadu ... ale tusim 6x6 s tym, ze dve napravy vpredu ... tahali nejaky velky stroj. Jedna tahala a druha v zadu pomahala brzdit.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Apr 2005, 21:43

Luboš napísal:T157 a T815 přišly na řadu až o pár let později.
No prave a mrkni se na ty blatniky a celni sklo - cela T157 :shock: !

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Apr 2005, 21:46

Jeden autojerab (!) T813 4x4 se obcas *PLAVI* po Vltave v Praze (fakt, sedi na lodi a neco s nim zvedaji). Uz jsem ji i videl jet na Smichove.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 21:47

To sklo mě ani tak nepřekvapuje, to je vidět na mnohých T813, i 4x4, kapot (mřížek) se také vystřídalo několik, stejně jako nárazníků, ale ty hranaté blatníky asi standard nebudou. Teď narychlo jsem stejné na žádné T813 neobjevil...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Apr 2005, 22:03

Vyvoj kapot je take zajimavy - vojenske verze vesmes maji tu "plochou", zatimco trinapravove tahace a vubec civilni verze maji ten stred vybouleny dopredu. Byl pro to vybouleni nejaky duvod, nebo je to jen prvek designu ?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 22:10

Té vyboulené mřížky si člověk nemůže nevšimnout, ale nikdy jsem nepřišel na to, co pod tím skrývají a dneska už těch "nekolosových" verzí zrovna moc nejezdí...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 19 Apr 2005, 22:14

Vyboulený střed kapoty mají verze T-813 s Turbem.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 19 Apr 2005, 22:15

Hííí? Turbodízle? To ako 1.9TDI ?!!

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Apr 2005, 22:16

Michael: To jako ze tam maji vetsi olejovy chladic, nebo se tam skryva jeste neco ?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Apr 2005, 22:18

Mojzo, ty jsi drak :)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 19 Apr 2005, 22:22

Drak? Nie som drak... keby som mal 1.9TDI v T613, vtedy by som bol drak :(
Lebo TDI máá ooooberofský krúúúťááák. Síce rada tých expertov s polepmi a krídlami väčšími ako oktáfka vôbec nevedia čo to je a ako to použiť... ale TDI má obeeerofský krúúťáák.
Jasné... a ide to 200 a žere 5 na 100 :)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 22:24

A to si Matěji, představ, že to turbo se tam celé vejde pod kapotu... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 19 Apr 2005, 22:24

Woooo!!! Aj Turbo by som mal dnuka?

Kokšo... TDI-čko je dobrá vec. To by vlastne z T613 bola raketa na naftu!

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 22:27

Né, T613 je pěkná jaká je, ale jezdit s ní v létě, v zimě, v soli, v prachu... to ať vodnese škodofka... :)

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 19 Apr 2005, 22:28

:lol:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Apr 2005, 22:29

Mojzo a nechtel bys tam rovnou nacpat ctyr-rotorovy Wankel ?

Nicmene diskuse o T813 se nejak zvrtla :)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 19 Apr 2005, 22:31

nene, TDI-čko!

dobre už som Ticho, pokračujte v diskusii a ospravedlňujem sa za moje výlevy

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 20 Apr 2005, 08:07

DRracer - tá T813 na prvom obrázku by mal byť jeden z prototypov tohoto vozidla (neviem, či nie náhodou prvý prototyp ťahača návesom 4x4), preto je tam vidieť niekoľko vzhľadových odlišností. Tieto sedlové ťahače boli lakované v sérii vždy bledomodro a čo sa týka prevodov, boli to najrýchlejšie T813. Ako zaujímavosť mali vzadu už použité pneumatické pruženie s nastavovaním konštantnej výšky. Ak je záujem, môžem niekde pohľadať prospekt.
Michael - o montáži turba do vozidiel T813 neviem nič...
Predná mriežka mala u novších civilných verzií iný tvar - predpokladám, že asi hlavne kvôli zníženiu hlučnosti - odclonenie vysokých frekvencií od ventilátora, ktoré sa šíria priamočiaro - preto v strede plný plech a vzduch sa nasával bočnými štrbinami - u týchto vozov je naozaj omnoho menej počuť ventilátor, ako napr. u KOLOS-a...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných