"VETERÁNI"

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 01 Júl 2011, 22:22

Budu rád, když bude testování zdarma, ale "za zásluhy"? To asi nemyslíš příliš vážně, že? Dokážu si představit hodnocení spousty věcí třeba měřením, vážením a podobně. V našem případě je ale potřeba porovnávat stav posuzované věci s různými dokumenty a individuálními znalostmi. Máš nějaký nápad, jak by měl vypadat systém, který by to dokázal s minimálním vlivem konkrétního člověka (komisaře)? Napiš mi o tom něco, prosím.

Zatím je systém nastaven vzestupně zhruba takto:
1 - dosažení co nejlepší kvalifikace každého komisaře - vyloučit chyby z nevědomosti
2 - jejich morální kvalita - první předpoklad proti úmyslným chybám
3 - posuzování v komisi - vzájemné hlídání odbornosti a morálky na stejné úrovni posuzování - tedy druhá kontrola neúmyslných i úmyslných chyb
4 - kontrola KrTK - následná kontrola další úrovní, tedy znovu 1 až 3
5 - ministerská komise (technická komise) - nejvyšší orgán, kam se může obrátit každý, tedy i veteránista, který nesouhlasí s jakýmkoliv testováním
6 - veteránská veřejnost, kde každý na nepravosti může poukázat u stupně 3, 4 a 5 - viz T613 zmiňovaná výše (tam s Tebou souhlasím a nevím, proč jsi tuto možnost nevyužil).

Jsem přesvědčen, že tento systém je dobře propracovaný v rámci jeho birokratické únosnosti a společenské nebezpečnosti případných pochybení. Opravdu mne vážně zajímá Tvůj, i každý další nápad, jak vytvořit systém, který by byl nezávislý na jednotlivci - tedy neúplatný jakýmkoliv způsobem, přesto,že se na jeho tvorbě nepodílím, ani jej nemohu přímo ovlivnit. Napiš mi, který bod (1-6) je špatně a proč, nebo kam co doplnit.
Na závěr Tě chci ubezpečit, že na rozdíl od Tebe jsem se žádnému příspěvku, tedy ani Tvému, nezasmál, ale naopak jsem k nim přistupoval s vážností, protože mi velmi záleží na dobrých, spravedlivých a rovných vztazích mezi veteránisty.

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Pedro » 02 Júl 2011, 20:38

radek napísal:...dokud se celý veteránský systém neoprostí jakýchkoli financí, půjde to s ním jen z kopce...
Hezká socialisticko-komunistická myšlenka(míněno zde v tom nejlepším slova smyslu!), ale chtěl bych slyšet nějaký konstruktivní nápad, jak to realizovat.
Nenapadá mě, jak by systém takového rozsahu, jakým jsou veteránské testace, mohl dnes globálně fungovat zdarma. Navíc už vůbec nerozumím tomu, jak (ve zcela obecné rovině) u klidně bezplatného systému eliminovat vliv peněz na získání nějakých výhod. Vyřešit tohle, tak to nepochybně ocení celý svět, který neúspěšně zápasí s klientelismem a korupcí, a je to na Nobelovku. :)

Souhlasil bych s Mirektatra, že systém vůbec není vymyšlený špatně. Jen prostě jako spousta jiných věcí v celé společnosti kolabuje nebo minimálně má slabiny na konkrétních jedincích zapojených do procesu.

Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 05 Júl 2011, 23:28

Víš, Pedro, nemyslím si, že chyby (nazývejme to chybami) v testování jsou charakteristickým jevem v tesování HV v ČR a už vůbec ne, že by na tom systém kolaboval. Ikdyž se v problematice pohybuji dost let, setkávám se s jednoznačnými chybami opravdu ojediněle. Známe to všichni při většině diskusí o konkrétním vozidlu na všech akcích:"Tohle světlo tam nepatří a klička má být jiná ..." bude tvrdit každý druhý "zasvěcený". Na výzvu "Dokaž to!" odpoví, že to tak prostě je - tedy vlastní trzení. Občas se ale setkáš i s takovými, kteří se pro své tvrzení bez důkazů, dokážou snad i prát.
Já při diskusích nikomu neberu jeho názor, svůj mu nevnucuji, ale jen předkládám jako návrh ke zvážení. Na závěr se můžeme dohodnout, nebo si ponechat každý svůj. Jinak je to ale při testování, kde testovací protokol musím podepsat a tak potvrdit, že se s tím ztotožňuji. Tam také, v případě mojí pochybnosti, musí majitel přinést věrohodný důkaz - tedy přesvědčit mne vyšší autoritou.
Radek tady, krom asi správného posouzení T 613 (neviděl jsem, nevím), nepřinesl žádný relevantní důkaz pro své tvrzení, že špatný je SYSTÉM TESTOVÁNÍ. Už vůbec jsem v žádném příspěvku nenašel známku o jeho prohlášení, že vše se dějě kvůli neprůhlednému toku peněz z testování a FKHV. Radkův způsob diskuse je jedním z důvodů, proč jsem opustil AVCC AČR. Takový hlas tam není nejspíš nejpočetnější, ale je na můj vkus příliš zřetelný mezi mlčící většinou. Způsob: "Uvedu zřejmou chybu jednotlivce, prohlásím ji bez důkazu za běžnou chybu systému a jako důvod uvedu úmysl garanta systému. Jsem-li konfrontován s konkrétními důkazy, přestanu komunikovat", se mi hnusí.
Rád bych diskutoval rovnocenně a rovnoprávně, s cílem vylepšit vztahy v dobrovolném seskupení fandů historických vozidel, napříč hlavičkami uskupení klubů. Nedorozumění je nejhorší věc, která se ve vztazích lidí může stát.
Ahoj Mirek

Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 06 Júl 2011, 10:37

Radkův způsob diskuse je jedním z důvodů, proč jsem opustil AVCC AČR. Takový hlas tam není nejspíš nejpočetnější, ale je na můj vkus příliš zřetelný mezi mlčící většinou.

OPRAVA - upřesnění !!! OMLOUVÁM SE VŠEM, KTERÝCH SE TATO MOJE VĚTA V PŘEDCHOZÍM PŘÍSPĚVKU DOTKLA. Vím, že časy se mění a tímto vyjádřením jsem popisoval stav v AČR v době, která předcházela mému opuštění této organizace, jejíž činnosti si z dlouhodobého hlediska vážím.

Děkuji za pochopení. Mirek

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa radek » 08 Júl 2011, 11:49

Drahý Mirku, co se Ti hnusí je čistě Tvůj problém, ale Tvá věta úžasně odpovídá mému zjištění, že je úplně jedno komu a kam všude jsme coby řádná testovací komise kdy poslali podnět o přezkum pochybných testací, včetně rozborů co je špatně a včetně fotogfrafií, a to za posledních pět let, neboť vždy a bez rozdílu naše dotazy nebyly nikdy nikam postoupeny, natož zodpovězeny. Krásně v tichu ignorovány, bez vyjádření kompetentních lidí. A ta auta potkáváme na akcích stále. Přesně v duchu Tvého rčení "dojde-li ke konfrontaci s důkazy, nekomunikují". Klidně Ti celou tu korespondenci vyhledám, nemám povahu, narozdíl od některých individuí, "vařit z vody".

Co se týká téhle pasáže:

"Radek tady, krom asi správného posouzení T 613 (neviděl jsem, nevím), nepřinesl žádný relevantní důkaz pro své tvrzení, že špatný je SYSTÉM TESTOVÁNÍ. Už vůbec jsem v žádném příspěvku nenašel známku o jeho prohlášení, že vše se dějě kvůli neprůhlednému toku peněz z testování a FKHV. Radkův způsob diskuse je jedním z důvodů, proč jsem opustil AVCC AČR. Takový hlas tam není nejspíš nejpočetnější, ale je na můj vkus příliš zřetelný mezi mlčící většinou. Způsob: "Uvedu zřejmou chybu jednotlivce, prohlásím ji bez důkazu za běžnou chybu systému a jako důvod uvedu úmysl garanta systému. Jsem-li konfrontován s konkrétními důkazy, přestanu komunikovat", se mi hnusí."

Netušil jsem, že Ti musím hlásit, že jedu v rámci svátků na týden pryč z domova a tedy si dovolím promptně několikrát denně zde ve vláknu nereagovat, takže jsem automaticky označen za individuum, které se Ti hnusí, protože dle Tvé doměnky "bylo konfrontováno s konkrétními důkazy a proto přestalo komunikovat". Zvaž jestli je vhodné se takto vůči lidem které neznáš chovat, já to považuji minimálně za neslušné a nehodné inteligentního dospělého člověka. Jo když jsme u té konfrontace a důkazů - zrovna u předmětné T613 tohoto vlákna selhal celý Tebou obhajovaný systém v bodech 1. až 5. přičemž v krocích 1. až 3. selhali školení komisaři klubu užívajícího hlavičku FKHV, v bodě 4. selhala KrTK opět s rozhodujícím počtem členů angažovaných ve FKHV a bod 5. je dosud bez odezvy, jako kdykoli v minulých letech, technickou komisi zřejmě stále příliš zaměstnává řešení žabomyší války s AVCC. Bod 6. nemá žádnou váhu, názor opravdové veteránské veřejnosti nikoho nezajímá a není jej kam postoupit, přednost má názor "ziskový". Nezlob se na mě, akle k čemu je systém o čtyřech úrovních, z nichž na každé úrovni spolu spolupracuje X lidí údajně :-D nezávislých na úrovních ostatních, když jimi procházejí takováhle svinstva a jejich majitelé se tím ještě chlubí?

Také bych rád diskutoval napříč spektrem klubů i všech sdružení a asociací, ale bohužel se tím nelze ničeho dobrat, neboť spolu absolutně nespolupracují. Ba naopak, jakékoli pokusy o dotazování se, nedejbože na potřebu zisku kopií Protokolů či alespoň nahlédnutí do nich je prakticjky nemožné, celistvý organizovaný registr neexistuje doteď (myslím tím registr vší dokumentace co se kdy jakémukoli HV vydala), každý si sedí na tom "svém" a mlží či jednoduše nereaguje, aby se náhodou na něco nepřišlo. A to se dělo už v době, kdy ještě AVCC ani "nevěděl", co to testování je. Kdepak, ten systém nefunguje jako celek, sem tam v něm fungují některé části, ale chybí komplexnost.

Ještě si dovolím jemný rozbor těch Tvých úrovní a to bez ohledu na třídní příslušnost AVCC či FKHV:

1 - dosažení co nejlepší kvalifikace každého komisaře - vyloučit chyby z nevědomosti
Kvalifikace není nikterak ověřována, prověřována, zkoušena a vědomé chyby nemají žádný didaktický postih. Přitom se jedná o lidi, kteří mají pravomoc defacto vpustit do běžného provozu takřka jakékoli vozidlo nepoměrně jednodušeji, než to dokáže třeba i výrobce vozidel nových. A toho stojí každé pochybení, ba každý detail mnoho, mnoho nákladů i reputace. Nikdy se mi v práci ani v osobním životě nestalo, že bych někdy své specifické vědomosti a um nemusel prokazovat - začlo to školní výukou, pokračuje procesy získávání všech odborných oprávnění, co na jaké obory činnosti mám. U veteránistů zdá se, ačkoli mají tak silnou moc dostat na cesty do běžného provozu i vrak bez SPZ, je "erudovaný odborník i druhořadý dojič mléka, protože má přeci doma rezavou kostru z mopeda".....

2 - jejich morální kvalita - první předpoklad proti úmyslným chybám
Morální kvalita upadá s čucháním možnosti byznysu a obejití předpisů a zákonů - vlastnost obecné české povahy, jsme tím ve světě vyhlášení. Zde nepaušalizuji, ale primárně to je ten problém. Morální kvalitu lze asi těžko nějak "testovat", proto jsem zastáncem odstranění z těchto stupňů procesu jakýchkoli finančních souvislostí.

3 - posuzování v komisi - vzájemné hlídání odbornosti a morálky na stejné úrovni posuzování - tedy druhá kontrola neúmyslných i úmyslných chyb
Jak vidno v praxi, absolutně nefunguje. Komise vícečlenné, přesto krze ně takovéhle věci, jako třeba tahle T613 "jednohlasně" projde. Jak je to možné, už nemáme bolševika a jen jednu správnou stranu, v registracích na komisaře se lidi upisují k tomu že budou vždy jednat čestně čistě za sebe. Výsledek? Naprosto tristní, a nebo jsem naivní a nedokážu pochopit, že je normální, jak se tři až sedm lidí, každý s jiným vžděláním, věkem, mnohdy i bydlištěm, zájmy, zkušenostmi a praxí, umí v případě testace HV tak úžasně shodnout, že je "to správně". Zejména jedná-li se o vozidla na klasických RZ, kdy se Protokol nepostupuje dále ke KrTK ale rovnou tento stupeň vydává Průkaz a poukaz na 1/12 povinného ručení. Úsměvné, že...

4 - kontrola KrTK - následná kontrola další úrovní, tedy znovu 1 až 3
Z praxe to vypadá, že jen čistě formální stupeň. Nic se neoprověřuje, nekontroluje, co komise stupně "3" přinese, to se orazítkuje a pustí na silnice. Rád bych se mýlil, protože tohle je poslední šance jak nejen podvodu zabránit, ale taky zároveň jak prověřit právě tu podezřelou shodu názorů pochybné klubové komise. Nefunguje to, mnohdy díky tomu, že členové KrTK bývají zároveň členy i v klubových TK (tedy v úrovni "3"). Taktéž úsměvné, že....

5 - ministerská komise (technická komise) - nejvyšší orgán, kam se může obrátit každý, tedy i veteránista, který nesouhlasí s jakýmkoliv testováním
Existuje, odezvy mizivé až žádné, sedí v ní úředníci, kteří o praktických problémech nemají ani šajn (je to logické, po vedení technické komise nemůže nikdo chtít, aby znala rozdíl mezi maskou Spartaka a Waršavy, od toho má pod sebou ty "odborné" stupně KlTK a KrTK, které jsou však zdrojem chyb) takže je těžko může řešit. Kor jedná-li se o vědomé podvodné testace, ke kterým tomuto orgánu z pochopitelných důvodů příslušná KlTK či KrTK dokumenty raději nevydá, že.

6 - veteránská veřejnost, kde každý na nepravosti může poukázat u stupně 3, 4 a 5 - viz T613 zmiňovaná výše (tam s Tebou souhlasím a nevím, proč jsi tuto možnost nevyužil).
Veřejnost může poukazovat na co chce, ovšem nic se nestane.

Výše uvedeným textem v žádném případě nepaušalizuji a nepíši, že všichni dělají jen špatné věci a že nic nefunguje, naopak znám spoustu lidí i lubů, kteří dělají své věci poctivě, dobře a dokonale a v duchu původního odkazu jak kodexu FIVA, tak vlastnímu svědomí. Jejich práce je pak následně pošlapávána zjištěními, že ač se snaží sebevíc, paralelně s jejich zodpovědnou, nehonorovanou prací procházejí systémem věci jako třeba výše zmíněná T613, wartburg, ameriky, cokoli.... a to je výsměch jejich snaze, úsilí i významu veteránství.

Michal B.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 240
Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Michal B. » 08 Júl 2011, 20:31

Radku, to co se ti nelíbí, tak mě také ne. Ale nabývám přesvědčení, že ti jde teď už jen o jedno. Mít za každou cenu poslední a nejsilnější slovo a až příliš do toho vkládáš emoce.

Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 08 Júl 2011, 23:08

Ahoj Radku.
Nemám důvod Ti nevěřit, že u jednotlivých případů testování, máš pravdu. V čem s Tebou ale nemohu souhlasit je Tvoje úvodní tvrzení, že příčinou chyb je to, že systém zastřešuje FKHV, a že není průhledný systém financování. Ty možné nepřístojnosti, které jsi popsal jako příklady, jednoznačně odrážejí stav v naší společnosti - alespoň já to vidím často.
Dokážu si snadno představit, jak by to vypadalo, kdyby "testovaly" STK - tedy zaměstnanec soukromého podnikatelského prostředí, s platem automechanika rozhodne. Pokud se v prostředí základně orientuješ, tak jsi jistě slyšel, že i po všech dramatických zpřísněních, lze "po splnění podmínek" projít STK relativně pokojně.
Pokud bych měl posoudit okruh testování, který znám já: Fakt nemám ponětí, kdo v KrTK převažuje (AČR/FKHV), ale dokážeme se domluvit i při nepříjemnostech. Možná je to tím, že poučeni předchozím stavem, kdy dělali ramena všichni na všechny, snažíme se při diskusi druhého respektovat, jako rovnocenného partnera a nedělat z něho hlupáka. Je ale pravdou, že došlo k výměně členů komise (i předsedy), kteří toho nebyli schopni. Paradoxně nás dřív chodili "rozrýpávat" Pánové z Prahy, ale už toho nechali. Nevím, zda dělám až tak velkou chybu, když neotestuji, řeknu majiteli názor na chyby a nenahlásím, jak bych měl, většinou se ale setkávám s tím, že se "přístroj" vrátí dodělaný, renovovaný, nebo zmizí navždy.
K morálce - každý má jiný žebříček hodnot a nechci mluvit za jiné. Já bych ale opravdu těžce nesl, pokud by můj podpis byl příčinou byť jen komplikace s testováním kolegů, se kterými se třeba léta potkávám na akcích.
Jistě sám uznáš, že nejsem sám, koho Tvoje "statisticky podložené", neochvějné tvrzení o úlitbách, pěkně nadzvedlo(!). Nesnaž se napříště, prosím, zevšeobecňovat, pokud k tomu nemáš relevantní podklady.
Pokud máš chuť, zkus navrhnout něco reálného, co ty případy líp ohlídá, nebo pomůže napravit. Rád nebudu jenom já, ale jistě i ostatní diskutující.
Ahoj.

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Honzík » 02 Mar 2012, 11:10

Malá zajímavost ve SM 8/2012 píší o novém švindlu českých řidičů(veteránské značky atd.) a je to zajímavé čtení.I odsud jsou použity indicie pro ten článek i spousta názoru zde psaných tam zazněla.Ale výsledek jde do ztracena holt peníze vládnou.

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 03 Mar 2012, 18:56

Nemůžeš ten článeček ostenovat a dát sem???díky..

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Maxono » 04 Mar 2012, 16:58


Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 04 Mar 2012, 23:33

Super- díky...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa radek » 05 Mar 2012, 11:42

To je divné že jde vše do ztracena a peníze vládnou.... vždyť přeci systém je dokonalý, zcela funkční a úžasný a všichni v něm prý pracují na 105%, s nejlepším vědomím a svědomím, včetně nezištnosti a živení sebe a svých rodin poctivou prací.... :-D :-D :-D

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 05 Mar 2012, 21:30

Radku -u nás v práci jeden vždy říká -"Ty ses asi řnul do hlavy"....to je vtip...to neber osobně...tak to je ten mafiánský kapitalismus....teď na to přicházejí jak v Lybii tak i jinde...A JEDNOU BUDOU LITOVAT...ale jsme na fóru o tatrách...ta jde taky do sraček...prodaných 6 fénixů...co to je??

Ruda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21 Feb 2014, 16:33
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 r.v. 1971 (+/-, ale v interiéru spíš +/+ let)
Bydlisko: Stredocesko
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Ruda » 12 Máj 2014, 12:36

Vážení
s dovolením, odstupem času a se zpožděním bych k tomuto tématu také rád něco málo přispěl. Testace jsou JEN o lidech a o VOZIDLECH která se mají otestovat. Dva komisaři: jeden mi vytkl, že v autě je neoriginální a nevhodné rádio a dokonce jsem si dovolil drzost mít v autě i reproduktory, to nikdy nebylo. To že celý zbytek auta je zrenovován, nebo téměř dokonale zachován, auto je originální včetně znáčků, to mu bylo jedno a rozhodl se buzerovat. Neskutečně. Tak jsem se nenápadně zeptal, cože má on za auto. Ukázal mi luxusní a nablýskanou tisícku MB, v modré metalíze na litých kolech, vzadu příčný výfuk. Ano, interier byl originální, ovšem bez oprav, takže ze sedaček lezly plstěné výplně. Ale měl na tom V. Toho člověka jsem poslal do hajzlu, pak jsem si uvědomil, že tam vlastně stál a čekal, že mu nenápadně něco šoupnu jaksi bokem. Po čase jsem šel na testaci jinam (a jsme u toho, obcházím systém - ne pardon, obcházím toho jednoho pseudoČLOVĚKA). Testační komisař byl v pohodě, zajímaly ho všechny možné detaily a když jsem se zmínil o tom rádiu tak mi řekl. Testujeme auto a ne rádio. Kdybyste chtěl mít originál auto, stačí přehodit rádio a utrhnout repráčky. To je dobře, že máte v autě funkční vybavení, to je vidět, že máte auto rád a chcete s ním občas i jezdit a pustit si příjemnou hudbu, to je dobře. A testace byla OK a žádný problém s tím neměl.

Jak jsem tady pročítal Vaše příspěvky, musím říct, že každý má kus pravdy a logické odůvodnění, jen mě tu trošku štve, že si tak strašně snadno vjedete do vlasů. Mě taky štve, že testační blbeček má vytuněný embéčko v neorigo stavu a s "V" vidím jezdit i zajímavé kousky, evidentně poskládané z více kusů (nemyslím jen Tatry), ale já jsem také chtěl ušetřit na nesmyslném pojištění (ač až na rádio je auto originál), tak jsem šel prostě tam, kde nebyl problém. Udělal jsem snad špatně? Jsem zavržení hodný? Měl by mi být automobil kárně odebrán? Myslím že ne. Radši si udělám pár výletů navíc a koupím si víc benzínu, než bych platil co není nutné odměnou za nic. Jo kdyby byly silnice v kvalitě 1A včetně okresek, tak budu platit plnou sazbu a rád, protože mi to na druhou stranu ušetří nemalé výdaje za opravy na jiných autech. Ale pokud vidím kvalitu našich silnic, která je do pekla volající a ještě mi vláda zvýší platby a ještě chtějí poplatky a nikde se to nepromítne - pak děkuji, nemám zájem a přispívat komusi za nic nehodlám. Není to o závisti, že mě nikdo nestrká obálky peněz do kapsy, ale je to o tom, že odměna musí být za něco, co je podle regulí - popisuje se to překvapivě špatně.

Já to ale nevyřeším a ti co območí systém tu stále budou a ti co jejich dovednosti budou využívat tu také stále budou. A tyto služby nejsou zdarma a jsem zase u toho jak se to tu psalo - peníze až na prvním místě.

Abych to shrnul. Nechtěl jsem se zde nikoho dotknout, můj příspěvek tady není zaměřen proti nikomu, de-facto se ani neznáme. Je to o systému? ANO, ale kdo dělá systém? LIDI.

Když to jde, proč to nevyužít - to je heslo, které je hnusné, odpuzující. Ale když to vztáhnu jen a jen k sobě, u prvního komisaře to nešlo, tak jsem šel jinam. Řídím se tím ohavným heslem? Světe div se, já si myslím, že ne, protože moje svědomí je čisté (alespoň co se historické původnosti a kvalit auta týče).

Páni to jsem se rozepsal, doufám, že mne nebudete nenávidět.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa radek » 15 Máj 2014, 23:07

Co na to říct - zlomit hůl v beznaději z nepochopení o čem statut HV je a proto se nedivit tomu, co se v českých veteránských luzích a hájích děje za svinstva?

"ale já jsem také chtěl ušetřit na nesmyslném pojištění (ač až na rádio je auto originál), tak jsem šel prostě tam, kde nebyl problém. Udělal jsem snad špatně? Jsem zavržení hodný? Měl by mi být automobil kárně odebrán? Myslím že ne. Radši si udělám pár výletů navíc a koupím si víc benzínu, než bych platil co není nutné odměnou za nic. Jo kdyby byly silnice v kvalitě 1A včetně okresek, tak budu platit plnou sazbu a rád, protože mi to na druhou stranu ušetří nemalé výdaje za opravy na jiných autech. Ale pokud vidím kvalitu našich silnic, která je do pekla volající a ještě mi vláda zvýší platby a ještě chtějí poplatky a nikde se to nepromítne - pak děkuji, nemám zájem a přispívat komusi za nic nehodlám."

Tak předně - zcela defektní je už to meritum věci - "chci ušetřit na nesmyslném pojištění A PROTO si půjdu na své auto zařídit TESTACI na historickou původnost". Rudo, vůbec Ti nedochází, že proces a statut HV, FIVA jako taková a vše s tímto související vůbec nebylo zřízeno kvůli jakémusi pojištění, ale pro potřeby hodnocení, porovnávání a uchování vzácné, zajímavé techniky, pro potřeby popsat a udržet standardy autenticity i standardy renovace? Že tento systém vlastně zneužíváš bez sebemenšího zájmu o definování kvality, úrovně a hodnoty svého renovovaného vozidla z hlediska historie, původnosti a kvality zachovalosti, bez jakékoli ambice to získané zhodnocení využít při klasifikacích na soutěžích či CdE, ale že akt "testace" podstupuješ jen kvůli naprosto nesouvisejícímu, přízemnímu a zcela nepodstatnému ušetření pár korun na legislativním nařízení, které jako takové s veterány vůbec nesouvisí, natož aby bylo základním kamenem veteránské organizace?

Dále - Jsi plnoletý, svéprávný a dokonce vlastníš řidičské oprávnění, nepochybuji tedy o tom, že vzděláním budeš určitě na úplně jiném levelu, než třeba dítko absolvující první stupeň ZŠ či než senior po mozkové mrtvici. Velmi mně zaráží, že proces "povinné ručení", oficiálně nazvaný "pojištění odpovědnosti za škody, způsobené provozem motorového vozidla" považuješ za nástroj, který od řidičů inkasuje finance, které budou (či mají být) následně použity na údržbu a opravy silniční infrastruktury této země a že o výši sazeb rozhoduje vláda této země. Když to řeknu opatrně - jsi vedle jak ta jedle, je to nehorázný nesmysl, ba hovězina na entou. Povinné ručení NEMÁ jakoukoli vazbu na správu a kvalitu silnic, ani na vládu této země, je to normální zákonem dané pojištění, ze kterého se pokrývají škody a následky způsobené provozem vozidel. Třeba když Ti u Tvé Tatry prdne brzdová trubka nebo legendární MP7 a Ty svými čerstvě otestovanými, historicky zhodnocenými dvěma tunami rozjetého železa při nedělním výletu sešrotuješ na atomy před Tebou jedoucí Citroen C1. Chápeš? Operovat ve stylu "udělám testaci, abych platil menší povinné ručení, protože stát je "píp" který za peníze co za ručení dávám neopravuje silnice a raději ty peníze pojišťovny posílají vládě" je nejen zcela mimo mísu a hodné pozdně večerní debaty v zařízení IV. cenové skupiny, ale taky naivní a až neuvěřitelné....

Tedy zatřetí - placením povinného ručení nikomu "za nic" nepřispíváš, ale kryješ si záda, když něco se svým autem způsobíš. To jaké jsou sazby a podmínky a limity je už dále věc trhu a konkurence pojišťoven, nikoli věc stavu a kvality silnic, ani věc vlády této země - vláda sazby nevymýšlí ani nepředepisuje, doporučuji Ti seznámit se s patřičnou částí legislativy.

A za poslední - automobil by Ti neměl být kárně odebrán. Proč taky - to auto přeci nemůže za to, kdo s ním jezdí, že. Žádné auto za to nikdy nemůže, stejně jako auto není silniční pirát, auto není "ten blbec", auto nemůže za to že vyletělo ze zatáčky nebo že nedobrzdilo v koloně..... Spíš se, ve světle toho co jsi zde napsal zamysli nad tím, zda by Ti neměla býti odebrána svéprávnost a způsobilost k právním úkonům a volební právo.....

P.S. V současnosti lze, při rozumném seznámení se s nabídkami a možnostmi pojišťoven a při osobním jednání, docílit roční sazby povinného ručení pro OA s motorem o objemu nad 2500 ccm v částce do 4.000,- Kč. To nejsou ani dvě plné nádrže benzínu u T613, to není dokonce ani polovina ceny sady pneu na ní, to i ujetých 1000km s T613 za jedinný víkend jen v palivu bude stát víc. Nechápu a nikdy jsem nepochopil, jak může být takto minoritní a zcela nepodstatná částka v roční skrumáži nákladů na provoz, servis, údržbu (někdy i renovaci) třeba zrovna T613 natolik důležitá, ABY SE KVŮLI NÍ musela absolvovat testace na historickou původnost, mařil se čas testačních komisařů a komisí, papírovalo se a zařizovalo jen kvůli nějaké pojišťovácké sazbě, a bylo tak od začátku zřejmé, že individuu, které testaci chce, vlastně vůbec NEJDE O TO, ZHODNOTIT A POPSAT STAV a kvalitu renovace vozidla v duchu, myšlence a výkonu veteránismu. Vždyť jedinný kámen do čelního skla, blondýnka co neumí parkovat se svým novým SUV ze kterého nevidí, prostá výměna svislých čepů nebo i jen brzdových kotoučů, to jsou úkony mnohem a mnohem nákladnější, než jakkoli drahé povinné ručení, a přitom je nutné s nimi počítat. Lidi, vzpamatujte se.... nadáváte na všechno co v téhle zemi funguje i nefunguje, ale chováte se tak, že nic normálně prostě fungovat nemůže. Každý jen hledá cesty a cestičky, jak něco odrbat, ožulit, o*ebat, nad něčím vyzrát, když nezačnete normálně soundně přemýšlet a konat, nikdy tu líp nebude....

Ruda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21 Feb 2014, 16:33
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 r.v. 1971 (+/-, ale v interiéru spíš +/+ let)
Bydlisko: Stredocesko
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Ruda » 16 Máj 2014, 14:52

Co dodat, máš pravdu. Co se týče té testace, tak samozřejmě (ač to z méhu textu nebylo patrno) jsemneprocházel tou testací JEN kvůli onomu pojištění odpovědnosti ...... Ale řekněme, že je to k tomu bonus. Primárně mě na*ralo, že jsem byl na testaci s autem, které mě stálo dost nervů, času a peněz a na testaci byl člověk, kterému to bylo úplně šumák a jen se po mně vozil. Takže jinak. Kdybych nešel jinam, nedostal bych testaci oprávněně kvůli jinému rádiu? To by pak ale testaci neměl nikdo, žádné auto není ve stavu A1, tedy originální, neopravované, s originálními původními součástmi. Třeba pneumatiky, lak, motorový olej - pak si může každý vymýšlet co chce.

Je mi líto, že jsem to napsal na úrovni imbecilního prvoka (ano teď jsem urazil prvoky, ale třebas je mezi nimi jeden blbej, no). Primárně mi fakt nešlo o to snížené POV (pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla).

Díky za vysvětlení, co se pojištění a ručení týče, v tom se fakt moc nevyznám. Fakt jsem si myslel, že část z těch peněz jde na infrastrukturu (pardon, na opravu a udržitelnost zpevněných komunikací v technickém stavu odpovídajícím normám a předpisům ČR). Že jde o krytí mých zad, o tom jsem jaksi nějak neuvažoval, protože mám normální pojištění - havarijní, vandal atd. Tak nějak jsem si myslel že škody se platí z tohoto pojištění - no jsem holt blbej.

Kdo co komu jak kde posílá jaké peníze a jaké platby - neříkej mi, žecelá částka ať už jakákoli, za jakékoli obecně řečeno pojištění, zůstane beze zbytku pojišťovně.

No nic. Díky za otevření očí a tvůj názor, který je správně, mnoho z toho jsem fakt nevěděl a rád se přiučím.

Pokud se bavíme o politice a právu volit, toho se klidně vzdám, ale to je off-topic, ale aspoň mne můžeš mít za ještě většího blba.

Tímto se tedy omlouvám jak za svůj názor, tak za svůj nešťastně napsaný příspěvek

Aleš
Diskusný nováčik
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 21:25
Tatry, ktoré vlastním: T2-603, r.v. 74
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Aleš » 17 Máj 2014, 00:14

Zdravím Rudu ale i ostatní,
upřesním informaci o výši povinného ručení na tatru 603. i BEZ TESTACE lze pojistit auto u ČPP za cenu od 1503 Kč ročně! Na stránkách ČPP zadejte v kalkulačce druh použití "starší vozidlo (vyrobené do roku 1978 včetně)".
To není ani jedna nádrž...

ivan613
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 15 Jún 2012, 22:13
Tatry, ktoré vlastním: T603/2 r.v.1972,T613 r.v.1976,T613 r.v.1988
Bydlisko: Karvinsko
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa ivan613 » 17 Máj 2014, 12:03

Ahoj tak ja platím u ČSOB za Tatru 613 na celí rok 2704 kč.Ono stačí iba chvíľku pohľadať a dá sa nájsť.Nieje treba ani atestácia auto mám na normálnych SPZ.

Ruda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21 Feb 2014, 16:33
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 r.v. 1971 (+/-, ale v interiéru spíš +/+ let)
Bydlisko: Stredocesko
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Ruda » 18 Máj 2014, 17:33

Ahoj, tak to čumim teda. Mně pojišťovna napočítala takovou pálku, ale jak jsem psal, fakt jsem si myslel, že část těchto peněz jde jinam - tedy na silnice, což díky, jste mi vysvětlili. Mně obchodní zástpce pojišťovny počítal i nějaké eko poplatky a tak a v těchto věcech se fakt opravdu nevyzám. Co se té certifikace týče, tak mně nešlo jen o to snížení POV, ale i o to si nechat potvrdit že je auto v pohodě, vše jak má být. O nějaké udržitelnosti nebo tak něco pro budoucnost jsem o tom neuvažoval. Ale na to co píšete teda fakt koukám jako z jara (ostatně jako na hromadu jiných informací) :-)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných