"VETERÁNI"

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

"VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa radek » 07 Jún 2011, 20:00

Není to zase tak dlouho, co se tu jisté osoby poněkud rozohňovaly nad skutečností, že má AVCC výhrady k fungování, práci a zejména solidnosti a poctivosti spolku FKHV, respektive ke klubům, nad kterými bdí a které FKHV podporuje v testacích historických vozidel. Shodou okolností lze nyní najít v internetové inzerci naprosto dokonalý produkt demonstrující nekompetentnost, vypočítavost a zenužití moci v rámci testování vozidel, tak jak to léta vídáme u jistých spolků "USA cars", taktéž náhodou provozovaných pod FKHV.

Tož podívejme se blíže:

Na inzertním serveru dozvíme se z textu toto:

"chromka předělaná na plast-bez koroze-klubová testace hystorického vozidla"

Na mailový dotaz pak přijde od prodávajícího tato hláška:

"Testace byla dělaná u HCC-MOHELNICE.Já platím povinné ručení díky bonusu 558.-Kč."

Následně stačí navštívit web veteránů z Mohlelnice, který se opisem postupů a zásad testování historických vozidel jen hemží a zde se dozvíme, že předmětné vozidlo bylo testováno na historickou původnost pod číslem 147, v roce 2006 a klasifikováno jako B/3.

Pouhým pohledem na níže připojené fotografie je komukoli z testačních komisařů zcela jasné a stejně tak drtivé většině majitelů a provozovatelům OA Tatra více než jasné, že je to čistě účelová testace bastlu, provedená jen a jedině z důvodu ušetření peněz na povinné ručení, neb vozidlo ve stavu v jakém je historicky demonstruje pouze jedinnou věc a to neutuchající vlastnost českého národa - mistrnost v obcházení a porušování pravidel a zíkonů všeho druhu bez rozdílu. Ano, zejména tímto je naše zem zbytku Evropy známá.....

Nu což, vozidlo bylo otestováno proto, že má technický průkaz chromky z roku 1979. Neboli volně vyloženo to znamená že vozidlo kdysi byla T613-2 r.v. 1979, která za léta svého užívání (snad opravdu souhlasí čísla motoru a karoserie) dostala později tzv. "plasťákovou" kastli v rámci GO. To je také jedinný legitimní důvod, kterak se může takováto přestavba legálně otestovat na historickou původnost. Samozřejmě zde platí závazný technický kodex FIVA, který historickou původnost vozidla řeší a tak aby bylo vozidlo s vyměněnou karoserií možné korektně historicky otestovat, musí doba provedení GO, tedy výměny karoserie, odpovídat věkovému limitu FIVA, stejně tak její finální provedení musí odpovídat co nejvěrněji originálnímu vozidlu. Je to logické, že.

Vozidlo bylo testováno v roce 2006. To platil 5.kodex FIVA z roku 2004 kde se v odstavci 1.1 definuje časové období, vymezující rok výroby vozidla, aby bylo možné ho testovat jako historické. V roce 2006 platilo dle odstavce 1.1 technického kodexu FIVA vymezující pravidlo "24 let", takže jednoduchým kupeckým počtem 2006 - 24 = 1982 zjistíme, že v tom roce mohla být testována pouze vozidla vyrobená, nebo přestavěná max. do konce roku 1982. U tohoto vozidla věkový limit splňuje pouze technický průkaz z roku 1979. "plasťáková" karoserie ani střešní okno z Favorita v roce 1982 bohužel ještě neexistovaly....

Klasifikace B/3 pochází rovněž z technického kodexu FIVA. První znak označuje stupeň historické původnosti a druhý znak stupeň historické zachovalosti.

Podívejme se na písmeno "B":

Typ B -DOBOVĚ UPRAVENÁ
Je to vozidlo postavené nebo upravené v dané době pro specifické účely, typické ve své podstatě a tím historicky cenné. Pouze ve vztahu ke skupinám 1 až 4 historické původnosti je výrobce takového vozidla označován jako zhotovitel.


Inzerované vozidlo není vůbec ničím specifické, nebylo postavené ani upravené pro zvláštní účely a jako soubor obsahující díly ze všech možných verzí T613 od roku 1976 do roku 1990 je naopak naprosto historicky necenné a netypické. Klasifikace původnosti je tedy zcela mimo mísu a v rozporu se skutečností.

Podívejme se na číslici "3":

Skupina 3 - RENOVOVANÉ
Jedno vozidlo známé identity, úplně, nebo částečně rozebrané, zrepasované a znovu smontované. Jen s malými odchylkami od specifikace výobce z důvodu nedostupnosti dílů, nebo materiálu. Originální díly od výrobce by měly být použity všude, kde to je možné, ale mohou být nahrazeny jinými stejné specifikace. Interier a exterier a zpracování exterieru musí být provedeny co možná nejblíže dobovému provedení.


Stačí si ten odstavec přečíst, a je jasné, že tuning, kterým nabízená T613 je opravdu požadavky skupiny "3" neplní, a to ani omylem či boží mocí.

Abych shrnul tento obsáhlejší příspěvek: takhle tedy ne. to že někdo má ke své plastové T613 techničák od chromky z toho auta veterána opravdu nedělá. Tohle se nedělá a škodí to kompletně zbytku poctivého veteránského hnutí, které nepovažuje testace veteránů za zdroj financí do vlastní kapsy a statut HV za ojebávku systému, kterak neplatit plnou sazbu povinného ručení. Jak je vidět, zdaleka ne každý kdo si říká "veteránista" vůbec pochopil systém, regule, a smysl fair-play, o kodexu nemluvě a je zarážející, že takoví lidé sedí v testovacích komisích a podepisují takovéhle zrůdnosti. Je to virtuální facka do tváře všem lidem, kteří obětí mnoha tisíců hodin vlastnoruční práce a mnoha nejen finančních prostředků zachraňují historicky cenná a původní vozidla všeho druhu pro další generace a když už se jim povede na veteránskou akci přijet, potkají tam "machry" s vytuněnými bastly a protokoly o testaci HV.

Poznámka:

1/pojmem "bastl" zde označuji předmětnou T613 s karoserií T613-3, se zafoliovanými okny, střešním oknem, přebarvičkovaným motorem, zrcátky z mercedesu, maskou s divným pruhem, nárazníky z T613-4, předními blikači z 613-4M95

2/ všechny fotografie i informace o vozidle byly získány ze zcela veřejně dostupných webových stránek. Pro případ jejich stažení do doby vyřešení této neoprávněné testace HV spojené s pětiletým placením chybné taxy za povinné ručení jsou všechny coby kopie zaarchivovány aby mohly být k dispozici orgánům FKHV, AVCC, FIVA a kanceláři pojistitelů.
Prílohy
vete_moh_004.jpg
vete_moh_003.jpg
vete_moh_002.jpg
vete_moh_001.jpg
titulka.jpg

Michal B.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 240
Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Michal B. » 07 Jún 2011, 21:28

Co dodat? Bohužel vůbec nic než souhlas. Mohu potvrdit, že takových případů je víc. Napsal jsi to tak vyčerpávajícím a trefným způsobem, že opravdu není co dodat.

Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 10 Jún 2011, 06:19

Domnívám se, že je , co dodat. S uvedeným hodnocením vozidla lze jenom souhlasit. S čím však souhlasit nelze, je vyjádření, že k takovýmto testováním dochází proto, že se jedná o testování pod "záštitou" FKHV. Pokud jsou všechna tvrzení pravdivá, je to pochybení konkrétní testovací komise, obcházení jednoznačně stanovených postupů testování a FKHV, jako Národní autorita, velmi jasně stanovila cestu k nápravě takového stavu (viz dokumenty k testování pro KTK). Osobní zkušenost mám z testování naší KTK, které jsou sice výjimečně, ale přesto, KLTK předvedena vozidla technicky třeba v pořádku, ale historicky nepůvodní, pro přidělení ZRZ HV a podotýkám, že napříč spektrem "hlaviček" klubů. Po letošních úpravách je v tomto KTK již oprávněna k následné kontrole KLTK a je to dobře. Bohužel je situace podobná, jako i v jiných oblastech "v zemích českých", kde každý má známé (STK, PČR, reg.místa ... případů najde každý sám u sebe dost) a tvrdím, že každý kritický testovací komisař má svého (většího, či menšího) kostlivce ve skříni. Tím však nebráním stav, ale vyzívám k nápravě mezi komisaři i širokou veteránistickou veřejností. (Vyjádření o "fackách" těm "poctivým" odmítám).

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa radek » 10 Jún 2011, 07:50

To je fakt, je co dodat..... díky absolutně neprůhlednému, nepostižitelnému a nezodpovědnému systému toku financí a úliteb mezi testovacími komisemi provozovanými FKHV, je statisticky nejvyšší proceno chybných! a podvodných! testací právě mezi nimi. To je holý a nepopiratelný fakt již mnoho let, pro jisté lidi se testování HV stalo prakticky stabilním finančním příjmem, a pokud si správně pamatuju legendární větu jistého pohlavára z FKHV "to je jedno jak to vypadá, hlavně ať s tím může jezdit,však jsem ti veteránisti a ti drží spolu", když si vzpomenu že na oficiální! školení testačních komisařů dorazil předloni jeden člen komise štětkou na "maskáče" a khaki pomalovaným shnilým wartburgem na kterém se skvěly fungl nové RZ "V" (fota mám, vozidlo stavu pro ekolikvidaci, a navíc v provedení mimo věkový limit FIVA, o originalitě ani nemluvě), když si vzpomenu, že dosud stojí na jistém místě v Praze v garáži Firebird s měňavou metalízou, výfukama ze Scanie , vzduchovým podvozkem, vstřikováním NOS do sání a duc-duc muzikou, dotuněný v roce 2005, přičemž se pyšní historickými "RZ", když si vzpomenu, že nám na sraz do Žerotína přijela T613-3 z roku 1990 s techničákem chromky 1977 a "Včkama", mám tu mobil na jistého pána od Olomouce, kterému stačí mailem poslat fotky a data, na účet 25.000 a do týdne mi pošle zpět veteránské RZ, Průkaz a protokoly, aniž by vůbec vozidlo viděl, a mnoho dalšího...... pod tímhle vším jsou podepsané klubové a následně krajské testace v záštitě FKHV, napříč kluby a okresy a kraji, kde má FKHV testování "pod palcem". O přístupu některých úředníků na krajích, kteří donedávna odmítali registrace vozidel testovaných AVCC, nemnluvím. Tak mi tu nevyprávěj o odmítání facek těm poctivým a radši si ten spolek dejte dohromady.... je to jen o lidech a mamonu, bohužel už ne tolik o veteránech :(

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Pedro » 10 Jún 2011, 10:28

Uniká mi, co má být cílem tohohle tématu...
Došlo tu na začátku k hezkému a fundovanému rozboru testace jednoho auta, přičemž stejným způsobem jsou jich v republice otestovány odhadem stovky, resp. nemalá část testovaných aut, ať už na ZRZ HV nebo na bílých značkách.
A pod čí hlavičkou jsou testovací komise zmíněných vozidel zaštítěné, to je putna, protože se to děje napříč komisemi, spolky i republikou a házet špínu na organizaci je trochu liché, protože rozhodující jsou jen a jen lidi, kteří to reálně podepsali.
To, co to celé umožnuje, jsou především lidi, kteří se systému po svém přizpůsobili a kteří jsou celkem široce známí.
Pokud to chcete tedy reálně změnit, tak proč brečíte tady? Ve chvíli, kdy se toho na základě nějaké medializace chopí někdo zvenčí, tak to bude zase nějakou radikální smrští, že budeme brečet všichni. Teda všichni... Ti, kteří to měli jako příjemný business, si najdou jiné zdroj příjmů, a Ti, kteří to měli jako módní záležitost, si to za prostředky, jimiž disponují, zařídí jiným způsobem stejně nebo si v úplně nejhorším případě najdou jinou zábavu hodnou jejich společenského postavení...
Jen běžný "plebs" dopadne opět pochopitelně nejhůř.

Je dobré to řešit, o tom žádná, ale řešte ty pány, kterýmu se posílají fotky a peníze(on to teda, co nějaké takové znám, často není nikdo napojený na systém testací, jen má dobrovolně nebo i nedobrovolně pod palcem své lidi a navzdory tomu, že ze všeho má největší profit, bude dál nejvíc v klidu a nejvíc se smát). Řešte ten proslulý Wartburg a další auta, která jsou denně vidět na silnicích i inzertních serverech, ale nenahrávejte těm, kterým se tohle všechno hodí jako "špatný stav"(a že takových supů, kteří si chtějí různými způsoby na veteránismu přihřát polívčičku je), aby se pokazilo to dobré, co tu prozatím máme a funguje.
Až budeme muset jezdit pravidelně na STK, platit plné povinné ručení, moct jezdit jen o stanovené dny, na určených silnicích a na základě pozvánek na akce, napaří nám nějaké příplatky, že nemáme katalyzátory, EGR, ABS, ASR, ESP, MSR a nesvítí nám to podle předpisů EHK a ES, tak teprve i v ČR pochopíme, že veteránismus není o stodole plné mnoha kusů nesoudobé techniky a jednoduchém jezdění pro radost, ale že je to spíš luxusní zábava pro horních 10000.

Ydhasa
Diskusný nováčik
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 03:59
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Ydhasa » 11 Jún 2011, 23:35

Pedro to pekne vystihl! Na jedne strane mame jedince co zneuzivaji system pro svuj zisk ale na druhe strane je jeste horsi nebezpeci byrokracie. Mel jsem jiz nekolikrat moznost potykat se s byrokraciji kolem aut a tak vim jak to chutna kdyz vam nejaky urednik rekne ze neco proste "nejde" - i kdyz jde o neco co by melo jit.

Cistokrevni veterani, upravene stare auta a snad i vetsina "bastlu" stejne najezdi jen malo kilometru za rok. Tak proc nenechat nas konicek napokoji a naopak zmensit byrokracii ktera toto omezuje? Nejaky FIVA certifikat stejne nepomuze nekomu prodat "zbastnenou" T613 jako cistokrevneho veterana. Kdo o takove auto ma zajem, stejne vi o co jde a nenecha se osidit.

Ja bych byl spokojen i s takovou T613 s kterou toto zacalo. I kdyz je to slepene z ledajakych dilu, porad je to Tatra. Jo, kdyby majitel tohoto auta mel penize na perfektne renovovanou T77, tak by s tou T613 urcite neztracel cas. Kazdy z nas si hraje na poli na ktere mu staci finance. Takze nefandim zakonum co nam hazej klacky pod nohy protoze chceme mit neco vic individualni nez v cem jezdi dav. Pokud auto neni "viditelne" nebezpecne nebo hlucne - nefugujici brzdy, kourici motor, karoserie na rozpad, hlucny vyfuk, atd. - tak proc toto omezovat? Tez pamatuji kdyz mi bylo 20 a jak jsem byl rad kdyz jsem poprve vyjel se starym autem ktere jsem si slepil z ruznych dilu.

Mozna jsem trochu odbocil od originalniho tema - vydavat slepene auto za cistokrevneho veterana - ale pokud mate az moc prisne zakony ktere vyzaduji nadlidske reseni aby jste mohli svoje auto zprovoznit, tak se nedivim ze to nekoho donuti pouzit uplatku aby tyto bariery obesli.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa bazilisak » 12 Jún 2011, 14:20

Ydhasa: No , nejsi Ty právě ten, čí to auto je , že ho tak bráníš ? Nebo nedělal jsi tu TESTACI ?

Osobně Radka neznám, nemám s ním nic společného , nikdy mi asi nepomohl , přesto s jeho názorem se stotožním, ale na rozdíl od něho bych neběžel s "teplým bonzem " udat testační komisaře z Mohelnice bůhví komu .

Jinak prosím o to tel. číslo na pána do Olomouce , potřebuju udělat testaci a doklady . Nebojte, nebude to na bastl .....

Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 12 Jún 2011, 22:06

No, tak znovu a polopatycky. Jsem přesvědčen, že systém testování je správný, ale stejně, jako i jiné zákonné normy, nebude nikdy všespasitelný a dokonalý. Je to hlavně proto, že stav auta nelze bezvýhradně přesně, taxativně popsat, a proto je kvalita závislá na úsudku lidí. Jak lépe zabezpečit kvalitu, než dokonce dvojitým komisionálním posouzením, opravdu nevím. Roli zde vůbec nehraje, pod čí hlavičkou se to děje.
STK fungují na názoru pouze jednoho technika a proto tvrdím, že jejich systém je na kvalitativně nižší úrovni, než testování HV. Všiměte si prosím, že stále porovnávám systém, nikoliv osoby, které jej naplňují!
Teď tedy k osobám.Už Pan Werich říkal, že ".....každej morální předpoklad musí bejt futrovanej klackem, jinak se neprosadí, protože lidi jsou lidi." No a každý systém, má li být účinný, musí mít odpovídající kontrolní mechanizmy. Ty v dost konkrétní a jasné podobě Federace vydala a podle mého názoru pánové udělali pořádný kus práce. Pokud si ty dokumenty přečtete, uvidíte, že páky na nápravu nekritických a úplatných komisařů jsou, stejně jako jistě nepopulární zrušení registrace chybného vozidla.
A NA ÚPLATNOSTI KOMISAŘŮ, NEBO PRACOVNÍKŮ STK, NEZMĚNÍ NIC FAKT, JESTLI V HLAVIČCE BUDE FKHV, AVCC AČR, NEBO MDČR. To je jiná píseň.

Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 12 Jún 2011, 22:24

Pro Radka:
1) Závidím Ti Tvoje zdroje informací, kde neochvějně tvrdíš, že statisticky snad všechny chybné testace jsou z klubů FKHV proto, že fakt nerozumíš vcelku jednoduchému systému plateb za testace jednotlivými komisemi. Měl bys, podle mne, více číst a studovat a méně se rozčilovat a nechat hecovat jinými "rozumy", ale je to jenom Tvoje volba.
2)Pokud prostě cítíš jednoznačnou chybu v testování, postupuj buď podle předpisu, v nejednoznačných věcech respektuj názor komise, jako kolektivní vůli - tedy vyšší váhu, než je názor Tvůj. Nejsi vševědoucí soudce a vykonavatel. :D Pokud si tak ale připadáš, měl bys... viz doporučení z bodu 1).

Mirek.

Ydhasa
Diskusný nováčik
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 03:59
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Ydhasa » 15 Jún 2011, 22:31

Asi se na toto vsechno divam uplne jinym okem ale mne se to jevi jako byrokracie jen pro ucel byrokracie! Mam zde skusenost ku prirovnani.... Asi pred 15 lety jsem koupil od borce pred-renovacni auto, rok vyroby 1968, ktere sedelo v nepojizdnem stavu na voziku. Borec ho na tomto voziku privezl, tak jak bylo, ze sousedniho kraje. (Ne z ciziny ale pouze z jineho kraje.) Auto nemelo zadne papiry - coz byl samozrejme zadrhel pro prevod na mne.

Borec musel tedy vzit kus papiru a na nej napsat "prohlaseni" ze on to auto v tomto stavu privezl a odkud, a tez jmeno cloveka (a mozna i jeho adresu) od ktereho ho koupil. Toto musel nechat orazitkovat notari. No a na zaklade tohoto mu pak vystavili papiry pro "nepojizdny" vuz, ktere na miste hned prevedl na mne. Ja jsem auto "zrenovoval/upravil" - dal jsem do nej vetsi motor ktery do nej vyrobce nikdy nedal - a vzal jsem ho na technickou prohlidku. Tam zkontrolovali brzdy, svetla a jine zakladni bezpecnostni detaily a predali mi papir potvrzujici ze auto je "provozu-schopne". Pridelal jsem tedy na nej na miste SPZ z druheho auta a hned s nim jel na urad pro vydani "pojizdnych" papiru. Jo, pojisteni jsem mel jiz dopredu vyrizene po telefonu, takze i kdyz jsem s nim jel pro ty "pojizdne" papiry, tak pojistene uz bylo.

Nevidim proc by toto nemohlo nadale takto fungovat a vsude. Proc bych musel prochazet neprekonatelnymy pozadavky abych mohl vyjet se starym autem? Ano, chapu ze vyrobci novych aut museji projit siroke pole atestaci nez muzou dat novy model na trh. Ano, dnes mame ecologicke a bezpecnosti pozadavky co driv nebyli - a to z dobrych duvodu. Na tomto foru ale nemluvime o autech pro davove pouziti ve kterych tisice maminek vozi deti do skoly. Jde o auta pro nadsence co travi plno casu a nekdy i penez na necim co jich bavi. No a musime tez priznat ze ten "dav" nad nasim hobby akorat krouti hlavou. Urcite se vasi pratele tez divi proc jezdite a stracite cas s takovou "herkou". Me se doslova pratele a kolegove smeji! (Az na tu T603 - to je pro ne zas podivny unikat.)


Fakt je ze nas nadsencu co provozujem "stare" auta je opravdu malinka mensina. Takze nase auta nehraji zadnou roli co se tyce ekologie, atd na cestach. Tez samozrejme sami nechcem jezdit v necem co je nebezpecne. Proto nefandim byrokracii ktera nase hobby omezuje a hazi nam klacky pod nohy nez s nasim autem muzem vyrazit na cesty. A to je proc se zastavam borce s "bastlenou" T613. Ano, je to auto slepene z ruznych dilu ale je to jeho auto. I ten nejnaivnejsi zajemce o toto auto pozna ze nejde o cistokrevneho veterana, takze nemam obavy ze by s tim majitel nekoho osidil. Jestli vazny zberatel potrebuje atestaci od nejakeho uredniho organu aby prokazal ze jeho T77 nebo Hispano-Suiza je pravy original, to je jedna vec ale nechci aby prisne uredni pozadavky omezovali nase moznosti vyjet (registrovat, pojistit, atd) s nasim tuctovym "veteranem".

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Jún 2011, 04:37

Ydhasa napísal:...A to je proc se zastavam borce s "bastlenou" T613. Ano, je to auto slepene z ruznych dilu ale je to jeho auto. I ten nejnaivnejsi zajemce o toto auto pozna ze nejde o cistokrevneho veterana, takze nemam obavy ze by s tim majitel nekoho osidil. Jestli vazny zberatel potrebuje atestaci od nejakeho uredniho organu aby prokazal ze jeho T77 nebo Hispano-Suiza je pravy original, to je jedna vec ale nechci aby prisne uredni pozadavky omezovali nase moznosti vyjet (registrovat, pojistit, atd) s nasim tuctovym "veteranem".
Tak to obá vidíme z jinýho pohledu, protože to všechno se dá provozovat na "bílejch" SPZ a za nprmální pojištění. Ale mít testaci (a značky) na autě, co ani trochu neodpovídá původnímu stavu jen proto aby si nemusel platit plný pojištění, mi přijde jako vychcanost.

Jednoduše řečeno: Statut HV by Ti měl bejt odměnou za odpovídající renovaci (či zachránění vozu v původním stavu) a 1/12 pojištění se pak platí za to, že se s autem nejezdí denně a není takový riziko havárie.

Proto nesouhlasím s tuctovejma 120 na "véčkách" aby si majitel liboval, že platí 500 Kč ročně za povinný a přitom to byl doježděnej škopek, do kterýho nenacpal ani korunu.

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Hynek » 16 Jún 2011, 09:41

Dovolím si naprosto souhlasit s Jerrym, když chce pán jezdit s bastlem, nechť si s ním jezdí a provozuje ho, ale ať taky platí 100% povinného ručení... Rozhodně tohle auto nemá co dělat na papírech historického vozidla, to ať se na mě kolega Ydhasa nezlobí :? Chápal bych třeba jiný motor u unikátu, který se dochoval v pár kusech a je tedy nesehnatelný, ale tohle je s prominutím prasárna non plus ultra...

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Honzík » 16 Jún 2011, 10:36

To Ydhasa souhlasím s tebou o té hrozné byrokracii hlavně o té v pojištění že je to do nebe volající jak si pojíšťovny s náma hrají a ždímají peníze.Mám zkušenost s pojištovnou když mi borec nedal přednost a svou chromku jsem musel poslat do věčných lovišť.Kdy jsem dostal méně peněz za totálku než stálo pojištění.Vím že se to platilo z pojistky toho dotyčného.(ale to je jen pro laiky kteří tomu nerozumí skutečnost je jiná)
Ano testaci třeba schvaluji při cenném veteránu zda se nejedná o repliku.Ale jak ví i Radek tak i taková auta jezdí do toho ale strkat nos nebude že?
A o té vychcanosti proč to řešíte když to jde tak proč to nevyužít zase ta závist.On si to vyřídil a měl to kdo to neumí pomlouvá.
A ví vůbec někdo proč vznikly testace a čí to je busines až si to zjistíte a pochopíte o čem to je tak nebudete remcat.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa radek » 16 Jún 2011, 12:52

Neb se tu krásně vyjevují jisté existence, o jejichž čistotě názorů, vůbec pochopení toho co je to historické vozidlo nelze na základě jejich příspěvků pochybovat, je zde zřejmě jakákoli konstruktivní diskuze zbytečná. Ale je z toho krásně vidět, proč je takhle zem a lidi v ní v pr a že ještě dlouho bude, když je cílené zneužívání legislativy a porušování zákona považováno za úplně normální, běžné a vyhledáváné. Takže naposled, v designu a formě pro mateřskou školku:

STATUT "historického vozidla" (dále jen HV) NENÍ ZAVEDEN PROTO, ABY MOHLI MAJITELÉ PELECHŮ PLATIT NÍZKOU SAZBU POVINNÉHO RUČENÍ. Kdo si tohle myslí a chápe tak statut HV, měl by se sám nad sebou zamyslet, což ovšem nelze, neboť je mozkově defektní a v hlavě má jen pojmy jako "ochcat", "ojebat", "vyběhnout" (novodobý folklor většiny obyvatel této země).

Co si kdo vyřídil Honzíku je úplně jedno, za závist to považuješ možná Ty, já to považuju za kapitální selhání systému, který je vůči povaze drtivé většiny českého národa jak vidno příliš, příliš měkký, jemný a jednoduchý. Myslím že by nám prospělo nejen jezdit s těmi "veterány" na STK, klidně každoročně (ono by se brzy zjistilo, jak málo opravdových veteránů tu je) ale možná by nám prospěl i systém používaný u našich sousedů na východ (SK). Žádný sice není dokonalý, ale ve srovnání s ČR se člověk v SR "nepozvrací", když řekne nahlas slovo "veterán".

Ještě poznámka:

Zkušenost s pojišťovnou máš zcela legitimní, nerenovovaná, ohnilá, opotřebená chromka má v případě nehody opravdu hodnotu zhruba výměny blatníků na Felicii. Jenže to si máš jako její majitel a provozovatel včas uvědomit, automobil zrenovovat, nechat odborně odhadnout a pojistit a v tu ránu se nemusíš obávat, že při eventuelní nehodě dostaneš tak maximálně na kafe. Ono už totiž s vědomím toho, co jsi do té renovace vložil času a peněz by jsi s tou chromkou i následně jezdil s očima tak na stiopkách, že by třeba ani žádná nehoda nebyla..... Ale chápu, lepší je dělat haura v rezavém pekáči za 30k a doma mít testaci kvůli 1/12 ručení, že.

K výroku "když to jde tak proč to nevyužít" se snad ani nevyjadřuji, ten o Tvé povaze vypovídá maximum, aby soudný člověk pochopil, s kým má tu "čest".....

Repliky samozřejmě mají nárok na úspěšnou testaci HV, pokud je datum jejich vzniku shodné s limitem udaným technický kodexem FIVA. Replika s rokem výroby 1981 tedy nárok na testaci má, replika postavená loni si musí ještě 29 let na veteránské doklady počkat.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa radek » 16 Jún 2011, 12:54

Teď koukám "Svitavsko" Honzíku..... to platí i pro tzen bastl co jím tohle vlákno začíná..... koukám, možná bych mohl zařídit veteran klubům na svitavsku speciální testační školení navíc, když v té oblasti panuje tak zajímavé názorovo na historická vozidla. Nebo se alespoň zblízka číhnout, co za testace tato oblast naší země produkuje a podepisuje....

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Honzík » 16 Jún 2011, 13:25

To Radek jestli také chceš něco zařídit tak ti také zařídím neni problém.A připadá mi že jsi pochopil o čem to je je to jen a jen o penězích. A mimochodem ta chromka byla v pěkném stavu žádný šrot.A jsme zase u toho problému peníze.Neboj nechal jsem si udělat znalcem ocenění ale to mi bylo na prd protože jsou tabulky a tím to končí.A v té době i havarijka měla také tabulky.Dál jsem nepátral.A když tak ať je jednotná cena dle výkonu nebo kubatury a je to vyřešené.A myslíš še veterán způsobí míň škod když někoho naboří než nové auto.Jsou na to statistiky a pojišťovny umí počítat že každá ovečka něco přinese a kde to skončilo zase u peněz. A zastávám názor nekterých renomovaných právníků co není zakázané je povoleno.

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Hynek » 16 Jún 2011, 18:51

Honzíku jenže ono není povoleno otestovat bastl o kterém se tu od začátku píše. To jen nějaký testační komisař si to evidentně dovolil na svoje triko, u komisařů které znám by to neprošlo ani omylem... Chystám se koupit plasťáka z roku 1990 a jsem prostě smířený s tím, že ho budu muset ještě nějaký ten pátek provozovat na normálních číslech, na podzim ho hodím do depozitu a na jaře ho zase vytáhnu, provedu údržbu a čas od času se svezu. Pro mě je to konkrétní auto historicky cenné, vím dokonce, jak by se dalo ochcat jeho otestování, ale prostě to neudělám, protože nechci, aby takovéhle vychcanosti jednou provždy zkurvily všem ostatním jejich snahu až zase nějaký poslanec bude mít skvělý nápad...

Jaro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 07 Jan 2007, 19:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa Jaro » 30 Jún 2011, 04:47

Radek,ďakujem za krásnu tému, škoda, že je leto a malo diskutujucich, aj keď by sa týmto žiadna legislatíva nezmenila. Nchápem, ako ti môže imponovať režim jediného univerzálneho slovenského o d b o r n i k a. :?: Jasné, že v porovnaní s ČR je to veteranstvo určite u nas v plienkach, ale jedinečnosť vyvolených sme my starši už zažili. O fandovstve k pojmu v e t e r a n mam vlastnu skusenosť s adminom na www.i-veteran cz. ktorý mi vyradil inzerat na ND Tatra 613-4, lebo to nie je veterán. Ale pojem veteran nie je len o roku výroby, ale aj o uchovávaní, dokumentovaní, zberateĺstve s hlbšim filozofickým základom, ktorý asi ťažko je zakomponovať v akejkoľvek legislatíve. Celý problém vašich a možno aj našich testacii je asi len a len kvôli možnosti jazdiť po ceste a snahe vyhnúť sa zbytočnému plateniu vysokého poistného, čo vôbec nepovažujem za neseriozne. Neseriozny je zákon o povinnom poistení u nás aj u vás. Inde v europe sú aj normalnejšie zákony.

Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 01 Júl 2011, 14:06

No Radkovi by se to asi líbilo, pokud by se stal tím jediným neomylným a všemohoucím "testovatelem". A možná to ani není "o těch penězích" za testování.
Znám několik lidí, kteří ve svém profesním, nebo běžném občanském životě, nemají takovou prestiž, jakou by si podle svého hodnocení sami zasloužili. Možná proto se v zájmových sdruženích angažují a staví do pozice mravokárců a "těch, kterým jde o věc", aby si svoje ego posílili. A JE LHOSTEJNO, ZDA U RYBÁŘŮ, DOMKÁŘŮ, ČI AUTOVETERÁNISTŮ.
Jak pročítám příspěvky v tomto vláknu, tak jediný Radek tady hodnotil diskutující, stran diagnózy mozku a podobně. Většina ostatních se snažila diskutovat věcně a korektně k tématu s tím, že znají funkci systému, Radek osočoval ostatní všeobecně z úplatkářství a nekonkrétních špatností, aniž by řekl, kde vidí v systému chybu. TOLIK ZASE MOJE STATISTIKA - nechť se každý přesvědčí.
Je dobré a potřebné o problémech vědět a mluvit, diskutovat s hluchým zaslepencem, je ale pouhá ztráta času.
Mnoho příjemných chvil s autíčky přeje dříve (dokonce oceněný) člen AVCC AČR, který se po marných pokusech o normální, věcný a demokratický dialog vzdal naděje :? .

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: "VETERÁNI"

Príspevok od užívateľa radek » 01 Júl 2011, 17:49

Díky za dálkovou diagnozu Mirku, bavíme se jí tu už přes půl hodiny, nemá chybu :-D Já zase nabývám dojmu, jak tak čtu to vlákno, že se v něm poměrně krásně vyčlenili a ukázali jedinci, kteří jsou prostě pro osobní výhody a prachy schopni čehokoli a to nadále potvrzuje mé přesvědčení, že dokud se celý veteránský systém neoprostí jakýchkoli financí, půjde to s ním jen z kopce, protože drtivá většina rádobyveteránistů ty podvody nejen akceptuje, ale dokonce vítá, páchá a nemale z nich profituje. Teď už mi dochází, že je to marné, je to prohnilý byznys a i lidi, o kterých jsem doufal že umí stát rovně, předvedli že naopak a že a houslový klíč je proti nim rovná čára, ale dobře, ony se takovéhle skutečné vyjevení některých jedinců do budoucna velmi, velmi hodí.

P.S. Relativně nedávno, když jsme odevzdávali soupisy otestovaných vozidel za rok 2010 se nás coby klubu ptali, jestli to nemáme špatně vyplněné, když tam za celý rok máme 3 vozidla, když jiné kluby mají běžně v seznamech, cituji "i desítky veteránů". Ani jsem neměl chuť se nějak enormně snažit vysvětlit, že my testujeme jen opravdové a korektní veterány a že taková auta dát dohromady trvá někdy i roků třeba pět a nestavíme si byznys na přidělování testací ročně desítkám pleček a splácanin na bílých číslech...... bylo by to zbytečné vysvětlování, protože v tomhle vlákně krásně vidím a dokážu předpovědět, kam se celé veteránství téhle země s takovými jedinci co tu ve vlákně přispěli, ubírá....

A to je asi tak všechno. Nemá cenu zde dále diskutovat, protože pod tíhou argumentů a pitvání mého ega (je zajímavé, že zde vůbec nedošlo místo toho na pitvání svědomí či ega lidí s vozidly nekorektně a podvodně otestovanými) je mi jasné, kdo je s kým na "které lodi" a proč je tak obtížné pro některé jedince pochopit, že statut HV si jak jejich vozidlo, tak zejména jejich přístup a jednání musí zasloužit....

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných