Strana 1 z 1

T 815

Napísané: 02 Mar 2011, 18:29
od užívateľa tatrak
Zdravim ,mam len jednu otazku. Preco na T 815 nedali uzavierku predneho nahonu???
Kto mi vie odpovedat?

Re: T 815

Napísané: 02 Mar 2011, 19:24
od užívateľa peter23
Táto otázka ma niekedy tiež trápila.Niekde,asi na nete,som narazil na názor,že to bolo z dôvodu šetrenia.Ale modernizovaná T815-2 (už motor V8 turbo) ju už možno mala štandardne montovanú.Aspoň tá jedna s ktorou som prišiel do styku,vpredu uzávierku mala. :)

Re: T 815

Napísané: 02 Mar 2011, 19:36
od užívateľa oldjan
Nevím, jestli je tento důvod pravý, ale prý kvůli malé životnosti homokinetických kloubů, resp. pužívání uzávěrky by nemusely vydržet.
Absence synchronů u převodovek byla zdůvodňována nedostatkem materiálu na sychronní objímky.

Re: T 815

Napísané: 02 Mar 2011, 20:12
od užívateľa PAVEL64
jj přesně tak to bylo --kdysi jako vojáčci jsme se na to taky ptali-- to přicházely zrovna nové 815ky a tak nám to taky bylo divné....

Re: T 815

Napísané: 02 Mar 2011, 21:17
od užívateľa Maxono
oldjan: ale T-815 mala synchronizovanú prevodovku. U nábehovej série to bolo inak?

Re: T 815

Napísané: 02 Mar 2011, 21:46
od užívateľa bazilisak
oldjan napísal:Nevím, jestli je tento důvod pravý, ale prý kvůli malé životnosti homokinetických kloubů, resp. pužívání uzávěrky by nemusely vydržet.
Absence synchronů u převodovek byla zdůvodňována nedostatkem materiálu na sychronní objímky.
Naprosto přesně to tak je . Nedostatkový chrommolybden na synchronizační kužele . S tou uzávěrkou přední osy , také šetření se na tom podepsalo ............

Re: T 815

Napísané: 02 Mar 2011, 21:48
od užívateľa bazilisak
Maxono napísal:oldjan: ale T-815 mala synchronizovanú prevodovku. U nábehovej série to bolo inak?
Sklápěče synchrony neměly . Podvozky pod nádstavby je mívaly častěji , ovšem tahače návěsu a přívěsů synchrony měly vždy .

Re: T 815

Napísané: 02 Mar 2011, 22:27
od užívateľa oldjan
Hm, ale na T 815 PJ 28 žádný synchrony nezbyly. Ale taky jsem se setkal s exportní S3 a ta synchrony měla.

Re: T 815

Napísané: 02 Mar 2011, 22:40
od užívateľa Maxono
bazilisak: ty pracuješ/pracoval si v Tatre K.?

Re: T 815

Napísané: 03 Mar 2011, 19:10
od užívateľa peter23
Absencia synchrónnov kvôli nedostatku molybdénu sa spomína aj u naklaďákov Škoda(LIAZ).Išlo vraj v ČSSR o strategickú surovinu,ktorá sa musela dovážať.

Re: T 815

Napísané: 03 Mar 2011, 20:38
od užívateľa tatrak
Dobre chlapi,ale T148 mala synchrony,aj uzavierku na predok,to znamena ze v60 a 70 rokoch bol molybden a v 80 rokoch uz nebol.alebo neboli nan peniaze,???

Re: T 815

Napísané: 03 Mar 2011, 22:17
od užívateľa peter23
Tatra 138/148 mala tzv. clonovú/blokovanú/istenú synchronizáciu,kde blokovací element zabraňoval zaradeniu rýchlosti pred vyrovnaním otáčok rotujúcich častí.Či je to bežná konštrukcia synchrónu a či teda je aj v tomto systéme použitý molybdén,to neviem.
Mal som možnosť si pozrieť návody k obsluhe a pri T138 sa tvrdí,že keďže ma synchronizovanú prevodovku,tak nieje potrebné radiť nahor nadvakrát a dole s medziplynom,iba pri rýchlom preradení nadol sa má použiť medziplyn a takisto pri podradení do jednotky(tá synchrón nemá).Ale pri T148 ,ktorá ma v podstate tú istu prevodovku iba zosilnenú (opravte ma ak sa mýlim,rád si v tom urobím jasno) sa odporúča radiť vždy radšej s dvojitým vyšlapnutím spojky a z dva do jedna s medziplynom.
No ja si predstavujem obsluhu synchronizovanej prevodovky inak...

Re: T 815

Napísané: 04 Mar 2011, 20:51
od užívateľa bazilisak
peter 23 : já myslím, že to bylo takto . Synchronizace sice byla , a v době T138 to byla bomba , prostě řadit mohl i ten , kdo s bezsynchronem neodjel ... prostě luxusní věc . Možná trochu později se zjistilo, že jejich životnost není při jejich využívání extra vysoká a následně u 148 se doporučovalo synchrony šetřit kvůli jejich životnosti . Později u výroby T815 byla snaha auto udělat levné , proto se pokusili udělat převod bez synchronu , ušetřili posilovač řazení , jeden elektromagnet . ventil ...... U Pragováckých převodů byla situace daleko horší , tam byly synchrony jen na autobusech ....

Maxono : ano pracoval jsem v TAKO