Strana 1 z 1

Startovanie T613

Napísané: 10 Dec 2010, 17:18
od užívateľa Vladimiro
Mam otazocku na ktoru si rad vypocujem komentare ako to ma byt spravne.

Jedna sa o startovanie motora pri teplotach blizko 0 stupnov cezlia a pod nulou. Vozidlo T613/4 motor E.
Zaujimalo by ma dalej {odrazam sa od nazoru co som tu viac krat postrehol ze nechat motor zohriat} ci ho nechavat uplne v neutrale a bez sytica alebo ci mu dat niejake otacky.

Dalej nasiel som clanok na nete http://auto.pravda.sk/poradna-premrznut ... oradna_P39 osobne mi pride ze sa to tyka skor novych aut ale rad si necham poradit co si myslite o zahrievani motora tatier pod malou zatazou.

Ak mozem tak rad by som poprosil o odpovede s odovodenim ktora metoda je spravna, preco, na co vplyva jej dodrzanie pripadne nedodrziavanie ale za kazdu odpoved budem vdacny

Vlado

Re: Startovanie T613

Napísané: 10 Dec 2010, 18:25
od užívateľa oldjan
Myslím, že jediná správná metoda, je nechat Tatru v tomto počasí hezky v suchu v garáži. :D
Jinak si myslím, že v tom článku to je napsané celkem dobře. U benzínových motorů co nejdříve vyjet po nastartování a zahřát motor , aby benzin zbytečně nesmíval olejový film z válců motoru a dále neředil olej.
Pro dnešní moderní celohliníkové motory může být poskakování po městě v tomto počasí aniž by se pořádně prohřály, fatální. Voda, která kondenzuje uvnitř se usazuje na dně olejové vany a benzín ředí olej, takže může v krajním případě dojít k zadření motoru. Když se hladina "oleje" dostane nad horní rysku měrky, značí to, že není něco v pořádku a je potřeba jednat. Ale tohle se vzduchem chlazených motorů netýká.

Re: Startovanie T613

Napísané: 10 Dec 2010, 23:51
od užívateľa ondrej
Vladimiro - o štartovaní by sa tu dalo toho naozaj dosť napísať a aj dlho to všelijako rozoberať tak, ako si chcel - asi ale na to takto nemám ani čas, ani chuť. Táto tématika býva však podrobne rozpísaná v mnohých príručkách.
Ak ťa však zaujíma niečo konkrétne, tomu by sa potom dalo venovať aj podrobnejšie..

Re: Startovanie T613

Napísané: 12 Dec 2010, 00:36
od užívateľa Luboš
Startování motoru T613 se postupem nijak neliší od startování jiných automobilů této éry. Je to popsáno i v návodu k obsluze, který je k dispozici např. tu: http://t613.wz.cz/navod04.html Pokud se to při těchto teplotách nedaří natočit, je něco špatně.

Re: Startovanie T613

Napísané: 13 Dec 2010, 08:35
od užívateľa radek
A nejšetrnější je samozřejmě start bez účasti benzínu, ale to snad ani člověk nemusí připomínát, to je stará známá milionkrát ověřená věc.....

Re: Startovanie T613

Napísané: 13 Dec 2010, 21:15
od užívateľa bazilisak
Třeba LPG ? :D

Re: Startovanie T613

Napísané: 16 Dec 2010, 01:24
od užívateľa radek
Přesně tak.....je tak "depresivní" každých 10 tis km při výměně vypouštět z motoru průhledný a takřka čistý olej, prostý sazí, karbonu a jiných "benzínových" radostí..... a to nemluvím třeba o tom, jak hrozně vypadají zevnitř karburátory po 8ti letech startování a používání studeného i teplého motoru výhradně na toto "žluté", mnohými neználky proklínané vysokooktanové palivo..... (foto je z roku 2006, pořízené po sundání karburátorů ze sacího potrubí kvůli výměně tekoucího olejového chladiče)