Velmi nedúfaj, je mnoho takých , ktorí si myslia , že majú doma poklad v perfektnom stave, ved ešte nedávno pred pár rokmi to auto bez problémov jazdilo, ale skutočnosť je podobná tomu , čo si zažilErgo_sum napísal:Tak uz mam prvu obhliadku za sebou, dufam ze uz ma nic horsie necaka... Majitel neumoznil urobit fotky ani kopiu technickeho preukazu (nesedi cislo motora a ani karoserie, ale to pre mna nie je nastastie problem), ale nakoniec so ani nemal zaujem. Po prichode mi odomkol garaz a povedal ze to auto uz 2.roky nebolo jazdene a tak ze nevie ci to bude startovat, samozrejme ze nestartovalo... Bateria bola mrtva, tak som pozical moju 12V/77Ah (mal som pocit za do Tatry 613 ide 2x6V ale tato bola asi prerobena na klasicke baterky) po upornej snahe to konecne nastartovalo ale motor strasne klopal (asi ojnicne lozisko) a ventilator piskal, tak sme pokus o jazdu vzdali . Co sa tyka karoserie ta posobila celkom dobre, skoda ze v tej stodole nebolo dobre osvetlenie. Este ma v prekvapil strasny zapach v iterieri, taky plesnivy, alebo mysi...?
Nakoniec ponukol zlavu z povodnych 120tis na 60tis a slubil ze do vikendu to auto da do pojazdneho stavu, ale ja uz pravdepodobne nebudem mat zaujem...
Takto skoncila moja prva obhliadka... dufam ze uz to bude len lepsie
aku Tatru 613 na zaciatok ?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
To že motor kopal spíš nepálilo pár svíček, u prostoje 2 roky celkem běžný. A to pískání si odhalil dobře na ložiska, ale mohlo jich to dělat víc (mě se ozývá na pravej vačkovej komoře na sání) na vačkovejch komorách, napínací kladky...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
To je naprosto běžný případ, s podobným jednáním určitě počítej i do budoucna...
Taky se vzdej se iluzí, že nějaká chromka bude mít najeto 150 tis. km. Ta auta jako nová běžně najezdila 50-70 a víc tis. km ročně a i jako starší ojetiny měly u socialistických organizací normu minimálně asi 36 tis. km ročně. Prakticky jedinná šance, že to auto bude mít dnes reálně proběh pod 300 tis. km je ta, že bylo po pár letech prodáno soukromé osobě a provozováno už jenom příležitostně nebo odstaveno. Ale podle kilometrů bych se ale určitě něřídil, néně spolehlivá počítadla na tachometrech, než mají tatry, jsem já zatím u žádné jiné značky nezažil...
Taky se vzdej se iluzí, že nějaká chromka bude mít najeto 150 tis. km. Ta auta jako nová běžně najezdila 50-70 a víc tis. km ročně a i jako starší ojetiny měly u socialistických organizací normu minimálně asi 36 tis. km ročně. Prakticky jedinná šance, že to auto bude mít dnes reálně proběh pod 300 tis. km je ta, že bylo po pár letech prodáno soukromé osobě a provozováno už jenom příležitostně nebo odstaveno. Ale podle kilometrů bych se ale určitě něřídil, néně spolehlivá počítadla na tachometrech, než mají tatry, jsem já zatím u žádné jiné značky nezažil...
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Nepřesnější počítadla znám (digitální verze, 90. léta).
A co takhle "uloženka", Luboši? Existovaly. Tak mohla chromka u ozbrojených složek přežít do 90. let a potom už jí nikdo normy nestanovoval.
A co takhle "uloženka", Luboši? Existovaly. Tak mohla chromka u ozbrojených složek přežít do 90. let a potom už jí nikdo normy nestanovoval.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Osobně jsem znal dvě chromky, co měly něco společného s armádou, kilometry neznám, ale větší vraky jsem snad neviděl. Pokud byly uloženy, tak jedině dvacet let na dešti...
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Táto je nerozumná? Iba sa pýtam...etienne napísal:Ak chces T613 so servom, tak je to dost jasne, bude to asi Mi-cko ale teraz je nejako mrtvo, pozeral som Ti aj inzeraty ale nic rozumne som nenasiel... A do 150 mozno bude aj problem je to taka nizka hranica...
http://www.autovia.sk/jazdene-auto-tatr ... ong-457382
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Já myslím,že víc než ok. Dobrá cena za Mi.
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Ak ho zjednas na 180, preco nie. 220 je uz naozaj privela.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
180 nebo 220 je celkem jedno, stejně bude třeba do ní kolem 100 dalších nasypat
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
A podle čeho vlastně posuzujete adekvátnost ceny, když to auto neznáte, nemáte ani fotku, žádný "reálný" popis stavu a vlastně nic?
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Já jsem ten inzerát viděl s fotkami ještě před Novým rokem. Je fakt,že fotka je zavádějící,ale nevypadal zle. Jak říkám adekvátní cena.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Tak moja perspektivna Tatra 613 uz je pripravena na skusobnu jazdu, dnes ju idem vyskusat. Skutocne sa tesim ako maly chlapec, T613 som riadil len raz a to asi v roku 1996 aj to len par kilometrov, uz si to skoro nepametam...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Snad to Ergo nebude ta stejná, aby jsi po 12 letech nebyl na infarkt....
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Skusobna jazda uspesne skoncila, ale uprimne neviem ci so mna bude pravy Tatrovak...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
No to přeci musíš vědět Ty, zdali chceš být škatulkován a nazýván coby příslušník stáda "pravý tatrovák" nebo ne. Vlastnictví/nevlastnictví, provozování/neprovozování některého z moravských samohybů s pojmem "pravý tatrovák" přeci vůbec nijak nesouvisí, ne?
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
radek, uprimne ma to auto az tak nezaujalo ako som cakal... Ten motor je uzasny, hlavne ten zvuk by mali predavat na CD, celkom dobre sa zdaju aj brzdy a dokonca aj riadenie bez serva ide celkom lahko. Ale ta karoseria je otrasne prevedena, cele to auto vyzera ako zle opravena buracka... nic nepasuje a kazde dvere sa inak zatvaraju (udajne sa to inak neda nastavit ak clovek chce aby to tesnilo) a interier tiez otras. Napriklad osvetlenie pristrojov je uplne necitelne a stredna konzola... kazdy spinac iny, je to ako keby to robil tuner doma na kolene...
Ale najhorsie je zhananie dielov, skoro nic sa uz neda zohnat oficialne... Ja som zvyknuty je na MB aj po 30r od skonecia vyroby sa da zohnat uplne vsetko nove a niektore diely este aj original fabrika...
Ale najhorsie je zhananie dielov, skoro nic sa uz neda zohnat oficialne... Ja som zvyknuty je na MB aj po 30r od skonecia vyroby sa da zohnat uplne vsetko nove a niektore diely este aj original fabrika...
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Ergo: Rozumna uvaha. Vlastnit Tatru nieje jednoduche.
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Je to tak- lebo vela ludi obdivuje Tatru- ze je to uzasne auto- za svoj zivotny ciel si daju vlastnit raz take auto, no ked sa im ich sen splni, mnohi z nich sa po par mesiacoch prebudzaju do krutej reality s tym ze od toho auta cakali uplne nieco ine. S dielami je to pravda- clovek uz nejde nic zohnat, ale nakolko je T613 natolko vynimocne auto je to dobra investicia najma co sa tyka jej dalsieho predaja v dlhsom casovom obdobi... Starsie modely su toho nazornym prikladom...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Ergo, mám obavu, že budeš zde přítomnými slabšími povahami minimálně virtuálně ukřižován, neradi čtou takováhle konstatování skutečnosti .
Již jsem Ti sem psal X krát, při posuzování/výběru osobních tater, řady 613 zvláště, zapomeň na cokoli, co máš navyklé z výrobků jiných automobilek, zejména z výrobků zdánlivě stejné třídy, pro jakou byla T613 určena. T613 je specifická věc, vyžaduje naprosto odlišný přístup, (řekl bych možná že to musí dávka složená z něco správně nezdravého rozumu, možná trochy masochismu, hodně technického citu, který vnímá a ohodnotí konstrukční specifika, důležité je disponovat zdravě-kritickým pohledem, manuální zručností, a tak podobně, zásadně důležité je MÍT důvod tu věc mít, který nesmí být založen na nošení růžových brýlí či vyprávění starců u piva, tedy musí mít realistický základ a Ty o něm nebudeš pochybovat), v případě vlastnictví a provozování pak i značné finanční a časové náklady, má-li za něco svým stavem stát, o tom, že polovinu provozně potřebných dílů je třeba řešit náhradní výrobou, ani nemluvím. Pokud na toto nejsi připraven, jakož i na jí do vínku dané zpracování a výbavu, raději na ni zapomeň. Opravdu NE každý, kdo si usmyslel, že si pořídí "kopřivnický osmiválec" to psychicky, technicky či nákladově vydržel, proto jsou technické průkazy těhle aut mnohdy vydány už ve III. pokračování a středně cca půlroční vlastnictví jednotlivých tam zapsaných majitelů hovoří za vše.
Jsi-li zvyklý na MB, T613 pro Tebe musí být šok, potom raději zůstaň u W140 s šeptajícím V12 ,s izolačními dvojskly ve dveřích, ve které se dá při jízdě šeptat, užívej si života a je to.
Již jsem Ti sem psal X krát, při posuzování/výběru osobních tater, řady 613 zvláště, zapomeň na cokoli, co máš navyklé z výrobků jiných automobilek, zejména z výrobků zdánlivě stejné třídy, pro jakou byla T613 určena. T613 je specifická věc, vyžaduje naprosto odlišný přístup, (řekl bych možná že to musí dávka složená z něco správně nezdravého rozumu, možná trochy masochismu, hodně technického citu, který vnímá a ohodnotí konstrukční specifika, důležité je disponovat zdravě-kritickým pohledem, manuální zručností, a tak podobně, zásadně důležité je MÍT důvod tu věc mít, který nesmí být založen na nošení růžových brýlí či vyprávění starců u piva, tedy musí mít realistický základ a Ty o něm nebudeš pochybovat), v případě vlastnictví a provozování pak i značné finanční a časové náklady, má-li za něco svým stavem stát, o tom, že polovinu provozně potřebných dílů je třeba řešit náhradní výrobou, ani nemluvím. Pokud na toto nejsi připraven, jakož i na jí do vínku dané zpracování a výbavu, raději na ni zapomeň. Opravdu NE každý, kdo si usmyslel, že si pořídí "kopřivnický osmiválec" to psychicky, technicky či nákladově vydržel, proto jsou technické průkazy těhle aut mnohdy vydány už ve III. pokračování a středně cca půlroční vlastnictví jednotlivých tam zapsaných majitelů hovoří za vše.
Jsi-li zvyklý na MB, T613 pro Tebe musí být šok, potom raději zůstaň u W140 s šeptajícím V12 ,s izolačními dvojskly ve dveřích, ve které se dá při jízdě šeptat, užívej si života a je to.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
No jo, automobilový průmysl utíká mílovými kroku kupředu, zatímco tatra už jen stárne.
Erogo sume, jestli čekáš, že si koupíš pěknou tatru a párkrát do roka že se s ní svezeš a že všechno bude fajn jako s mercedesem, tak věz, že nebude:-) Fabrika se nepřetrhne s dodávkou náhradních dílů, ba co víc - nepřetrhne se vůbec nikdo. Jestli něco budeš shánět, budeš běhat od čerta k ďáblu a poslouchat historky typu ,,jó, nápravnici, tu jsou jednou koupil od jednoho dědy za litr".
V servisech (ale i v myčkách, pneuservisech) ti, na rozdíl od mercedesa, neřeknou: ,,Dobrá, nechte to tu, do zítra to bude", nýbrž: ,,Ale pane, to je tatra, to nejde, to neděláme". Tatra totiž není mercedes, není to obyčejný sériový vůz, jakých jsou tucty. Je to neobyčejný malosériový vehikl. Je to skoro až životní styl, ovšem jsou cesty po rovině a jsou taky cesty přes hory a doly. Cesta tatrou vede právě přes někdy až neuvěřitelná pohoří, ale... ale právě z nich je nejhezčí rozhled.
Erogo sume, jestli čekáš, že si koupíš pěknou tatru a párkrát do roka že se s ní svezeš a že všechno bude fajn jako s mercedesem, tak věz, že nebude:-) Fabrika se nepřetrhne s dodávkou náhradních dílů, ba co víc - nepřetrhne se vůbec nikdo. Jestli něco budeš shánět, budeš běhat od čerta k ďáblu a poslouchat historky typu ,,jó, nápravnici, tu jsou jednou koupil od jednoho dědy za litr".
V servisech (ale i v myčkách, pneuservisech) ti, na rozdíl od mercedesa, neřeknou: ,,Dobrá, nechte to tu, do zítra to bude", nýbrž: ,,Ale pane, to je tatra, to nejde, to neděláme". Tatra totiž není mercedes, není to obyčejný sériový vůz, jakých jsou tucty. Je to neobyčejný malosériový vehikl. Je to skoro až životní styl, ovšem jsou cesty po rovině a jsou taky cesty přes hory a doly. Cesta tatrou vede právě přes někdy až neuvěřitelná pohoří, ale... ale právě z nich je nejhezčí rozhled.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných