aku Tatru 613 na zaciatok ?

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Jan 2008, 20:50

Ergo_sum napísal:Tak uz mam prvu obhliadku za sebou, dufam ze uz ma nic horsie necaka... Majitel neumoznil urobit fotky ani kopiu technickeho preukazu (nesedi cislo motora a ani karoserie, ale to pre mna nie je nastastie problem), ale nakoniec so ani nemal zaujem. Po prichode mi odomkol garaz a povedal ze to auto uz 2.roky nebolo jazdene a tak ze nevie ci to bude startovat, samozrejme ze nestartovalo... Bateria bola mrtva, tak som pozical moju 12V/77Ah (mal som pocit za do Tatry 613 ide 2x6V ale tato bola asi prerobena na klasicke baterky) po upornej snahe to konecne nastartovalo ale motor strasne klopal (asi ojnicne lozisko) a ventilator piskal, tak sme pokus o jazdu vzdali :-(. Co sa tyka karoserie ta posobila celkom dobre, skoda ze v tej stodole nebolo dobre osvetlenie. Este ma v prekvapil strasny zapach v iterieri, taky plesnivy, alebo mysi...?

Nakoniec ponukol zlavu z povodnych 120tis na 60tis a slubil ze do vikendu to auto da do pojazdneho stavu, ale ja uz pravdepodobne nebudem mat zaujem...

Takto skoncila moja prva obhliadka... dufam ze uz to bude len lepsie :-)
Velmi nedúfaj, je mnoho takých , ktorí si myslia , že majú doma poklad v perfektnom stave, ved ešte nedávno pred pár rokmi to auto bez problémov jazdilo, ale skutočnosť je podobná tomu , čo si zažil :-)

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Jerry » 07 Jan 2008, 22:26

To že motor kopal spíš nepálilo pár svíček, u prostoje 2 roky celkem běžný. A to pískání si odhalil dobře na ložiska, ale mohlo jich to dělat víc (mě se ozývá na pravej vačkovej komoře na sání) na vačkovejch komorách, napínací kladky...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Jan 2008, 14:22

To je naprosto běžný případ, s podobným jednáním určitě počítej i do budoucna...

Taky se vzdej se iluzí, že nějaká chromka bude mít najeto 150 tis. km. Ta auta jako nová běžně najezdila 50-70 a víc tis. km ročně a i jako starší ojetiny měly u socialistických organizací normu minimálně asi 36 tis. km ročně. Prakticky jedinná šance, že to auto bude mít dnes reálně proběh pod 300 tis. km je ta, že bylo po pár letech prodáno soukromé osobě a provozováno už jenom příležitostně nebo odstaveno. Ale podle kilometrů bych se ale určitě něřídil, néně spolehlivá počítadla na tachometrech, než mají tatry, jsem já zatím u žádné jiné značky nezažil...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa D.A. » 08 Jan 2008, 15:36

Nepřesnější počítadla znám (digitální verze, 90. léta).

A co takhle "uloženka", Luboši? Existovaly. Tak mohla chromka u ozbrojených složek přežít do 90. let a potom už jí nikdo normy nestanovoval.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Jan 2008, 16:03

Osobně jsem znal dvě chromky, co měly něco společného s armádou, kilometry neznám, ale větší vraky jsem snad neviděl. Pokud byly uloženy, tak jedině dvacet let na dešti...

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Radinko » 10 Jan 2008, 20:18

etienne napísal:Ak chces T613 so servom, tak je to dost jasne, bude to asi Mi-cko ale teraz je nejako mrtvo, pozeral som Ti aj inzeraty ale nic rozumne som nenasiel... A do 150 mozno bude aj problem je to taka nizka hranica...
Táto je nerozumná? Iba sa pýtam...
http://www.autovia.sk/jazdene-auto-tatr ... ong-457382

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 10 Jan 2008, 20:25

Já myslím,že víc než ok. Dobrá cena za Mi.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa etienne » 10 Jan 2008, 20:45

Ak ho zjednas na 180, preco nie. 220 je uz naozaj privela.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa radek » 10 Jan 2008, 20:53

180 nebo 220 je celkem jedno, stejně bude třeba do ní kolem 100 dalších nasypat :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Luboš » 10 Jan 2008, 21:37

A podle čeho vlastně posuzujete adekvátnost ceny, když to auto neznáte, nemáte ani fotku, žádný "reálný" popis stavu a vlastně nic?

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 10 Jan 2008, 21:42

Já jsem ten inzerát viděl s fotkami ještě před Novým rokem. Je fakt,že fotka je zavádějící,ale nevypadal zle. Jak říkám adekvátní cena.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 12 Jan 2008, 11:15

Tak moja perspektivna Tatra 613 uz je pripravena na skusobnu jazdu, dnes ju idem vyskusat. Skutocne sa tesim ako maly chlapec, T613 som riadil len raz a to asi v roku 1996 aj to len par kilometrov, uz si to skoro nepametam...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa radek » 12 Jan 2008, 16:27

Snad to Ergo nebude ta stejná, aby jsi po 12 letech nebyl na infarkt.... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 12 Jan 2008, 20:38

Skusobna jazda uspesne skoncila, ale uprimne neviem ci so mna bude pravy Tatrovak...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa radek » 12 Jan 2008, 20:49

No to přeci musíš vědět Ty, zdali chceš být škatulkován a nazýván coby příslušník stáda "pravý tatrovák" nebo ne. Vlastnictví/nevlastnictví, provozování/neprovozování některého z moravských samohybů s pojmem "pravý tatrovák" přeci vůbec nijak nesouvisí, ne?

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 12 Jan 2008, 21:11

radek, uprimne ma to auto az tak nezaujalo ako som cakal... Ten motor je uzasny, hlavne ten zvuk by mali predavat na CD, celkom dobre sa zdaju aj brzdy a dokonca aj riadenie bez serva ide celkom lahko. Ale ta karoseria je otrasne prevedena, cele to auto vyzera ako zle opravena buracka... nic nepasuje a kazde dvere sa inak zatvaraju (udajne sa to inak neda nastavit ak clovek chce aby to tesnilo) a interier tiez otras. Napriklad osvetlenie pristrojov je uplne necitelne a stredna konzola... kazdy spinac iny, je to ako keby to robil tuner doma na kolene...

Ale najhorsie je zhananie dielov, skoro nic sa uz neda zohnat oficialne... Ja som zvyknuty je na MB aj po 30r od skonecia vyroby sa da zohnat uplne vsetko nove a niektore diely este aj original fabrika...

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa etienne » 12 Jan 2008, 21:23

Ergo: Rozumna uvaha. Vlastnit Tatru nieje jednoduche.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Erik » 12 Jan 2008, 21:37

Je to tak- lebo vela ludi obdivuje Tatru- ze je to uzasne auto- za svoj zivotny ciel si daju vlastnit raz take auto, no ked sa im ich sen splni, mnohi z nich sa po par mesiacoch prebudzaju do krutej reality s tym ze od toho auta cakali uplne nieco ine. S dielami je to pravda- clovek uz nejde nic zohnat, ale nakolko je T613 natolko vynimocne auto je to dobra investicia najma co sa tyka jej dalsieho predaja v dlhsom casovom obdobi... Starsie modely su toho nazornym prikladom...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa radek » 12 Jan 2008, 21:54

Ergo, mám obavu, že budeš zde přítomnými slabšími povahami minimálně virtuálně ukřižován, neradi čtou takováhle konstatování skutečnosti :lol:.

Již jsem Ti sem psal X krát, při posuzování/výběru osobních tater, řady 613 zvláště, zapomeň na cokoli, co máš navyklé z výrobků jiných automobilek, zejména z výrobků zdánlivě stejné třídy, pro jakou byla T613 určena. T613 je specifická věc, vyžaduje naprosto odlišný přístup, (řekl bych možná že to musí dávka složená z něco správně nezdravého rozumu, možná trochy masochismu, hodně technického citu, který vnímá a ohodnotí konstrukční specifika, důležité je disponovat zdravě-kritickým pohledem, manuální zručností, a tak podobně, zásadně důležité je MÍT důvod tu věc mít, který nesmí být založen na nošení růžových brýlí či vyprávění starců u piva, tedy musí mít realistický základ a Ty o něm nebudeš pochybovat), v případě vlastnictví a provozování pak i značné finanční a časové náklady, má-li za něco svým stavem stát, o tom, že polovinu provozně potřebných dílů je třeba řešit náhradní výrobou, ani nemluvím. Pokud na toto nejsi připraven, jakož i na jí do vínku dané zpracování a výbavu, raději na ni zapomeň. Opravdu NE každý, kdo si usmyslel, že si pořídí "kopřivnický osmiválec" to psychicky, technicky či nákladově vydržel, proto jsou technické průkazy těhle aut mnohdy vydány už ve III. pokračování a středně cca půlroční vlastnictví jednotlivých tam zapsaných majitelů hovoří za vše.

Jsi-li zvyklý na MB, T613 pro Tebe musí být šok, potom raději zůstaň u W140 s šeptajícím V12 ,s izolačními dvojskly ve dveřích, ve které se dá při jízdě šeptat, užívej si života a je to.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa michal heky » 12 Jan 2008, 22:36

No jo, automobilový průmysl utíká mílovými kroku kupředu, zatímco tatra už jen stárne.

Erogo sume, jestli čekáš, že si koupíš pěknou tatru a párkrát do roka že se s ní svezeš a že všechno bude fajn jako s mercedesem, tak věz, že nebude:-) Fabrika se nepřetrhne s dodávkou náhradních dílů, ba co víc - nepřetrhne se vůbec nikdo. Jestli něco budeš shánět, budeš běhat od čerta k ďáblu a poslouchat historky typu ,,jó, nápravnici, tu jsou jednou koupil od jednoho dědy za litr".

V servisech (ale i v myčkách, pneuservisech) ti, na rozdíl od mercedesa, neřeknou: ,,Dobrá, nechte to tu, do zítra to bude", nýbrž: ,,Ale pane, to je tatra, to nejde, to neděláme". Tatra totiž není mercedes, není to obyčejný sériový vůz, jakých jsou tucty. Je to neobyčejný malosériový vehikl. Je to skoro až životní styl, ovšem jsou cesty po rovině a jsou taky cesty přes hory a doly. Cesta tatrou vede právě přes někdy až neuvěřitelná pohoří, ale... ale právě z nich je nejhezčí rozhled.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných