aku Tatru 613 na zaciatok ?
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Je naozaj zvlastne ze tatry 613 su vzdy jazdene uz do uplnej smrti... niekedy mam pocit ze su na tom podobne ako "medvede" v romskych osadach...
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Erik: este stale sa zda lepsia ako tu co som mal kupit ako tatru vo vybornom stave
P.S. Pisal som do narodneho archivu CR, za tu T603 pre Fidela Castra. Musime chvilku pockat na odpoved.
P.S. Pisal som do narodneho archivu CR, za tu T603 pre Fidela Castra. Musime chvilku pockat na odpoved.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Strécu, proč by udržované T613 zlevnily? Pěkná auta dávno došla, a až na pár opravdových výjimek se už neobchodují, kdo to myslí vážně, tak T613 "znovu staví", dokud je jak a z čeho (ať již dodavatelsjkým způsobem, či ve vlastní režii), šrot a vraky se úspěšně likvidují, vývoj je řekl bych ideální a přirozený. Co dál? Dál v budoucnu to asi nebude o výfuku za 18k, ale třeba o výfuku za 30k nebo spíš o žádném výfuku, patrně se dočkáme od budoucích klempířů a mechaniků-výměnkářů nejčastěji vět typu "táhnětě s tím někam" a podobně, kdož ví, uběhne nějaká ta "pětiletka" a bude to čím dál tím zajímavější..... . I takováhle "exkluzivita" k T613 patří, ač bude patrně pro jejich provozovatele ne příliš populární. Nepamatuji si nijak přesně tehdy ten výtaz z evidence, kolik že T613 jest aktivně v provozu, ale to číslo bude zákonitě klesat, až se ustálí na nějaké zajímavé hodnotě, neb průměrně lze v rámci jedné schopné dílny zachránit-znovu postavit tak maximálně 4 auta za rok, víc se prostě nedá, i kdyby člověk spal 2 hodiny denně přímo pod heverem......
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
to Radek, aj tieto slová by si zaslúžili tesať do mramoru.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
no, a myslím, že takýchto dielní nie je veľa a asi už viac ani nebude...radek napísal:.... neb průměrně lze v rámci jedné schopné dílny zachránit-znovu postavit tak maximálně 4 auta za rok, víc se prostě nedá, i kdyby člověk spal 2 hodiny denně přímo pod heverem......
4 zrepasované T613 ročne považujem za heroický výkon
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Pěkná auta dávno došla.....Strycu, já to vím, a dobře vím, že i ty to víš a že nejsi sám, kdo to ví. Ale ví to i nováčci jako kupř. Ergosum? A jak a z čeho si má tatru postavit? Namaluje si křídou půdorys na podlahu a půjde do ferony pro plech? Já ten vrak neobdivuju, ale taky jím za ty love až tak moc neopovrhuji. Zač se nabízejí ne vraky, ale torza kupř. tatraplánů? Proti těm je tahle tatřička v kompletním stavu. Je jenom ošklivá, ale ty hezké - ty jsme už probírali.radek napísal: Pěkná auta dávno došla, a až na pár opravdových výjimek se už neobchodují, kdo to myslí vážně, tak T613 "znovu staví", dokud je jak a z čeho (ať již dodavatelsjkým způsobem, či ve vlastní režii), šrot a vraky se úspěšně likvidují, vývoj je řekl bych ideální a přirozený.
Stryci, já tomu borcovi s jeho "40" docela fandím. Dost šasto mám totiž pocit, že si nedomyšleně kálíme do vlastního hnízda.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Kurňa! Toš to já s tím vrakováním trojky počkám. Ale strýcu, jestli příští rok výkupní cena železa a hliníku klesne, budu vážně naštvaný.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Na ja, tušil jsem tuto argumentaci , ovšem ono je to trochu jinak strécu, zejména s tím tatraplánem...... Právě díky značné labilnosti a defektům myšlení jistých jedinců (vize týpek za "40", mistr Fencl, a podobně) je situace ohledně pořízení T613 nyní takto zajímavá. Drtivá většina těhle dnes tzv. "nálezových" torz, byla pár let zpět sice technicky značně opotřebovanými, ale přesto ještě stále použitelnými auty, jenže na jejich majitele přišlo období potřeby se toho zbavit (logicky, zjistili, že už nejsó s tím chorošem na vsi king a že za cenu brzdového kotouče pořídí celou Š120) a tak nastoupí zkazky o husákovi a spol, a vznikne zcela stavu neadekvátní nabídková cena. Místo aby cena odpovídala stavu, a byla tak šance během krátké doby pro prodávajícího auto prodat a mít klid a zároveň pro nás by bylo rentabilní auto ještě v rozumném stavu vykoupit a uložit do suchých, krytých prostor k ostatním autům, coby velmi dobrý základ k renovaci např. za 5 - 15 let, prodávají trpí naivní touhou vytřískat z prodeje k smrti ojetého auta balík a nedá se s ním konstruktivně hovořit. Další průběh je jasný - z těch aut se stanou pomníčky blbosti jejich majitelů, vrůstající do hlíny dvorků a dlažby parkovišť a dojdou stavu, kdy je jediným rozumným úkonem opravdu jen jejich vyhození. A právě proto, z tohohle důvodu, tomu týpkovi "za 40 " nefandím, ba naopak, zasloužil by nakopat víš kam. Ale když už jsi to strécu nadhodil, já vytáhnu jednu z dlouhodobě uložených, osadím ji doprostřed trávníku za halu, budu na ní poctivě 20 let pozorovat účinky počasí a pak Ti ji za těžké prachy střelím, jako vzácně kompletní torzo T613, zhruba za cenu tatrapláního torza dnes, ju?
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Stale sa nemozem zbavit pocitu ze T613 aj jej historicka a skutocne hodnota je precenovana, skuste sa napriklad pozriet sem na cenu E-Type alebo Daimlera. Teraz mam napriklad ponuku na Porsche 911 (964) za 350 tis v perfektnom stave...
http://www.autosluzby-koncicky.cz/nabidka/
P.S. tymto prispevkom som sa nechcel dotknut ludi co vlastnia T603 a stasiu, pripadne nakladne tatry. Toto su z mojho pohladu naozaj klenoty.
http://www.autosluzby-koncicky.cz/nabidka/
P.S. tymto prispevkom som sa nechcel dotknut ludi co vlastnia T603 a stasiu, pripadne nakladne tatry. Toto su z mojho pohladu naozaj klenoty.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Ak ma niekto odkazy na podobne autobazary co ponukaju aj veterany, tak sem prosim napiste odkazy.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
T613 taky Ergo v žádném případě netěží z historické hodnoty, na to je příliš mladá, to půjde tak za 30 let, a co se týká "skutečné" hodnoty, musíš tu "skutečnost" k té hodnotě nějak definovat. Pro někoho je ta "skutečnost" to, že je ojeté auto nevalného zpracování, opotřebené a znavené a skutečnost tak znamená pro něj dejme tomu 15000, pro jiného je skutečnost, že vlastní dejme tomu T613 z 5ti kusové serie podstatně hodnotnější, neboť ví, že má prostě jedno z pěti aut existujících na celé zeměkouli. Jak vidíš, pro mé (virtuální lidi může být pojem "skutečná hodnota" diametrálně odlišný a je tedy k nějakému paušálnímu hodnocení nepoužitelný. A mimochodem, kolik kusů že se vyrobilo E-typů? Kolik kusů že se vyrobilo P911? Kolik E-typů či P911 najdeš v muzejních a soukromých sbírkách po celém světě a kolik že v nich najdeš poválečných osobních tater? Kolik lidí po světě pozná na obrázku Tatru a kolik lidí E-type/911?Ono to je složité, paušalizovat, a dost dobře to fakt v případě tatry nejde, tak ji nesrovnávej se světově proslulými ikonami automobilového světa, jako je kupř. E-type, vzhledem k dostatečně dlouhé izolaci východního bloku to fakt srovnávat nejde.....
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Mimochodem, já tam tu ponúku nevidím, ale za takovou cenu nekoupíš silně olítanou 911ku v tomhle věku ani v tureckém bazaru v SRN, natož v Čechách...
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Luboš: Mas pravdu tam v ponuke nie je... Dostal som ale odtial kontak na p.Sedlaka, co je absolutna spicka v oblasti Porsche v Ceskoslovensku a on mi vyhladal niekolko moznych aut ak chcem tak sa zucastni na obhliadke (ak to auto osobne nepozna) a vie zabezpecit dovoz nahradnych dielov a kompletny servis.
Nikdo z odbornikov na tatry mi podobny full servis neponukol, len mi posielaju kontakty na vraky
Nikdo z odbornikov na tatry mi podobny full servis neponukol, len mi posielaju kontakty na vraky
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
radek, mam len dve pripomienky,
1, za 30 rokov uz budem davno na dochodku ( ak sa ho dozijem ) preto je mi v celku jedno co bude za 30 rokov (je celkom mozne ze ekoteroristi vsetky auta na spalovacie motory prinutia zlikvidovat).
2, si skutocne presvedceny ze bezna T613 bude za 30 rokov mat vyzsiu hodnotu ako bezne E-Type?
1, za 30 rokov uz budem davno na dochodku ( ak sa ho dozijem ) preto je mi v celku jedno co bude za 30 rokov (je celkom mozne ze ekoteroristi vsetky auta na spalovacie motory prinutia zlikvidovat).
2, si skutocne presvedceny ze bezna T613 bude za 30 rokov mat vyzsiu hodnotu ako bezne E-Type?
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
No, Luboši a ostatní, já se po nich (911 vzducháčích) trošku bez vážnějšího zájmu v SRN pravidelně dívám a ta uváděná cena zase o tolik nižší není!
Ne-zcela-odlítané, pečlivě udržované, se servisní knížkou od prvního majitele (obvykle již prošedivělého prďoly), s takovými 100-150 tkm se prodávají mezi 14000-20000 €. Takže, pokud aplikujeme obecně platnou tezi "Ojetá německá auta jsou v SRN v porovnání s ČR o poznání dražší", tak to vcelku odpovídá.
A že tam těch krámů podél silnic v cirkusech s vlaječkama parkuje, že skoro není kam si uplivnout . Vidět jich 6 naskládaných vedle sebe není žádná vyjímka, můžeš si vybrat podle barvy a provedení liťáků .
Ne-zcela-odlítané, pečlivě udržované, se servisní knížkou od prvního majitele (obvykle již prošedivělého prďoly), s takovými 100-150 tkm se prodávají mezi 14000-20000 €. Takže, pokud aplikujeme obecně platnou tezi "Ojetá německá auta jsou v SRN v porovnání s ČR o poznání dražší", tak to vcelku odpovídá.
A že tam těch krámů podél silnic v cirkusech s vlaječkama parkuje, že skoro není kam si uplivnout . Vidět jich 6 naskládaných vedle sebe není žádná vyjímka, můžeš si vybrat podle barvy a provedení liťáků .
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Ergo, vidíš, mě třeba není jedno, co bude za 30 let, naopak jsem na tu dobu dost zvědavý a doufám že jí dožiju, navíc rád už nyní příležitostně používám 30 a víc let staré samohyby a baví mě to. Z Tvých posledních příspěvků jednoznačně vyplývá, že patrně prostě hledáš téměř "jakékoli" staré auto, je Ti tak nějak jedno co to bude, hlavně že to bude "hodnotné". To je sice korektní přístup, nic proti němu, ale není to správný přístup k pořízení, provozování a péči o osobní tatru, 613 zvláště. Jak jsme se Ti tu svorně snažili X krát naznačit, T613 se v dobrém i špatném velmi odlišuje od zbytku automobilové produkce a k jejímu pořízení/provozování je nutno disponovat více osobními atributy, než jen balíkem peněz. I když to asi nechceš vidět, T613 je co se týká koncepce, konstrukce, ale i lajdáckého zpracování, jakož i počtem vyrobených kusů a dalšími znaky v automobilovém světě velmi zajímavá a ojedinělá. Ale ocenit tuto "zajímavost" neumí konzumní člověk, to je holý fakt, a rozhodně tato "zajímavost" automaticky neznamená, že by měl člověk doma zlatý poklad. T613 rovněž není vhodná pro člověka, který si ji pořizuje z důvodu "pozérství" vůči okolí.
K bodu 2 - já tu někde píšu, že za 30 let bude T613 hodnotnější než E-type? Jak jsi na to přišel? Nic takového tu napsáno není. E-type je konstrukčně zajímavé auto, které se díky věku a oblíbenosti stalo ikonou. Tečka, nic víc. Pouze jsem napsal konstatování, že na hodnocení historické hodnoty T613 je nyní brzo, že za opravdu historickou bude považována tak za 30 let. Pochopil jsi to?
No a závěrem, Ty jsi tu někde poptával nějaký full-servis? Pokud si pamatuji, začalo to tak, že jsi sháněl jakoukoli tatru, posléze z toho byla 613, když jsem zavedl téma na to, že s největší pravděpodobností bude třeba si pěknou T613 nechat postavit, zvážil jsi finanční nároky, prohlásil cosi o T603 či "alespoň" Speciálu (i když existují zajímavější vozidla z řady 613 než "vesmírný" Speciál) a "ucukl" jsi od záměru a po pár přirovnáních k MB je z toho to, že si jdeš za 400k pořídit P911. A najednou vyrukuješ s požadavkem na full servis? To mi přijde podivné, zamysli se na tím. Myslím totiž, že kdyby jsi v úvodu zmínil, že hodláš investovat 400k, chodily by Ti na T613 úplně jiné nabídky, než na šrot hnijící u chodníku.....
K bodu 2 - já tu někde píšu, že za 30 let bude T613 hodnotnější než E-type? Jak jsi na to přišel? Nic takového tu napsáno není. E-type je konstrukčně zajímavé auto, které se díky věku a oblíbenosti stalo ikonou. Tečka, nic víc. Pouze jsem napsal konstatování, že na hodnocení historické hodnoty T613 je nyní brzo, že za opravdu historickou bude považována tak za 30 let. Pochopil jsi to?
No a závěrem, Ty jsi tu někde poptával nějaký full-servis? Pokud si pamatuji, začalo to tak, že jsi sháněl jakoukoli tatru, posléze z toho byla 613, když jsem zavedl téma na to, že s největší pravděpodobností bude třeba si pěknou T613 nechat postavit, zvážil jsi finanční nároky, prohlásil cosi o T603 či "alespoň" Speciálu (i když existují zajímavější vozidla z řady 613 než "vesmírný" Speciál) a "ucukl" jsi od záměru a po pár přirovnáních k MB je z toho to, že si jdeš za 400k pořídit P911. A najednou vyrukuješ s požadavkem na full servis? To mi přijde podivné, zamysli se na tím. Myslím totiž, že kdyby jsi v úvodu zmínil, že hodláš investovat 400k, chodily by Ti na T613 úplně jiné nabídky, než na šrot hnijící u chodníku.....
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Ale o tom přeci vůbec není řeč!!! Zaměňuješ dvě kategorie - cenu za hodnotu. Tak jako dnes, tak i za 30 let budou ty "starožitnosti" mít přeeesně takovou cenu, za jakou se prodají. A není vylouč, že již ani žádná tatra na prodej nebude. Když všechny odvezeme do šrotu, že?!
Ergo, tohle vlákno jsi sugestivní otázkou načal ty.´Umyslně jsem zpočátku nereagoval. Když jsem si vlákno teď znovu pečlivě přečetl a pouvažoval nad tvými postoji, požadavky a očekáváními , odvážím se vyslovit ideu, že pro tebe se tatra 613 prostě nehodí. Ani na začátek, ani na potom. Kup si třeba zachovalou malou korvetu nebo velké kamárko, nebo třeba ultralajt, jen si (probohatěprosím) nekupuj tatru. Nemáš na ní!!! Neměl bys klid ani pohodu, do důchodu máš daleko a zakalit na stres v tvém věku kvůli blbému autu je nerozum. Tož z mé strany asi tolik... k tvé původní otázce.
Ergo, tohle vlákno jsi sugestivní otázkou načal ty.´Umyslně jsem zpočátku nereagoval. Když jsem si vlákno teď znovu pečlivě přečetl a pouvažoval nad tvými postoji, požadavky a očekáváními , odvážím se vyslovit ideu, že pro tebe se tatra 613 prostě nehodí. Ani na začátek, ani na potom. Kup si třeba zachovalou malou korvetu nebo velké kamárko, nebo třeba ultralajt, jen si (probohatěprosím) nekupuj tatru. Nemáš na ní!!! Neměl bys klid ani pohodu, do důchodu máš daleko a zakalit na stres v tvém věku kvůli blbému autu je nerozum. Tož z mé strany asi tolik... k tvé původní otázce.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Pro Radka: koukám strycu, že jsi u některých "případů" spisovatelsky plodnej jak Jirásek.
Hlavně klid! Nezapomeň: Všechno se dá vysvětlit, ale bohužel ne všem.
Hlavně klid! Nezapomeň: Všechno se dá vysvětlit, ale bohužel ne všem.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
Radek, nie je pravda ze neviem co hladam. Hladam zaujimave auto ktore sa bude dat bezne (nie kazdodenne) pouzivat. Nepotrebujem vystavny exponat, staci ak bude original tak na 90% a tych 10% nech je kludne inych ak to pomoze beznej prevadzke (najlepsie ak nebudu na prvy pohlad pre neznalca viditelne). Ja som toho nazoru za stare auta maju jazdit a nie stat v garazi, co je podla mna len ina smrt. Sam som uz na zaciatku hovoril ze som ochotny zaplatit za tatru cca 150tis a mozno aj viac a cez to vsetko sa mi ozyvali len vraky...
Ano je pravda ze som dostal s tatry 613 trochu strach, ked citam ze nie su bezne dostupne nahradne diely, ze vsetko na tatre je trochu ine a ako tomu malo mechanici rozumia a ze servisov zo dna na den ubuda...
Uz mi vo vybere zostala len T613 a P911, oboje su vzduchom chladene a maju motor vzadu cim su pre mna zaujimave. Nikdy som na fore tatry a ani na fore porsche nehladal full servis to mas pravdu, rozdiel je len v tom ze na fore porsche sa mi zacali prichadzat ponuky sami od seba...
Ano je pravda ze som dostal s tatry 613 trochu strach, ked citam ze nie su bezne dostupne nahradne diely, ze vsetko na tatre je trochu ine a ako tomu malo mechanici rozumia a ze servisov zo dna na den ubuda...
Uz mi vo vybere zostala len T613 a P911, oboje su vzduchom chladene a maju motor vzadu cim su pre mna zaujimave. Nikdy som na fore tatry a ani na fore porsche nehladal full servis to mas pravdu, rozdiel je len v tom ze na fore porsche sa mi zacali prichadzat ponuky sami od seba...
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?
To také o mnohém vypovídá! Čímpak to asi bude?Ergo_sum napísal:....na fore porsche sa mi zacali prichadzat ponuky sami od seba...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných