Strana 1 z 2

Číslo motoru T613

Napísané: 11 Sep 2007, 17:23
od užívateľa Robert
Ahoj.

Rád bych požádal o takovou maličkost.
Robertovka ač byla T613-3 tak většina dílů do ní byla implementována
Z nějaké chromky vyjímku netvoří ani motor čísla 1588 .

Pokud by někdo z vás byl schopen vytvořit nějakou teorii jaký rok typ a
barva to byla budu vděčen.

Děkuji Robert

Napísané: 11 Sep 2007, 20:12
od užívateľa Luboš
Motor tohoto výrobního čísla pochází z počátku roku 1977, ale tipuju, že už prošel přestavbou na nějakou E verzi, takovou trojku by nikdo neuživil. Barva nejspíš černá... :)

Napísané: 11 Sep 2007, 21:49
od užívateľa Štěpán
Ke svojí tatře jsem koupil i "náhradní motor" předpokládám že jeho výrobní číslo odpovídá původní dokumentaci auta tedy RV 1977 číslo motoru 1690. Přestavěný na nějaké E asi je, vyražené to na něm není.

Napísané: 12 Sep 2007, 08:25
od užívateľa Robert
Tak děkuji za informace .
Motor je opravdu předělán na E co sem zkoumal tak sání zřejmě E1 nebo tak. hlavy evidentně měněné karby SEDR rozdělovač s podtl.
Dif 3,15 ale zajímavé je že si motor ponechal původní vačky.

spotřeba 14-16 L ale fakt to jelo a zhavně to šlo rychlejc do otáček.

Napísané: 12 Sep 2007, 22:03
od užívateľa ondrej
Robert:
- čím sa podľa teba líši sanie E od E1?
- ako si bez demontáže spoznal, že hlavy sú menené? alebo si ich mal dolu?
- ako vieš, že "motor si ponechal původní vačky"?
:shock:

Napísané: 12 Sep 2007, 22:07
od užívateľa ladis
To jsou otázky... :roll:

Co to je za mlhovinu?

Napísané: 12 Sep 2007, 22:19
od užívateľa ondrej
ladis:
- čo sa ti na tých otázkach nezdá?
- mlhovina? hádaj, je to ľahké.. :wink:

Napísané: 12 Sep 2007, 23:00
od užívateľa ladis
Nezdá se mi, že bys neznal odpovědi ;-)
Lehké to možná je pro někoho, kdo je více v obraze než já. Že by něco galaxii Andromeda?

Napísané: 12 Sep 2007, 23:16
od užívateľa ondrej
ale ja tie odpovede nepoznám, aspoň nie tak, ako som pochopil tie otázky - rád sa nechám poučiť....
no a hmlovina sa volá NGC613 .. :wink:

Napísané: 13 Sep 2007, 00:43
od užívateľa Robert
Tak k tomu není co dodat .
Je jasné že si zde někdo chce upevnit pozici děda vševěda.

Spíš kdyby měl někdo něco ještě k Dárci orgánů pro mojí Robertovku dle toho čísla motoru .

Napísané: 13 Sep 2007, 07:14
od užívateľa ondrej
Robert - mňa tie tvoje odpovede naozaj zaujímali - ako si k tým tvojim záverom prišiel (napr. už roky riešim dilemu, ako rozpoznať rôzne prevedenia vačkových hriadeľov pre T613) - predpokladám, že máš nejaké racionálne argumenty pre svoje tvrdenia, aspoň normálny človek keď niečo tvrdí, tak dokáže aj uviesť dôvody, čo ho k tomu viedli,
ak však reaguješ takto, tak k tomu naozaj nie je čo dodať - škoda...

Napísané: 13 Sep 2007, 07:48
od užívateľa D.A.
Šlo to rychlejc do otáček: kola-střecha-kola-střecha... :lol:

Ondro, jestli sis nevšiml, Robert neodpovídá na to, na co se ho ostatní zeptají, pouze jako kafemlýnek vyžaduje odpovědi na své otázky.

Napísané: 13 Sep 2007, 07:51
od užívateľa ladis
Roberte, k číslu motoru už vše napsal Luboš. Taky naznačil, že ten motor asi prošel nejednou opravou/předělávkou.

Ondrej: Nevím v jakém smyslu bych tě měl poučovat. Já jsem to zas pochopil tak, že uvedené údaje jsou (kromě karburátorů SEDR, kde je to jasné) střelba od boku...

Napísané: 13 Sep 2007, 08:13
od užívateľa ondrej
ladis - ja sa nehanbím priznať, ak niečo neviem, niečomu nerozumiem, alebo som sa v niečom pomýlil - nikto nemá patent na rozum, ani nemá povinnosť všetko vedieť.
Ak však niekto napíše tvrdenie formou "[b]Motor je opravdu předělán na E[/b] co [b]sem zkoumal tak sání zřejmě E1 [/b]nebo tak. [b]hlavy evidentně měněné[/b] karby SEDR rozdělovač s podtl.
Dif 3,15 ale [b]zajímavé je že si motor ponechal původní vačky[/b]", tak ja to chápem nie ako streľbu od boku, ale ako jasné tvrdenia. Tak som sa iba zaujímal, ako autor týchto tvrdení prišiel k týmto záverom. Nechcem vyrývať, ale iba si to pre seba objasniť. Ak má Robert dôkazy, nech ich uvedie - to je to, čo ma zaujíma! Ak to však myslel ako "streľbu od boku", alebo zistil, že to čo napísal asi nebude až tak jasné, prečo to neprizná? Každý sa môže pomýliť, to predsa nie je žiadna hanba. No a druhýkrát potom treba asi trocha lepšie zvážiť štylistiku a ak si v niečom nie som istý, nemôžem to tvrdiť ako fakt.. To len na vysvetlenie, ako to vidím ja.

Napísané: 13 Sep 2007, 23:15
od užívateľa Robert
Tak sem překvapen jak moc je důležité co mám na motoru.
Je jasné že lechce sřílím od boku nicmméně za tím co sem napsal si stojím.
Už od koupi robertovky sem se snažil zjistit co je to za motor.
To co sem zde napsal je výsledkem zjištěných informací ktré se skládají z:

- informace od původního majitele

- názor několika lidí kteří už chvíli Taru mají

- názor odborného servisu

- mnou zjištěné skutečnosti nápříklad když sem mototr odkrytoval při čištění

Otázky v této podobě:
- čím sa podľa teba líši sanie E od E1?
- ako si bez demontáže spoznal, že hlavy sú menené? alebo si ich mal dolu?
- ako vieš, že "motor si ponechal původní vačky"?

očekávám ve dvou případech od člověka ktrému se motor snažím prodat ( to asi tento případ nebude) a od člověka který si je sebou tak jistý že má na všechno patent.

Dále bych to už ale neřešil přeci se tu nebudem veřejně hádat nic dobré z toho určitě nevzejde

Napísané: 14 Sep 2007, 00:56
od užívateľa Luboš
Tak Robertův motor už necháme na pokoji a raději se posuneme někam dál. V létě jsem začal rozebírat jeden motor T613 někdy z konce roku 1977, co se ke mně dostal spolu s trojkou po hasičích a jak jsem postupně zjišťoval, tak už je také modernizovaný na jakousi E verzi.

Mám šanci poznat, zda tam jsou hlavy E či E1? Odfotit to není problém, ale nemám s čím porovnat...

Jak v domácích podmínkách nejlépe odměřit náběhy vaček?

Napísané: 14 Sep 2007, 08:50
od užívateľa D.A.
Hahaha. Když se baví člověk, který ví, o čem mluví, s ..., nemůže to dopadnout jinak.

Luboši, co myslíš vypozorovanou modernizací motoru z r. 1977 - osazení novějšími karburátory? A je ten motor ještě "štítkový", nebo už "vyražený"?

Napísané: 14 Sep 2007, 10:08
od užívateľa čadík
D.A. napísal:...A je ten motor ještě "štítkový", nebo už "vyražený"?...
Vzpomínám na jedno auto z roku 1977, kde byl v souvislosti s opravou po havárii taktéž "zekonomizován" motor výměnným způsobem: výsledkem byl zamontovaný motor se štítkem a s mnohem nižším výrobním číslem, než měl vůz z výroby. O ekonomických úpravách jsem usoudil jen ze skromného zápisu v TP, kde byla poznamenána změna (snížení) spotřeby vozidla ke stejnému datu jako zaznamenaná celková oprava vozidla.
Dnes by mě celkem zajímalo, zda motory tehdy skutečně absolvovaly kompletní přestavbu na to aktuálně sériové "ekonomické" provedení, podle kterého přebíraly onu normu spotřeby...

Napísané: 14 Sep 2007, 11:58
od užívateľa Luboš
D.A. napísal:Hahaha. Když se baví člověk, který ví, o čem mluví, s ..., nemůže to dopadnout jinak.

Luboši, co myslíš vypozorovanou modernizací motoru z r. 1977 - osazení novějšími karburátory? A je ten motor ještě "štítkový", nebo už "vyražený"?
Motor z konce roku 1977 není "štítkový", má číslo něco těsně před náhěhem výroby E. Karburátory na něm nebyly, koupil jsem ho úplně očesaný o všechno, co šlo odmontovat...

Hlavy už mají spalovací prostor Ekonomicky upravený, je vidět, že se v tom motoru motoru už někdo mnohokrát vrtal a asi to nebyl zrovna odborník, jeden válec má uražené žebro, obě obě napínací kladky rozvodů jsou také uražené atd.

Re: Číslo motoru T613

Napísané: 12 Apr 2008, 13:54
od užívateľa Mirek
Mám možnost koupit silně vrakoidní T613 s motorem bez označení typu, bez štítku na motoru s vyraženým číslem, Zajímalo by mě, co je ten motor zač. Do jakého čísla jde o původní verzi motoru, odkdy jsou motory bez štítku? Dík