Strana 2 z 3

Napísané: 11 Jan 2006, 21:12
od užívateľa Luboš
Tak copak se na tom vehyklu tak zásadního změnilo? Ničeho jsem si nevšiml... :roll:

Motory téhle řady oslaví teď někdy už 50 let výroby, takže obstarožní asi nebudou jen podle mne. Dokonce i výrobce už udržuje při životě už jen tu osmiválcovou variantu a brzy skončí i ta. Většinou parametrů už hodně zaostává za konkurencí, to není možné nevidět...

Napísané: 11 Jan 2006, 21:43
od užívateľa Matyjas
Dnes už jen stručně pouze k motoru: Výrobce udržuje při "životě" právě ten osmiválec proto,že u něj byla a je největší perspektiva vývoje plnění emisních limitů,ekonomie výroby i provozu. Výkonem i točivým momentem nemluvě o spotřebě tento motor už dávno překonal své víceválcové předchůdce.

Napísané: 12 Jan 2006, 20:45
od užívateľa Matyjas
Luboši,prosím můžeš jmenovat tu většinu parametrů motoru,které zaostávají za konkurencí.Mě napadá jen o trochu menší litrový výkon-ten ale není zaplacen větší spotřebou.Naopak řidiči oceňují dostatečný výkon ,velikost a průběh točivého momentu. Spotřeba paliva byla též v této kategorii hodnocena příznivě.
Tyto reference jsou výsledkem rozhovoru s obyčejnými řidiči v provozu a pro srovnání podloženy i zkušenostmi v testech motoristických periodik.Nízká úroveň spotřeby a hmotmost odvezeného nákladu patřily k hlavním kritériím testu v Žabčickém lomu,kde Tatra dopadla ve srovnání asi sedmi značek nejlépe.Motory,které plní náročnou normu Euro 3 nemohou vlivem tohoto faktu mezi sebou vykazovat zásadnější kvalitativní rozdíly-tak jak jsi naznačil.
Technické parametry vozu ROSS si nepamatuji,ale spolehnu se na tvrzení Tatry:vozidlo bylo nutné rozsáhle modernizovat,zkvalitnit záruky,zajistit seriozní dokumentaci,splnit dnešní vojenské normy.Zlepšila se konstrukce náprav Praga,brzdové soustavy,instalace ABS, motor Renault Euro3,nová převodovka Praga, zvětšilo se užitečné zatížení,nová kabina posádky,příprava pro lafetaci kulometu a ochranu posádky před střepinami ručních granátů apod.... Tak to je ten Renault na který Tatra nedala ani nˇ.

Napísané: 12 Jan 2006, 21:45
od užívateľa Luboš
Norma Euro3 není náročná, ale dnes již překonaná a týká se více méně jen emisí škodlivin, na další kvalitativní či jiné parametry nemá vliv. Porovnat jednotlivé parametry není problém, to nejsou tajené informace, ale já na to fakt nemám čas...

Co se týká té "nové" tatry pro armádu, tak vývoj všech těch vyjmenovaných skupin zajišťovali externí dodavatelé a ne konstruční oddělení podniku Terex-tatra. To je snad dostatečně jasné...

Napísané: 13 Jan 2006, 13:01
od užívateľa Matyjas
Luboš napsal:
Co se týká té "nové" tatry pro armádu, tak vývoj všech těch vyjmenovaných skupin zajišťovali externí dodavatelé a ne konstruční oddělení podniku Terex-tatra. To je snad dostatečně jasné...

Ale jistě ,sám tam jmenuji alespoň ty dva nejvýraznější dodavatele. Všechny možné skupiny a komponenty ze kterých se ANTS skládá se samy dohromady neposkládají. Tak kdo má podle Tebe konstrukci ANTS na svědomí?? Já tvrdím,že konstruktéři Tatry ve spolupráci s UVMV a dodavateli jednotlivých skupin a dílů. Je to přece jen o trochu složitější práce než sestavování PC z komponentů na webu.Tím se nechci nikoho dotknout.
Rozhodně přináším více logických argumentů než Tvé ani ň.

K parametrům motorů se vyjádřím později.

tatry pro armádu

Napísané: 23 Mar 2006, 22:47
od užívateľa Vláček
A proč to má jejda tu renolťáckou kabinu? Ta na T815 a spol. vypadá mnohem líp. A ten motor to se nedá jen kapku upravit to co dělá konkurence? (v číně to funguje perfektně :D )

Napísané: 14 Jún 2006, 12:48
od užívateľa Tominec

Napísané: 31 Aug 2006, 10:33
od užívateľa Tominec

Napísané: 31 Aug 2006, 22:21
od užívateľa etienne
Tak toto je pre Tatru pruser ako hrom.

Napísané: 13 Dec 2006, 23:21
od užívateľa Tominec

Napísané: 14 Dec 2006, 11:13
od užívateľa MarekK
inák tú Tatru T 810 docela často vidívám na dialnici, tak raz za týžden .....

Napísané: 03 Máj 2007, 12:05
od užívateľa Tominec

Napísané: 03 Máj 2007, 12:19
od užívateľa Radinko
Ja len dúfam, že raz nebude Vietnam "mieriť" na Tatry. :lol: :lol:

dalej

Napísané: 03 Máj 2007, 19:17
od užívateľa Palo

Napísané: 05 Máj 2007, 09:54
od užívateľa Tominec

Napísané: 05 Máj 2007, 10:16
od užívateľa Radinko
Jedna je T 810, druhá je T 810... hmm, čakal by som, že sa budú viac podobať. :)

Napísané: 05 Máj 2007, 19:27
od užívateľa Hynek
Hmmm :D T810 na veletrhu IDET vůbec nebyla :(

Jinak k Vámi dříve diskutovaným motorům. T815-7 (výše mylně prezentovaná jako T817) má vodou chlazený motor jen v exportní verzi, která byla na IDETu vystavena ve verzi 8x8, ostatní tři převeená vozidla byla s motorem Tatra (4x4 a dvě 6x6). AČR již převzala dva nosiče kontejnerů T815-7 6x6 s motory T3D-928 EURO III, jednu z nich mají vojenští pyrotechnici.. Pokud mám dobré informace, tak motor Tatra splňující normu EURO IV by měl s malými úpravami splňovat i chystanou EURO V...

Napísané: 05 Máj 2007, 22:41
od užívateľa Maxono
Hynek, o tých emisiách máš dobré informácie. Vraj budú chcieť EURO 5 dosiahnúť bez väčšieho použitia elektiky. Na tých obr. od Radinka je to hore vojenská Tatra Armax/Force a tá dole je Tatra 810 (ak sa to dá za Tatru ešte považovať). To v tých finančných novinách dali zlý obrázok.

Napísané: 05 Máj 2007, 23:35
od užívateľa vasa26
no skoro to vypadá jako IVECO jen ten znak..... :shock:

tatra810

Napísané: 28 Sep 2007, 22:08
od užívateľa jptat
lubosi , tusis jakou ma spotrebu tatra 810 na terennim okruhu polygonu Tatra pri prumerne rychlosti 12km/h a zatizeni na celkovou hmotnost 13 000kg ?