Armada CR koupi nakladni automobily Tatra
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Armada CR koupi nakladni automobily Tatra
http://www.novinky.cz/ekonomika/60792-a ... endru.html
Kdyz odhlednu od hledisek typu "tatra je nejlepsi" postavenych predevsim na emocich, tak si stale myslim, ze je to dobra zprava. Kvalita tatrovacke konstrukce byla mnohokrat objektivne potvrzena, Tatra ma v ceske armade tradici a v neposledni rade to zajisti praci pro mnoho ceskych lidi.
A jaky je vas nazor ?
Kdyz odhlednu od hledisek typu "tatra je nejlepsi" postavenych predevsim na emocich, tak si stale myslim, ze je to dobra zprava. Kvalita tatrovacke konstrukce byla mnohokrat objektivne potvrzena, Tatra ma v ceske armade tradici a v neposledni rade to zajisti praci pro mnoho ceskych lidi.
A jaky je vas nazor ?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Aby nedošlo k nedorozumnění, s tatrováckou kontrukcí ta dodávaná auta nebudou mít VŮBEC NIC společného, všechno to je přece Renault! Možná pár nepodstatných detailů tomu přidaly kdysi dnes už dávno zkrachovalé Roudnické strojírny a slévárny, ale sama tatra ani ň...
V Kopřivnici se na to nebude asi ani nic vyrábět, pouze se ta auta smontují z dovezených celků a přilepí se tam samolepka s logem tatra.
V Kopřivnici se na to nebude asi ani nic vyrábět, pouze se ta auta smontují z dovezených celků a přilepí se tam samolepka s logem tatra.
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
To Zdenek: Zcela střízlivý a na základě velice blízkých vztahů s AČR Jaké je podle Tebe strategické vojenské využití pro 815ky? Dejme tomu mostovka - kde a jak u nás využít mostovky, když nemáme ani úzké hluboké rokle, které by bylo třeba přemosťovat, ani bažiny ke zpevnění a naše řeky jsou jednak mělké s pozvolným břehem nebo tak široké, že si o mostě z náklaďáku lze nechat tak zdát... Na speciální nástavby á la PV3S(rádio, PAD, chem atd.) podobně jako na přepravu materiálu je 815ka zbytečně velká, těžká a hlavně neekonomická. No a o dnes možná nejběžnějším transportu vojáků vůbec nemluvím...
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
V reálu jsem jí neviděl, ale T817 je zajímavější a víc vystihuje dnešní požadavky. A rozhodně je víc Tatra než R210 (až na to odporné chlazení ) Při její velikosti, dnes potřebné letecké transportovatelnosti a poměru pohotovostní a užitečné hmotnosti by mohla být moderní nástupkyní PV3S.
Jen bych tak na okraj soukromě zaplakal - proč nahrazovat PV3S??? Máme jich tolik, že by nám vystačily do konce světa, jsou tak jednoduché, že už to vojensky nemůže být lepší, z hlediska térénních jízdních vlastností jsou prověřené a máločím dostižitelné... No a že jsou na dnešní dobu trochu pomalé, hlučné a přehnaně čmoudíkovitě dýchavičné bych nebral při jejich určení jako tragédii
Jen bych tak na okraj soukromě zaplakal - proč nahrazovat PV3S??? Máme jich tolik, že by nám vystačily do konce světa, jsou tak jednoduché, že už to vojensky nemůže být lepší, z hlediska térénních jízdních vlastností jsou prověřené a máločím dostižitelné... No a že jsou na dnešní dobu trochu pomalé, hlučné a přehnaně čmoudíkovitě dýchavičné bych nebral při jejich určení jako tragédii
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Co se tak divíte, tatra už léta žádné motory nevyvíjí a jen co už úplně přestanou plnit emisní limity ty stávající obstarožní výběhové T3-930, tak se s výrobou motorů v tatře úplně přestane.
Vzduchem chlazené motory??? Kde to žijete??? To už se dneska dává jen do levných travních sekaček a křoviňáků...
Pedro, v3s-ky mají i několikrát vyšší spotřebu dnes děsně předražené nafty. A co třeba pohodlí pro posádku?
Vzduchem chlazené motory??? Kde to žijete??? To už se dneska dává jen do levných travních sekaček a křoviňáků...
Pedro, v3s-ky mají i několikrát vyšší spotřebu dnes děsně předražené nafty. A co třeba pohodlí pro posádku?
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Pohodlí pro posádku pravda není jako v T613 Na druhou stranu to je ale v duchu vojenského standartu maximální jednoduchosti - co na V3Sce není nemůže se rozbít a o tom by to mělo být!
Posilovač řízení, klima, automatická převodovka, výborné odhlučnění, měkké čalouněné pneumaticky odpružené sedačky... Bude hezké, když budou vojáci po dlouhém přesunu čistí, oholení, voňaví a odpočatí, ale...
A s tou spotřebou to úplně nechápu - PV3S má několikrát větší spotřebu než co? U vojenské techniky se dá na spotřebu nadávat vždy, ale proč zrovna u V3Sky, která jí má relativně příznivou příznivou???
Posilovač řízení, klima, automatická převodovka, výborné odhlučnění, měkké čalouněné pneumaticky odpružené sedačky... Bude hezké, když budou vojáci po dlouhém přesunu čistí, oholení, voňaví a odpočatí, ale...
A s tou spotřebou to úplně nechápu - PV3S má několikrát větší spotřebu než co? U vojenské techniky se dá na spotřebu nadávat vždy, ale proč zrovna u V3Sky, která jí má relativně příznivou příznivou???
To Pedro:
Ad 1: co se týče vojenského využití T815 - je třeba vzít v potaz, že T815 je v kategorii Těžký terénní automobil, kdežto PV3S a např. Zil 131 je v kategorii Střední terenní automobil. To vystihuje vše. A jak jsi uvedl tu mostovku - tak např. při povodních vojáci položili co vím já a co jsem viděl na vlastmí oči cca 10-12 pontonových mostů různých typů ( Jižní čechy, 2002). No a ty nástavby - přesně jak uvádíš RAD, PAD, ARS, atd, co mohu potvrdit ze svých skušeností, tak např. PV3S ARS-12M je bezva mašina ale již zastaralá a proto jsou(budou) nahrazovány ACHR-90 na podvozku T815. Toto je jeden z mnoha příkladů, kdy je záhodno vyměnit PV3S za T815. Existuje alevšak i taková situace, kdy je výhodnější PV3S než tatra - Taková rozvodna R-SU A na podvozku T815 4x4 je v terénu skoro na houby - Tatra je těžká (cca 15 tun), silniční pneu, není tam redukce, není tam naviják, nástavba snad z papundeklu, atd.. . To taková PV3S, která si za sebou táhne na přívěsu EC, tak s tou se vyjede téměř všechno.
Ovšem je jednoznačně jasné, že vyměňovat např. obyčejné valníky PV3S za tatry je zbytečné a neekonomické - t.j. výměna ano ale pouze v dané kategorii (viz víše). V tom se snad shodnem. .-)
Ad 2: Co se týče spotřeby tak PV3S má dle předpisu letní spotřebu 32 L a zimní je 37 L. Ovšem lze jezdit od cca 15-17 L/100km (seřízený motor, prázdná, lehká silnice) až po cca 45-50 L/100km ( náklad 5 tun, přívěs 4 tuny, těžká silnice).
Ad 1: co se týče vojenského využití T815 - je třeba vzít v potaz, že T815 je v kategorii Těžký terénní automobil, kdežto PV3S a např. Zil 131 je v kategorii Střední terenní automobil. To vystihuje vše. A jak jsi uvedl tu mostovku - tak např. při povodních vojáci položili co vím já a co jsem viděl na vlastmí oči cca 10-12 pontonových mostů různých typů ( Jižní čechy, 2002). No a ty nástavby - přesně jak uvádíš RAD, PAD, ARS, atd, co mohu potvrdit ze svých skušeností, tak např. PV3S ARS-12M je bezva mašina ale již zastaralá a proto jsou(budou) nahrazovány ACHR-90 na podvozku T815. Toto je jeden z mnoha příkladů, kdy je záhodno vyměnit PV3S za T815. Existuje alevšak i taková situace, kdy je výhodnější PV3S než tatra - Taková rozvodna R-SU A na podvozku T815 4x4 je v terénu skoro na houby - Tatra je těžká (cca 15 tun), silniční pneu, není tam redukce, není tam naviják, nástavba snad z papundeklu, atd.. . To taková PV3S, která si za sebou táhne na přívěsu EC, tak s tou se vyjede téměř všechno.
Ovšem je jednoznačně jasné, že vyměňovat např. obyčejné valníky PV3S za tatry je zbytečné a neekonomické - t.j. výměna ano ale pouze v dané kategorii (viz víše). V tom se snad shodnem. .-)
Ad 2: Co se týče spotřeby tak PV3S má dle předpisu letní spotřebu 32 L a zimní je 37 L. Ovšem lze jezdit od cca 15-17 L/100km (seřízený motor, prázdná, lehká silnice) až po cca 45-50 L/100km ( náklad 5 tun, přívěs 4 tuny, těžká silnice).
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš napsal:
Aby nedošlo k nedorozumnění, s tatrováckou kontrukcí ta dodávaná auta nebudou mít VŮBEC NIC společného, všechno to je přece Renault! Možná pár nepodstatných detailů tomu přidaly kdysi dnes už dávno zkrachovalé Roudnické strojírny a slévárny, ale sama tatra ani ň...
Po více než půl roce mě zaujala výše uvedená svérázná tvrzení pro rekonstrukci původního, v malé sérii vyrobeného, vozu ROSS. Skutečně si i dnes myslíš,že je takhle jednoduché, projekt z poloviny 90tých let, dovést při plnění dnešních náročných požadavků do sériové výroby? Že invence kořivnických konstruktérů začala a skončila volbou umístění samolepky s logem Tatra?
Luboš napsal:
Co se tak divíte, tatra už léta žádné motory nevyvíjí a jen co už úplně přestanou plnit emisní limity ty stávající obstarožní výběhové T3-930, tak se s výrobou motorů v tatře úplně přestane.
Ani podle Tebe obstarožní
T3C-928-90 EURO III
objem 12667 cm3 ,výkon 300 kW /1 800 min-1 , točivý moment 2100 Nm/1000 min-1
který je vrcholem v nabídce (a ne dvanáctiválec T3-930) se nevyvinul sám od sebe.
A pokud se bude dařit konstruktérům měl by se letos objevit i motor rekonstruovaný k plnění limitů Euro 4 -viz.Tatrovák 9 nebo 10/2005.
Aby nedošlo k nedorozumnění, s tatrováckou kontrukcí ta dodávaná auta nebudou mít VŮBEC NIC společného, všechno to je přece Renault! Možná pár nepodstatných detailů tomu přidaly kdysi dnes už dávno zkrachovalé Roudnické strojírny a slévárny, ale sama tatra ani ň...
Po více než půl roce mě zaujala výše uvedená svérázná tvrzení pro rekonstrukci původního, v malé sérii vyrobeného, vozu ROSS. Skutečně si i dnes myslíš,že je takhle jednoduché, projekt z poloviny 90tých let, dovést při plnění dnešních náročných požadavků do sériové výroby? Že invence kořivnických konstruktérů začala a skončila volbou umístění samolepky s logem Tatra?
Luboš napsal:
Co se tak divíte, tatra už léta žádné motory nevyvíjí a jen co už úplně přestanou plnit emisní limity ty stávající obstarožní výběhové T3-930, tak se s výrobou motorů v tatře úplně přestane.
Ani podle Tebe obstarožní
T3C-928-90 EURO III
objem 12667 cm3 ,výkon 300 kW /1 800 min-1 , točivý moment 2100 Nm/1000 min-1
který je vrcholem v nabídce (a ne dvanáctiválec T3-930) se nevyvinul sám od sebe.
A pokud se bude dařit konstruktérům měl by se letos objevit i motor rekonstruovaný k plnění limitů Euro 4 -viz.Tatrovák 9 nebo 10/2005.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných