Výfuk
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Výfuk
Jak to vypadá, dvojka se konečně po delším čase dočká aspoň vyspraveného tlumiče, když už se mi nový ani po dvou letech shánění sehnat nepodařilo...
Překvapivě jsou i po 23 letech všechny přepážky v pořádku, s pláštěm je to samozřejmě o dost horší a to dokonce i s tím vrchním (viz díra).
Kdyby to ještě nikdo takhle neviděl, tak jen pro zajímavost, jak to vypadá vevnitř:
Překvapivě jsou i po 23 letech všechny přepážky v pořádku, s pláštěm je to samozřejmě o dost horší a to dokonce i s tím vrchním (viz díra).
Kdyby to ještě nikdo takhle neviděl, tak jen pro zajímavost, jak to vypadá vevnitř:
- Prílohy
-
- 2005-06-11_04.jpg (121.11 KiB) 9609 zobrazení
-
- 2005-06-11_02.jpg (91.68 KiB) 9610 zobrazení
-
- 2005-06-11_05.jpg (111 KiB) 9610 zobrazení
-
- 2005-06-11_03.jpg (108.74 KiB) 9610 zobrazení
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 151
- Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
- Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
- Bydlisko: Veľké Dvorníky
- Kontaktovať užívateľa:
Vyhoď celé vnútro z toho. prepoj pravý vstup s lavým výstupom (lavý vstup s pravým výstupom) s rúrou ohnutého z perforovaného plechu, Fitingy môžu byť bez dier. Miesto medzi rúrami a obalom vyplň so sklenenou vatou a koniec. Nebude čvirikať, crngať a môže vydržať 3-5 rokov z obyčajného plechu, z antikoru ovela viacej. A to celé asi bude trošku lahšie ako originál, a obal môže mať menší triemer.
Čo sa týka zvuku, s takým objemom bude mať asi dosť hlboké basy pod 100Hz, a nebude hlučnejší (okrem basov ale tie budú pravdepodobne len pri nízkych otáčkach, keď ani tie nechceš mať tak treba rozdeliť priestor pozdlž trubiek cca.2 krát)
Keď nechceš s tým majstrovať alebo iné..., tak ber to tak ako keby som nič nenapísal.
Čo sa týka zvuku, s takým objemom bude mať asi dosť hlboké basy pod 100Hz, a nebude hlučnejší (okrem basov ale tie budú pravdepodobne len pri nízkych otáčkach, keď ani tie nechceš mať tak treba rozdeliť priestor pozdlž trubiek cca.2 krát)
Keď nechceš s tým majstrovať alebo iné..., tak ber to tak ako keby som nič nenapísal.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Luboši, máš to udělat přeci proto, že tyhle standardní výfuky jsou úplně na nic, navrhoval a počítal je tým lidí, co o nich vůbec nic neví, jsou zbytečně složité, velké, těžké, nebasují, nedrnčí a nejsou vycpané skelnou vatou. Tak proto. Žilinský tuzing team 613 přeci ví nejlépe jak má na T613 co být udělané, to nevíš?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 151
- Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
- Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
- Bydlisko: Veľké Dvorníky
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš napísal:Dík za rady, ale proč bych to proboha dělal?
Ináč je to fakt zaujímavé že kolko špekulovali nad tým ako to urobyť účinne z technického hladiska jednoducho a lacno.MECSI napísal:Keď nechceš s tým majstrovať alebo iné..., tak ber to tak ako keby som nič nenapísal.
Milý Radekradek napísal:Luboši, máš to udělat přeci proto, že tyhle standardní výfuky jsou úplně na nic, navrhoval a počítal je tým lidí, co o nich vůbec nic neví, jsou zbytečně složité, velké, těžké, nebasují, nedrnčí a nejsou vycpané skelnou vatou. Tak proto. Žilinský tuzing team 613 přeci ví nejlépe jak má na T613 co být udělané, to nevíš?
Páčia sa my tie tvoje provokatérske príspevky. Vždy som sa snažil o to aby som stíšil vzniknuté nedorozumenia, ja som už len taký. Navrhujem ti aby si prečítal znovu pár príspevkov na "TKB" na "tuning 613" kde uvažujem nad tým prečo sa chová človek takto ako jeden z nás. A poprosím ťa keď na to chceš odpovedať urob to tam, totiž aj tak je to tam už rozOFFované aspoň aby tu nebol bordel.
Existencia fatu že továrenské riešenia sú o kompromisoch nie je otázna, bodka!
Do civilnej automobilovej oblasti sa dostanú veci 90% zo športu, bodka!
Z technického hladiska na sériovú výrobu asi bolo jednoduchšie urobyť výfuky s komôrkami. Na tie boli už skúsenosti viac desaťročné tak to vyvinuli do možného maxima. Veď ani iná nebola.
podla mojich info tie výfuky tzv. športové začali používať v 70 rokoch ale len okrem sériovej výroby. Nebudeš tomu veriť ale audi100 rv.87 diesel už mal čiastočne taký tlmič sériovo.
Prečo sa nevyrábajú ešte stále, asi z ekonomických dôvodov a tie "staré" ešte plnia všetky požiadavky výrobcov. Už existuje čím viac firiem ktoré robia s novou technológiou.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Milý Mesci, zřejmě opravdu nevíš oč běží. Tvrdit o výrobě T613, že byla sériová, s efektivně hlídanými náklady na každý vyrobený kus a s hledáním co nejlacinějších řešení a kompromisů je naprostá hovadina, při konstrukci T613 hrálo ekonomické hledisko značně podřadnou roli. Dále, jestli ti to vůbec dochází, že zde píšeš o Audi 100 z 1987, u T613 není prostor na rozdělení výfukového traktu na separátní díly, které ve své součinnosti celkově dosahují požadovaného výsledku (katalyzátor, rezonátor/rezonanční tlumič,absorbční tlumič,...) ,. Vzhledem k umístění motoru si musí T613 vystačit s jedinným "kusem" tlumiče výfuku, který musí zastat funkci všech dílčích tlumičů a rezonátorů klasických vozů s motorem předu (třeba Audi 100 1987). Pokud si tohle uvědomíš, dojde ti (možná) že zkonstruovat a osadit absorbční tlumič výfuku (tedy plněný tlumící hmotou - skelnou vatou) takhle blízko výstupu spalin z válců (jako tomu je v případě T613) je naprostá zhovadilost a nesmysl, protože životnost takového tlumiče by se dala počítat tak maximálně na měsíce, než by se všechna vata proměnila ve skleněné kapky, vytekla koncovkami a z výfuku by se stala řvoucí trubka. Zde právě po rozumnou dobu (alespoň těch několika let) obstojí právě komorová rezonační konstrukce z masivní oceli. Pokud by tehdy strojně zvládli zpracování (ohýbání,stříhání,tvarování,sváření,...) takhle silného nerezu, nepochybuji, že by z něj byly tlumiče výfuku vyráběny. Víš vůbec, že při trochu větší zátěži zasahuje plamen z výfukových svodů dost daleko do tlumiče výfuku? Takže napřed přemýšlej, nebo lépe vyzkoušej si to, a pak někomu raď. A neoperuj tady se sportovními výfukovými systémy, to je zcela jiná kategorie - výfukový systém vozidla, pohybujícího se po pozemních komunikacích musí také plnit zákonem dané hlukové limity a počítám že vyjma vás-tuzerů nikdo z majitelů T613 netouží po řvoucí 200mm železné trubce, která bude kilometr předem veškeré obyvatelstvo varovat před tím, že tuzer ve svém fáru vjíždí do ulice. Ale už mlčím, ty jsi přeci odborník na slovo vzatý.
radek, zase si ráno nemal kávu, čo?
Tak si jednu hoď aspon pred obedom
To s tým Audi atď by bola možno že aj pravda, ALE je tu ešte Porsche! No a tam je to tiež podobne a dokonca aj s rezonátorom! Jednoducho vývoj ide stále do predu a netreba na to zabúdať, tým ale nechcem aby to luboš prerábal. Len neviem ako teraz bude bodovať ten plech na tie priečky.
Ja už som tento obrázok videl presne 3 krát a vždy som pri tom "plakal". Ja som to bodoval tak že do vrchného plechu som vyvŕtal dierky a tak som ho privaril ku priečkam, ak ti to luboš pomôže
Mecsi potom pokecáme o nejakom takom riešení ako si písal, je to celkom zaujímavé.
Rozdiel medzi 1,2,3,4 nieje. A len taký ako už bolo napísané. Tie prvé mali ohrev vzduchu a teda boli aj ťažšie a rýchlejšie odchádzali kolená
PS: Ale ako som už hovoril skôr, na T-613 stačí dať výfuk z felície 1,6 a je to vybavené. žiadna zmena na výkone ani spotrebe sa nekoná, ale je to lacnejšie.
Tak si jednu hoď aspon pred obedom
To s tým Audi atď by bola možno že aj pravda, ALE je tu ešte Porsche! No a tam je to tiež podobne a dokonca aj s rezonátorom! Jednoducho vývoj ide stále do predu a netreba na to zabúdať, tým ale nechcem aby to luboš prerábal. Len neviem ako teraz bude bodovať ten plech na tie priečky.
Ja už som tento obrázok videl presne 3 krát a vždy som pri tom "plakal". Ja som to bodoval tak že do vrchného plechu som vyvŕtal dierky a tak som ho privaril ku priečkam, ak ti to luboš pomôže
Mecsi potom pokecáme o nejakom takom riešení ako si písal, je to celkom zaujímavé.
Rozdiel medzi 1,2,3,4 nieje. A len taký ako už bolo napísané. Tie prvé mali ohrev vzduchu a teda boli aj ťažšie a rýchlejšie odchádzali kolená
PS: Ale ako som už hovoril skôr, na T-613 stačí dať výfuk z felície 1,6 a je to vybavené. žiadna zmena na výkone ani spotrebe sa nekoná, ale je to lacnejšie.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
D.P., výfuk T613 je rezonanční, takže tvé oponování výfukem z porsche (aj s rezonátorom!) poněkud nechápu. Za druhé, sežeň si obrázek rozříznutého výfuku původní P911 a polož si vedle něj obrázek vnitřku výfuku T613. Možná ti to dojde, jsou téměř stejné. Za třetí, ukaž mi ve výfuku P911 skelnou vatu.
ah ja som zabudol ide o radka, tak to treba podrobnejšie
1.)Keďže bola debata o nových návrhoch tak som hovoril o nových Porsche. A tam je aj rezonančný aj absobčný.
2.) To či je tam sklenná vata alebo tá nová hmota ktoréej názov nepoznám je úplne jedno, tu ide o princíp.
3.)A ak by to náhodou nemal nikto tak najnovšie autá to iste majú a sú teda aj v tmení v spojení s účinnosťou niekde úplne ďalej ako T-613!!!
Takže prečo do riti nepoužiť niečo naozaj nové a dobré???
1.)Keďže bola debata o nových návrhoch tak som hovoril o nových Porsche. A tam je aj rezonančný aj absobčný.
2.) To či je tam sklenná vata alebo tá nová hmota ktoréej názov nepoznám je úplne jedno, tu ide o princíp.
3.)A ak by to náhodou nemal nikto tak najnovšie autá to iste majú a sú teda aj v tmení v spojení s účinnosťou niekde úplne ďalej ako T-613!!!
Takže prečo do riti nepoužiť niečo naozaj nové a dobré???
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 151
- Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
- Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
- Bydlisko: Veľké Dvorníky
- Kontaktovať užívateľa:
Milý Radek
Písať o výfukoch by sa dalo aj knihy. Keď si prečítaš môj predošlí príspevok zbadáš že nič také som nepísal čo by bolo v rozpore s tvojimi tech. tvrdeniami. Bez skúseností by som to neradil, mám taký výfuk a ide celkom potichu. Je možné že kvôli zmeneným podmienkam (kmitanie plynov) zmení momentovú charakteristiku motora. Aj to som napísal že čo treba spraviť s basami.
Keby Luboša by zaujímala mišlienka "športový výfuk" mohlo by sa o tom debatovať, ale dal na javo že ho nezaujíma, tak niet o čom hovoriť a ani ho nechcem presvedčiť že musí... to je len alternatíva.
Ale vieš čo radšej aj tie farebné káble a ostatné farebné veci vymeň na továrenské lebo ti tam môžu ináč prúdiť elektróny, a nie sú originál tatrovácke, a ani vzhladovo nepasujú k elegantnej limuzíne, a nie sú asi ani v Koprivnici schválené, a nepasujú do tatrováckej filozofie a len taký človek môže to tam mať ktorý je ovplyvnený americkou kinematografiou a nosí bésbólku, a normálny človek by tam ich ani nechcel mať. (zo srandy, peace)
(Poznámka: keby to niekto nerozumel o čom je reč, navrhujem prečítať TKB tuning fórum.
Uznám že farba a kvalita káblov a potrubí nemá taký vplyv na funkciu motora ako výfukový systém len som to nemohol vynechať )
Písať o výfukoch by sa dalo aj knihy. Keď si prečítaš môj predošlí príspevok zbadáš že nič také som nepísal čo by bolo v rozpore s tvojimi tech. tvrdeniami. Bez skúseností by som to neradil, mám taký výfuk a ide celkom potichu. Je možné že kvôli zmeneným podmienkam (kmitanie plynov) zmení momentovú charakteristiku motora. Aj to som napísal že čo treba spraviť s basami.
Keby Luboša by zaujímala mišlienka "športový výfuk" mohlo by sa o tom debatovať, ale dal na javo že ho nezaujíma, tak niet o čom hovoriť a ani ho nechcem presvedčiť že musí... to je len alternatíva.
Ale vieš čo radšej aj tie farebné káble a ostatné farebné veci vymeň na továrenské lebo ti tam môžu ináč prúdiť elektróny, a nie sú originál tatrovácke, a ani vzhladovo nepasujú k elegantnej limuzíne, a nie sú asi ani v Koprivnici schválené, a nepasujú do tatrováckej filozofie a len taký človek môže to tam mať ktorý je ovplyvnený americkou kinematografiou a nosí bésbólku, a normálny človek by tam ich ani nechcel mať. (zo srandy, peace)
(Poznámka: keby to niekto nerozumel o čom je reč, navrhujem prečítať TKB tuning fórum.
Uznám že farba a kvalita káblov a potrubí nemá taký vplyv na funkciu motora ako výfukový systém len som to nemohol vynechať )
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
MECSI - môj názor zas je, že načo viacej tlmiť hluk motora T613 - tak ako to je, sa mi páči. Veď aj ty si bol trocha sklamaný, že pri normálnej jazde v aute motor skoro nepočuť a potešil si sa až pri predbiehaní, kedy som Tatru trocha viacej vytočil a dal jej aj väčší plyn. No a vnútri má motor krásny zvuk pri asi 1200 ot/min, kedy dominujú práve nízke bublavé tóny. Ja mám Tatru hlavne pre radosť a tak ma ten zvuk teší...
Ale uznám, že je to hodne vec vkusu.
Ale uznám, že je to hodne vec vkusu.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Matúš: tak dva obrázky toho chromkového předehřevu. Doufám, že je tam všechno vidět. Pokud to ale nevlastníš, nechtěl bych se s tím vyrábět... Kromě předehřevu se ten tlumič liší navrchu vnějším pláštem - chromka má jenom tyhle dvě části uprostřed, trojka má ty pásy tři a po celém.
Mecsi: jak je proveden "sportovní výfuk" na motoru třeba té Ecorry V8 by mě celkem zajímalo, ale stejně to nemám (zatím?) na čem realizovat...
Mecsi: jak je proveden "sportovní výfuk" na motoru třeba té Ecorry V8 by mě celkem zajímalo, ale stejně to nemám (zatím?) na čem realizovat...
- Prílohy
-
- 2005-06-13_02.JPG (65.74 KiB) 9380 zobrazení
-
- 2005-06-13_01.JPG (74.1 KiB) 9381 zobrazení
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Mecsi.Myslím, že je zbytočné púšťať sa do invektív a urážať sa, je to prinajmenšom nekonštruktívne.Ale mňa problematika výfuku veľmi zaujíma.Zopár som ich už vyrobil podľa tatrováckej predlohy, samozrejme z nerezu.Zdá sa mi však, že táto koncepcia je dosť náročná na výrobu. aj montáž a rád by som sa pustil do výfuku novej koncepcie.Chýba mi však dostatok skúseností. popr. informácií ak máš prístup k literatúre poprípade vlastné skúsenosti, rád si ich vypočujem, alebo o nich podebatím.Patrím tiež k tunnerom, ale to už asi vieš viď. /Amerika/
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných