História jednej Tatry...
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 10 Okt 2005, 13:25
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Gelnica
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 10 Okt 2005, 13:25
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Gelnica
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 10 Okt 2005, 13:25
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Gelnica
- Kontaktovať užívateľa:
Osobne si myslim, ze tej smoly, co sa na nas nalepila bolo uz dost... Noo a bracho sa s Tatrovkou chysta zajtra na diagnostiku motora, no uvidime, co to povie, kolko to ma najazdene a tak... A na tu prevodovku sa da v pohode zvyknut, no ked potom sadnem do ocovej skodovice, tak mam z toho šuvix v hlave
Re: Mitríkovci majú i-čko:)
No, 11592 není podle Kopřivnických záznamů nic, 11620 je stříbrná čtverka vývojového oddělení, na které se asi zkoušely úpravy na "M".Miroslav Mitrík napísal:Číslo karosérie je pravdepodobne 11592, je vyrazené na prednej kapote, no blatníky a dvere majú 11620. Tak teraz neviem, čo je pravda. Číslo motora je: 613-4KAT-i08341.
Číslo motoru 08341 by vůbec nemělo patřit "i-Katu", taková čísla motorů šla v roce 1987. Takže je to buď nějaký bastlprototyp nebo jste číslo nepřečetli správně. Vůz 11620 by měl mít motor 11001.
Tak to jste měli nejspíš štěstí na mimořádně nepovedené karburátorové motory, protože v drtivé většině případů je subjektivní zážitek z jízdy v Mi daleko horší než z dobrého karburátoru.Miroslav Mitrík napísal:Motor sme po založení štartéra, káblov, poistiek a baterky natočili na duhý raz!!! A to na starý 2-ročný benzín. Neskôr, keď sa nám ho podarilo s kamošovou Tatrou vytiahnut zo zeme sme na ňom v pohode odisli domov A zážitok z jazdy sa nedá opísať, to človek musí zažiť!! Neskutočná sila oproti karbesu.
Tahá se nahoru páka nebo jen kroužek? Jestli celá páka, tak to je snad dobastlené řazení od 4 kvaltu k 5-ti rychlostní převodovce? Páka je zahnutá nebo rovná? Scéma řazení "zpátečka dopředu a jednička dozadu" není tak neobvyklé, jak se může stopětkářům zdát. Podobné schéma řazení má třeba LIAZ, Karosa, Avia a nikoho to nešokuje, tisíce lidí s tím jezdí tisíce kilometrů.Miroslav Mitrík napísal:To si myslim aj ja, lebo motor ma neskutočny tah, ide ako pila, no sm furt v soku z neho, ze co to vystraja, akurat sa mi nepaci ta prevodovka- jednotka je k sebe a dozadu, spatecka sa potiahne paka hore a dopredu ako jednotka na normalnej stvorstupnovej prevodovke...
Naivitu stranou - řídicí jednotka si v žádném případě nepamatuje najeté kilometry. V podstatě si nepamatuje vůbec nic.Miroslav Mitrík napísal:Noo a bracho sa s Tatrovkou chysta zajtra na diagnostiku motora, no uvidime, co to povie, kolko to ma najazdene a tak...
- hammer
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 03 Okt 2005, 21:38
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Teplička nad Váhom
- Kontaktovať užívateľa:
[quote="enrique"]Ja sa prikláňam ku Koušákovi a na ľade v sedemdesiatke aj so zimnými gumami to je nemožné lebo ten ľahký predok pri takej rýchlosti nevytvorí dostatočnú oporu pre taký ťažký zadok, teda auto nebude reagovať alebo keď bude tak až pri takom natočení kolies že už to nestihneš vrátiť na druhú stranu. A korekcie majú byť plynulé, bez trhaní a bez veľkých výchyliek volantu a to mi nikto nevyhovorí lebo už som takých šmykov dostal dosť a niektoré aj zle dopadli.
Chlapi ja sa veľmi nerád zapajam do takýchto debát ale po prečítaní tohto príspevku mi to nedalo. Nechcem sa nikoho osobne dotknúť ani jeho schopností riadiť auto len ma zaráža jedna vec a síce " ľahký predok ". Neviem kto ako dlho jazdí na tatre ale všetko možné len ľahký predok to auto nemá. A v tom je ten problém. Treba si uvedomiť, že rozloženie hmotnosti nie je ako pri Škode 120 tá má skutočne ľahký predok. Niekde už neviem presne kde to bolo som čital, že Tatra má rozloženie hmotnosti okolo 45/55% je to pomer predná/zadná náprava. ( dúfam že som to vzhľadom na časový odstup napísal dobre nechcel by som zavádzať ) Tiež tam bolo písané o charakteristike ako o nedotáčavo-pretáčavej. Takže ide asi o to že vzhľadom k hmotnosti má svoju zotrvačnosť aj čo sa týka smeru a na jej prekonanie je potrebná určitá priľnavosť pneumatík k povrchu vozovky a to hlavne na ľade a tak podobne, a tá nie je priamo úmerná hmotnosti a toto si treba uvedomiť !
Chlapi ja sa veľmi nerád zapajam do takýchto debát ale po prečítaní tohto príspevku mi to nedalo. Nechcem sa nikoho osobne dotknúť ani jeho schopností riadiť auto len ma zaráža jedna vec a síce " ľahký predok ". Neviem kto ako dlho jazdí na tatre ale všetko možné len ľahký predok to auto nemá. A v tom je ten problém. Treba si uvedomiť, že rozloženie hmotnosti nie je ako pri Škode 120 tá má skutočne ľahký predok. Niekde už neviem presne kde to bolo som čital, že Tatra má rozloženie hmotnosti okolo 45/55% je to pomer predná/zadná náprava. ( dúfam že som to vzhľadom na časový odstup napísal dobre nechcel by som zavádzať ) Tiež tam bolo písané o charakteristike ako o nedotáčavo-pretáčavej. Takže ide asi o to že vzhľadom k hmotnosti má svoju zotrvačnosť aj čo sa týka smeru a na jej prekonanie je potrebná určitá priľnavosť pneumatík k povrchu vozovky a to hlavne na ľade a tak podobne, a tá nie je priamo úmerná hmotnosti a toto si treba uvedomiť !
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 63 neregistrovaných