Apríl nebo serozní plán?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Senica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
V dnešnom denniku Hospodářské noviny je o tom článok.
Úryvok(Šestsettrojka byla ve své době dobrým autem,
ale šestsettřináctka byla už při svém vzniku zastaralá.)
Tak čo na to hovoríte.
Úryvok(Šestsettrojka byla ve své době dobrým autem,
ale šestsettřináctka byla už při svém vzniku zastaralá.)
Tak čo na to hovoríte.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Spolumajitel a šéf automobilky Tatra Kopřivnice Ronald Adams čelí takovému zájmu o osobní vozy, že o obnovení jejich výroby mluví jako o hotové věci.
"Po světě působí kluby lidí, kteří tatru milují. Je tam spousta historie. Ti lidé se mne stále ptají, zda budou tatry ještě někdy k dostání..." říká Adams.
Tak sa už konečne priznajte, kto z vás toho Adamsa furt otravuje!
"Po světě působí kluby lidí, kteří tatru milují. Je tam spousta historie. Ti lidé se mne stále ptají, zda budou tatry ještě někdy k dostání..." říká Adams.
Tak sa už konečne priznajte, kto z vás toho Adamsa furt otravuje!
- Krieg
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
- Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Takový drobný detail k těm retro-tatrám: Bude-li tam úplně jiný podvozek, jiný motor, jiné odpružení atd., podstatně se to na té kastli podepíše a Tatraplány (nebo obecně vozy, které se mají začít znovu vyrábět) bude připomínat jen od pohledu. Dostat se tak ke zdravé karoserii, která by se dala na původní podvozek a patřičně vybavila, asi jen tak nepůjde, že?
A ještě jedna věc: Z těch článků na internetu nevyplývá (nebo jsem to domotal), jestli by se do těch Tatraplánů dávaly i původně alespoň vypadající interiéry, nebo by všechno mělo interiér moderní.
A ještě jedna věc: Z těch článků na internetu nevyplývá (nebo jsem to domotal), jestli by se do těch Tatraplánů dávaly i původně alespoň vypadající interiéry, nebo by všechno mělo interiér moderní.
- Pelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 275
- Dátum registrácie: 30 Okt 2006, 00:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r. v. 1987
- Bydlisko: Zastávka u Brna
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Nechápu proč tolik negativních či až kritických názorů. Já si myslím, že celý ten plán je dobrý nápad a jsem zvědav, co z toho vzejde. Jinak se dost ztotožňuji s tím, co tady vyslovil Čadík a místy také Miloš Bukáček. Info pro Tebe Kriegu-interiery budou původně vypadající- nejen v Tatraplanu, ale i v šestsettrojce. A Tobě bych Ergo-Sume i navzdory Tvým kvalitním ekonomickým analýzám doporučil, aby jsi se, než budeš příště vyslovovat nějaké soudy týkající se Tatrovky a jejích výrobků či podnikatelských záměrů (a to nejen v tomto vlákně) a tak dál, seznam se pořádně s její historií (ostatně historie je něco jako Tvůj koníček, ne?) a problematikou týkající se jejích výrobků. A to nejen s povrchně známými skutečnostmi, ale chce to jít i trochu do hloubky. Pak ji i její "děti" pochopíš v širších souvislostech. Krom toho osobní Tatrovky nikdy nebyla auta pro běžné konzumní hlupáky a nemyslíš, že by jich bylo pro ně poněkud škoda byť můžou tvořit silnou cílovou skupinu? A co se týče ceny, ta by měla být taková, aby si to auto mobl dovolit jak fanoušek (ať už podnikající nebo pracující, Luboši), tak sběratel nebo třeba i človíček, kterému se to auto prostě bude líbit, chytne ho a bude jej chtít.
Co se týče motorů, tak si myslím, že by měli použít vzduchem chlazené vycházející z původních, ale nějak vhodně a citlivě zmodernizované, aby splňovaly dnešní požadavky. Právě ony originální vzduchem chlazené motory bylo to, co z velké časti dělalo ty vozy vyjímečnými a byla by škoda, kdyby nová série o tenhle charakteristický prvek přišla.
Krom toho takový můj postřeh-motor a potažmo chlazení je hned po spotřebě druhou věcí, na kterou se mně veřejnost, když někde s Tatrou zaparkuju dotazuje, což si myslím, že o něčem svědčí.
Celá ta revivalová série by také mohla být dobrým úvodem pro začátek vývoje a posléze i sériové výroby nějaké nové osobní tatrovky. Prostředky si myslím, docela jsou, když sleduji hospodaření automobilky, teď dát dohromady lidi, konečně si uvědomit své chyby, aby se nezopakovaly a taky konečně řádně zapracovat na nápravě jednoho velkého nedostatku, který má nepochybně lví podíl na tom, jak Tatra málem dopadla - hrubě nekvalitní a nevýrazná public relations. Chce to jít do toho naplno a využít všech svých možností, vemte si třeba jen tu bohatou historii. A být agresivní a tak jako ostatní se nebát velmi intenzivních, "masážních" reklamních kampaní. Bez toho na trhu neuspějete.
Co se týče motorů, tak si myslím, že by měli použít vzduchem chlazené vycházející z původních, ale nějak vhodně a citlivě zmodernizované, aby splňovaly dnešní požadavky. Právě ony originální vzduchem chlazené motory bylo to, co z velké časti dělalo ty vozy vyjímečnými a byla by škoda, kdyby nová série o tenhle charakteristický prvek přišla.
Krom toho takový můj postřeh-motor a potažmo chlazení je hned po spotřebě druhou věcí, na kterou se mně veřejnost, když někde s Tatrou zaparkuju dotazuje, což si myslím, že o něčem svědčí.
Celá ta revivalová série by také mohla být dobrým úvodem pro začátek vývoje a posléze i sériové výroby nějaké nové osobní tatrovky. Prostředky si myslím, docela jsou, když sleduji hospodaření automobilky, teď dát dohromady lidi, konečně si uvědomit své chyby, aby se nezopakovaly a taky konečně řádně zapracovat na nápravě jednoho velkého nedostatku, který má nepochybně lví podíl na tom, jak Tatra málem dopadla - hrubě nekvalitní a nevýrazná public relations. Chce to jít do toho naplno a využít všech svých možností, vemte si třeba jen tu bohatou historii. A být agresivní a tak jako ostatní se nebát velmi intenzivních, "masážních" reklamních kampaní. Bez toho na trhu neuspějete.
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Palda : Velice dobře jsi to vystihl. Jen myslím že s tím Ergem to moc veliký význam mít nebude. Je to takový typický šťoural, který prostě nemá rád TATRU. Takže i kdyby se mu to vysvětlilo sebe víc polopaticky, tak začne opět scestně plácat.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
nestačím sa diviť, koľko naivity sa v príspevkoch v tomto vlákne objavuje - a keď sa niekto snaží napísať trocha reálnejšie stanovisko a upozorniť len na niektoré úskalia, ktorých by takýto projekt so sebou určite priniesol omnoho viac, hrozí mu tu od skalných tatrovákov pomaly "ukameňovanie"...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
No asi proto sem už raději nic dál nepíšu....
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Ondrej, já se divím, že se po těch letech ještě divíš. Zajímavé by asi bylo porovnat současná "stanoviska" (nebyl to Karel Čapek, kdo napsal, že se stanoviskem by měl být vstup do diskuse zakázaný?) a ta nová, která vzniknou po případném uvedení na trh - až bude jasné jaké kompomenty a za jakou cenu vůz tvoří.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 203
- Dátum registrácie: 23 Mar 2008, 14:13
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Dnes píšou na novinkách.cz ,že replika T603 má stát jako dražší oktavia ,to je okolo 800 000,-kč.....!!!??? Patřím k ortodoxním Tatrovákům to znamená neodmyslitelná koncepce vzduchem chlazených motorů.....Přesto vůbec neodsuzuji tento záměr vyrábět tyto repliky... chválím tuhle aktivitu Tatry ,třeba se to někam časem zvrtne....???
Re: Apríl nebo serozní plán?
Replika T603 má stát jako lepší Octavia
Přibližně za padesát tisíc dolarů, tedy podle aktuálního směnného kurzu za zhruba 800 tisíc korun, by měla být k mání replika legendární Tatry 603. Zhruba stejně stojí dnes Škoda Octavia Comfort 1.8 s automatickou převodovkou.
4. 4. 2008 07:57 - KOPŘIVNICE
Výroba malých sérií replik legendárních osobních aut v kopřivnické automobilce, o které jako první informoval server ihned, je ovšem zatím jen ve stadiu příprav studie proveditelnosti.
Tatra údajně zvažuje výrobu maximálně čtyř stovek replik T 603, tatraplánů nebo typu T 700, posledního před zánikem výroby osobních automobilů v roce 1998.
"Podle mých informací se opravdu uvažuje o částce padesáti tisíc dolarů, samozřejmě záleží na výbavě, typu vyráběného vozu, vše je zatím v oblasti plánů, ceník zatím neexistuje,“ uvedl ředitel kopřivnického technického muzea Lumír Kaválek.
Nejen pro papaláše
Podle znalce tatrovácké historie Karla Rosenkranze bylo Tater 603 v letech 1955 až 1975 vyrobeno 20 422 kusů. "Nejprve se jejich cena pohybovala v rozmezí 105 až 110 tisíc korun, později se zvýšila na téměř 200 tisíc korun,“ řekl Rosenkranz a dodal, že k šestsettrojce se jen tak někdo nedostal. Převážně byla určena podnikům, případně stranickým funkcionářům. "Nebo ji získal nějaký zasloužilý horník. Občas se říká, že to byly papalášské vozy, ale to nemám rád. Auta za to přece nemohla,“ dodal Rosenkranz.
Předsedkyně Tatra Veteran Car Clubu Alena Čípová si myslí, že repliky koupí hlavně zahraniční zájemci. "V cizině je po starých tatrovkávch obrovský hlad, sběratelé jsou z nich naprosto unešeni. Tam bych viděla hlavní kupní sílu,“ uvedla Čípová.
Josef Gabzdyl, Právo
Přibližně za padesát tisíc dolarů, tedy podle aktuálního směnného kurzu za zhruba 800 tisíc korun, by měla být k mání replika legendární Tatry 603. Zhruba stejně stojí dnes Škoda Octavia Comfort 1.8 s automatickou převodovkou.
4. 4. 2008 07:57 - KOPŘIVNICE
Výroba malých sérií replik legendárních osobních aut v kopřivnické automobilce, o které jako první informoval server ihned, je ovšem zatím jen ve stadiu příprav studie proveditelnosti.
Tatra údajně zvažuje výrobu maximálně čtyř stovek replik T 603, tatraplánů nebo typu T 700, posledního před zánikem výroby osobních automobilů v roce 1998.
"Podle mých informací se opravdu uvažuje o částce padesáti tisíc dolarů, samozřejmě záleží na výbavě, typu vyráběného vozu, vše je zatím v oblasti plánů, ceník zatím neexistuje,“ uvedl ředitel kopřivnického technického muzea Lumír Kaválek.
Nejen pro papaláše
Podle znalce tatrovácké historie Karla Rosenkranze bylo Tater 603 v letech 1955 až 1975 vyrobeno 20 422 kusů. "Nejprve se jejich cena pohybovala v rozmezí 105 až 110 tisíc korun, později se zvýšila na téměř 200 tisíc korun,“ řekl Rosenkranz a dodal, že k šestsettrojce se jen tak někdo nedostal. Převážně byla určena podnikům, případně stranickým funkcionářům. "Nebo ji získal nějaký zasloužilý horník. Občas se říká, že to byly papalášské vozy, ale to nemám rád. Auta za to přece nemohla,“ dodal Rosenkranz.
Předsedkyně Tatra Veteran Car Clubu Alena Čípová si myslí, že repliky koupí hlavně zahraniční zájemci. "V cizině je po starých tatrovkávch obrovský hlad, sběratelé jsou z nich naprosto unešeni. Tam bych viděla hlavní kupní sílu,“ uvedla Čípová.
Josef Gabzdyl, Právo
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Žádného pevného stanoviska nemaje a z životních zkušeností realistickou skepsí byvše veskrze prožrán, dovolím si do diskuse přihoditi citát ještě o několik set let starší: Mnoho povyku pro nic! W.S.ladis napísal:..nebyl to Karel Čapek, kdo napsal, že se stanoviskem by měl být vstup do diskuse zakázaný...
- Krieg
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
- Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Pak bych se mohl, pokud bude vyrábět i náhradní díly (což předpokládám), dostat k fungl novým budíkům atd.? Vynikající.Info pro Tebe Kriegu-interiery budou původně vypadající- nejen v Tatraplanu, ale i v šestsettrojce.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Radku76, myslím, že repliky pro tebe, ortodoxního tatrováka, asi nebudou. Ortodoxní tatrovák totiž vyžaduje tatru v plné palbě -- s korozí, úniky oleje a motorem chlazeným vzduchem, který pracuje špatně ve všech klimatických podmínkách. Obávám se, že zákazníků ochotných zaplatit za podobné sadomasochistické tužby bude příliš málo na rozjetí výroby pravých a nefalšovaných tater takových, jak je známe.
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
jak vypadá nefalšovaná tatra ? Já myslel že pokud to buda vyrábět tatra pod svoji registrační značkou,tak je to originál ! Nevím jak tobě,ale já mám tatru originál a v klimatickych podmínkách mirného pásma mi pracuje dobře A pokud vím tak Milošovi dokonce funguje i v oceanickém klimatumichal heky napísal:Radku76, myslím, že repliky pro tebe, ortodoxního tatrováka, asi nebudou. Ortodoxní tatrovák totiž vyžaduje tatru v plné palbě -- s korozí, úniky oleje a motorem chlazeným vzduchem, který pracuje špatně ve všech klimatických podmínkách. Obávám se, že zákazníků ochotných zaplatit za podobné sadomasochistické tužby bude příliš málo na rozjetí výroby pravých a nefalšovaných tater takových, jak je známe.
Re: Apríl nebo serozní plán?
Pokud s nimi nevyvadim neodborne picoviny, tak funguji dobre jaro leto podzim zima. I v subtropech a pustene klimatizaci.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
nakoľko v Tatrovke boli vždy ľudia činu, tak ani teraz nelenili a povráva sa, že prvé 4 prototypy boli už postavené a údajne vraj už aj jazdia...!!
dokonca sa niekomu podarilo získať aj prvé "špionážne" fotografie v čase, keď sa skúšobní vidiči zastavili na obed a autá nechali ľahkomyselne odstavené na verejnosti - jedná sa o jeden Tatraplan v grafitovo-vínovej metalíze, dva vozy T603 (čierny v prevedení Lux a strieborný v prevedení Standard a jeden tmavomodrý voz T613 Long, ktorý asi bude uprednostnený pred menej fotogenickým typom T700 - aj keď som od náhodne okoloidúcich počul poznámky, že vraj v Prahe videli aj ten "posledný" typ - Tatra 707, 717, či ako sa to volalo, vraj s nádherne zaobleným predkom..
pre Tatraportál preto môžeme ako prví exkluzívne priniesť vzácnu fotografiu týchto prototypov...
dokonca sa niekomu podarilo získať aj prvé "špionážne" fotografie v čase, keď sa skúšobní vidiči zastavili na obed a autá nechali ľahkomyselne odstavené na verejnosti - jedná sa o jeden Tatraplan v grafitovo-vínovej metalíze, dva vozy T603 (čierny v prevedení Lux a strieborný v prevedení Standard a jeden tmavomodrý voz T613 Long, ktorý asi bude uprednostnený pred menej fotogenickým typom T700 - aj keď som od náhodne okoloidúcich počul poznámky, že vraj v Prahe videli aj ten "posledný" typ - Tatra 707, 717, či ako sa to volalo, vraj s nádherne zaobleným predkom..
pre Tatraportál preto môžeme ako prví exkluzívne priniesť vzácnu fotografiu týchto prototypov...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
no, a teraz je vidiet, ktorý autoklub na Adamsa tlačil s výrobou nových áut. Ba čo viac, vynútili si aj prvé prototypy aby rozšírili zbierku prototypov tatroviek!!!!
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Ondrej 1:0
Už sa teším, koĺko mystifikácií táto fotografia vyvolá...
Už sa teším, koĺko mystifikácií táto fotografia vyvolá...
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Apríl nebo serozní plán?
Úžasné
Rychlost realizace vskutku Fordovská. Nojono, prostě emerická metoda práce tak cizí dekadentně zatuchlé Evropě: žádné neplodné řeči a tvrdě makat!
Rychlost realizace vskutku Fordovská. Nojono, prostě emerická metoda práce tak cizí dekadentně zatuchlé Evropě: žádné neplodné řeči a tvrdě makat!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 6 neregistrovaných