T148 - rekonstrukce hasičáku
- Marco 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 330
- Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
- Bydlisko: Štatl
- Kontaktovať užívateľa:
Že by překotná snaha o modernizaci? Osobně se mi sice líbí taky víc ta původní kulatá, ale že by to tam dávali jenom tak.... Nějaký důvod to mít asi bude.Maxono napísal:Až na ten maják (dobrý postreh ladis, ja som si to najskôr ani nevšimol) a na tú nadstavbu z T-815. Prečo ich všade dávajú? Tie okrúhle sú predsa krajšie.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Původní (československé) kulaté majáky (AZD 500, počátek 70let) byly rotační (uvnitř žárovka) a tehdy ani nepodléhaly homologaci, v první polovině devadesátých let byly nahrazeny typem AZD 530 (známá, dodnes používaná rampa), zpočátku také jen rotační, později výhradně v zábleskovém provedení (označované jako typ VS... či VN...), byť na první pohled vypadající stejně. Dnes je ve výrobě vystřídal jejich nástupce - nízkoprofilová řada VxL...Maxono napísal:...ten maják... Prečo ich všade dávajú?...
Předpokládám, že staré typy majáků namontované před platností zákona (o povinné homologaci těchto zařízení) na dosud provozovaných vozidlech mohou dosloužit, ale zcela jistě se již nově namontovat nesmí, což při výše zmíněných rekonstrukcích automaticky vede firmy k použití zcela nového zařízení.
Samotný výrobce majáků sice nabízí možnost repase AZD 500 ( viz http://www.tesla-holomy.cz/download/AZD ... _04_17.pdf ) na homologovaný zábleskový typ, ale i on nabádá k nákupu zcela nového zařízení...
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Aha. Tak teraz tomu rozumiem.Nevedel som že sa nesmú používať na hasičákoch, sanitkách a polišovských autách. Jeden rotačný oranžový maják mám doma, takže viem na akom princípe pracuje. Ale ako to je zo stavebnými mechanizmami? Tie majú stále rotačné. Tam to nevadí? A ten zábleskový, som myslel že to je proste len modernizácia a preto sa to tak vyrába. Holt homologizácia. Takže týmto ďakujem za vysvetlenie.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných