Citroën SM - na první pohled off-topic
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Citroën SM - na první pohled off-topic
Dovolte mi malé zamyšlení. Jel jsem takhle (tedy vezl se jako spolujezdec) v sobotu do Ostravy, když mě náhle v paprscích vycházejícího slunce vytrhla ze zahloubání povědomá, leč na našich cestách neobvyklá silueta: v bazaru ve Staré Vsi nad Ondřejnicí stálo na ploše mezi velkosériovými hobly na pohled zachovalé SM-ko, dílo to Mistra Fruy.
Na obhlídku bohužel nebyl čas a při zpáteční cestě už to za soumraku nebylo ani možné.
Tak jsem následně trošku popátral (historie, vyrobené kusy...), protože paměť je krátká. Výsledky jsou např. zde:
http://www.citroensmclub.de/historie.htm
Celkovými počty se to dost podobá T613. A jsou tu i jiné souvislosti. Mám na mysli třeba tuhle tabulku s počty registrovaných kusů od začátku výroby do poloviny 90. let na německých značkách (poslední stříkačka zemřela v roce 1993, zatímco karbecy přežívaly ve více než 100kusovém stádu )...:
http://www.citroensmclub.de/produkt.htm
Samozřejmě tím nechci říct nic hlubšího, ne abyste všichni chvatně povyhazovali Kočky a začali se vozit v Citrónkách !!!
Na obhlídku bohužel nebyl čas a při zpáteční cestě už to za soumraku nebylo ani možné.
Tak jsem následně trošku popátral (historie, vyrobené kusy...), protože paměť je krátká. Výsledky jsou např. zde:
http://www.citroensmclub.de/historie.htm
Celkovými počty se to dost podobá T613. A jsou tu i jiné souvislosti. Mám na mysli třeba tuhle tabulku s počty registrovaných kusů od začátku výroby do poloviny 90. let na německých značkách (poslední stříkačka zemřela v roce 1993, zatímco karbecy přežívaly ve více než 100kusovém stádu )...:
http://www.citroensmclub.de/produkt.htm
Samozřejmě tím nechci říct nic hlubšího, ne abyste všichni chvatně povyhazovali Kočky a začali se vozit v Citrónkách !!!
- Marco 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 330
- Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
- Bydlisko: Štatl
- Kontaktovať užívateľa:
Oni Citroni s tímhle měli vždycky problémy. Vezmi si třeba XMko. Sice je hezký, ale co se tam může podělat, to se tam taky podělá. Samozřejmě záleží, jak se o to staráš, ale vzhledem ke složitosti celýho auta se tomuhle prostě nevyhneš. Plus Frantíci a jejich smysl pro kvalitu...Stevo napísal: je to strasne nespolahlive auto. Ale krasne, ano
- skovi
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
- Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
- Bydlisko: Nové Mesto n/V
- Kontaktovať užívateľa:
Marco 613 napísal:Oni Citroni s tímhle měli vždycky problémy. Vezmi si třeba XMko. Sice je hezký, ale co se tam může podělat, to se tam taky podělá. Samozřejmě záleží, jak se o to staráš, ale vzhledem ke složitosti celýho auta se tomuhle prostě nevyhneš. Plus Frantíci a jejich smysl pro kvalitu...Stevo napísal: je to strasne nespolahlive auto. Ale krasne, ano
Už sa to lepší
Tak to teda ani omylom sa nelepšískovi napísal:Marco 613 napísal:Oni Citroni s tímhle měli vždycky problémy. Vezmi si třeba XMko. Sice je hezký, ale co se tam může podělat, to se tam taky podělá. Samozřejmě záleží, jak se o to staráš, ale vzhledem ke složitosti celýho auta se tomuhle prostě nevyhneš. Plus Frantíci a jejich smysl pro kvalitu...Stevo napísal: je to strasne nespolahlive auto. Ale krasne, ano
Už sa to lepší
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Máš pravdu. Kamarád ho opravuje o něco méně než já T613. Akorát, že jeho kilometrový proběh je za stejnou dobu téměř desetinásobný. A ještě nemusel vyvařovat . By mě zajímalo, jak to, že ty dva citróni co jezdí do stejné dílny jako moje tatry se nepodělávají . A ano, podobné tvrzení o poruchovosti jsem slyšel mockrát (pro auta od WV, Fiatu, Fordu...), většinou od lidí, kteří to zase někde slyšeli. Fotky elekroinstalace XM sem budu věšet pro každého, kdo se zeptá, jak má v T613 najít kabel k topení . Btw, co se tam všechno podělalo?Marco 613 napísal:Oni Citroni s tímhle měli vždycky problémy. Vezmi si třeba XMko. Sice je hezký, ale co se tam může podělat, to se tam taky podělá. Samozřejmě záleží, jak se o to staráš, ale vzhledem ke složitosti celýho auta se tomuhle prostě nevyhneš. Plus Frantíci a jejich smysl pro kvalitu...
mam dva vo firme a som max spokojnySedo napísal:Tak to teda ani omylom sa nelepšískovi napísal:Marco 613 napísal: Oni Citroni s tímhle měli vždycky problémy. Vezmi si třeba XMko. Sice je hezký, ale co se tam může podělat, to se tam taky podělá. Samozřejmě záleží, jak se o to staráš, ale vzhledem ke složitosti celýho auta se tomuhle prostě nevyhneš. Plus Frantíci a jejich smysl pro kvalitu...
Už sa to lepší
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Pro ty, kteří taky neví o čem je řeč...
http://auta5p.eu/muzea/orbis_real_2003/orbis_32.htm
http://auta5p.eu/muzea/automuseum_ficht ... mfk_39.htm
http://auta5p.eu/muzea/orbis_real_2003/orbis_32.htm
http://auta5p.eu/muzea/automuseum_ficht ... mfk_39.htm
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Citroën SM - na první pohled off-topic
Snad jen pro doplnění. Je to Peugot-Citroen servis a bazar, auto patří majiteli a rozhodně není na prodej. Pokud je mi známo, jde o jediný kus v ČR.D.A. napísal:...v bazaru ve Staré Vsi nad Ondřejnicí stálo na ploše mezi velkosériovými hobly na pohled zachovalé SM-ko, dílo to Mistra Fruy...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných