Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 27 Apr 2007, 13:33

PETR 613 napísal:Kdo to má na zahrádce :twisted:
Nikdo, kdo by se objevoval na Tatraportále. Ale z lidí, kteří se objevují na Tatraportále toho o tom autě asi vím nejvíc.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 27 Apr 2007, 13:37

To sa teda máš :!: :D

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 27 Apr 2007, 13:49

Ano D.A., proto mám rád konstruktivní debaty a ne "výkřiky do tmy ala rumunský střih" :wink:, neboli hodnotit (jsou to některé části hodnocení kladné, některé záporné a najdou se i neutrální) Betu si já osobně dovoluji proto, že jsem seznámen s jejím konstrukčním řešením, s jejími jízdními i užitnými vlastnostmi, s jejím servisem a potřebou ND vůči jejímu věku a opotřebení a i když to doposud nebyly zrovna statisíce s ní ujetých kilometrů, obrázek o ní mám celkem utvořen a docela se shoduje s názory jiných, realisticky smýšlejících uživatelů.....

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 27 Apr 2007, 15:11

Ešte k tej tradícii:
Radinko napísal:Ja tradíciu nechápem ako kŕčovité lipnutie na všetkom pôvodnom, bez ohľadu na vývoj a nové potreby človeka a aj celej spoločnosti. Je to predovšetkým úcta k práci predchádzajúcich generácií a základ identity každej spoločnosti (podniku). Tradícia je pevný základ pre tvorbu nového, ktoré má v danom prostredí vznikať a hlavne USPIEŤ.
Pred chvíľou som našiel na nete toto :arrow:
"Predseda predstavenstva a riaditeľ britskej automobilky Rolls Royce Motor Cars, Ian Robertson, oficiálne novinárom potvrdil, že automobilka plánuje spustiť výrobu nového „malého“ modelu ešte do konca tohto desaťročia. Ide zrejme o prvé verejné potvrdenie špekulácií o tomto novom modeli. Robertson doslova povedal, že automobilka pracuje na relatívne malom automobile. Nie je jasné, o koľko menší nový model v porovnaní s Phantomom bude, avšak cenovo bude o zhruba dve tretiny lacnejší než Phantom. Vozidlo by sa malo svojou koncepciou zaradiť niekam medzi modely Phantom a BMW radu 7. Menší model by mohol automobilke pomôcť zdvojnásobiť jej aktuálne predaje, ktoré sú v súčasnej dobe zhruba 800 áut ročne, a sú tak podstatne nižšie než v prípade Bentley Motors, vlastneného Volkswagenom."

Parádny príklad. :idea: :)
Hmm, ani som netušil, že v Rolls Royce chápu veci tak ako ja... :lol: :lol: :lol:

ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa ambiciózní tajemníček » 30 Apr 2007, 09:26

Radinko napísal:To sa teda máš :!: :D
Já se mám, ale důvody jsou poněkud jiné než si myslíš.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Apr 2007, 10:55

Dobře Ríšane, pro mne jsi Zdicha obhájil, nakonec dostatečně to udělal už Radek. Já osobně tento postoj k Betě nesdílím ("že je to zajímavě technicky řešené, praktické, použitelné a nenáročné vozítko, alternativní právě k těm nejrůznějším koncernovým pick-upům...... ") - pro pracovní nasazení (podnik, živnost) bych volil něco mnohem rozšířenějšího, pokud by to měl být především koníček a ve 2. řadě mula, pak stylovějšího, NAPř.:

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1173
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 30 Apr 2007, 11:46

Sedo napísal:Tak si porovnaj Tatru 613 a Tatru Beta. Aj ked su obe tieto automobily urcene na uplne ine vyuzitie (jedno je limuzina, druhe na prepravu tovaru).
Ja som sa len snazil dotknut toho, ze akosik mi tam usiel zmysel akejsi "tradicie" celej automobilky. Ale zrejme porovnavam neporovnatelne, pretoze jedno vznikalo za komančov a druhe uz za "noveho" rezimu.
Skor ma zaujima otazka toho, ako je pre vas ako "klenotnikov" ("zberatelov") Tatra Beta zaujimava.
Já nejsem klenotník. Já jsem oběť, která si nikdy nebude moci dovoli luxus moderního osobního automobilu, vyrobeného v Tatře, protože se již nedělají. Proto jsem odkázán k ježdění ve vracích, které se snažím co nejvíce přiblížit stavu, kdy sjely z výrobní linky.

Beta je pro mne čím dál tím více zajímavé auto, takové ošklivé káčátko, ze kterého by se mohlo vyklubat pěkné kuřátko;) Co jsem slyšel, tak s běžnou údržbou se do 350 tkm měnil jen ojel a spotřební díly. Dokonce ani čepy na řízení nebylo třeba vyměnit. Info o vozech vlastněných přímo v Tatře dopravě.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1173
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 30 Apr 2007, 11:54

Ještě bych napsal, že kdysi se mi Beta absolutně nelíbila, ale sem tam jsem o ni zakopl, tak jsem si ji prohlédnul a čím dál více se mi začala zamlouvat, no a pokud bych někde nějakou zajímavou objevil, tak bych ji vzal. Stejně vesměs jezdím v autě sám, tak by se mi docela hodila:)

Tu zajet něco opískovat, tam něco zavézt pozinkovat, šup sem pár pytlů cementu no a pokud se do ní vleze motor T613, tak je to spečetěno;) Nepotřebuji jako Ladis T813 S1 drtikol, abych si dovezl občas pár cihel:D

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 30 Apr 2007, 12:53

Ale Mirku, já jsem neobhajoval Zdicha ani Betu. Obhajoval jsem sebe. To je paralelní diskuse v tomto vlákně o jiném autě, které se účastní Petr613, Radinko a já.

A Zdicho - ta 613 ve Tvém avataru (s dojezdovým kolem) je už taky elektromobil? Vidím tam dobíjecí vidlici. Vzhledem ke hmotnosti vozidla se zřejmě nabíječka připojuje na 3x400V, aby se ze zásuvky dal tahat rozumný příkon a nenabíjelo se tři dny?

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1173
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 30 Apr 2007, 13:07

Ano, jsou v ní 2x 80 kW asynchronní motory + bateriová základna. Řídící soft běží na OS/2. Kvůli zvýšení hmotnosti jsem musel použít menší kola, abych snížil pohotovostní hmotnost.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 30 Apr 2007, 13:10

Asynchrony? fuj

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Apr 2007, 13:24

Liťáky jako liťáky.

Beta, dvanáctsettrojka nebo Hummer pickup.

Prach jsi a v prach se obrátíš.


Čím víc vás poslouchám, tím méně chápu rodinné kombíky, velkoprostorové vozy, SUV, o náklaďácích v domácím nasazení nemluvě (Drtikolka). Pro takové to "sem tam opískovat, sem tam pozinkovat, občas odvézt nějakou dvoutunovou bestii..." je nejlepším pick-upem přiměřené TZ na běžném sedanu!

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 30 Apr 2007, 15:02

Proč ne asynchronní motory, Stevo? Asynchronní motor je levnější a lehčí než stejnosměrný, žádné kroužky, žádné uhlíky, je přetížitelný, má velmi plochý průběh momentu. Zdichova dvojice motorů navíc nahradí samosvorný diferenciál.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 30 Apr 2007, 15:09

AT: a synchron ma nebodaj kruzky?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 30 Apr 2007, 15:16

Sakra, to zdicho je znacne vpredu oproti mne :-(
Posledne tyzdne sa zapodievam myslienkou prerobit jednu zvysnu 613 na elektromobil :-)

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 30 Apr 2007, 15:25

Tak isto sa ti Zdicho mohla "zamlouvat" aj Seat Inca, VW Caddy, ale neni to len kvoli tomu, ze tam ma napisane Tatra? Preto som narazal na "klenotnikov".

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 30 Apr 2007, 16:15

asynchrónny, neasynchrónny.Nebude tam mať Zdicho motory jednosmerné?Ked ich teda napájajú batérie.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 30 Apr 2007, 16:27

Nie, Zdicho si iste vystruha na kolene nejaky sialeny spinany zdroj z buku alebo ceresne ako ho poznam. Ako chladiace medium bude sluzit Starobrno alebo Plzen, a cele to budu ovladat vevericky z cierneho lesa.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 30 Apr 2007, 19:48

Popředu nebo pozadu - já začínám stavbou elektrokola. Jestli se to osvěčí, možná že bude i něco lepšího. Už mám vyrobený regulátor, sháním motor. Předpokládám dojezd 20km rychlost 40km/h

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 30 Apr 2007, 21:33

A jakou baterii/akumulátor? Automobilový?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný