D.A. napísal:Vycházím z vložených fotografií, kde to vypadá, jako by se VP vozila jenom žiguly a DDR-prasečí hlavy výhradně zakázkovými citróny a volvy, přitom, co pamatuju,... nebylo ... vidět jinou hlídku, než s ... W353 ...
Sorry, ale procházeje celým tatraportálem, nabývám dojmu, že na našich silnicích nikdy nejezdilo skoro nic jiného než Tatry nejrůznějších typů a provedení
, ale co si tak matně pamatuji...
Budeš-li si Mirku přát, pak pro vyvážení vlákna mohu vložit foto W353 VP různých modelových ročníků či B1000 a nejstandardnější moto VP - MZ s typickou červenou obrazovkou BITTE FOLGEN, které se (vedle VW, MB a mnoha dalších...) akce také zúčastnily . Výše uveřejněné fotky jsou totiž jen mým sobeckým výběrem toho, co jsem uznal za hodné Vaši ctěné pozornosti
.
D.A. napísal:Připomíná mi to (i) naše srazy (běžných) veteránů, ze kterých by bylo možno vyvodit, že ve 20.-40. letech byly na čs. silnicích k vidění téměř výhradně roadstery v jásavých barvách a fádní černá uzavřená karosérie se vyskytla spíše raritně u nějakého podivína...
.
Hmmm, když pominu to, že většinou přečkají do dalších generací uživatelů vozy luxusnější, barevnější se zakázkovou karosérií či sportovní typy, než prachobyčejné FORD T v černé barvě..., pak je dobré vzít do úvahy, co organizátor také akcí zamýšlí: pouze značkový sraz vozidel jedné značky/typu bez ohledu na rok výroby (Lednice 2008?) či sraz veteránů bez rozlišení značek avšak jen roku výroby zapadajícího do jedné konkrétní dekády , či sraz jakýchkoliv samohybů (od motocyklu po mlátičku), které jsou ovšem poháněny výhradně řemenem (transmisí...)...
A zejména, zda akce je pro širokou (platící) veřejnost, kterou upoutá co největší pestrobarevné množství lesklých vozů obzvláště mají-li nachromovaný motor (Slavkov...?) či pro odbornou menšinu, která se bude rozplývat i nad jediným rezatým, ohnutým a nekompletním šasím nedávno objeveného unikátu (FreeTour apod. akce spíše kategorie "private")
Osobně mi většinou nevadí, když jsou akce pel-mel, nechť si každý vybere co k jeho srdci blízké jest: vadí mi však např., když někdo vůz viditelně podomácku upravený k obrazu svého majitele, prezentuje jako vůz, který přesně takto sjel z výrobní linky...
Navíc sám víš, že každého ročníku jakékoliv (nejen veteránské) akce se zůčastňuje "zdravé jádro" většinou se stále stejným "vybavením", dále několik "výstředních", mající vždy na každý další ročník v záloze minimálně jeden nový klenot a pak různí "náhodní", kteří se letos zůčastní a napřesrok nee a jiní zase naopak...
D.A. napísal:Samozřejmě o nic nejde, ale když už tu padlo "věrné zobrazování odstínů a tvaru písmen" na VB automobilech, tohle mi přijde minimálně stejně zavádějící....
Možná si přehlédnul, že některé "výjevy" cosi dobově korektního znázorňovaly: např. Zil včetně čestných motorek a doprovodných vozů Lada (zelený majáček znamenal v Němcích označení kolony) a dalo by se pokračovat. Třeba mladou polskou policistkou u zánovního Mondea polské Policie
D.A. napísal:...třeba ten "hasičský" T601 Universal s vozíkem, to je snad recese, ne?...
Právě nesmrtelný Trabi je oblíbeným předmětem mnoha recesí a jednou z největších je mezinárodní "masové hnutí Trabi stokrát jinak - aneb vším jsem byl a byl jsem tím rád" (a vždy se mi při tom vybaví třínápravový Trabi jako domíchávač betonu či červený "londýnský" dobbledeckerTrabi...) Přitom to bylo jen jednotvárné, byť neuvěřitelně univerzální rodinné auto (nejméně v DDR
). Je to zavádějící? V jakémkoliv seriozním muzeu historie jistě ano, ovšem na značkovém srazu Trabíků je to jen oživující "reklamní předmět".
Proto se tento symbol DDR (viz foto BLT08_0 - vpravo za Volhou) s nadsázkou prezentuje i v barvách VP ( laické návštěvníky totiž upoutává daleko více než např. doprovodná Lada, která zase upoutala mě
)
D.A. napísal:... nepřipadá ti po osobní zkušenosti z podobných akcí prezentovaný "park" poněkud historicky disproporční?...
Po výše uvedených argumentech odpovídám NE, nepřipadá, a nejen díky znalosti účelu předmětné akce
.