Vozidla PČR
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Tak jsem ten přesný text našel :
Nouzí však rozhodně netrpěli policisté, kteří patřili k elitním jednotkám doprovázejícím státní funkcionáře. Ti jezdili v osmiválcové Tatře 613 a příborský podnik je pravidelně zásoboval novými karoseriemi, aby limuzíny vypadaly stále fešně.
Elitní příslušníci VB se poznali také podle toho, že na střeše vozu měli kromě modrého ještě i červený maják. A ten měl podle vyhlášky na silnicích absolutní přednost.
Zastavit museli houkající hasiči, záchranka i policie. Lubomír Štrougal, Alois Indra nebo Vasil Bilak byli zkrátka mnohem důležitější.
Nouzí však rozhodně netrpěli policisté, kteří patřili k elitním jednotkám doprovázejícím státní funkcionáře. Ti jezdili v osmiválcové Tatře 613 a příborský podnik je pravidelně zásoboval novými karoseriemi, aby limuzíny vypadaly stále fešně.
Elitní příslušníci VB se poznali také podle toho, že na střeše vozu měli kromě modrého ještě i červený maják. A ten měl podle vyhlášky na silnicích absolutní přednost.
Zastavit museli houkající hasiči, záchranka i policie. Lubomír Štrougal, Alois Indra nebo Vasil Bilak byli zkrátka mnohem důležitější.
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
A ještě něco pro pobavení,ono to tak ale opravdu bylo:
Také před listopadem 89 dělali policisté hromadné zastrašující nájezdy na motoristy. Na rozdíl od dnešních časů, kdy se policie akce typu Kryštof snaží před veřejností utajit, v dobách reálného socialismu se na ně mohl každý připravit. Policejní manévry začínaly pravidelně 1. dubna, kdy se rozjížděl "Duben měsíc bezpečnosti".
Tisíce policistů spolu s dobrovolníky z řad občanů s páskou "Pomocná stráž VB" se jali kontrolovat množství jódové tinktury v lékárničce, stav rezervního kola nebo funkčnost ruční brzdy.
Ještě horší situace nastala po roce 1980. Po vyhlášení stanného práva v Polsku, postavila bezpečnost na všech pražských výpadovkách své služebny, aby mohla lépe kontrolovat pohyb osob.
Nevzhledné stavební buňky však využívala hlavně dopravní policie, která zde po několik let systematicky kontrolovala všechny řidiče, kteří vyjížděli ven z hlavního města.
"Byl to takový zavedený rituál," vzpomíná na tu dobu Jana Shánělová. "Při páteční jízdě na chalupu mě zastavili vždycky. Jezdila jsem starou škodovkou a navíc hodně pozdě večer," uvádí řidička.
Zhruba půlhodinová kontrola měla za úkol odhalit alespoň drobný nedostatek. "Jednou se jim nezdál můj letitý řidičák, podruhé zase nesvítilo jedno světýlko na espézetce."
I když policejní zastrašování bylo ve většině případů dostatečně účinné, přesto se našli motoristé, kteří na příslušníky VB občas vyzráli.
"Poslyš soudruhu, ty se pleteš, takhle rychle jsem já nejel," mátl prý policisty pražský důchodce Jaromír Šátka. Slova "soudruh" v kombinaci s vnitráckým tykáním se prý policisté báli. "Osvědčila se mi i znalost vyhlášky. Tu příslušníci vesměs neovládali a raději mě vždycky bez pokuty pustili."
Také před listopadem 89 dělali policisté hromadné zastrašující nájezdy na motoristy. Na rozdíl od dnešních časů, kdy se policie akce typu Kryštof snaží před veřejností utajit, v dobách reálného socialismu se na ně mohl každý připravit. Policejní manévry začínaly pravidelně 1. dubna, kdy se rozjížděl "Duben měsíc bezpečnosti".
Tisíce policistů spolu s dobrovolníky z řad občanů s páskou "Pomocná stráž VB" se jali kontrolovat množství jódové tinktury v lékárničce, stav rezervního kola nebo funkčnost ruční brzdy.
Ještě horší situace nastala po roce 1980. Po vyhlášení stanného práva v Polsku, postavila bezpečnost na všech pražských výpadovkách své služebny, aby mohla lépe kontrolovat pohyb osob.
Nevzhledné stavební buňky však využívala hlavně dopravní policie, která zde po několik let systematicky kontrolovala všechny řidiče, kteří vyjížděli ven z hlavního města.
"Byl to takový zavedený rituál," vzpomíná na tu dobu Jana Shánělová. "Při páteční jízdě na chalupu mě zastavili vždycky. Jezdila jsem starou škodovkou a navíc hodně pozdě večer," uvádí řidička.
Zhruba půlhodinová kontrola měla za úkol odhalit alespoň drobný nedostatek. "Jednou se jim nezdál můj letitý řidičák, podruhé zase nesvítilo jedno světýlko na espézetce."
I když policejní zastrašování bylo ve většině případů dostatečně účinné, přesto se našli motoristé, kteří na příslušníky VB občas vyzráli.
"Poslyš soudruhu, ty se pleteš, takhle rychle jsem já nejel," mátl prý policisty pražský důchodce Jaromír Šátka. Slova "soudruh" v kombinaci s vnitráckým tykáním se prý policisté báli. "Osvědčila se mi i znalost vyhlášky. Tu příslušníci vesměs neovládali a raději mě vždycky bez pokuty pustili."
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Asi nějak tak to bylo,viz tento vyňatek textu :
Jako první jela Tatra 613 v barvách VB s rozsvíceným pouze modrým majákem, která zapínala sirénu jen v nutném případě. Jako druhý jel vládní ZIL, v němž seděl vzadu prezident, a to obvykle sám. Jako třetí jeli v černé „šestsetřináctce“ nejspíš nějací ostrostřelci.
Ministry i (výše postavené) tajemníky ÚV KSČ jsem vždy viděl jet bez modrých světel a bez policejního doprovodu. Je ovšem pravda, že vládní Tatry 613 s SPZ začínající AA nemusely přesně dodržovat dopravní předpisy, ale pokud vím, měly jen nepatrný počet nehod, protože jejich řidiči byli důkladně vybíráni a vycvičeni.
Jako první jela Tatra 613 v barvách VB s rozsvíceným pouze modrým majákem, která zapínala sirénu jen v nutném případě. Jako druhý jel vládní ZIL, v němž seděl vzadu prezident, a to obvykle sám. Jako třetí jeli v černé „šestsetřináctce“ nejspíš nějací ostrostřelci.
Ministry i (výše postavené) tajemníky ÚV KSČ jsem vždy viděl jet bez modrých světel a bez policejního doprovodu. Je ovšem pravda, že vládní Tatry 613 s SPZ začínající AA nemusely přesně dodržovat dopravní předpisy, ale pokud vím, měly jen nepatrný počet nehod, protože jejich řidiči byli důkladně vybíráni a vycvičeni.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
To je rychlost, než stačím zareagovat, tak máte přidány tři další příspěvky - jen tak dál!miloš bukáček napísal:Policejní erko??
Kobra 11 na D1 v roce 1980.......
Trochu upřesním - v letech 1972/1973 pro potřeby dálniční policie ( maxi úsek Praha - Mirošovice ) byla ve výbavě i Š110R. Barevné provedení žluto-bílé bylo zaváděno od roku 1976 a modro-bílé poslední vozidlo bylo vyřazeno cca roku 1979...
V té době pro soutěžní účely vnikla "ostrá" Š120S (karosérie Š100), kdy z důvodu homologace muselo být vyrobeno 200ks z nichž většinu převzalo FMV pro kriminální a dopravní službu. Zda jezdily i "pomalované" není potvrzeno. Obdobně mělo být postupováno i v případě Š130RS, ale nedaří se to ověřit... , rapid či garde už těžko, ani těch obyč Š105/120 nebylo v převaze žigulíků a Volh moc vidět...
(Zajímavost speciálně pro Miloše - jen Volga 24 a teoreticky i T613 mohla nést během své služby všechny používané vzory "služebních" nátěrů VB či Policie ...)
Hmmm, absolutní přednost, sporná to věc, ale skutečně existovala tak jak uvádí Petr613 v příspěvku. T613 měly modrý a červený maják trvale, tuto kombinaci bylo občas vidět na upravených Ladách 1500 slouži-ly-li s T613, pak se musel kryt sejmou či vyměnit za modrý...Změna v roce 1990 tuto sbsolutní přednost zrušila a T613 používaly oba majáky v barvě modré. Později začaly modro-červenou kombinaci (dodnes v rozporu se zákonem) používat hasiči i některé oddělení Policie, dnes je vidět zřídka.
Na Slovensku Policie (stejně jako v USA či asijských zemích) používá červenou barvu (je lépe viditelná), přestože předpisy EHK pro přednost v jízdě nařizují barvu modrou...
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Čadík:Vím,že jsme se o tom bavili a já Ti oponoval,že si osobně modrobílé označení z dětství už nevybavují,ale tímto je vše jasné.
Absolutní přednost si pamatuji z dob kdy jsem dělal první řidičák(1986,vyhláška 100) a celá třída byla rozladěna po výkladu učitele o absolutní přednosti a o sanitce s modrým majákem ,která tedy musí taky zastavit,pokud jí cestu bude křižovat vládní kolona s červeným majákem.
Na Slovensku všechna současná policejní auta mají červené majáky,že?
Absolutní přednost si pamatuji z dob kdy jsem dělal první řidičák(1986,vyhláška 100) a celá třída byla rozladěna po výkladu učitele o absolutní přednosti a o sanitce s modrým majákem ,která tedy musí taky zastavit,pokud jí cestu bude křižovat vládní kolona s červeným majákem.
Na Slovensku všechna současná policejní auta mají červené majáky,že?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných