Vozidla PČR

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
ICEMAN T613-4 1992

Príspevok od užívateľa ICEMAN T613-4 1992 » 06 Feb 2007, 17:23

radek napísal:Jak to tak čtu výše, tož mně vlastně napadá (asi v rámci toho Hynkova hasičského pozitivismu a Michalovy následné odpovědi ohledně zapálenosti majitele a bazírování na detailech), ještě jedna věc Michale, nebyl jsi to vlastně přímo Ty nebo někdo z kolegů z GAZ klubu, kdo Petrovi H. otestoval tu hasičskou 613-1 až 3, která je zobrazena v příspěvku od vasa26, z 29. ledna 2007, 19:11 hodin? Jen mně to tak napadlo....
Sorry Radku, že jsem nereagoval hned ale jsem tento týden na horách a tak se dostanu na net jen zřídka.

V GKČR jsem netestoval jedinou Tatru ani jiné vozidlo než GAZ, protože jiným autům nerozumím :-) (pokud si na některé negazí auto nepamatuji tak to pardon - možná pár Moskvičů, UAZů, ZILů apod.)
Naopak na GAZisty jsem jak pes a trvám na 100% stavu a historické původnosti!

To k čemu jsme s HV dospěli je jednoznačně zlé, ale vládou navrhovaná opatření jsou snad ještě horší! Pokud si snad někdo myslí, že technik STK pozná rozdíl mezi GAZ-M21 I. nebo II. nebo III. série či dokonce jestli pozná odlišnosti jednotlivých "S", "M" a podobných verzí tak je u mě blázen. Celé to skončí tím, že právě takové omlazené Tatry skončí na veteránských číslech, protože majitel papírově doloží rok výroby dle TP a technik STK se s tím spokojí a vydá osvědčení!!!!
Navíc jsme v ČR kde korupce bují na těch nejvyšších místech takže úplný závěr bude ten, že překupníci si budou uplácet techniky STK a ti jim půjdou na ruku a postaví na veteránské značky cokoliv co bude jen trochu připomínat HV!
No a co mladí začínající vetránisti, nebo lidi kteří mají celé sbírky? Časem je přestane bavit hádat se na STK, že například GAZ 69 nemá fabrikou vyražené číslo na rámu, protože pro armádu se to malovalo bílou barvou na rám a ta se jaksi po 50 letech nedochovala!

Howg.

P.S. Ani jsem na to nechtěl reagovat, pan Kafka samozřejmě nebyl svatý ale pro veteránistické hnutí v ČR udělal hodně a to doufám nikdo nepopírá. Když jen uvážím ty nesmyslné boje s Autoklubem... hrůza...
Počítám, že tady na fóru je asi spousta lidí organizovaná v AČR takže s mým názorem nebudou souhlasit... ale takový je už život :-) :-) :-)

Vosounek

Príspevok od užívateľa Vosounek » 06 Feb 2007, 20:21

Vosounek napísal:Petrovi H jsme NETESTOVALI ani jednu tatru! Pravděpodobně by u nás neprošla neb Jaromírovy neprojede nic co je divný. To jen na vysvětlenou no chráním nám kožich. :lol: :lol:
Nejsem Michal nýbrž Pavel a chránil jsem kožich Gazklubu neb jsem tušil že Michal kolega je na horách tak 8)

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 06 Feb 2007, 20:36

Hmm, už jsem pochopil že jsou nějaké veteránské regule nadnárodní(?) FIVA, uniká mi však tuzemské "veteránské hnutí" , ty v náznacích odkazované vztahy FKHV a AČR :shock:
Ambiciózní tajemníček napísal:Myslím, že je to navíc stejně velmi pomíjivé.... Co budeme ...až se světové zásoby ropy ztenčí natolik, že bude litr benzínu stát opravdový balík peněz...
Tato narážka by se asi měla spíše týkat lidí, kteří T613 používají dodnes ke každodennímu provozu, ne?!
Pokud se budu chtít třikrát ročně svést ve svém veteránu, bude pořád cena paliva tou nejmenší položkou v rozpočtu jeho udržovacích nákladů...
Sám bych dnes nejraději používal ke svým běžným cestám automobilem tříkolku Laurin&Klement dle nerealizovaného návrhu V. Krále (splňující jeho slova, že gentleman by dnes neměl spotřebovat více než tři litry paliva na 100 km...)
Ambiciózní tajemníček napísal:...každé vysloužilé staré auto je hned vzácný veterán, skládají se k tomu básně pro inzeráty na aukro a e-bay...
Celý humbuk kolem T700 a vlastně většiny "vzácných" T613 (nejenom jich...) vidím jako jen marketingový tah obchodníků či spekulantů (jak kdo chcete, třeba "překupníků"), kteří potřebují udržet své nabízené zboží v povědomí potencionálních kupců a pokud možno zvýšit či alespoň uchovat jeho dosavadní hodnotu a mnohdy jim nezbývá, než se snažit vytvořit umělou poptávku u těch, kteří nemají hluboko do kapsy. Samosebou, že se s vytvořenou poptávkou rádi svezou i obyčejní majitelé, mají-li zájem své vozítko prodat. Je to ve všech oborech a nevěřím v zásadní změnu tohoto chování.

Pokud necháme čas plynou bez těchto zásahů, bojím se, že časem si pod slovem TATRA 613 většina populace nebude umět nic představit, maximálně z názvu odvodí, že asi auto (jen pamětníci budou ve vzpomínkách lovit aspoň hrubý odhad její velikosti či tvarů karosérie), už dnes ji mladší ročníky zajímající se o motorismus překvapeně objevují...(jak velká, silná a dostupná :lol:) Vždyť co se Vám automaticky vybaví (a to se o obor zajímáte), řeknu-li TATRA T401 či TATRA HB-500?
Ambiciózní tajemníček napísal:...Já sám mám ale rád ta prototypová či netypická provedení... "jé, tohle jsme měli doma", ale hned druhá je "No ale tohle se dělalo? Takhle jsem to ještě nikdy neviděl." ... může být atraktivní i pro laika.
Ano, také se tak mnohdy divím, můj zevrubný názor však je, že všeobecně zaměřená (i oborová) muzea mají sledovat to "nejtypičtější a nejběžnější" a ta všelijak specializovaná muzea, která jsou povětšinou suplována profesionálně vedenými amatérskými sbírkami (mnohdy už alespoň veřejně přístupné) by měly zejména tyto "lahůdky", nesoucí pochodeň pokroku ( a někdy i zpátečnictví) s patřičnou osvětou uchovávat.

Osobně mě zajímají všemožně upravené T613 pro specifické účely, i s vědomím (nebo právě proto), že vznikly mnohdy jako z nouze cnost. Ale o to více tam bývá myšlenek a "vychytávek", lépe či hůře obcházející nějaké nectnosti svého "nosiče" či dotahující se na původní (většinou zahraniční a tudíž nedostupný) vzor... (např. T613SV versus MB Binz či MB Miessen).
Přivítal bych například, kdyby zůstal zachován např. nějaký T613 Speciál v záchranářské úpravě Narexu či v pozdější úpravě hasičů. Zatím jen sleduji jejich fyzickou likvidaci či zpětné přestavby na reprezentační vůz... Obecně se v tuzemsku zachovalo málo skutečně původních (provozovaných) vozů sanitních, policejních či hasičských. A opět z této nouze dnes vznikají alespoň "repliky" zmíněných vozidel...
Ambiciózní tajemníček napísal:... Přitom existují daleko vzácnější a zajímavější auta, která nejde postavit na veteránské značky. Sám mám tak trochu takový problém.... A jde jen o to, jestli to auto stojí zachovat i za tu cenu, že se s ním holt nedá vyjet....
Vzácnější a zajímavější auta, která dosud nesplňují veteránský limit nebo jde ještě o jiný problém?
Jinak myslím, že pokud vozidlo nese nějakou (možná dnes i spornou)historickou hodnotu a kdosi podniká kroky k jeho zachování (a má možnost jej zachovat, nikoliv s ním jen spekulovat), pak stojí za pokus o zachování, přestože to dnes není ten "pravý veterán". Mnohé dnes z různých důvodů ceněných, ale fyzicky vůbec neexistujících vozů není právě z důvodu jejich dobového nedocenění. A naopak - jen díky "citovému" vztahu barona T. Liebiga ke svému prvnímu vozu je tento dnes vzácný vůz dochován...

A k přepravě vozidel po vlastní ose, které z nějakého důvodu nejsou v registru vozidel ale účastní se v odůvodněných případech silničního provozu byly tuším zřízeny tzv. manipulační RZ, jednorázově či trvale manipulační, mezi něž patří zkušební (s písmenem F) a veteránské (s písmenem V) RZ. Pokud si dobře pamatuji, každý typ má svá specifika - závazná pravidla používání a případně též vyjímky ze zákona. To by se skutečně obdobné případy jako s výše zmiňovaným vozidlem Petra H. nedaly vyřešit v mezích a možností současných zákonných úprav a zároveň v souladu se zájmy majitele?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 06 Feb 2007, 21:52

Samozřejmě že to co se chystá bude ještě mnohem horší. Kupříkladu se tam člověk dočte, že prodloužení testace bude probíhat KAŽDOROČNĚ (jako teď), ale pouze na základě prohlídky na STK. To je opravdová perla, co, vozidlo které třeba za celý kalendářní rok ujede 200 km bude absolvovat STK častěji, než moderní, běžně provozované auto........ A schválně si tipněte, kdo se o to svým jednáním na MD zasluhuje. Modří už vědí, ano je to FKHV.

Jasně, je to tu zkorumpovaná země, můžeš si sice zkusit uplatit technika STK, ale věř mi, i ti technici už jsou opatrnější, a to že třeba nerozeznají jednotlivá provedení vozu GAZ od sebe, budou lpět na vyraženém čísle, a přesto budou rozhodovat zda to vozidlo do provozu pustí či ne, no co k tomu říct - asi to tak FKHV potřebuje mít zařízeno, když o to na MD usiluje. Jinak si její jednání a postupy "proti všem,AVCC zvláště" nedokážeme vysvětlit.

Ale možná v tom nacházím jedno "pozitivum", v případě platnosti této navrhované zákonné úpravy když mi prostě přijede na sraz na první pohled zaplacená/neoprávněná testace, respektive její produkt - nějaké "pavozidlo" na historických RZ, nebudu muset ve svém volném čase hájíce zájmy slušných a poctivých veteránistů složitě pátrat po kraji, klubech v něm, komisích v něm, členech v něm abych se dopátral kdo to udělal, ale jednoduše se přímo obrátím na stát, tedy MD a nechám ho konat kroky patřičné...... A k čemu že toto ve výsledku povede? STK budou obtěžovány všetečnými dotazy a kontrolami, zákonitě to nelibě ponesou, nebude pro ně tak nic jednoduššího, než hned od vrat za jakoukoli blbost budoucí HV vyrazit, jen aby s ním neměly práci a nepodepisovaly se na "jeho papíry", které pak někdo zpochybní, veteránisté budou se svými vozy putovat po zemi české sem a tam hledajíce nějakou STK, kde jim testaci udělají, nakonec to vzdají a raději to uklidí do stodol nebo prodají. Takže po ČR se pak budou prohánět mladá nezajímavá zbastlená auta, jejichž majitelé si testace uplatili/vydobili na současných "všehoschopných" komisích na jejichž čistotu konání jejich pověřitel zřejmě nedohlíží (nebo na konání svých komisí FKHV nějak dohlíží?) a ti ostatní......co se třeba blíží do finiše 10ti či 15ti let trvající renovace nějakého skvostu (čímž nemíním chromku 613, ale spíš Populára Monte Carlo)....... no coby, vyrazí je třeba za únik oleje kolem řadící tyčky z STK člověk čtvrtinového věku než je renovované auto a to jen proto, že s tím nebude chtít mít práci a papírování. On přeci nebude značkový specialista a znalec konstrukce testovaného vozidla, aby věděl, že ten únik je konstrukční vadou a nelze jej odstranit......

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 06 Feb 2007, 22:00

radek smuťne to tu líčiš :oops: , trocha optimizmu do toho vnes, ale ináč zaujímavý názor :idea:
dúfam že v SR nič také nebude :!: , šak to potom nič neotestujem....

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 06 Feb 2007, 22:46

Ako je to vlastne s tými "veteránskymi" E.Č. na slovensku?Ja som videl tú žltú značku len na niečom predvojnovom a to asi len tri krát.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 06 Feb 2007, 22:47

Optimizmu? Já? Když vidím co se tu děje? Je to velké drama, bohužel s opravdovými aktéry a zřejmě s nevyhnutelně tragickým koncem. A přitom zcela a úplně zbytečné......

ICEMAN T613-4 1992

Príspevok od užívateľa ICEMAN T613-4 1992 » 07 Feb 2007, 00:01

radek napísal:Samozřejmě že to co se chystá bude ještě mnohem horší. Kupříkladu se tam člověk dočte, že prodloužení testace bude probíhat KAŽDOROČNĚ (jako teď), ale pouze na základě prohlídky na STK. To je opravdová perla, co, vozidlo které třeba za celý kalendářní rok ujede 200 km bude absolvovat STK častěji, než moderní, běžně provozované auto........ A schválně si tipněte, kdo se o to svým jednáním na MD zasluhuje. Modří už vědí, ano je to FKHV.

Jasně, je to tu zkorumpovaná země, můžeš si sice zkusit uplatit technika STK, ale věř mi, i ti technici už jsou opatrnější, a to že třeba nerozeznají jednotlivá provedení vozu GAZ od sebe, budou lpět na vyraženém čísle, a přesto budou rozhodovat zda to vozidlo do provozu pustí či ne, no co k tomu říct - asi to tak FKHV potřebuje mít zařízeno, když o to na MD usiluje. Jinak si její jednání a postupy "proti všem,AVCC zvláště" nedokážeme vysvětlit.

Ale možná v tom nacházím jedno "pozitivum", v případě platnosti této navrhované zákonné úpravy když mi prostě přijede na sraz na první pohled zaplacená/neoprávněná testace, respektive její produkt - nějaké "pavozidlo" na historických RZ, nebudu muset ve svém volném čase hájíce zájmy slušných a poctivých veteránistů složitě pátrat po kraji, klubech v něm, komisích v něm, členech v něm abych se dopátral kdo to udělal, ale jednoduše se přímo obrátím na stát, tedy MD a nechám ho konat kroky patřičné...... A k čemu že toto ve výsledku povede? STK budou obtěžovány všetečnými dotazy a kontrolami, zákonitě to nelibě ponesou, nebude pro ně tak nic jednoduššího, než hned od vrat za jakoukoli blbost budoucí HV vyrazit, jen aby s ním neměly práci a nepodepisovaly se na "jeho papíry", které pak někdo zpochybní, veteránisté budou se svými vozy putovat po zemi české sem a tam hledajíce nějakou STK, kde jim testaci udělají, nakonec to vzdají a raději to uklidí do stodol nebo prodají. Takže po ČR se pak budou prohánět mladá nezajímavá zbastlená auta, jejichž majitelé si testace uplatili/vydobili na současných "všehoschopných" komisích na jejichž čistotu konání jejich pověřitel zřejmě nedohlíží (nebo na konání svých komisí FKHV nějak dohlíží?) a ti ostatní......co se třeba blíží do finiše 10ti či 15ti let trvající renovace nějakého skvostu (čímž nemíním chromku 613, ale spíš Populára Monte Carlo)....... no coby, vyrazí je třeba za únik oleje kolem řadící tyčky z STK člověk čtvrtinového věku než je renovované auto a to jen proto, že s tím nebude chtít mít práci a papírování. On přeci nebude značkový specialista a znalec konstrukce testovaného vozidla, aby věděl, že ten únik je konstrukční vadou a nelze jej odstranit......
Docela by mě zajímalo z čeho pramení tvůj antiFKHV přístup? To vás na AČR takhle očkujou všechny? nebo jen někoho? Proč by se proboha o nové znění zákona zasazoval zrovna někdo z FKHV když v novém návrhu je mimo jiné vyškrtnuto že testovat smí národní autorita FIVA tj. FKHV? Nezdá se ti to podivné v kontextu toho co píšeš????
Je to asi na dlouhé diskuze ale věř že nic není jen černé nebo jen bílé a ani FKHV se svým klubem amerických automobilů který napáchal spoustu podvodů s testacemi HV tak ani AČR se svým vedením není beze skvrny!

HOWG a už k tomuto tématu ani písmenko :-)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 07 Feb 2007, 01:09

Jéje, debatit můžeme hodiny a hodiny, bůh ví zda se dobereme nějakého výsledku. Když v sobotu dorazíš, můžeme stočit debatu i k tomuto tématu :wink: .

Není to "anti FKHV" přístup obecně, je to "antiFKHV" v tom, že právě na základě mnoha průserových testací, udělených právě komisemi, nad kterými drží pověření k testování FKHV vůbec k nějaké novelizaci zákona dokází. Proč třeba FKHV mlčí, když jí nějaká jiná testovací komise dodá fotografie nějaké historické "podivnosti" o které má jisté pochybnosti a chce vysvětlení, případně k nahlédnutí kopii Protokolu? To že se X let hádá/nedomluví (dosaďte si kdo co chcete) vrcholné vedení FKHV s vedením AVCC přeci nemá (tedy nemělo by mít) vliv na kvalitu práce, kterou má odvádět řádně proškolená testovací komise, která byla k testování pověřena. Ať se ti "nahoře" hádají jak chtějí, komise mají odvádět bezchybnou a obhajitelnou práci v souladu se zákonem, ne?

A FKHV místo aby si uvědomilo že je to jen následek jejího bordelu, benevolence a nedostatečné zpětné kontroly, zanechalo nesmyslných sporů, a spojilo se s AVCC (AVCC po tom volá už mnoho let) aby konečně společně dotvořili vlastní jednotný návrh který by podporovaný naráz oběma organizacemi, měl tak velmi solidní úspěch u zákonodárců a ještě vyhovoval veteránskému hnutí, tak dál prudí jak může, nekomunikuje a výsledek je novela Zákona...... už jen to směšné náhlé svolání komisařů FKHV ke školení testací v létě 2006 prakticky jen pár dní poté, co se oficiální školení za účasti činitelů z MD už odbylo na půdě Autoklubu bylo úsměvným (nebo spíš trpkým?) znamením toho, že FKHV prostě nechce a nebude spolupracovat, bude si vše dělat po svém, i když veřejně tvrdí, že jí jde o stejnou věc a blaho veteránského hnutí.....

Nu dost o tomto tématu. Ono to prostě nějak plánovaně stejně dopadne, novela třeba projde, bývalí členové komisí budou mít zase trochu více času na práci a rodinu, STK budou zavaleny Š105 s majiteli mávajícími TP s rokem výroby 1982 a veteránské hnutí se postupně odebéře do věčných lovišť.... howg.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 07 Feb 2007, 01:15

Mimochodem, nikde jsem nepsal, že se o novelu snaží FKHV. Správný smysl toho úvodu mého příspěvku je volně přeloženo (kdo nepochopil):

Díky jednání, které FKHV na MD předvádí, VZNIKLA novela zákona. Tedy už i státní úředníci, viděje ten bordel co v historických vozidlech je, se brání tím, že sepsali novelu zákona a chtějí právě zastavit další uvádění vozidel do provozu prostřednictvím svěřené Autority, tedy FKHV, respektive prostřednictvím pověřených testovacích komisí. Prostě to chtějí mít plně pod kontrolou jen oni a jako vhodný nástroj státní moci a dozoru si vybrali právě STK.

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 07 Feb 2007, 08:49

Ale právě AVCC se snaží částečně do toho bordelu vnést harmonii, díky zavedení nových podrobnějších průkazů s kontrolní samolepkou. Myslím si že je to vecelku dobrý nápad. Znám i jisté kluby pod FKHV, nevím jak je jejich legálnost moc velká, ale testují na 5 let klubovou testaci, a majiteli testovaného vozidla nevidávají průkaz o klubové testaci, jen protokol... :?: :idea: ad. letní školení bylo asi v duch (jedno město ) xxxx baví Prahu :wink:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 07 Feb 2007, 20:40

Ano, AVCC se již drahnou dobu snaží, leč FKHV veškeré snahy naprosto ignoruje a likviduje....

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Hynek » 08 Feb 2007, 02:37

To: michal olejko... Můžeš se mi ozvat na mail hynda@email.cz , kousek zpět píšeš, že máš hasičskou chromku, chtěl bych se dohodnout na léto na vyfocení. Díky moc...

Vosounek

Príspevok od užívateľa Vosounek » 08 Feb 2007, 07:10

Jen pro úplnost rozumím zkratce FKHV ale AVCC mi dělá trable cože to je?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 08 Feb 2007, 09:02

Asociace Veteran Car Clubů organizovaných pod AčR...

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 08 Feb 2007, 13:10

Hynek: michal.80@seznam.cz
Tento rok budeme pořádat sraz služebních vozů, tak že se bude na co koukat, pochopitelně věichni zváni, info pak dodám

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 08 Feb 2007, 13:14

ako v tomto prípade chápete "služobný voz" ? je to totiž dosť široký pojem...

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 08 Feb 2007, 13:20

Ondo: sanitky,policie, hasičáky, asistenční vozy,pohřebáky,moto varianty k nim a veškerá zachranářska vozidla

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 08 Feb 2007, 18:07

radek napísal:Asociace Veteran Car Clubů organizovaných pod AčR...
Proto navrhuji uspořádat sraz všech členů AVCC před ůřadem vlády v Praze..nejlépe nějaký pátek :wink:

Užívateľov profilový obrázok
tomas008
Diskutujúci
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 01 Feb 2007, 14:10
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

HV

Príspevok od užívateľa tomas008 » 09 Feb 2007, 16:31

Ja teda nevim jake ego je treba mit, abych se stal tim pravym veteranistou, ale diky nasi hlouposti se za par let stane to, ze i ty nejobycejnejsi auta, kterymi dnes opovrhujem se dostanou na nejvyssi stupen zajmu.
V 60.letech se hromadne likvidovali predvalecny auta, dnes je duchodci veteranisti prohlasujou, ze to jsou ty jedinny veterani a ostatni jsou jen auta.
Ano, oni se na nich ucili jezdit, jezdily k vode, na dovolenou, za holkama, do divadla atd. A proc? Protoze to byla v te dobe nejdostupnejsi levna auta, ktera se dala sehnat. V tu dobu 20-letej (narozen 1938) mladik nemel na Skodu Spartak, Volhu 21, Tatra 603 atd. Ale za par korun si koupil Aero 30, Tatru 11 atd. Jak vyjel byl brzdou provozu, trnem oku u prislusniku VB atd.

A jak je to dnes? U mladeho 20-leteho? Narodil se v roce 1987, muze si zakoupit vuz Skoda 105/120, Lada 1200-1600, Wartburg 353, Volha 24, Tatra 613, atd. A on se o tyto vozy stara stejne jako nasi tatove a dedove!
Pro nej je to neco jako v 60.letech Aero 30.

Tohle je si treba uvedomit!!!!

Nehlede k tomu, dnes sechnat opravdu peknou Skodu 105/120 (chromku) nejlepe GLS nebo S1203 s ksiltem a klikama venku. viz obr.
Je uz problem, vse skoncilo jako bezcene na hromadach sbernych surovin a bylo to vymeneno za vozy, ktere se chrli v tisici seriich.

Treba me ukamenujte, ale cas ukaze!

Jinak jak to sleduji, tak tendence starochu je vsechny auta ktera oni zazily nechat sesrotovat!

P.S. jinak ja su z GAZ KLUBU CR! :D :D :D a pokud to jenom trochu pujde budem se v klubu snazit zachranit pro pristi generace vse co jezdilo na silnicich, aby lide tyto vozy v budoucnosti neznali jen z obrazku!!!!!
Prílohy
1203.jpg
A030408_SID_SKODA120_VEL_V.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: SKRAT5OO a 16 neregistrovaných