Karoserie T700
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 30 Dec 2006, 01:05
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Karoserie T700
Zdravím,
v SOS Tatra Brno jsou v nabídce dvě "nové" karoserie pro vozy T700. Myslíte, že by bylo možno z nových dílů, které jsou stále v oběhu, postavit úplně nový vůz? Přeci jenom, když se dělá celková renovace jakéhokoliv staršího vozu, tak se začíná v podstatě od píky, tak proč nepostavit raději vůz úplně nový, dokud to ještě teoreticky jde?
Otázka legislativního uvedení do provozu by asi taky vyžadovala delší diskuzi, ale snad by bylo možno postavit vůz na starší dokumenty nějakého již nepojízdného vozu z dob výroby oněch T700. Co mám informace, tak T700 je typově pouze odvozením T613-4Mi, tak to by neměl snad být problém.
A asi to bude hodně taky otázka finanční....
v SOS Tatra Brno jsou v nabídce dvě "nové" karoserie pro vozy T700. Myslíte, že by bylo možno z nových dílů, které jsou stále v oběhu, postavit úplně nový vůz? Přeci jenom, když se dělá celková renovace jakéhokoliv staršího vozu, tak se začíná v podstatě od píky, tak proč nepostavit raději vůz úplně nový, dokud to ještě teoreticky jde?
Otázka legislativního uvedení do provozu by asi taky vyžadovala delší diskuzi, ale snad by bylo možno postavit vůz na starší dokumenty nějakého již nepojízdného vozu z dob výroby oněch T700. Co mám informace, tak T700 je typově pouze odvozením T613-4Mi, tak to by neměl snad být problém.
A asi to bude hodně taky otázka finanční....
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
No ja by som to vobec reálne nevidel- nakolko bolo vyrobených 68 ks na kolene, a pořízení niektorých dielov potrebných ku stavbe je skoro nemozné, ak ja ano tak za nehorázne velké peniaze ktoré niekoľkonásobne predražia stavbu oproti tomu ak by som si mal kúpiť T700 v relativne dobrom stave s nutnostou minimalnych investicii do oprav. Navyse si ani neviem predstavit kolko casu a penazi by bolo porebne na uvedenia vozidla do prevadzky na cestnych komunikáciách.
Ono v dnesnej dobe ako vsetci vieme je obrovsky problem zohnat nejake nove diely na T 613 vobec(a to nehovoriac o cene), nieto este na T700...
Karoserie ponukane v s.o.s. su skor pre sucasnych majitelov T 700 krtorym sa podari Tatru niekde dobre roztrieskat...
Ak som nieco napisal zle tak ma za to prosim neukamenujte, je to len moj nazor
Ono v dnesnej dobe ako vsetci vieme je obrovsky problem zohnat nejake nove diely na T 613 vobec(a to nehovoriac o cene), nieto este na T700...
Karoserie ponukane v s.o.s. su skor pre sucasnych majitelov T 700 krtorym sa podari Tatru niekde dobre roztrieskat...
Ak som nieco napisal zle tak ma za to prosim neukamenujte, je to len moj nazor
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
myslím že to je sice šílenství, hlavně pokud by se mělo stavět z nových dílů sle k 14.1.2007 to stále možné je! Dokonce takové jedno auto jezdí v Brně (kolem Brna). Myslím, že by se to dalo dokonce postavit na nových číslech. Uvědom si ale že katalog ND na T613 má asi 300 stran! A když už, tak to celé nějak kvalitně antikorozně ochránit.
Motor - no problem třeba i nový
Nápravy, brzdy - drahé i repasované, ale není problém, nejsou orig. tlumiče, drahé čepy, nejsou všechny silentbloky, kotouče (?)
Převod - repasovaná převodovka lze sehnat
Zasklení - problematické hlavně u T700.2 Krnepo skoupilo zásoby a nebude to za "standart" ceny
elektroinstalace, minimálně jeden člověk dovede udělat
bižu interier-exterier - no problem, dřevo problem
Z nadsázkou bych si dovolil tvrdit, že každým rokem budou náklady na novostavbu o 10% + a dílů o 10% -
No kdybys chtěl novou přístrojovku na 700.2 tak se ozvi
Motor - no problem třeba i nový
Nápravy, brzdy - drahé i repasované, ale není problém, nejsou orig. tlumiče, drahé čepy, nejsou všechny silentbloky, kotouče (?)
Převod - repasovaná převodovka lze sehnat
Zasklení - problematické hlavně u T700.2 Krnepo skoupilo zásoby a nebude to za "standart" ceny
elektroinstalace, minimálně jeden člověk dovede udělat
bižu interier-exterier - no problem, dřevo problem
Z nadsázkou bych si dovolil tvrdit, že každým rokem budou náklady na novostavbu o 10% + a dílů o 10% -
No kdybys chtěl novou přístrojovku na 700.2 tak se ozvi
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Rok zpět byly ty karosérie nabízeny asi po 40% tehdejší ceny nové T700 a při kvalitě těch plechů...
S díly to tak žhavé asi nebude:
- seženou se všechny díly na motor?
- co převodovka?
- zadní světla?
- chrom rámečky na masky?
+ spousta věcí by se musela zase na koleně vyrobit nebo přizpůsobit ze starších modelů, tak jako to dělali v Kopřivnici.
Mě by to nelákalo, to auto je už přespříliš zastaralé a veterán by z toho pak byl až někdy v roce 2040...
S díly to tak žhavé asi nebude:
- seženou se všechny díly na motor?
- co převodovka?
- zadní světla?
- chrom rámečky na masky?
+ spousta věcí by se musela zase na koleně vyrobit nebo přizpůsobit ze starších modelů, tak jako to dělali v Kopřivnici.
Mě by to nelákalo, to auto je už přespříliš zastaralé a veterán by z toho pak byl až někdy v roce 2040...
- Marco 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 330
- Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
- Bydlisko: Štatl
- Kontaktovať užívateľa:
No jo Lubošu,tebe možná ne,ale vsadim se,že by se určitě našlo pár lidí kteří by do toho šli a to bysme se pak nestačili divit. Budou se v tom pár měsíců (možná i let) vrtat,nebo si to rovnou nechají postavit v nějakém servise,a potom se najednou objeví fungl nová sedmistovka,kterou v Kopru "asi zapomněli nebo co,no podivejte,najeto 570 KM,za ty tři miliony je to skoro zadarmo." Možná taky ne ale dovedu si docela živě představit že by to tak mohlo i být.
Pokud bych se měl pouštět do stavby "nové" t700 Rozmýšlel bych spíš nad možností stavby kopie toho roztomilého kupéčka. Už jen proto, že je to vůz výjmečnější než běžná t 700 a také proto, že jeho interiér je více shodný s 613 4. Jinak nápad je to zajmavý ale pokud bych do něj investoval, netoužil bych po 100% původní limuzíně spíš bych uvažoval o voze s agregátem od zahraničního výrobce, samočinnou převodovkou.... S tatry by zůstal kastle a interiér.. Samozřejmě bych si nechal udělat pořádnou antikorozní úpravu. To by ale asi bylo levnější si v krenpu koupit nějakou jetou T700..
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 07 Jan 2007, 19:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Karoserie T700
Každý tu radí čo je najlepšie, len ako individuálnu stavbu dostať na papeire, tak neviem kto poradí ako? Zaujímal by ma živý príklad.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
A proč nechávat ten zastaralý interiér? Tehdy se to dávalo dokupy za pomoci dílů ze Škody Felicie a jejích současníků, tak co tam teď osadit nějaké věci třeba z Roomstra?Vláček napísal:Pokud bych se měl pouštět do stavby "nové" t700 Rozmýšlel bych spíš nad možností stavby kopie toho roztomilého kupéčka. Už jen proto, že je to vůz výjmečnější než běžná t 700 a také proto, že jeho interiér je více shodný s 613 4. Jinak nápad je to zajmavý ale pokud bych do něj investoval, netoužil bych po 100% původní limuzíně spíš bych uvažoval o voze s agregátem od zahraničního výrobce, samočinnou převodovkou.... S tatry by zůstal kastle a interiér.. Samozřejmě bych si nechal udělat pořádnou antikorozní úpravu. To by ale asi bylo levnější si v krenpu koupit nějakou jetou T700..
Re: Karoserie T700
Tohle se přece dělá s ubastlenýma sedmistovkama "běžně" - několik vozů už takto existuje. Některé mají papíry i z trojek. Prostě přestavba trojky, vždyť to tak dělali i v Kopru, když chtěli nový model.Jaro napísal:Každý tu radí čo je najlepšie, len ako individuálnu stavbu dostať na papeire, tak neviem kto poradí ako? Zaujímal by ma živý príklad.
Ale "novostavby" sedmistovek nejsou nikdy ze 100% nových dílů, jak píše Michal, to už nešlo ani před pár lety. No a dnes by se už musely vyrábět repliky řady dílů "na koleně". Přitom rozumný člověk ví, že je lepší koupit si jetou "originální" sedmistovku. To auto má pak jakousi "historickou" hodnotu, určitě bude mít časem větší cenu (nejen v penězích, ale hlavně morální) se svou historií, je to prostě pravá sedmistovka a ne nějaký fake. Myslet si, že auto z nových dílů je lepší, protože bude pak dlouho jezdit bez poruchy je nesmysl. Blázni, kteří by takové auto chtěli jako jediné do denního provozu na to naštěstí nemají prachy. A na to, co se ve skutečnosti s takovým autem najede je v podstatě jedno, kolik to auto už má najeto. Celkově v novostavbách sedmistovek nevidím valný smysl - originální s pravou historií se koupit dají takřka bez problémů za méně peněz než je cena repliky - prakticky jen za o něco víc než stojí v SOS ta holá kastle.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak optimistický bych určitě nebyl. Naprostá většina těch sedmistovek sloužila u státních orgánů, kde se příliš na nějakou údržbu a opravy nehledělo a řidiči se k nim mnohdy nechovali také zrovna ohleduplně. Dnes mají ty desetileté ojetiny běžně 300-400 tis. km na kontě, tj. ukončenou životnost a jsou opotřebené po všech směrech. Uvedení do stavu "pěkné a 100% funkční" si vyžádá prakticky kompletní renovaci s rozpočtem mnoha set tisíc Kč. Ano, vyjde to levněji než novostavba, ale minimální investice to rozhodně nebude.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 66 neregistrovaných