Jen tak .....

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 02 Aug 2006, 23:31

:D
Nafta do kamen!

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 03 Aug 2006, 13:52

Pěkné, Pěkné... :D
Měl bych ale několik dotazů:
1) Jaká je cena takovéto přestavby a její návratnost.
2) Jak se na to dívá autorizovaný servis
3) Nějaké fotky motoru a umístění tlakové nádoby, našly by se???
4) Jaké je chování tohoto motoru, má - li lpg vliv na opotřebení, životnost, atd.
5) Co bude příště - třeba 1203 na mazut ? :twisted:

Předem dík za odpověď

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 03 Aug 2006, 14:13

Zdenku,

1/ cena je slušná, cirka 36000 CZK
1a/ PHM náklad se stává průměrně polovičním, návratnost tedy zhruba po ujetí 23000 km, tedy rok a kousek
2/ nevím, nic mu do toho není, ne? Všechny použité komponenty alternativního pohonu mají příslušná schválení a homologace, montáž provedla oprávněná organizace a systém je řádně zanesen v dokladech od vozu
3/ a co na těch fotkách chceš vidět?
4/ nejsou prokázány žádné negativní vlivy, působené změnou spalovaného paliva
5/ nechápu jak to myslíš, jestli víš z čeho je TTO složen, samo Ti dojde, že je běžným způsobem v motoru nespalitelný. Co bude dál je věcí každého z nás,za sebe předpokládám že další asi bude XJS C V12 6.0 litru samozřejmě se sekvenčním vstřikem LPG. Nebo jestli má ten "smajlík" znamenat Tvé rozhořčení nad tím, že jsem si dovolil si do svého soukromého majetku - mého Jaguara - namontovat LPG, pak by mě docela zajímal důvod, který Tě k použití tohoto smajlíka vedl.

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 03 Aug 2006, 15:06

Ad 3)Čistě ze zvědavosti - umístění tl. láhve v zavazadlovém prostoru - o kolik jej omezí a taky příslušenství lpg v motoru - jak se změní přístupnost vzhledem k provádění prav. údržby, apod.
Ad 4) Např u T613 při přepnutí benzin->lpg nejen mě připadne, že motor má klidnější a rovnoměrnější chod (Hlavně za studena). Platí to i u Jagu?
Ad 5) To jsem si jen tak rýpnul..... Přeci jenom se mi jeví použití lpg u vozidla Jaguar poněkud "Nestardartní". Ale vzhledem k výhodám, které jsi Radku uvedl, jsem jednoznačně PRO takovouto úpravu.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 03 Aug 2006, 15:14

radek napísal:Nebo jestli má ten "smajlík" znamenat Tvé rozhořčení nad tím, že jsem si dovolil si do svého soukromého majetku - mého Jaguara - namontovat LPG, pak by mě docela zajímal důvod, který Tě k použití tohoto smajlíka vedl.
Toto sa da inac celkom uspesne liecit uz dnes ... :roll:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 03 Aug 2006, 15:29

3/ omezila jej v rámci možností de facto stejně jako kdybych originální plnohodnotné rezervní kolo (uložené nasvislo u zadní stěny) prostě položil na dno naplacato, průměr i výška nádrže jsou prakticky shodné, navíc v mém případě se nejedná o stěhovací vůz či sen české konzumní rodiny, aby mě nějak blíže zajímala litráž zavazadlového prostoru, takovéhle věci fakt neřeším...co se týká komponent umístěných u motoru, už od výrobce je tam relativně dost věcí celkem divně přístupných (ale pořád líp než výměna svíčky 1. a 5. válce u T613-4Milong M97 :D ), takže se prakticky nic nezměnilo. Fota až je najdu..
4/ směs LPG se vzduchem je připravována naprosto stejně a ve stejném místě sacího traktu jako směs benzínová, není zde znatelného rozdílu. Přepnutí z jednoho paliva na druhé zjistím pouze pohledem na signálku, která přejde z režimu blikání na trvalé svícení, na chodu motoru to poznat nejde
5/ Rýpeš na nesprávném místě, za tu dobu jsi mohl poznat :wink: , že já se v nestandardních technických věcech přímo vyžívám a takovéhle výzvě, jakou je plynofikace motoru AJ6-9EPCNA se prostě nedá odolat, zejména když je v historii těchto motorů zaručeně první a když výsledek předčí všechna očekávání. A vědomí toho, že ze spotřební daně BA95 nekrmím ty dementy, co odmávli zákon 411, to potěší podruhé..... :D

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 03 Aug 2006, 15:58

Zarucene prvy? Netusil som ze su anglicania taki zadebneni ...
http://www.lpg-autoconversions.co.uk/Ja ... %20LPG.jpg
Leda zeby bolo 1993 skor ako 2006

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 03 Aug 2006, 16:03

První zřejmě myslel u nás v ČR/SR. A jinak díky Radku za vyčerpávající info.
Btw, šel by na lpg překopat aj Zil???

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 03 Aug 2006, 19:30

Stevo, zaručeně první motor AJ6 osazený sekvenčním vstřikem LPG MAGIC II JET. To nikdo nezpochybní, protože na základě mých požadavků zjištěných na provozovaném motoru AJ6 mi výrobce řídící jednotky vstřiku LPG napsal její firmware. Do té doby takto modifikovaný firmware neexistoval a tedy nebyl žádné montážní organizaci dodán.

Koukám, že ani žádnou schopnou fotku motorového prostoru nemám, holt doplním....
Prílohy
XJ40_toroid_2.jpg
XJ40_toroid.jpg
XJ40_kufr_před.jpg

Užívateľov profilový obrázok
FÍK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 21 Mar 2005, 19:59
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: BRNO
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa FÍK » 03 Aug 2006, 20:58

A směl bych se zeptat, kam jsi přestěhoval rezervu? Koupil jsi místo ní lepení??

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 03 Aug 2006, 21:10

Radek: LOL :lol:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 03 Aug 2006, 21:57

Buď bude úzká dojezdovka položená na bandu, nebo lepení. Zkušební 18" dojezdovka je na cestě, uvidím.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Aug 2006, 00:39

Hmm, a kufr je pryč... :mrgreen:

Jaký to má vlastně dojezd, tipnu si tak 300 km? :)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 04 Aug 2006, 07:14

Jo jo, věřím té studii čím dál tím víc, že výpary z plastů v interiéru v kombinaci s pachem nedokonale spálené nafty a otlačeného pravého kolena o hranu přístrojové desky způsobují u majitelů/uživatelů koncernových vozítek SKODA/VW psychicky labilní stavy, zejména co se týká každého decilitru zavazadlového prostoru slibovaného v prospektech, takže Luboši ještě jednou specielně pro Tebe:

"3/ omezila jej v rámci možností de facto stejně jako kdybych originální plnohodnotné rezervní kolo (uložené nasvislo u zadní stěny) prostě položil na dno naplacato, průměr i výška nádrže jsou prakticky shodné, navíc v mém případě se nejedná o stěhovací vůz či sen české konzumní rodiny, aby mě nějak blíže zajímala litráž zavazadlového prostoru, takovéhle věci fakt neřeším.."

Co se týká dojezdu, celkový dojezd auta je něco kolem 1200 km, z toho ca 450-500 km na LPG a 650-700 km na BA 95.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 04 Aug 2006, 08:32

Máš platit 2x víc za palivo, abys mohl vozit celý život kufr plný vzduchu, copak to nechápeš? Ale ten pocit, že Tvůj vůz je připraven na jízdu pro cement a cihly kdykoliv si vzpomeneš a nemusíš kvůli tomu tahat z garáže pick-upa, ten za to prostě stojí...

No a dojezd... taky nemá cenu přesvědčovat někoho, kdo si myslí, že toroidní nádrže se vyrábí jen ve velikosti rezervy z Favorita (ale kufr Jaguára je prý podle něj uložením jednoho kolečka z Favorita hned pryč).

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 04 Aug 2006, 08:39

Ano Ríšane, je to fakt, že s lidmi povahy "musím k tomu za každou cenu něco poznamenat, i když o tom naprosto nic nevím" asi nemá moc cenu diskutovat :D, nicméně Zdenek se snad dozvěděl co chtěl (přepokládám) a to okolo lze klidně ignorovat.....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Aug 2006, 10:50

Na nějaké prospektové decilitry vůbec nekoukám, za kufr považuju jenom rovnou plochu, kam je možné pohodlně umístit třeba přepravku se svačinou (v Brně vozíte v osobních autech cihly? :shock: ), ale do nějakých podivných prohloubenin nikdy nic necpu. Tatry a škodovky vyhovují, ale v tom jaguáru žádný použitelný úložný prostor už nevidím.

Tak jaký má ten toroid vlastně objem?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 04 Aug 2006, 11:33

Záleží na použití úložného prostoru a mimochodem Luboši, ale ta přepravka mě fakt dostala, přemýšlet při pořizování auta nad tím, jestli se v jeho kufru najde plochý rovný prostor 40 x 80 cm na přepravku plnou svačiny, to je fakt něco, budu mít pěkný zbytek dne.... :D . Mimochodem, jestli můžu, co a jak často svačíš, že to vozíš v přepravce?

Toroid má objem 60 litrů, průměr 650 mm a výšku 270 mm.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Aug 2006, 11:47

Pokud se do normálního auta - sedanu nevtěsná přepravka 40x80 cm, tak není důvod nekoupit Smarta... :D Nějaká krabice či přepravka je základ, přece nebudu vozit rohlíky na toroidu... :lol: :lol: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 04 Aug 2006, 13:01

To by jsi se divil, kolik důvodů hovoří proti koupě Smarta, ale to jedno, chválabohu zatím na tom nejsem tak špatně abych si musel vozit ke svačině v kufru auta přepravku rohlíků, dávám přednost pravidelné teplé stravě. Nebo že by Tě leasing od Škofinu tak finančně vyčerpával, že není ani na.... ? :D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných