613 BS aneb ještě pár "medvědích"......
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Ale kdybychom se přece jen i do toho pustili, tak zvuk XJ40 (znám teda jen 4litr) je mi oproti tomu rachotu tatrováckého 4litru daleko příjemnější. Husí kůže mi skutečně naskakuje, když přijedu s T domů třeba v jednu v noci a představím si, že jsem na místě těch, co u sousedů spí (spali) a musí poslouchat ten řev volnoběhu, než otevřu vrata a zajedu dovnitř.radek napísal: Z výše uvedených důvodů tak nebude ve srovnání figurovat něco tak unrealistického jako "husí kůže vyvolaná bubláním motoru" či "stoletá tradice úniku oleje z agregátů", "aristokratický vzhled" či "náš zákazník=obtížný hmyz".
Pokud jde o aristokratický vzhled, tak tomu je pro mne uhlazený anglický design XJ trochu blíž než valachy nahrubo přitesaný odlesk italského temperamentu.
Náš zákazník = obtížný hmyz ... ano, musel jsem si vyslechnout plno přemoudřelých řečí na udusaném štěrku vstoje před autorizovanou autoopravnou Tatra Doležel-Seidl a seděl jsem i v koženém křesílku s kávou na chromovaném stolku ve foyeru servisu Jaguar Moravia.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Ambiciózní tajemníček napísal:
Ondreji, to nezachráníš. Když budeš porovnávat XJ s T613, tak Ti sednou všechna Tebou stanovená kritéria........tak stejně XJ vyhraje.
AT - ja nič "zachraňovať" nechcem a nepotrebujem. Akurát som napísal svoj názor, kedy podľa mňa možno považovať porovnanie 2 áut za korektné.
Verím v Radkov technický úsudok, ako aj schopnosť abstrahovať od rozličných emócií, aj keď k porovnávaniu patria aj tie, či sa nám to páči, alebo nie, lebo emócie zohrávajú pri výbere automobilov skoro vždy podstatnú úlohu (a u Tatry, ako aj u Jaguára sú v obidvoch prípadoch veľmi silné)
Tu už však zachádzame do oblasti silného subjektivizmu, zatiaľ čo technické parametre a suché čísla "nepustia" a sú neoddiskutovateľné.
Príklad za mnohé: Ambiciózní tajemníček napísal:
Ale kdybychom se přece jen i do toho pustili, tak zvuk XJ40 (znám teda jen 4litr) je mi oproti tomu rachotu tatrováckého 4litru daleko příjemnější. Husí kůže mi skutečně naskakuje, když přijedu s T domů třeba v jednu v noci a představím si, že jsem na místě těch, co u sousedů spí (spali) a musí poslouchat ten řev volnoběhu, než otevřu vrata a zajedu dovnitř. Pokud jde o aristokratický vzhled, tak tomu je pro mne uhlazený anglický design XJ trochu blíž než valachy nahrubo přitesaný odlesk italského temperamentu.
A toto hodnotenie silne podfarbené emóciami je od "suchého" technika. Z takéhoto cítiť, že už predtým, než niečo napísal, si predsavzal, čo chce svojím príspevkom vyjadriť, čo vhodne hyperbolizovať na posilnenie účinku svojich slov, kde zase vhodne zapôsobiť na city čitateľa s úmyslom o dosiahnutie rovnakého efektu. Naozaj je to veľmi dobrý príklad "netechnického" emotívneho zrovnávania.
Čo potom chceme od ľudí bez technického vzdelania, čo od žien, u ktorých sú emócie často na prvom mieste?
Páči sa mi, ako chce zrovnávať Radek - to beriem - za dodržania horeuvedených podmienok to môže byť naozaj objektívne. A emócie nech si potom dosadí každý podľa svojej chute a temperamentu sám...
Ondreji, to nezachráníš. Když budeš porovnávat XJ s T613, tak Ti sednou všechna Tebou stanovená kritéria........tak stejně XJ vyhraje.
AT - ja nič "zachraňovať" nechcem a nepotrebujem. Akurát som napísal svoj názor, kedy podľa mňa možno považovať porovnanie 2 áut za korektné.
Verím v Radkov technický úsudok, ako aj schopnosť abstrahovať od rozličných emócií, aj keď k porovnávaniu patria aj tie, či sa nám to páči, alebo nie, lebo emócie zohrávajú pri výbere automobilov skoro vždy podstatnú úlohu (a u Tatry, ako aj u Jaguára sú v obidvoch prípadoch veľmi silné)
Tu už však zachádzame do oblasti silného subjektivizmu, zatiaľ čo technické parametre a suché čísla "nepustia" a sú neoddiskutovateľné.
Príklad za mnohé: Ambiciózní tajemníček napísal:
Ale kdybychom se přece jen i do toho pustili, tak zvuk XJ40 (znám teda jen 4litr) je mi oproti tomu rachotu tatrováckého 4litru daleko příjemnější. Husí kůže mi skutečně naskakuje, když přijedu s T domů třeba v jednu v noci a představím si, že jsem na místě těch, co u sousedů spí (spali) a musí poslouchat ten řev volnoběhu, než otevřu vrata a zajedu dovnitř. Pokud jde o aristokratický vzhled, tak tomu je pro mne uhlazený anglický design XJ trochu blíž než valachy nahrubo přitesaný odlesk italského temperamentu.
A toto hodnotenie silne podfarbené emóciami je od "suchého" technika. Z takéhoto cítiť, že už predtým, než niečo napísal, si predsavzal, čo chce svojím príspevkom vyjadriť, čo vhodne hyperbolizovať na posilnenie účinku svojich slov, kde zase vhodne zapôsobiť na city čitateľa s úmyslom o dosiahnutie rovnakého efektu. Naozaj je to veľmi dobrý príklad "netechnického" emotívneho zrovnávania.
Čo potom chceme od ľudí bez technického vzdelania, čo od žien, u ktorých sú emócie často na prvom mieste?
Páči sa mi, ako chce zrovnávať Radek - to beriem - za dodržania horeuvedených podmienok to môže byť naozaj objektívne. A emócie nech si potom dosadí každý podľa svojej chute a temperamentu sám...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
"stoletá tradice úniku oleje z agregátů"
radku dotoho!!!! ...ja pracujem na dlhodobejšom teste, ktorý presahuje generácie . ... tiž bez unrealistického:lol: pohladu na svet.....
toto je jedna z častých, tu opakujúcich sa tém, a ono sa už k tomu nedá nič nové povedat... radšej sa ukájajme nad fotkami brtníkovej tatrofky...
radku dotoho!!!! ...ja pracujem na dlhodobejšom teste, ktorý presahuje generácie . ... tiž bez unrealistického:lol: pohladu na svet.....
toto je jedna z častých, tu opakujúcich sa tém, a ono sa už k tomu nedá nič nové povedat... radšej sa ukájajme nad fotkami brtníkovej tatrofky...
Ještě by to chtělo si odpovědět na otázku, zda objektivní testy se suchými čísly někoho vůbec zajímají. Já myslím, že je to zbytečné, protože dnešní svět učí lidi rozhodovat se čistě podle emocí.
Stejně si nedovedu představit, jak by takový test v suchých číslech asi vypadal? Směrodatná odchylka tloušťky podkladové měděné vrstvy v mikrometrech? Počet samořezných šroubků s drážkou na plochý šroubovák? Plocha neošetřeného plechu v metrech čtverečních? Počet otvorů na vozidle, jejichž poloha středu se liší od polohy udané dokumentací o více než milimetr? Množství vody na podlaze vozu po srážkách 30mm?
Stejně si nedovedu představit, jak by takový test v suchých číslech asi vypadal? Směrodatná odchylka tloušťky podkladové měděné vrstvy v mikrometrech? Počet samořezných šroubků s drážkou na plochý šroubovák? Plocha neošetřeného plechu v metrech čtverečních? Počet otvorů na vozidle, jejichž poloha středu se liší od polohy udané dokumentací o více než milimetr? Množství vody na podlaze vozu po srážkách 30mm?
Tajemníku, ty jsi se nějak prachatej! Takže už si léčíš svoje mírně podhodnocený ego v Jagovi? Už si na něj konečně sbalil nějakou babu, když v 613 Ti to nevyšlo? Hlavně si užívej to kafe z pochromovanýho stolu v servisu Jaguár, to Ti fakt závidim. S tím jagem jsi rozenej gentleman s aristokratickým původem.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Ambiciózní tajemníček napísal:
Ještě by to chtělo si odpovědět na otázku, zda objektivní testy se suchými čísly někoho vůbec zajímají. Já myslím, že je to zbytečné, protože dnešní svět učí lidi rozhodovat se čistě podle emocí.....
Hm, mňa číselné údaje vždy zaujímali. Stačia mi spravidla na to, aby som si z nich odvodil, čo potrebujem, preto pre mňa zbytočné nie sú. Možno som podľa AT sám, kto sa na vec takto díva, aj keď ja si to nemyslím.
Emotívne postrehy môžu však byť tiež zaujímavé, treba ich ale brať už silne s rezervou.
A či dnešný svet niekoho učí, alebo neučí rozhodovať sa iba podľa emócií neviem posúdiť, možno nejaké slabé povahy podliehajú iba emóciám, ale tak to bolo asi vždy, a to nielen v "dnešmom svete".
Prikladám ešte jeden príklad, že aj okrem mňa niekoho zaujímali čísla a vedel si z nich aj niečo odvodiť - napr. prieskum hrúbky lakov u T613 modelového ričníka 1977, čo spadá zhruba do kategórie údajov spomínaných AT
Ty balíš baby na auto? Asi jo, když Tě to napadá. A to pak ta baba pak za něco stojí? Napiš zkušenosti. Nebo jsi na kluky? Myslím, že tu někde něco takovýho zaznělo... chtěl jsi Bukáčka, ne? Jestli je to tak, potom sorry, zapomeň na moji otázku, nechtěl jsem se Tě dotknout.
Kdepak já a prachy, kdepak já a Jag, kdepak já a aristokratický původ... prosímtě. Ale kafe mám spoustu, já to nepiju. Nějaký Ti pošlu, dej adresu. Chromovanej stolek by se taky našel.
Kdepak já a prachy, kdepak já a Jag, kdepak já a aristokratický původ... prosímtě. Ale kafe mám spoustu, já to nepiju. Nějaký Ti pošlu, dej adresu. Chromovanej stolek by se taky našel.
Radku nikdy jsem nezpochybňoval tvou technickou fundovanost. Nevjeďel jsem že se chceš zabývat jen čísly, myslel jsem, že by jsi chtěl udělat test jako automobilová periodika - a tam bývají i emoce. S těma komoušema jsem to myslel asi takto: Peníze dělají peníze - s tím bys mohl souhlasit ne? Kdyby se t613 od začátku vyvážela na západ a prodávala se tam, bylo by i více peněz na její další vývojové verze, takže by mohla být konkurenceschopnější.. Je to taková ta coby kdyby teorie uznávám, že nemá cenu to řešit. Já jen jak jsem to myslel. Ale i tak si myslím, že t613 zejména mi long by žádný test se svým konkurentem nevyhrála.
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Aaaano, predbiehajte sa chlapci. Kto dokaze viac nakydat na kus plechu od Tatry v jednej vete. Super. A ked vam dojdu argumenty, tak sa urazajte navzajom, to je este lepsie. Juj vase maminy musia byt na vas hrde. Frajerky asi nie, sak kto by to s vami vydrzal ze...
Osoby a pribehy v tomto clanku su vymyslene, hocaka podobnost s autormi predchadzajucich prispevkov je rydzo nahodna.
Osoby a pribehy v tomto clanku su vymyslene, hocaka podobnost s autormi predchadzajucich prispevkov je rydzo nahodna.
- Mgr.Petr Naszrával
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 325
- Dátum registrácie: 21 Jan 2006, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: 4 x T700 M97´ 4,36i V8 2X2 OHC VZDUCHEM CHLAZENÝ !!!!!!
1 x M95´ bordó - Bydlisko: Poklička
Ztrácíš úroveň Tajemníku! Takovouto reakci bych čekal od 12 letýho kluka a ne od odborníka na slovo vzatého.
Soudě podle tvého xichtu(nic ve zlém, pouze zhodnocení reality), jsem došel k názoru, že všechny ostatní možnosti jak si najít ženskou selhaly, tudíž jsi si musel pořídit pořádný fáááááro, a ne nějakej komoušskej vrak. Není-liž pravda? Po Bukáčkovi jsem chtěl pouze jeho speciáááááááála, ne jeho mužnou tvář. To je jasný, že prachy ani původ nemáš, pouze jsi si koupil starší limuzínu, aby jsi i Ty vyzkoušel jaké pocity mívají Vyvolení. Laciná nahrážka.
Adresu Ti rozhodně nedám, ještě bys mě obtěžoval. Ale na tom stolku se domluvíme, těch není nikdy dost.
Mgr. Papájec
Soudě podle tvého xichtu(nic ve zlém, pouze zhodnocení reality), jsem došel k názoru, že všechny ostatní možnosti jak si najít ženskou selhaly, tudíž jsi si musel pořídit pořádný fáááááro, a ne nějakej komoušskej vrak. Není-liž pravda? Po Bukáčkovi jsem chtěl pouze jeho speciáááááááála, ne jeho mužnou tvář. To je jasný, že prachy ani původ nemáš, pouze jsi si koupil starší limuzínu, aby jsi i Ty vyzkoušel jaké pocity mívají Vyvolení. Laciná nahrážka.
Adresu Ti rozhodně nedám, ještě bys mě obtěžoval. Ale na tom stolku se domluvíme, těch není nikdy dost.
Mgr. Papájec
- Mgr.Petr Naszrával
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 325
- Dátum registrácie: 21 Jan 2006, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: 4 x T700 M97´ 4,36i V8 2X2 OHC VZDUCHEM CHLAZENÝ !!!!!!
1 x M95´ bordó - Bydlisko: Poklička
Ztrácím úroveň? To znamená, žes mi nějakou úroveň přiznával?Mgr.Petr Naszrával napísal:Ztrácíš úroveň Tajemníku! Takovouto reakci bych čekal od 12 letýho kluka a ne od odborníka na slovo vzatého.
Já se nezlobím, taky nemám možnost, jak Tě posoudit jinak než podle xichtu a právě proto jsem se ptal, jak to děláš Ty. Jinak máš samozřejmě pravdu.Mgr.Petr Naszrával napísal:Soudě podle tvého xichtu(nic ve zlém, pouze zhodnocení reality), jsem došel k názoru, že všechny ostatní možnosti jak si najít ženskou selhaly, tudíž jsi si musel pořídit pořádný fáááááro, a ne nějakej komoušskej vrak. Není-liž pravda?
Nejsi moc originální, když po mně papouškuješ "speciááál" s hodně "á". Čím dál slabší. Kde bereš, že jsem koupil starší limuzínu? Hraješ si na dobře informovaného, tak nám pověz, jak to doopravdy je. Ať víme, jestli vaříš z vody nebo jestli jsi vážně takový formát. No ale abys neřekl, že Ti to komplikuju, dám Ti radu. Pro začátek bys se mohl podívat, co na mne ví registr vozidel.Mgr.Petr Naszrával napísal:Po Bukáčkovi jsem chtěl pouze jeho speciáááááááála, ne jeho mužnou tvář. To je jasný, že prachy ani původ nemáš, pouze jsi si koupil starší limuzínu, aby jsi i Ty vyzkoušel jaké pocity mívají Vyvolení. Laciná nahrážka.
Ano, že se bojíš odhalit svou identitu jako správný přizdisráč, to už dobře víme. Tedy zase plýtváš slovy. Tak kde Ti mám nechat ten stolek?Mgr.Petr Naszrával napísal:Adresu Ti rozhodně nedám, ještě bys mě obtěžoval. Ale na tom stolku se domluvíme, těch není nikdy dost.
Mgr. Papájec
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Stevo ma recht. Serte na to at si kazdy jezdi cim chce a mysli si v tom ze je treba hrabe kinsky nebo ridic ministerstva tezkeho prumyslu nebo svaty peter. Ja osobne jsem fanda jaguaru, ale ty velkoobjemove vodou taktak chlazene motory me svou slozitosti spise desi. I kdyz zvuk maji pekny a chod velesametovy, to jo. Nicmene tady prisaham na vecne 30°C paraky v CR ze v nemecku velice casto zazivam navstevy majitelu Doublesixu, J40 a podobnych kteri velice s respektem absolvuji zkusebni jizdu kolem baraku jsouce tatrou uneseni a naopak je nezajima nejaky smesny dubovy ingot jakozto palubni deska a vsudypritomne anglicke napisy o hovne kteryma je jaguar zaplneny ze vsech stran, ale roomy interier tatry and extraordinary aircooled V8 engine, takze asi tak. Jinak jak je to s cenami servisu a ND, videl jsem na netu kdyz jsem onehda ocumoval jedno coupe jaguar ze se da koupit plno levnych noname dilu, otazkou je, jak je to ze servisem. Muze nekdo prispet?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Eda:
Ja posledné knieža karpatské sa nemôžem voziť v bežných motorových vozidlách.
Ja osobne s mojim uspokojivým duševným zdravím si osebe nenamýšlam nič ale uznajte...Stevo ma recht. Serte na to at si kazdy jezdi cim chce a mysli si v tom ze je treba hrabe kinsky nebo ridic ministerstva tezkeho prumyslu nebo svaty peter
Ja posledné knieža karpatské sa nemôžem voziť v bežných motorových vozidlách.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Vidíš Edo to je právě ono, to desetiminutové nadšení z toho "roomy interieru" a "extraordinary enginu".
Je na místě si položit otázku, jaký důvod může mít výrobce automobilu založit na výlučně těchto dvou věcech na několik desítek let zbožné přání obchodního úspěchu. Je fajn že tu píšeš o exhibicích, které jistě pravidelně pořádáš pro své německé přátele, aby si sedli na zadek před tak kosmickou technologií . Ale zkus se jich po tom objetí baráku zeptat, zda by si tu "roomy and extraordinary" věc jeli za téměř 1,5 mil korun novou koupit do Příbora (pardon, tedy napřed by museli přivézt zálohu a čekat min 3 měsíce až jim to parta chlapů zbouchá z nějakého skeletu, uloženého volně v kopřivách za závodní jídelnou), oni zvyklí na desetinové spáry mezi díly, oni zvyklí na ticho a řádné jízdní výkony, oni zvyklí na servis v každém větším městě, oni zvyklí na 100% fungující techniku, oni zvyklí na to že slovo "zákazník" něco znamená, atd... Myslím, že by se lehce pousmáli, naskákali zpět do svých Passatů, ostatních koncernů TDi či P911 a maximálně do druhého dne ráno si převalovali v hlavě myšlenku na tu celkem zajímavou hlučnou a nestabilní krabici. Léta pravidelného zodpovídání dotazů ve stylu "co to sakra je" zahraničním návštěvníkům vlasti české, kteří projeví zájem o pár informací jsou pro mě důkazem toho, že prvotní nadšení či zájem se objeví téměř vždy, ale jak dojde na trochu techničtější debatu a nedejbože prozrazení roku výroby......
Jinak nechápu dost dobře začátek Tvého příspěvku - ono je podle Tebe nutné z hlediska uživatele vzhledem k aktuálnímu typu a značce vozidla které právě užívá, aby se po otočení klíčku převtělil do požadované "osoby" kterou po něm okolí očekává? Aby byl NĚKDO? No lidi, kteří tohle praktikují velmi lituji, to jsou na tom se sebevědomím velmi špatně...mimochodem za co se převtěluješ Ty, když vyrazíš Elektronikem do Německa?
Je na místě si položit otázku, jaký důvod může mít výrobce automobilu založit na výlučně těchto dvou věcech na několik desítek let zbožné přání obchodního úspěchu. Je fajn že tu píšeš o exhibicích, které jistě pravidelně pořádáš pro své německé přátele, aby si sedli na zadek před tak kosmickou technologií . Ale zkus se jich po tom objetí baráku zeptat, zda by si tu "roomy and extraordinary" věc jeli za téměř 1,5 mil korun novou koupit do Příbora (pardon, tedy napřed by museli přivézt zálohu a čekat min 3 měsíce až jim to parta chlapů zbouchá z nějakého skeletu, uloženého volně v kopřivách za závodní jídelnou), oni zvyklí na desetinové spáry mezi díly, oni zvyklí na ticho a řádné jízdní výkony, oni zvyklí na servis v každém větším městě, oni zvyklí na 100% fungující techniku, oni zvyklí na to že slovo "zákazník" něco znamená, atd... Myslím, že by se lehce pousmáli, naskákali zpět do svých Passatů, ostatních koncernů TDi či P911 a maximálně do druhého dne ráno si převalovali v hlavě myšlenku na tu celkem zajímavou hlučnou a nestabilní krabici. Léta pravidelného zodpovídání dotazů ve stylu "co to sakra je" zahraničním návštěvníkům vlasti české, kteří projeví zájem o pár informací jsou pro mě důkazem toho, že prvotní nadšení či zájem se objeví téměř vždy, ale jak dojde na trochu techničtější debatu a nedejbože prozrazení roku výroby......
Jinak nechápu dost dobře začátek Tvého příspěvku - ono je podle Tebe nutné z hlediska uživatele vzhledem k aktuálnímu typu a značce vozidla které právě užívá, aby se po otočení klíčku převtělil do požadované "osoby" kterou po něm okolí očekává? Aby byl NĚKDO? No lidi, kteří tohle praktikují velmi lituji, to jsou na tom se sebevědomím velmi špatně...mimochodem za co se převtěluješ Ty, když vyrazíš Elektronikem do Německa?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 54 neregistrovaných