613 BS aneb ještě pár "medvědích"......
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
No je však ELEMENTÁRNÍ rozdíl čekat na dodání z důvodu kapacitního nestíhání výroby či z důvodu, že až po zaplacení zálohy zákazníkem si může výrobce automobilu dovolit na jeho zhotovení nakoupit materiál.....a teď kontrolní otázka, který případ se týká které automobiky? Kdo uhádne, má u mně malé bezvýznamné plus....
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Radku, přijde mně, že tu v touze po zdrcující kritice pleteš dohromady dvě věci. Třeba mě, majitele ojetého vozu Tatra 613/3, absolutně nezajímá, jestli a proč kombinát Tatra přestal vyrábět osobní vozy. Taky je mi srdečně jedno, zda by byla výroba pro továrnu výhodná či nikoli, zda by se našel dostatek zákazníků, kteří by byli ochotni zaplatit xy Kč za novou Tatru atd. Nijak s tím totiž nesouvisí ani jízdní vlastnosti, ani požitek z jízdy a v podstatě ani náklady na údržbu mé trojky.
Anebo z druhé strany -- daroval jsem kamarádovi svoji Š105L, v sobotu s ní jel s jeho přáteli někam na výlet. Byl zvyklý na podstatně novější auta (Renault, BMW,...), ale vrátil se nadšený a tvrdil, že kdyby jeli něčím novým, zdaleka by se jim víkend tak nepovedl, se škodovkou byla, dle jeho slov, prostě zábava.
Ani moje trojka není samozřejmě superfáro, s novými auty se srovnávat objektivně skutečně nedá, ale s ní je život zase o něco pestřejší a o to mně jde. Sám bych mohl napsat klidně jakkoli tlustou knihu o tom, jak je to auto objektivně na hovno. Jenže jsem subjekt a řídím se tedy výhradně subjektivními, nikoli objektivními, pocity.
Uznávám, kdybych byl někdy nucen nedejbože jezdit autem denně a trávit nezanedbatelnou dobu svého života kroucením volantem a šlapáním po pedálech, možná bych mluvil jinak. Nevím.
Anebo z druhé strany -- daroval jsem kamarádovi svoji Š105L, v sobotu s ní jel s jeho přáteli někam na výlet. Byl zvyklý na podstatně novější auta (Renault, BMW,...), ale vrátil se nadšený a tvrdil, že kdyby jeli něčím novým, zdaleka by se jim víkend tak nepovedl, se škodovkou byla, dle jeho slov, prostě zábava.
Ani moje trojka není samozřejmě superfáro, s novými auty se srovnávat objektivně skutečně nedá, ale s ní je život zase o něco pestřejší a o to mně jde. Sám bych mohl napsat klidně jakkoli tlustou knihu o tom, jak je to auto objektivně na hovno. Jenže jsem subjekt a řídím se tedy výhradně subjektivními, nikoli objektivními, pocity.
Uznávám, kdybych byl někdy nucen nedejbože jezdit autem denně a trávit nezanedbatelnou dobu svého života kroucením volantem a šlapáním po pedálech, možná bych mluvil jinak. Nevím.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Ano, Michale, samozřejmě nic proti Tobě konkrétně, ale dá se říci, že zkušenosti lidí co najedou 500 km ročně nebudou mít tu pravou vypovídající hodnotu . Mimochodem, připomnělo mi to kupříkladu nedávné Bojnice, kde dokázal jeden nejmenovaný účastník odvážným umístěním své T613 znehodnotit parkovací prostor pro 3ks T613 + 1 ks Fiat126P a na náš opatrný dotaz odvětil něco v tom smyslu ..."ja s tím neviem moc cúvať, já s tím najazdím len pár kilometrov ročně.....".
Ale to je vedlejší, jaké dvě věci prosím pletu dohromady? Abych měl jasno, zatím jsem se tu jen z ostatních příspěvků dozvěděl, že se snad musím (a co vlastně já, chudák Ríšan tuplem ) převtělovat do majitele hrabství Kent, když pojedu na poštu v XJ40, pak když si vezmu T613, musím ze sebe dělat úspěšného zřejmě budoucího managera s doutníkem v hubě libě hladícího nedoléhající roh zadní kapoty toho extraordinary car, když někam pojedu Š105, to abych snad raději ani nevylejzal, když si vezmu Metro nebo Mini, budu snad automaticky hippies a přitom ve všech těhle samohybech bude jedna a tatáž osoba. Tedy čistě ze zájmu pátrám po důvodu, kterým někteří jedinci takto přemýšlí a hodnotí.....
Oproti tomu jsem zde poskytl některým méně znalým diskutujícím poměrně dosti skutečných a ověřených informací z kombinátu. Tebe asi ne, ale někoho třeba zajímají a pomohou mu pochopit z té dílčí skládanky, co vše bylo v této zemi neomezených možností možné....
Ale to je vedlejší, jaké dvě věci prosím pletu dohromady? Abych měl jasno, zatím jsem se tu jen z ostatních příspěvků dozvěděl, že se snad musím (a co vlastně já, chudák Ríšan tuplem ) převtělovat do majitele hrabství Kent, když pojedu na poštu v XJ40, pak když si vezmu T613, musím ze sebe dělat úspěšného zřejmě budoucího managera s doutníkem v hubě libě hladícího nedoléhající roh zadní kapoty toho extraordinary car, když někam pojedu Š105, to abych snad raději ani nevylejzal, když si vezmu Metro nebo Mini, budu snad automaticky hippies a přitom ve všech těhle samohybech bude jedna a tatáž osoba. Tedy čistě ze zájmu pátrám po důvodu, kterým někteří jedinci takto přemýšlí a hodnotí.....
Oproti tomu jsem zde poskytl některým méně znalým diskutujícím poměrně dosti skutečných a ověřených informací z kombinátu. Tebe asi ne, ale někoho třeba zajímají a pomohou mu pochopit z té dílčí skládanky, co vše bylo v této zemi neomezených možností možné....
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Dvěma věcmi jsem myslel Tvoji kritiku chování fabriky a hodnocení vozu jako takového.
Podle mne se T613 hodnotit v podstatě nedá. Jednak od jedničky po sedmikilo se to auto dost podstatně změnilo, druhak se vyrábělo děsně dlouho ve velmi specifickém prostředí a za třetí je to auto hodně o emocích a pro ty měřítko neznám.
Nicméně kdybych dělal test, postupoval bych dle hesla ,,Co bych si mohl v roce 1994 za xxx Kč koupit" Pokud T613-4MiL a Jaguár stály zhruba stejně, má srovnání smysl.
Pokud bych měl jednou větou zhodnotit trojku, tak je to hodně přerostlá Š120. Mojžo se asi posere, ale podle mne to sedí přesně. Howgh.
Podle mne se T613 hodnotit v podstatě nedá. Jednak od jedničky po sedmikilo se to auto dost podstatně změnilo, druhak se vyrábělo děsně dlouho ve velmi specifickém prostředí a za třetí je to auto hodně o emocích a pro ty měřítko neznám.
Nicméně kdybych dělal test, postupoval bych dle hesla ,,Co bych si mohl v roce 1994 za xxx Kč koupit" Pokud T613-4MiL a Jaguár stály zhruba stejně, má srovnání smysl.
Pokud bych měl jednou větou zhodnotit trojku, tak je to hodně přerostlá Š120. Mojžo se asi posere, ale podle mne to sedí přesně. Howgh.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
...presne tak 3ka je prerastnutá šáde, a Mi je prerastnuté favo s BMM..., ale aj tak to kludne porovnávat možeme s dnešnými autami, pretože jazdíme s tatrou a aj s konfekciou na dnešných cestách v bežnej prevádzke začiatku 21 storočia !!!! tie isté podmienky sú dané pre všetkých!!! ( to že je jedno auto velké, druhé malé, jedno drahé druhé lacné je z mojho pohladu úplne jedno) Sú to autá (kusy plechu)!!! sadnete do auta, a premiestnite sa z miesta A do miesta B!!!
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Ale no, ved ja nikomu nic nezakazujem
Ked som mal asi tak 15, denno denne sme viedli s kamosmi debaty, co je lepsie, ci zigulak, abo skodofka (boli sme rozdeleni na dva tabory). Alebo kto koho zmlati, ci Tyson Segala, alebo naopak a tak podobne. Tieto debaty trvali niekolko rokov, riesilo sa to furt dookola a nikam sa nedospelo. No a presne toto mi to pripomina
Ale ked v tom chcete pokracovat ... vcelku je to zabavne
Ked som mal asi tak 15, denno denne sme viedli s kamosmi debaty, co je lepsie, ci zigulak, abo skodofka (boli sme rozdeleni na dva tabory). Alebo kto koho zmlati, ci Tyson Segala, alebo naopak a tak podobne. Tieto debaty trvali niekolko rokov, riesilo sa to furt dookola a nikam sa nedospelo. No a presne toto mi to pripomina
Ale ked v tom chcete pokracovat ... vcelku je to zabavne
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Neposral som sa, ale vytrhlo mi to vajcia.
Stane sa.
Inak jazdím Tatrou 613-3 denno-denne a aj keď si môžem vybrať spomedzi aspoň 2 áut, všetko stredná trieda - r.v. 1988, 1996, 2001, všetko západonemeckej produkcie...
neváham, idem Tatrou 613-3.
Prečo? Lebo je to prerastená škodovka, lebo na nej nič nesedí a nie je dopasované, lebo tam všetko vrže, lebo zvuk motora obťažuje mňa aj okolie, že sú tam hrozné sily na riadenie, radenie a pedále, že radenie je nepresné a tak ďalej a tak ďalej.
Masochista som že jazdím vrakom.
Ale ono to dosť možno asi vrak nie je. Ono to dosť možno je DOSŤ dobré auto.
Ale každý svojmu, pre mňa za mňa nech jazdím v zaostalej rachotine, herke čo by nikto nechcel. Myslite si čo chcete, mne je to jedno, ja viem čo potrebujem
Stane sa.
Inak jazdím Tatrou 613-3 denno-denne a aj keď si môžem vybrať spomedzi aspoň 2 áut, všetko stredná trieda - r.v. 1988, 1996, 2001, všetko západonemeckej produkcie...
neváham, idem Tatrou 613-3.
Prečo? Lebo je to prerastená škodovka, lebo na nej nič nesedí a nie je dopasované, lebo tam všetko vrže, lebo zvuk motora obťažuje mňa aj okolie, že sú tam hrozné sily na riadenie, radenie a pedále, že radenie je nepresné a tak ďalej a tak ďalej.
Masochista som že jazdím vrakom.
Ale ono to dosť možno asi vrak nie je. Ono to dosť možno je DOSŤ dobré auto.
Ale každý svojmu, pre mňa za mňa nech jazdím v zaostalej rachotine, herke čo by nikto nechcel. Myslite si čo chcete, mne je to jedno, ja viem čo potrebujem
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
To je pěkné jak kombinát Tatra Příbor zacházel se svými zákazníky a jaké auta stavěl za xymoc peněz. Taky vidíte jak skončil. Ale mě by zajmalo jestli je to všechno dnes cca 8 roků po ukončení výroby osobních vozů v kopřivnici a přilehlém okolí důležité. Ano někdo dá přednost Jagovi někdo Medvědovi, vwgrupe a nebo bůch ví čemu a někdo tatře. Každý asi ví proč volí svou značku. Ale skuste tatru 613 porovnat z čímkoliv co vyjelo z post sovětských zemí...
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Tieto porovnávania to jak žabomyšia vojna.
Mne to prijde jak definovať lásku. To sa tiež ešte nikomu nepodarilo. Ani porovnať Tatru 613 tak aby to každému vyhovovalo. To sa nedá. Je tak odlišná, že prosteže ne.
Viete, raz som na Discovery Channel kukal na dokument o Lamborghini.
Istý redaktor sedel v Lamborghini Countach z roku 1985 a vraví "miesta je málo, volant má blbý sklon, pedále sa síce dajú nastaviť ale furt je to nanič, na zaradenie treba mať ruku ako Arnie, spojka je tvrdá ako diamant, odvetranie interiéru je totálne nedostatočné, motor huláka, nič viac dnuka nepočuť, navyše z neho ide do interiéru enormné teplo, paralelné parkovanie, na to rovno zabudnite a...
A viete čo? Zabudnite na to všetko!!
Podradil o 2 stupne, šliapol na plyn, úsmev sa mi roztiahol od ucha k uchu, letel zákrutami a len kričí "Milujem Lamborghini!"
no... čisto jak Tatra
Mne to prijde jak definovať lásku. To sa tiež ešte nikomu nepodarilo. Ani porovnať Tatru 613 tak aby to každému vyhovovalo. To sa nedá. Je tak odlišná, že prosteže ne.
Viete, raz som na Discovery Channel kukal na dokument o Lamborghini.
Istý redaktor sedel v Lamborghini Countach z roku 1985 a vraví "miesta je málo, volant má blbý sklon, pedále sa síce dajú nastaviť ale furt je to nanič, na zaradenie treba mať ruku ako Arnie, spojka je tvrdá ako diamant, odvetranie interiéru je totálne nedostatočné, motor huláka, nič viac dnuka nepočuť, navyše z neho ide do interiéru enormné teplo, paralelné parkovanie, na to rovno zabudnite a...
A viete čo? Zabudnite na to všetko!!
Podradil o 2 stupne, šliapol na plyn, úsmev sa mi roztiahol od ucha k uchu, letel zákrutami a len kričí "Milujem Lamborghini!"
no... čisto jak Tatra
Ale ta mojžova myšlenka je racionální: prostě vášeň pro vůz... Podívejte se na to takto: Já chodím i na forum o red hot cilli pepers a tam jsou samí fandové kapely.. přesto je tam obrovská sekce kde se zkoumají pěvecké chyby členů té skupiny.. Ale když se těch lidí zeptáš proč je teda poslouchají tak řeknou: protože jsou to "jejich" redhoti - ze vším co k tomu patří. Proto někteří z vás jezdí tatrou i když mají možnost volby: protože je to jejich tatra - ze vším co k tomu patří. A stejné je to ze všemi auty i Jaguáry.....
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
dneska som išiel v koktávke a cliu, a v nich som premýšlal prečo mám vlastne tatru, tam mi to rozmýšlanie šlo...potom som išiel tatrovkou. snažil som sa pri šoférovaní(pilotovaní) racionálne vysvetlit prečo mám tatru. a nedalo sa!!, skrátka som začal rozmýšlat a než som myšlieku rozvinul, tak som zabudol, prečo!!... asi niečo podobné ako písal mojžo o lambe...(čo by sa stalo ak by som predtým išiel na lambe?)
Vláček: k tomu , že potrebovala fabrika peniaze od zákazníka na postavenie auta (kusovky), sa stačí pozriet aj na značkových úpravcov áut(konfekcie), ktorí v podstate tiež robia kusovky, a tiež musí dat zákazník zálohu na úpravu, aby si nakúpil materiál...takže nič zvláštne.
Vláček: k tomu , že potrebovala fabrika peniaze od zákazníka na postavenie auta (kusovky), sa stačí pozriet aj na značkových úpravcov áut(konfekcie), ktorí v podstate tiež robia kusovky, a tiež musí dat zákazník zálohu na úpravu, aby si nakúpil materiál...takže nič zvláštne.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných