Včera jsem viděl hybrida ! (ANKETA O PRAVOSTI TATRY 603/613)

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...

Co si myslíte ohledně pravosti TÉ TO Tatry ?

Majiteli věřím,je TO skutečně unikát
3
27%
Majiteli nevěřím,jedná se o dodatečnou montáž
5
45%
Nevím
3
27%
 
Celkom hlasov: 11

Užívateľov profilový obrázok
DavidHodan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 234
Dátum registrácie: 26 Jan 2006, 18:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Včera jsem viděl hybrida ! (ANKETA O PRAVOSTI TATRY 603/613)

Príspevok od užívateľa DavidHodan » 18 Máj 2006, 09:51

Včera jsem viděl jet po mostě gen.Pattona (V Plzni) hybridní Tatru 603/613.

Dle všeho měla namířeno někam do centra.

Co si myslíte ohledně její pravosti ?

(Tedy že je TO před-sériová verze a pod ....)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Máj 2006, 10:55

Davide - ani s jednou z tebou ponúkaných možností sa nejako špeciálne nestotožňujem, resp. mi nepripadá lepšia, ako tie ostatné. Je to "unikát", lebo je iba jeden, je to "hybrid", je to "dodatočná montáž", takže vlastne "neviem"... za čo hlasovať.. :?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Máj 2006, 12:50

Také nevím, jak hlasovat...

Auto bylo poskládáno o mnoho let později, než byl vyroben motor i karosérie, to je doufám nesporné. Ale také mi není známa další podobná přestavba, takže bastl to unikátní (ve smyslu jedinečný) opravdu asi je.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Máj 2006, 12:51

Mimochodem majitel o tom říkal co? To jen abych byl v obraze.

Užívateľov profilový obrázok
DavidHodan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 234
Dátum registrácie: 26 Jan 2006, 18:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DavidHodan » 18 Máj 2006, 12:58

Já slyšel TU verzi TU,že je TO před-série,a že prej něco jako Vignaleho prototyp.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 18 Máj 2006, 16:58

Davide, na co se vlastně ptáš? K čemu je dobrá ta anketa?
Ta tatra se na internetu již x-krát řešila, kdo chce, pro toho není problém si informace jak o ní, tak i o prototypech T613 zjistit.

Kavy

Príspevok od užívateľa Kavy » 18 Máj 2006, 21:08

Prototyp 613 měl sice motor z 603,ale byl uložen nad nápravou jako u 613.
Tohle je podle mě sráč.Jako dát do Fabie motor z 1000MB.On tam sice je :D ,ale "trochu" předělanej.
Má to o 70ks míň a kastli to vyvažuje jak u Š120(603).Podle mě znehodnotil kastli 613 i motor 603.
Navíc ty hliníkáče vypadaj opravdu blbě.Určitě by šlo zvolit nějaká poplatnější době vzhledu 613.

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 19 Máj 2006, 13:41

Ale co s toho ten chlápek má? Takhle přichází o výkon motoru, prachy (takhle nemá šanci udělat s toho veterána). Maximálně má možnos všem kolem sebe tvrdit že má něco, o čem stejně všichni ví, že to není to za co to vydává.


Autor tohoto příspěvku předpokládá, že majitel svůj vůz pokládá za prototyp, a že ve veteran klubech střední evropy a na stanicích tk poznají balast.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 19 Máj 2006, 19:35

No on to vlastne je prototyp. Asi pred dvoma rokmi som mal možnosť na Bojniciach tento automobil pomerne podrobne preliezť a myslím to doslova,aj s odborným výkladom majitela, mimochodom je to velmi príjemný a zdielny pán, ktorý velmi ochotne a podrobne vyložil anabázu vzniku, tohoto bezpochyby kuriózneho vozidla. Počiatočné práce sa datujú hlboko do čias totality, do dôb, ktoré si ešte poniektorí pamätáme ako také , kedy nebolo možné súkromnej osobe vlastniť T613, alebo napríklad Volgu 24. Luďom, ktorí si to nepamätajú, je asi zbytočné to vysvetlovať, ostatní vedia o čom hovorím. No a keďže zmienenému pánovi sa napriek tomu T613 nesmierne páčila a túžil ju mať, tak sa pokúsil vtedajšie nariadenia obísť. Podarilo sa mu kúpiť poškodený skelet T613 a svojpomocne mu transplantoval agregát T603, ktoré sa už v tej dobe dali kúpiť ako vyradené zo štátnej správy. Problém však nastal vo chvíli, keď takéto auto chcel prihlásiť, auto si totiž ponechali na polícii, resp DI, aby mohly posúdiť jeho spôsobilosť a to im trvalo viac ako 10 rokov. Počas tejto doby sa majitel márne domáhal vrátenia auta.Samozrejme že mi pomerne podrobne vykreslil všetky obštrukcie , ktoré mu vtedajší štátny aparát staval do cesty. Auto sa mu podarilo získať až po revolúcii 1989. Bolo však vo velmi zúboženom stave a bolo z neho odmontované, všetko , čo sa dalo, vrátane vybavenia interiéru/ el sedadlá Alfa romeo /a pod. Takže takmer celá práca začala nanovo, keďže tejto myšlienke venoval vela času a energie, chcel ju dotiahnuť do konca a podarilo sa. Vzniklo unikátne vozidlo, na ktorom možno pozorovať množstvo funkčných vylepšení a vlastných konštrukcii, za niektoré z nich by sa nemuseli hanbiť ani v Kopřivnici. Neviem posúdiť historickú hodnotu, ale s prihliadnutím na okolnosti vzniku, je to zaujímavé auto a jeho tvorca si iste zaslúži obdiv. Dúfam, že som nič neprekrútil, ale píšem to, čo si z uvedeného rozhovoru pamätám.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 20 Máj 2006, 00:41

Nechápu, jak by to mohl být prototyp? Copak ten majitel někdy uvažoval o tom, že to začně sériově vyrábět? Ale stejně je to úspěch, kdybych dneska vrazil policajtům auto s úplně jiným a výrobcem neschváleným motorem, tak se se mnou ani po deseti letech nebude nikdo bavit a značky nedostanu.

Mimochodem, Slováci nesměli vlastnit Volhy 24? To slyším poprvé.... :o U nás nebyl problém si ji normálně bez jakýchkoliv průtahů pořídit, když si na ní člověk nakradl či vydělal těch 106 000 Kčs nebo kolik tehdy stála.... :)

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 20 Máj 2006, 10:42

Volgy 21 a Tatry 603 boli predajné pre všetkých (podla toho čo som sa dozvedel).U 24 a 613 neviem.

Podla mňa je to auto dosť nepodarený bastl.

Kavy

Príspevok od užívateľa Kavy » 20 Máj 2006, 20:33

Tak tak.
Bastl jako hrom.Je to brutální DOWNGRADE.Jak výkonem,tak vyvážením .

Užívateľov profilový obrázok
DavidHodan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 234
Dátum registrácie: 26 Jan 2006, 18:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DavidHodan » 21 Máj 2006, 14:56

Mne jenom HROZNĚ udivuje,jak TU pár lidí tvrdí,že je příjemný,a jak je fajn.

Já když jsem na Něj dostal kontakt,a zavolal jsem MU,tak mi div neposlal kamsi ...........

A když jsem MU poděkoval za slušné jednání,že jako invalidovi se MI HO od ostatních jiných lidí příliš nedostává,TAK na Mne vyjel,že co si jako myslim,a křičel ......

A JEN TAK MIMO CHODEM,ON SÁM MÁ ZNAČKU INVALIDY !

TAKŽE JE VIDĚT,ŽE PROSTĚ JSOU LIDÉ,S KTERÝMA PROSTĚ NĚKTEŘÍ NEVYJDOU.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 21 Máj 2006, 15:46

Majitele tohoto vozu neznám, ale vzhledem k tomu že jsem v době vzniku vozu také žil (konec 70tých let),přikláním se k názoru že soukromá osoba tehdy nemohla vlastnit T-613 (novinka socialistického průmyslu mohla sloužit pouze ,,někomu,,). Osobně se domnívám že majitel někde sehnal zbořenou T-603 (kterou už tehdy soukromá osoba vlastnit mohla) s doklady (nebo jen ty doklady) a celou akci chtěl zamaskovat jako výměnu neopravitelné karoserie (T-603) za karoserii nového typu (T-613).Tyto výměny karoserií za novější provedení DI dost často povolovala např. u Š-Spartak/Felicia/Octavia, nebo Š-1000MB/Š-100, rovněž u T-603-1/2/3. Viděl jsem i DI úředně povolenou výměnu (přestavbu) karoserie Š-Octavia na podvozku VW-Kdf. Výměnu samonosné karoserie u zcela odlišných typů T-603 a T-613 ale DI neskousl. Po revoluci možná sehnal majitel doklady T-613 a provedl jen,, výměnu motoru za slabší,, (což je papírově jednodušší), neboť mu bylo líto jan tak zahodit několit let práce, které ho stála stavba vozu.
Pokud majitel vydává vůz za Vignaleho prototyp, je to zavádějící, ale pokud přiznává že je to SAMO-DOMO poplatné době vzniku,nemůžeme mu to mít za zlé, neboť v té době nebylo jednoduché sehnat vůz podle svých představ. Dnes se na tento vůz díváme jako na Bastl, ale za nějaký čas by to mohl být zajímavý svědek toho co dokázal malý český (československý :lol: ) človíček, aby mohl mít vůz svých snů i přes nepřízeň tehdejších úřadů.

Užívateľov profilový obrázok
Mgr.Petr Naszrával
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 21 Jan 2006, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: 4 x T700 M97´ 4,36i V8 2X2 OHC VZDUCHEM CHLAZENÝ !!!!!!
1 x M95´ bordó
Bydlisko: Poklička

Príspevok od užívateľa Mgr.Petr Naszrával » 21 Máj 2006, 15:49

Nazdar chlapci!!! :?: Jak jsem vám chyběl? Nezdá se vám že je to tu nějaké mrtvé? Co takhle nějaké pěkné rozbory a hádky Ambiciozníčku??? Já vím že je neděle a všichni jsou po obědě zalezlí ve stodolách a opravují tam svoje úžasné Tatramatky, aby dělali v létě parádu a oni si mohli masírovat ego v jakémže korábu to plachtí, ale přeci si na trochu toho psaní můžete najít čas, ne? Mimochodem, velmi mě mrzí že jsem si neudělal čas na Bojnice(samozřejmě, přijel bych neohlášen, jak to má Tajemník rád), ale nebude teď v dohlednu nějaký další sjezd? Koupil jsem si novou krabici ze které se mi valí modrý dým, takže bych se rád pochlubil. A co vy, jak vám ty papaláš fároše přes zimu zrezli? Co takhle pár foteček? Jo a Davide, co si o TOM myslíš TY? A nenašli by se další veteráni do vlákna "Co se válí na vrakovišti u Hodanů v Plzni"?

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 21 Máj 2006, 16:22

aspon tady nebude nuda :lol:

Kavy

Príspevok od užívateľa Kavy » 21 Máj 2006, 20:39

To David:
Protože páni na hoře dali dohromady všechny invalidy,abych dnes parkoval 120cm od každého důchodce co má hůl,protože podle označení už není poznat že je to vozíčkář,neb jen dědek o holi.
A přihodil jsem i fotky slibovaného Cryslera: http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=1394[/u]

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 21 Máj 2006, 21:00

T613 sice nikdy nebyla ve volném prodeji, ale ojetou si běžný občan pořídit mohl. Prý k tomu bylo potřeba povolení až někde od ÚV, ale to vím jenom z doslechu, černé na bílém jsem nikdy nic neviděl...

Třeba ta má modrá jednička má soukromého majitele od roku 1983 a u nás na okrese si ve stejnou dobu pořídil šestsettřinácku nějaký hrobník... :)

Užívateľov profilový obrázok
Mgr.Petr Naszrával
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 21 Jan 2006, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: 4 x T700 M97´ 4,36i V8 2X2 OHC VZDUCHEM CHLAZENÝ !!!!!!
1 x M95´ bordó
Bydlisko: Poklička

Príspevok od užívateľa Mgr.Petr Naszrával » 21 Máj 2006, 22:25

Ale no tak,nedělejte mrtvý brouky!!! :!: :!:

Užívateľov profilový obrázok
Mgr.Petr Naszrával
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 21 Jan 2006, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: 4 x T700 M97´ 4,36i V8 2X2 OHC VZDUCHEM CHLAZENÝ !!!!!!
1 x M95´ bordó
Bydlisko: Poklička

Príspevok od užívateľa Mgr.Petr Naszrával » 21 Máj 2006, 22:47

Jen tak na okraj musím dodat, že se mi po VÁS fakt moc stýskalo, ale byl jsem pracovně mimo ČR a měl jsem čest se seznámit s opravdovými příznivnici a majiteli veteránů.
Mojžo, tak co, jak jsi pokročil v renovaci svýho zrezlouše?
Prdloško, když jsem se začetl zpět v tvé diskuzi, tak je mi líto, že Bukáček, dál nepokračuje :twisted: . A nereaguje na tvý bláboly.
Zdich, na tebe jsem samozřejmě nezapomněl a už se těším sraz, protože se rád podívám na tvůj skvost :twisted: !

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných