Bufiky

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Bufiky

Príspevok od užívateľa tomas » 21 Sep 2004, 08:01

Minuly svrtok sa mi prihodila jedna prihoda s nasim milovanym kurenim. Bolo to zrovna v den, ked som sa do prace vybral s T613. Kedze uz rano bolo dost chladno, zacalo mi behat po rozume, ze zima sa pomaly blizi a tak by nebolo odveci vyskusat bufiky. Netrvalo dlho a uz som ich zapinal.
Prvy bufik (ten co je v kufry), nastartoval a ide bez problemov. Super, pomyslim si a s nadsenim zapinam druhy (vnutorny). Lenze citim nejaku krivdu. Ako ho zapinam, registrujem nejake strasidelne zvuky. Ako keby niekto cpal nejaky predmet do vrtule. No toto? Co ze sa to deje. Napriek zlemu pocitu vyckavam, ci nahodou nezacne este viac blbnut a sam seba presviedcam, ze to uz dlho nesiel a preto tie zvuky. No bufik napriek podivnym zvukom nastartoval a zacal kurit. Hmm. Bufik kuri a tak je vsetko v poriadku. Prestal som sa teda venovat kureniu a zacal si vychutnavat jazdu.
Az zrazu ma z toho vychutnavania jazdy vytrhla velka rana. Tak som sa zlakol, az som skoro vyletel z cesty. Rychlo zacinam smatrat po ovladani kurenia, aby som ho vypol, co sa mi zazrakom aj celkom rychlo podarilo. Uff.
Ale kureniu chvilu trva nez sa vypne, tak som trpol ci sa este nieco neprihodi. Az ked sa buf vypol, som si vydychol.

Teda taketo soky hned zrana neprajem ani najvacsiemu nepriatelovi.
Nakoniec som bol rad, ze nic nevybuchlo ani nezhorelo.

Preto vsetci vlastnici nezavyslych kureni, v ramci vlastnej bezpecnosti, ale aj bezpecnosti T. Nez ich po dlhej dobe pustite, najprv si ich skontrolujte :wink:

avatt

bufik

Príspevok od užívateľa avatt » 21 Sep 2004, 10:15

jo jo tak tohle znám podobné situace jsem se dočkal minulý rok, před zimou jsem slavnostně zprovoznil bufíka ve svojí T603 a když jsem se u něj takhle jednou hřál tak se najednou začalo ozívat hrozné mlácení a nakonec jedna tvrdá rána a vrtule v bufíku zůstala stát po demontáži a rozebrání topení jsem zjistil že se rozletěla vnitřní vrtule a natvrdo zablokovala rotor - následovala výměna ventilátoru a teď už to zase topí jako drak :D

ale jeden dotaz stejně mám v mojí T603 je topení klasické 603kové ale doprava paliva byla zajišťována čerpadlem (takovým tím cvakacím) patří k tomuto topení ono čerpadlo???? nebo je originál palivo dopravováno pouze samospádem z nádrže??? když nechám topení pouze na samospád tak se tomu moc topit nechce...

mushko

ach tie bufiky

Príspevok od užívateľa mushko » 21 Sep 2004, 13:04

moja skusenost je taka, ze nedzrave chrcanie sposobuje vyskocena vrtulka. doteraz stacilo odmontovat stredovu umelinu a sroubovakom zatlacit vrtulku nas5. a celu zimu sa uz ani neozvalo. pekne kuri.
druhy zazitok som mal s kufrovym kurenim. to mi zacalo jedneho krasneho dna dymit ako slovnaft. cely problem spocival v nespravnom zapojeni resp. vyskoceni kablika predzhavenia.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 21 Sep 2004, 17:40

Hmm, tak to dymenie som uz tiez zazil, ale asi pred dvoma rokmi. Auto mi zacalo dymit bielym dymom (vyzeralo to ako dymovnica). Chvilu som nevedel co sa deje, preco vidim biely dym a odkial ten dym vlastne ide. Az po chvili ma napadlo ze to asi bufik. Ono den predtym som sa hrajkal s tepelnou poistkou, lebo sa mi stale vypinala. Asi som to prehnal. Samozrejme scena ako vo stvrtok...

Verte neverte, s bufikmi niesu ziadne zarty :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 21 Sep 2004, 18:40

O kufrovom bufíke ani neviem. Jede jede a jede a nekazí sa.
O vnútornom bufíke ani nehovorím - nejede nejede nejede a v kuse sa kazí

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 21 Sep 2004, 23:51

avatt: pokud máš aspoň "model 67" a tím pádem nádrž víc dole a víc vepředu, tak by tam to čerpadlo mělo být. Jde to i bez něho? (to bych se divil :wink: )

avatt

topení

Príspevok od užívateľa avatt » 22 Sep 2004, 07:59

2 Luboš: moje 603ka je z roku 1974 tudíž nádrž víc dole a vepředu, nicméně když jsem auto koupil tak u bufíka sice čerpadlo bylo ale jaksi tak podezřele položené vedle topení tak jsem usoudil že tam asi bylo domontováno. Bufíka jsem zprovoznil i s oním čerpadlem ale výsledek byl takový že auto sice topilo jak drak ale kolem něj se nedalo vydržet - nebo spíš kolem nebylo vidět, to co čerpadlo do topení stihlo nacpat bylo až neuvěřitelný - a tak jsem po studiu různých chytrých knih podumal a čerpadlo vyhodil topení topí ale je fakt že je na něm cítit kolik paliva se v nádrži nachází pokud je v nádrži míň jak 20 l tak už je cítit nižší výkon a topení hůř chytá ale jinak je to v pohodě :D - navíc v současné době jsem si jedno 603kové topení zabudoval do MBéčka a tam mám výškový rozdíl dno nádrže tryska cca 20 cm a bufík jede jak drak v tatře je to jednoznačně víc než 20 cm.

Ale o to mi nešlo viděl jsem teď o víkendu celou sadu originál nezávislého topení pro Trabanta a tam je dopravní palivové čerpadlo ale u trysky je přepad který vrací nadbytečný benzín zpátky do nádrže tak mě jen zajímalo jestli třeba podobný udělátko neexistovalo na tatře. Korekcí na el mag. ventilu se mi nepodařilo snížit přísun paliva do topení a z toho důvodu to s čerpadlem kouří a kouří ale je fakt že to zase topí jak přehřátej Černobyl :D

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 26 Sep 2004, 23:52


Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 27 Sep 2004, 00:11

Koukal jsem i na další nabídky toho prodejce... zajímavé, že si ten bufík cení 10x víc než dvoje dveře na žigulíka nebo 500x víc než na půl ojetou pneumatiku 185/65 R14... :lol:

Pak mi někdo říkejte, že na tatru jsou levné díly... :mrgreen:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných