Tatraportal - TATRA forum

Diskusné fórum o automobiloch značky Tatra
Aktuálny čas je 26 Máj 2017, 18:48

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 109 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Správa
 Predmet príspevku: Re: Tatra 613-3
PoslaťNapísal: 11 Sep 2016, 12:19 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Mar 2009, 09:02
Príspevky: 99
Vymenim Tatra 613-3 za BMW E21 len v modrej metalýze (chromak). Auto je pojazdné, interiér vyblednutý, motor vyťahaný, prevodovka ťažšie radí prevodové stupne, vôle na nápravách, sklá sú poškriabané, exteriér- horší stav. farba je ešte od výroby. Doklady sú písané na mňa. Auto ma platnú STK a EK . cena je okolo 7500 eur (moja predstava)


Tak si to nakoniec vzdal :?: :cry:


Prílohy:
t613skrat500.jpg
t613skrat500.jpg [ 50.48 KiB | Zobrazené 3823 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 613-3
PoslaťNapísal: 12 Sep 2016, 00:14 
Offline
Pravidelný diskutujúci

Registrovaný: 17 Jún 2013, 18:55
Príspevky: 130
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Popravde to zháňanie základných dielov ma dosť vytáča. Čapy, tlmiče, prachovky, uloženia, kotúče to sú všetko spotrebné diely a ničoho niet. ak sa aj nejaký diel vyskytne tak je drahý. Nejaké diely sa vyrábajú na zakázku iné sa repasujú. niektoré ako napríklad čapy riadenia sa dajú kúpiť ako nové.K tým čapom riadenia by som dodal, že na mojom aute vydržali cca 2000 km a potom ich bolo treba vymeniť, pretože mali obrovské vôle akoby som nanich najazdil 100 000 km. samozrejme, že staré som pri repase náprav ihneď vyhodil (veď načo by mi boli, keď sa dajú kúpiť nové). nové originálne tatrovácke sa mi nepodarilo zohnať tak som dal zrepasovať staré čo mi dal pôvodný majteľ od ktorého som tatru kupoval(vidno ich na šiestej fotke na prvej strane. v kufri ešte namontované na spojovačkách). a ako bonus geometriu na tatru nespravia hocikde, treba obvolávať a pýtať sa...


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 613-3
PoslaťNapísal: 13 Sep 2016, 19:25 
Offline
Diskutujúci

Registrovaný: 15 Jún 2012, 22:13
Príspevky: 41
Bydlisko: Karvinsko
Tatry, ktoré vlastním: T603/2 r.v.1972,T613 r.v.1976,T613 r.v.1988
SKRAT5OO píše:
Popravde to zháňanie základných dielov ma dosť vytáča. Čapy, tlmiče, prachovky, uloženia, kotúče to sú všetko spotrebné diely a ničoho niet. ak sa aj nejaký diel vyskytne tak je drahý. Nejaké diely sa vyrábajú na zakázku iné sa repasujú. niektoré ako napríklad čapy riadenia sa dajú kúpiť ako nové.K tým čapom riadenia by som dodal, že na mojom aute vydržali cca 2000 km a potom ich bolo treba vymeniť, pretože mali obrovské vôle akoby som nanich najazdil 100 000 km. samozrejme, že staré som pri repase náprav ihneď vyhodil (veď načo by mi boli, keď sa dajú kúpiť nové). nové originálne tatrovácke sa mi nepodarilo zohnať tak som dal zrepasovať staré čo mi dal pôvodný majteľ od ktorého som tatru kupoval(vidno ich na šiestej fotke na prvej strane. v kufri ešte namontované na spojovačkách). a ako bonus geometriu na tatru nespravia hocikde, treba obvolávať a pýtať sa...

Tak konkrétne čo sa týka čapov tak nové niesú žiadny problém.Stačí zájsť do najbližšiej predajne kde majú n.d. na žigulíky a kúpiť guľové čapy na žigula.Každý trochu schopný sústružník ti ich upravý.Stojí to pár kačiek.Ja som kupoval čapy za 150 kč kus.Úprava na sústruhu mi trvala chvíľku.Na aute fungujú úplne bez problémov.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 613-3
PoslaťNapísal: 13 Sep 2016, 22:21 
Offline
Pravidelný diskutujúci

Registrovaný: 17 Jún 2013, 18:55
Príspevky: 130
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
ivan613 píše:
Tak konkrétne čo sa týka čapov tak nové niesú žiadny problém.Stačí zájsť do najbližšiej predajne kde majú n.d. na žigulíky a kúpiť guľové čapy na žigula.Každý trochu schopný sústružník ti ich upravý.Stojí to pár kačiek.Ja som kupoval čapy za 150 kč kus.Úprava na sústruhu mi trvala chvíľku.Na aute fungujú úplne bez problémov.


máš na mysli čapy riadenia na Lada 2101? ak áno čo treba na nich upraviť aby pasovali na 613tku? našla by sa nejaká fotka alebo rozmerový náčrt po úprave?


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 613-3
PoslaťNapísal: 14 Sep 2016, 05:15 
Offline
Diskutujúci

Registrovaný: 15 Jún 2012, 22:13
Príspevky: 41
Bydlisko: Karvinsko
Tatry, ktoré vlastním: T603/2 r.v.1972,T613 r.v.1976,T613 r.v.1988
Jediné čo sa musí upraviť je rozmer závitu do spojovačky.Priemer z hlavy neviem.Myslím že na Tatre je M12 a a žigul ma M14.Na sústruhu sa urobia nové závity pozor je pravý a ľavý a hotovo.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 613-3
PoslaťNapísal: 15 Sep 2016, 19:33 
Offline
Pravidelný diskutujúci

Registrovaný: 17 Jún 2013, 18:55
Príspevky: 130
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
skusim to.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 613-3
PoslaťNapísal: 21 Okt 2016, 09:17 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Okt 2004, 08:24
Príspevky: 1971
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
"Popravde to zháňanie základných dielov ma dosť vytáča. Čapy, tlmiče, prachovky, uloženia, kotúče to sú všetko spotrebné diely a ničoho niet. ak sa aj nejaký diel vyskytne tak je drahý. Nejaké diely sa vyrábajú na zakázku iné sa repasujú."

Popravdě tyhle stesky nechápu. Jestli jsi vystřízlivěl a zjistil, že na "to" prostě nemáš, lze to napsat férově a přímo. Nevím co jsi čekal a kde jsi byl duchem a rozumem v okamžiku pořizování té tatry, ale já se domnívám, že soudný a technicky vzdělaný člověk když vidí kombinaci parametrů:

- stáří čtvrt století
- celkový počet vyrobených kusů za 30 let menší jak dnešní dvoudenní produkce koncernu VW
- počet dochovaných kusů pár desítek, v reálném provozů do 30ti kusů (tipuju)
- ruční výroba a problém najít dva úplně stejné vozy už jako nové
- nekompatibilta dílů mezi auty (tvarová,rozměrová)
- plánovaná životnost karoserie 5 let, tristní ochrana proti korozi
- reálná životnost přední nápravy na současných tankodromech 30tis km (denní provoz)
- neexistující výrobce
- nulová podpora servisu
- opravárenské postupy a metody, které 95% současných opravářů nedá a nezná
- kusová! zakázková! náhradní výroba dílů kritických pro udržení provozu prakticky jen z dobré vůle těch, co tu výrobu řeší,
zajišťují, mají s tím práci, čas, nervy a náklady (fakt se na tom vydělávat a žít z toho nedá)
- atd...

To je "kurva" hodně důvodů aby Ti došlo, že si nepořizuješ konzumní přibližovadlo, na které se věci kupují v AutoKelly, udržuje se v provozu majzlíkem a kombinačkama, ale že jdeš do něčeho výjimečně a tak maximálně individuálního, že vlastnit to, udržet v řádném stavu a spolehlivě to používat znamená poměrně zásadní investice, spoustu času, péče, tolerance a umu, že to hned tak někdo nedá. Je to výzva a závazek jak hrom. Není to módní retro-oldtimer ala přechromovaná Felicia, a k tomu "wroum wroum" neoddělitelně patří spousty hodin práce, spousty peněz, starostí a všeho ostatního. S tím je třeba do toho jít a uvědomit si to včas, ne se rozčilovat nad rozebraným torzem, jak je to všechno nanic...... Když kouknu ty tři desítky let zpátky, vidím i extrémy, kdy pokusy o vlastnictví a renovace tater končily rozpady rodin či prodejem domů, znám dost případů rozebraných nikdy nedodělaných torz, když jejich majitelům přišlo na mysl "vystřízlivění", atd...

Můžeme se hádat o úrovni, kvalitě, zpracování, o desítkách jiných důvodů co je u T613 nanic, ale to není podstatné - podstatné je, že T613 jako produkt uzavřeného "trhu" RVHP přežila do dnešních dnů právě jen a díky investicím peněz, času a nervů těch lidí, co místo vzdychání a řečí konali, protože s podporou výrobce, trhu a spol nikdy počítat nemohli a nepočítali. Nějaké "tuctové" bavoráky, mercedesy, alfy, jaguáry a jiné youngtimery z dob 603/613 se repasují a udržují stokrát snadněji - vyráběny tehdy v desetisícových či statisícových počtech, tehdy exportovány do X zemí, dosud dostupné díly, spousty dílů pasujících z příbuzných modelů a značek, široká nabídka druhovýrobních dílů, dokonce tuningových dílů, atd... to je jiný svět, který taky stojí hromadu peněz, ale k výsledku se lze dostat jednodušeji, rychleji. Můžeme se hádat o co jsou ti západní veteráni vyspělejší, hezčí, rychlejší, jinší, každý má svoje...ale věř mi, Tatra je veeeeeeliké sousto a s tím je třeba do toho buď jít a dotáhnout to, nebo ji raději nechat někomu kdo do toho půjde a dá to.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 613-3
PoslaťNapísal: 21 Okt 2016, 16:19 
Offline
Pravidelný diskutujúci

Registrovaný: 17 Jún 2013, 18:55
Príspevky: 130
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
radek prečítal som si tvoj príspevok v podstate s ním súhlasím.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 613-3
PoslaťNapísal: 30 Jan 2017, 00:52 
Offline
Pravidelný diskutujúci

Registrovaný: 17 Jún 2013, 18:55
Príspevky: 130
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
puklice strieborné vs. tmavo sivé


Prílohy:
Tatra 613 226a.JPG
Tatra 613 226a.JPG [ 145.7 KiB | Zobrazené 1579 krát ]
Tatra 613 230a.JPG
Tatra 613 230a.JPG [ 144.35 KiB | Zobrazené 1579 krát ]
Tatra 613 231a.JPG
Tatra 613 231a.JPG [ 140.24 KiB | Zobrazené 1579 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 109 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
POWERED_BY
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.