Spínací skříňka T700
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 30 Dec 2006, 01:05
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Spínací skříňka T700
Zdravím,
prohlížel jsem nedávno fotky T700 v galerii jednoho ze zdejších diskutujících (http://www.lhotkanet.cz) a zaujala mě fotka s pohledem na spínací skříňku pod volantem - spínací skříňka byla umístěna v jakémsi koženém "měchu" nebo čem.
To je standartní provedení u všech T700? Proč tomu tak je? Vypadá to jako docela netradiční řešení, souvisí to snad nějak s pohybem této skříňky (např. jako řadící páka)?
Pokud jo, tak mě nenapadá důvod, proč by se spínací skříňka měla pohybovat.
prohlížel jsem nedávno fotky T700 v galerii jednoho ze zdejších diskutujících (http://www.lhotkanet.cz) a zaujala mě fotka s pohledem na spínací skříňku pod volantem - spínací skříňka byla umístěna v jakémsi koženém "měchu" nebo čem.
To je standartní provedení u všech T700? Proč tomu tak je? Vypadá to jako docela netradiční řešení, souvisí to snad nějak s pohybem této skříňky (např. jako řadící páka)?
Pokud jo, tak mě nenapadá důvod, proč by se spínací skříňka měla pohybovat.
Re: Spínací skříňka T700
. Tez me nanapada duvod, proc by se mela spinaci skrinka pohybovat.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Bude se pohybovat, to je jasné, ale bude se pohybovat pouze, pokud bude někdo pohybovat se sloupkem řízení, po odjištění sloupku dole pod volantem. Nezapomínejte , že TATRA 700 má tu vymoženost - stavěcí volant .miloš napísal: . Tez me nanapada duvod, proc by se mela spinaci skrinka pohybovat.
Re: Spínací skříňka T700
Ale no tak....
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Není to tak ? ? Stavěcí volant nahoru a dolů Tatra 700 má. Na tom se shodneme. A že když se hýbe sloupkem, musí se hýbat i spínací skřínka, to je snad jasné, když je v ní zámek volantu. Takže se to hýbe, proto je tam kožená manžeta.miloš napísal:Ale no tak....
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Je to jednoduché Sportwayi, spínací skříňka u vozů T613 je uchycena v hliníkovém odlitku zámku volantu, který je namontován přímo na odlitek skříně volantové hřídele. Tento celek byl již od počátku výroby T613 pevně ucycen na karoserii pod palubní deskou, i s převodkou hřebenového řízení. Poloha spínací skříňky tedy byla pevná - v takovém vyzubu pod hranou přístrojové desky, pozděli, u modelů 613-S a 613-4 v takové utopené díře, protože přístrojová deska změnila tvar, ale posunout spínací skříňku výše, nebo ji dokonce přemístit na sloupek volantu, to byl pro Tatru neřešitelný problém a ergonime ovládání dostala řádně na "konečník". Nu což, u T613 tak nějak člověk počítá s tím, že i když nese na štítku hrdý rok výroby 1991, stále obsahuje díly a řešení z roku 1968...... Když vznikly modifikace "M" (např. 613-4Mi), posilovač řízení se přestěhoval z kabiny dolů pod podlahu karoserie, vlastní hřebenové řízení už nebylo potřeba, takže došlo ke zkrácení celého odlitku skříně volantové tyče a stal se z ní, opět pevně přišroubovaný ke karoserii, jen držák volantové tyče. Tedy i v tomto případě spínací skříňka nezměnila ani o milimetr svou pozici, a to už se bavíme o rocích výroby 1992 a dále. V závěru produkce T613-4Mi(L) - před faceliftem na "T700" dostal někdo v kombinátě nápad vyrobit alespoň ve svislém směru stavitelný sloupek volantu, aby tak T613 přiblížil k tehdy touto featurou již léta vybavovaným autům, zřejmě aby se v prospektu vyjímalo to slovní spojení "stavitelný volant" a bylo tak lehčí "odůvodnit" cenu vozidla. Vznikl cca 15 kg vážící ocelový mechanismus, který se přišrouboval na karoserii v místě, kde býval přišroubovaný odlitek skříně volantové hřídele (ano, ten odlitek i se spínací skříňkou) no a tento odlitek se našrouboval teprva na ten mechanismus. Po použití "páčky" (traktoristé vědí "vo co go") se v mechanismu stlačí aretační pružina, připomínající svou konstrukcí pružinu ventilovou, a skříní hřídele volantu lze ve svislém směru (tedy včetně volantu, páček blinkrů,světel, stěračů) pohybovat a zaaretovat ji ve vyhovující poloze. Jenže, a teď to přijde, spínací skříňka je nedílnou součástí skříně hřídele volantu, takže hle, ona se začne pohybovat také a problém je tu. Vyřešen byl vpravdě originálně, čistě v souladu s řešením "detailů" na celém zbytku T700 - překážející konec přístrojové desky byl odříznutím odstraněn, hrany začištěny a aby řidič, potažmo majitel auta s výbavou za 1.7 až 2.2 mil Kč nekoukal při sklopení volantu na dráty a nenatřená železa do útrob palubní desky, vznikl ten příšerný kožený měch, který je uvázaný kolem lemu spínací skříňky a přilepený k palubní desce, čímž umožňuje putování spínací skříňky nahoru a dolů. Jednoduše řečeno, je to pořád stejný odlitek a spínací skříňka, jaký se objevil v "seriových" T613 v roce 1975.....
Závěrem podotýkám, že již od prvopočátku 90tých let (aby tu zase někdo nežehral, že za to mohou komunisti a devizy) bylo možné u anglické firmy Lucas/TRW běžně zakoupit kompletní nastavitelný sloupek řízení včetně zabudované spínací skříňky, přepínačů i volantové hřídele a tento přes šest šroubů aplikovat do libovolné konstrukce automobilu. Věděl to i G.Wardle, nicméně časem, během svého dojíždění na víkendy vlakem do Kopřivnice pochopil, že co se jednou v kombinátě vyrobí, to se prostě bude používat pořád, minimálně 30 let, i kdyby to bylo na páru......
Závěrem podotýkám, že již od prvopočátku 90tých let (aby tu zase někdo nežehral, že za to mohou komunisti a devizy) bylo možné u anglické firmy Lucas/TRW běžně zakoupit kompletní nastavitelný sloupek řízení včetně zabudované spínací skříňky, přepínačů i volantové hřídele a tento přes šest šroubů aplikovat do libovolné konstrukce automobilu. Věděl to i G.Wardle, nicméně časem, během svého dojíždění na víkendy vlakem do Kopřivnice pochopil, že co se jednou v kombinátě vyrobí, to se prostě bude používat pořád, minimálně 30 let, i kdyby to bylo na páru......
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
radek, s tvojho prispevku je jasne citit ze nedokazes ocenit originalitu klasickej tatrovackej konstrukcnej skoly
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
To máš těžké Ergo, já prostě diletantismus a odfláknutí za originalitu nepovažuji
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Vyjádřím jen svůj osobní názor ke spínací skříňce T700.
Funkčnost a spolehlivost: Zatím nemám problém.
Design: Vzhledem k podobnému vaku na řadící páce a páce ruční brzdy a celkovému řešení do kůže zašité palubní desky, mi vzhled nevadí. U současných plastových řešení bych byl možná v rozpacích.
Modernost x zastaralost: Nezajímá mě, věci hodnotím podle ostatních vlastností, obecně nelze říct, že co je modernější, je lepší.
Ergonomie: Vyhovuje mi. Naopak při umístění na sloupku volantu se často v jiných autech setkávám s nepříjemným kontaktem kolene a klíčků.
Sečtu-li minusy a plusy, vychází mi, že k umístění nemám výhrady.
Funkčnost a spolehlivost: Zatím nemám problém.
Design: Vzhledem k podobnému vaku na řadící páce a páce ruční brzdy a celkovému řešení do kůže zašité palubní desky, mi vzhled nevadí. U současných plastových řešení bych byl možná v rozpacích.
Modernost x zastaralost: Nezajímá mě, věci hodnotím podle ostatních vlastností, obecně nelze říct, že co je modernější, je lepší.
Ergonomie: Vyhovuje mi. Naopak při umístění na sloupku volantu se často v jiných autech setkávám s nepříjemným kontaktem kolene a klíčků.
Sečtu-li minusy a plusy, vychází mi, že k umístění nemám výhrady.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Můj názor je naprosto stejný , jen bych stejně dobře to tak nedokázal napsat .Michal B. napísal:Vyjádřím jen svůj osobní názor ke spínací skříňce T700.
Funkčnost a spolehlivost: Zatím nemám problém.
Design: Vzhledem k podobnému vaku na řadící páce a páce ruční brzdy a celkovému řešení do kůže zašité palubní desky, mi vzhled nevadí. U současných plastových řešení bych byl možná v rozpacích.
Modernost x zastaralost: Nezajímá mě, věci hodnotím podle ostatních vlastností, obecně nelze říct, že co je modernější, je lepší.
Ergonomie: Vyhovuje mi. Naopak při umístění na sloupku volantu se často v jiných autech setkávám s nepříjemným kontaktem kolene a klíčků.
Sečtu-li minusy a plusy, vychází mi, že k umístění nemám výhrady.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
a spojkový pedál na pravej strane od volantu je tiež super.... nielen "utopená" spínacia skrinka, a volant tiež tuším nieje v strede sedadla (to som nemeral, to je len pocit )...
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 30 Dec 2006, 01:05
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Radek:
Díky za podrobné vysvětlení a historii. Člověk by si mohl myslet, že se jednalo o drobný designérský doplněk pro ještě větší "odlišnost a individualitu" T700 od soudobé produkce jiných automobilek a ono se z toho vyklube vedlejší konstrukční nedostatek pohybu volantu.
Pokud v podobném duchu byly řešeny i další detaily, jak jsi psal, tak mě napadá, proč tomu tak bylo? To nebyly na vývoj peníze nebo jim chyběli kvalitní konstruktéři, kteří by to dokázali ošetřit?
Díky za podrobné vysvětlení a historii. Člověk by si mohl myslet, že se jednalo o drobný designérský doplněk pro ještě větší "odlišnost a individualitu" T700 od soudobé produkce jiných automobilek a ono se z toho vyklube vedlejší konstrukční nedostatek pohybu volantu.
Pokud v podobném duchu byly řešeny i další detaily, jak jsi psal, tak mě napadá, proč tomu tak bylo? To nebyly na vývoj peníze nebo jim chyběli kvalitní konstruktéři, kteří by to dokázali ošetřit?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Aby se zabránilo šíření nesprávných informací založených na pocitu a nevyvracel jsem je stejným způsobem svými pocity, nelenil jsem a oprášil olovnici a metr ke změření vzájemné polohy volantu a pedálů vůči sedadlu. Výsledky jsou zřejmé z obrázku a potvrzují, že volant i pedály jsou z hlediska ergonomie správně vystředěné. Posunutí trojice pedálů vpravo je přirozené vzhledem k tomu, že brzda a plyn se ovládá pravou nohou a spojka levou. Ergonomický střed pedálové trojice je tedy správně v polovině mezi spojkou a brzdou.MarekK napísal:a spojkový pedál na pravej strane od volantu je tiež super.... nielen "utopená" spínacia skrinka, a volant tiež tuším nieje v strede sedadla (to som nemeral, to je len pocit )...
Nemám to ověřeno, ale myslím si, že poloha pedálů je u T613 a T613-700 shodná, nenapadají mě důvody, které by vedly k jejich posunutí více vpravo než je u T613. Pokud má někdo jiné poznatky, může mě doplnit nebo opravit.
Re: Spínací skříňka T700
Sedmikilo je proste šrot a nikdy bych si ho nekoupil i kdybych na nej mel. Je to jen obastlena olaminovana 613. A 4,36 uz vubec ne, kdo by to asi tak za me zivil. To radsi poctivou troječku a na plííííííín.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
"Snímek 061.jpg" ma úprimne rozosmial
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Miloši, gut, parádní příspěvek, to by člověk neřekl, co všechno může způsobit jeden kožený pytlík, uvázaný kolem spínací skříňky FAB .......
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
mňa na tom Milošovom príspevku zaujal najmä ten "plíííín", skutočne mnohovravné
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
sory ale nemôžem si pomôcť
a ten obrázok nemá chybu
ale ono celé vlákno sa pekne vyvíja
ehm, mno, no gravitácia je niekedy sviňa...nelenil jsem a oprášil olovnici a metr ke změření vzájemné polohy volantu a pedálů vůči sedadlu...
a ten obrázok nemá chybu
ale ono celé vlákno sa pekne vyvíja
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných