podtlaková regulace předstihu
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Neupsal Mirku, éra podvozku T613 měla skončit v roce 1984, kdy byly zdokumentovány a popsány jeho hranice, dané konstrukcí. Že v těch letech už spousta automobilek byla v podvozcích někde dál, netřeba připomínat. Ale je to věc názoru, nejsem fakan, co žije tuzingem a má potřebu pro pobavení okolí jezdit všude bokem, mám drobet jiné požadavky na chování automobilů.....
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Mirek napísal:Určitě ses upsal, místo pořádný si chtěl napsat s modernější konstrukcí.radek napísal:Asi spokojenost, ve srovnání s pořádnými auty je chování T613 mizerné samo o sobě, ale na silnici to drží.....
Říkáme/píšeme oba to samé. Staré přece není špatné, je třeba to posuzovat v kontextu doby.radek napísal:Neupsal Mirku, éra podvozku T613 měla skončit v roce 1984, kdy byly zdokumentovány a popsány jeho hranice, dané konstrukcí....
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
V kontextu doby? kdepak já nic neposuzuji, já konstatuji na základě zkušeností s provozem dobrátko více různých aut z 80tých a 90tých let, než jen z T613 a Š105.... Kdybych chtěl posuzovat, optám se v plénum, proč je kupříkladu modernizovaná (za pomoci dílů ze "západu" ) přední náprava verze "M" (1992) příšernější na chování, než seriové nápravy nejrůznějších ostatních vozítek let osmdesátých.... to jen tak naokraj, odpověď nečekávám, znám ji....
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
hmmm. je ale fakt, že kolegovej cordobe na zjazde z dialnice som sa opakovane vzdialil, a to má kolega tunnig a opakovaný neveriaci výraz v tváry... a já mám len repas a skoro 3metre medzi nápravami.... neviem však čo by som spravil ak by mi to ustrelilo.... a pneu boli vždy poriadne zodraté aj z boku... už s novými pneu to skúšat nebudem (tolko krát ) ale radek má pravdu, je to za zenitom toho 84tého roku
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Koncepce s motorem nad zadní nápravou pro auto kde má být vevnitř místo pro lidi nemá chybu. Neumožňuje tak dobře dělat několik variant karoserie - kombi... . To že 613 je z hlediska materiálů, konstrukce náprav, aerodynamiky někde v roce 197? je fakt se kterým nic neuděláme a tím jsou dané i jízdní vlastnosti. Udělat s dněšními možnostmi takové auto by znamenalo naprosto bezkonkurenční jízní vlastnosti. Proč asi ferrari, lambo... mají motor nad nebo před zadní nápravou?
Lepší je pouze pohon všech kol.
Lepší je pouze pohon všech kol.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Štěpáne mají ho tam patrně proto, že to jsou supersporty, kde nezáleží na míře hluku ani na pohodlí, neb oproti sedanům určeným pro pohodlnou přepravu 4 až 5 osob se u těhle aut sledují naprosto jiné parametry.
Jinak věz, že až na údobí aerodynamiky (kam doufám nehodláš T613 zařadit) a následná temná léta kompromisů měly pravé a nefalšované osobní Tatry vždy motor na správném konci karoserie a poháněnou nápravu taktéž .
Jinak věz, že až na údobí aerodynamiky (kam doufám nehodláš T613 zařadit) a následná temná léta kompromisů měly pravé a nefalšované osobní Tatry vždy motor na správném konci karoserie a poháněnou nápravu taktéž .
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Ano, myslím že 40% času výroby byla dostatečná doba na to zjistit, kde jsou technické i konstrukční meze té poválečné koncepce a kam se mezitím odebral světový vývoj. Jasné a jednoznačné stanovisko k tomuto tématu vydalo oddělení konstrukce OA v roce 1984 a začalo chystat projekt nového vozu, ale to už jsou notoricky známé věci, že....
D.A. to je výsledek letmé psychické analýzy mezi lidmi věku do 25 let kteří si v posledních letech pořídili T613 plně ve znění "dostupná silná V8" a do čtvrt roka od pořízení byla auta zpět v kolotoči prodám/daruji, neb zjistili že ve srovnání s běžnou konfekcí to jako 3,5 litr nejede, o chování na silnici nemluvě. Jo a pak taky znám jednoho, co 3 roky T613 stavěl z nových dílů, aby zjistil jaké to bylo "tehdy, když to bylo fungl nové", následně se povozil, tu věc odložil a nyní provozuje 740iL....
D.A. to je výsledek letmé psychické analýzy mezi lidmi věku do 25 let kteří si v posledních letech pořídili T613 plně ve znění "dostupná silná V8" a do čtvrt roka od pořízení byla auta zpět v kolotoči prodám/daruji, neb zjistili že ve srovnání s běžnou konfekcí to jako 3,5 litr nejede, o chování na silnici nemluvě. Jo a pak taky znám jednoho, co 3 roky T613 stavěl z nových dílů, aby zjistil jaké to bylo "tehdy, když to bylo fungl nové", následně se povozil, tu věc odložil a nyní provozuje 740iL....
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Štěpáne, stavbu motorových vozidel mě opravdu učit nemusíš, to mám za sebou , celou dobu se Ti tu snažím naznačit, že pokud by byla T613 sportovní kupé, byť by ve srovnání s konkurencí disponovala poněkud vlažnými parametry, měla by její koncepce i konstrukce své plné opodstatnění a byla by to (s patřičně krátkým rozvorem a trochou technické invence) velmi příjemná věc pro volný čas, možná i amatérské závody. Ale T613 není sportovní náčiní, není ani GT, je to, jak to výrobce léta deklaroval, reprezentativní sedan pro pohodlné cestování.....
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Radku, ja tiez mozem porovnat rozne auta, aj aktualnej technologie, ale nezda sa mi, ze by mali mnohe lepsi podvozok (nie konstrukcne, ale spravanim sa na ceste), ako 613. Tym nechcem tvrdit, ze koncept nema svoj vek, no aspon podla mojho subjektivneho dojmu sa niektore auta ani z vyssich cenovych kategorii nemozu porovnavat s komfortom cestovania. Niektore dokonca ani jazdnymi vlastnostami.
Je pravda, ze taky MB, BMW a pod. su uz niekde inde, len by som to nerad daval ako jasnu vec.
Je pravda, ze taky MB, BMW a pod. su uz niekde inde, len by som to nerad daval ako jasnu vec.
A jestlipak si Čadíku vzpomeneš co se nosilo v období mezi bundokošilí a zimními doplňky,když už takhle mateš mladší generaci? Pokud já se pamatuji,tak se bundokošile povolovaly až denním rozkazem a stejným způsobem rušily.čadík napísal:Ach, zase ty časy základní vojenské služby (!), kdy denním rozkazem velitele útvaru byla vždy přesně dána ustrojovací kázeň na následující den: např. (letní) "bundokošile"+ lodička (=typ letní pokrývky hlavy) ... no a ráno hledíme do sněhové vánice, teploměr pod nulou a tak před ranním nástupem útvaru na nádvoří svorně všichni cpeme pod "bundokošile" vatované "aratexy" smutně hledíc na ušanky ve skříňce, protože neuposlechnutí rozkazu...michal heky napísal:... aby... úředník z tepla své kanceláře diktoval, jaké pneumatiky si máte kdy nazout na auto?...
...přednost svému rozumu než mnohdy nesmyslným vyhláškám...
Luboši,Ty jsi jak kolovrátek... Proč by to nemohl někdo nařídit,kdy většina národa na to z finančních důvodů s prominutím sere. Když si někdo na ojetých letňácích v zimě rozbije svojí hubu a svoje auto je mi to úplně jedno,ale pokud mají být šlendriánem druhých ohrožení jiní účastníci sil.provozu,to už mi tak jedno není.Luboš napísal:Na fóbii mám letní (nebo podzimní?) continentalky a do žádného pedálu mně nic nekope, jezdí se na nich i při nule hezky. Naopak, když jsem vyzkoušel oktávku, která už je přezutá na M+S, tak nic moc. Ty měkké gumy na suchém asfaltu znatelně kloužou, nedrží tak stopu a brzdná dráha je také citelně delší. Jezdit se na tom sice tak nějak dá, člověk si na horší chovální auta časem zvykne, ale nedovedu si představit, že by mně někdo zákonem naschvál nařizoval jezdit na pneumatikách neodpovídajících reálné situaci na vozovce.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných