Novy projekt

Návrhy na vylepšenie Tatraportal-u
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Nov 2005, 18:10

7) Má benzín v nádržích alespoň minimální požadovanou jakost? (na šestiletý vodnatý Super 96 mi to jednou nechytlo :!: )

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 22 Nov 2005, 20:51

Malinký dotaz: je to i-čko s gemsom alebo s adcisom :lol:

Univerzálna rada na opravu : previest auto do SOS brno. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 22 Nov 2005, 21:32

Sú v motore zamontované zapaľovacie sviečky?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 23 Nov 2005, 10:38

Má vozidlo motor?:

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 23 Nov 2005, 11:49

Aby sme zbytocne nepisali taketo veci, zaciatok dokumentu by mal byt:

Tento dokument vychadza z nasledujucich faktov:

- motor T613 Karburator je zabudovany vo vozidle
- motor toci, ale motor T613 nechce naskocit
- nechybaju mu ziadne zo zakladnych zariadeni na start:

- sviecky
- svieckove kable
- indukcna cievka
- rozdelovac
- palivova pumpa
- ...

- vozidlo nestalo dlhsie, ako 2 roky - v tomto pripade hrozi, ze benzin je nepouzitelny

Co budeme potrebovat:

- voltmeter
- skrutkovac

1) Skontrolujte, ci ma bateria dostatocne napatie, prilozte voltmeter na + a - bateria, napatie by malo byt okolo 12v

2) Skontrolujte, ci mate dostatok benzinu v aute. Pozrite sa, ci je benzin v palivovej pumpe. Ak nie, skuste do nej packou benzin natahat. V pripade, ze to nema ziadny ucinok, pokracujte krokom X.

3) Odstrante kryt vzduchoveho filtra a skontrolujte ci pri zoslapovani pedalu (alebo tiahla na motore) je vstrekovany benzin do karburatorov.

4)...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 23 Nov 2005, 12:06

No, má to chyby - například motor "T613 Karburator" nikdy neexistoval. Nebo "napětí okolo 12V" může mít naprázdno i baterie, která už moc energie v sobě nemá.

Jsem rád, že jsi mi takto nahrál, protože to je přesně ta situace, kdy je laikovi ten návod na pikaču. Změří voltmetrem napětí na baterii naprázdno, ukáže mu to 12,0V, tak je happy, že to není baterií a snaží se hledat problém jinde, ale přitom baterie už má kapacitu jen pár procent původní. A není tak jednoduché pro laika její stav zjistit měřením. A takových situací se najde spousta.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 23 Nov 2005, 12:10

AT: Ja s Tebou ABSOLUTNE suhlasim a prihrat som takto vsetkym chcel - malo by totiz ist o KOLEKTIVNE dielo a preto uvitam vsetky poznamky, vsetky moznosti a okolnosti, aby to bol dobry navod, ktory vie naozaj pomoct. Samozrejme ze uplne uplne vsetko sa do neho zahrnut neda, ale myslim, ze vacsina ano.

Ten motor zmenim, chcel som len zdoraznit, ze prvy navod bude pre nestriekacku, druhy pre striekacku.

Ako navrhujes to napatie zmenit ?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Nov 2005, 12:55

No u T613 se ani nikdo nebude dívat, jestli má v AC pumpě benzín. Kdo by se kvůli tomu povoloval s xx-šrouby? Všichni si vystačí s pohledem na skleničku a případně zvukovým projevem při čerpání.

Stejně tak je ÚPLNĚ K NIČEMU kontrolovat, zda fungují akcelerační pumpičky, ty na startování nemají vliv! Důležité je spíš vědět, zda se do karburátorů čerpá benzín, to se ověří bez jakékoliv demontáže pouhým poslechem.

Zjištění, že napětí baterie je kolem 12V má jaký význam? Pokud to jsou baterie nové, ale téměř vybité, jsou schopné to natočit i při 9V (měřeno při startování, samozřejmě).

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 23 Nov 2005, 13:30

Lubos: Namerania 12 V som myslel tak, aby clovek zistil, ci bateria vobec "zije"...

S tou sklenickou suhlasim, pumpicky takisto, sorry to bol moj kiks (hovoril som ze o motoroch toho vela neviem). Dalsie kroky ?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 23 Nov 2005, 13:35

Ja by som do toho meranie baterky neplietol vobec ak motor "točí".

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 23 Nov 2005, 14:10

Len tak z brucha niesom automechanik a moje skúsenosti sú len z neštartujúcej tatry...to znamená neviem o všetkých poruchách čo možu nastat...

Motor točí a nechce naskočit:
-píská zapalovanie? Ak áno pokračuj dalším bodom, ak nie pokračuj bodom x
-zisti či sa tvorí na sviečkách iskra (odpojit sviečkový kábel od sviečky a prilož (so vsunutou náhradnou sviečkou napr.) k bloku motora ak „prská“ iskra, pokračuj dalším bodom, ak nie pokračuj bodom xx,
-dopravuje čerpadlo benzín? Vyšrobuj (stačí povolit) vývod z čerpadla potoč štartérom motorom, ak tečie benzín pokračuj dalším bodom ak nie pokračuj bodom xxx.
-atd.

:oops:

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 23 Nov 2005, 14:30

No neviem, ale ked piska zapalovanie, to vobec neznamena ze aj funguje. Ak baterka toci motorom, to este neznamena ze ma zapalovanie dostatok napatia a dava iskru. A tu samovrazdenu skusku ci dava cerpadlo benzin odporucam vykonat po skuske zapalovacieho kabla ktory sme nechali visiet len tak na boku motora ked sme zistili ze iskri :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 23 Nov 2005, 14:38

Vytiahnut svieckovy kabel a prilozit ku bloku motora- tak zhorela kamaratovi jedna 613-ka- a to presne tak ako si popisal. keby som zistoval poruchu podla tvojho navodu, ale urobil by som to obratene(skusil by som ci tecie benzin a potom by som skusal hadzat iskru) tak to by som si mohol rovno zhanat novu. to je postup amatera. V prirucke by sa vsak pisalo, ako to urobit profesionalne a bez rizika...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 23 Nov 2005, 14:53

Erik napísal:V prirucke by sa vsak pisalo, ako to urobit profesionalne a bez rizika...
No a to jsme zase tam, kde jsme byli. Profesionál vezme proudovou sondu na zapalovací kabel a osciloskop. A příručku nepotřebuje.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 23 Nov 2005, 15:04

Etien nepísal, že máš k dispozícii osciloskop a prúdovú sondu, a ani žiadny iný "tester" , lebo ak máš tester, tak ten postup je popísaný v návode nan. Alebo sú tie veci povinnou výbavou tatry?

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 23 Nov 2005, 15:07

Nie nieje povinny osciloskop... takisto ako nieje voltmeter a nahradna sviecka. Takze mozes akumulator skusat olizovanim a do zapalovacieho kabla strcit malicek. A ked nestaci tak si pustis nejake deci benzinu do oci ked budes pozerat na konci hadicky ci funguje ac pumpa....

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 23 Nov 2005, 15:33

Chewy, toto je opäť dobré. Ani najlepšie mienená rada, ak podla nej bude "postupovať diletant" nemá vžiadaný učinok, naopak, hrozí velké nebezpečie, prípadne úraz.Prirodzenú šikovnosť a prístup, žiadna príručka nenahradí.Nehovoriac o tom, že až tá príručka bude obsiahlejšia, odradí od práce už len samotné čítanie. K aždá porucha môže mať inú príčínu, ale aj niekolko príčin. Myslím, že podla príručky sa auto opravovať nedá, aspoň nie uspokojivo.Ale môžu existovať ludia, čo to dokážu, som však skôr skeptik.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 23 Nov 2005, 15:46

Hmmm :oops:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 23 Nov 2005, 18:18

Hááá hááá hááá to sme dopadli s tou príručkou čo? :) Asi si s tým nápadom môžeme rovno vytrieť zadok :D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Nov 2005, 19:44

Asi jo, protože jestli jsou tady lidi, co dokáží při kontrole jiskry zapálit auto, tak to fakt nemá cenu... :roll:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní