Modely Tatra

Tláchanice patria sem.
Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Jan 2007, 14:21

Jerry napísal:Ahoj Romane, mam otázečku, čim to budeš krmit? Bencíňákem, nebo elektromotorem?

Jednoznačně to bude trhák a i lákadlo na srazech... :lol:
Pohon vozidla zabezpečí modelársky elektromoto mig 400 7.2V 18000rpm Energiou ho budú krmiť dva akupaky Ni-mh 7.2V 1200mAh. motor bude zprevodovaný prevodovkou v pomere16:1.Vozidlo by malo na plný výkon vivinúť rýchlosť cca 12-15 km/h, čo v prepočte k merítku znamená 120-150 kmh.Teda ak sme s Ondrom počítali správne :wink: Dnes sa mi konečne podarilo nakúpiť vhodný AL materiál , takže sa pustím do návrhu a výroby klietky/uloženia diferenciálu a následne prevodovky.Budem vás ďalej fotoinformovať.Väčšina dielov a ich výroba je už doriešená, najväčší problém mi robí tesnenie okien s lištami a mikrozámky dverí a kapôt.Ak máte konštruktívne nápady, sem s nimi. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Jan 2007, 14:24

Luboš, o 8-válcovom elektromotore som žiaľ zatiaľ nepočul :lol: ale mali by sa krútiť aj vrtule exhaustorv a možno tomu pôjde dym z výfukov :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Jan 2007, 14:35

Čadík, na sundavanie puklíc postačí mikro skrutkovač, ale súčasťou modelu by mal byť funkčný zdvihák a samozrejme kľuka.ďakujem za prejav uznania.Na začiatku tohoto vlákna niekto prehlásil, že na výrobu takéhoto modelu postačí "len naplácať trochu laminátu do formy", myslím, že teraz je už jasné, že to bola mýlna domnienka.Všetky diely , okrem motora , akupakov a elektrovýzbroje, sú , alebo budú vyrobené v mojej dielni, mnou.Vrátane dutých pneumatík, či manžiet riadenia a polonáprav.Ak sa mi zdarne podarí dokončiť tento model(jedná sa asi o 50 rôznych foriem), už pripravujem stavbu T87 v rovnakom merítku.Po nej by mala následovať T613, ktorú žial nemám odkiaľ okopírovať, takže budem musieť najprv vyrobiť plný model karosérie, ako sochu, tak ako kedysi napísal AT

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Jan 2007, 14:45

Roman Maďar napísal:Luboš, o 8-válcovom elektromotore som žiaľ zatiaľ nepočul :lol: ale mali by sa krútiť aj vrtule exhaustorv a možno tomu pôjde dym z výfukov :lol:
Otáčky to má slušný, tak dej pozor na klínové řemeny, ať neodcházejí častěji jak na originálu... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Jan 2007, 14:57

Luboš, pohon exhausorov bude mať vlastný motor :D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Jan 2007, 14:59

To jsou mi modernizace... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Jan 2007, 19:02

Tých 18000 otáčok od motora, by asi ťažko vydržali remene :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 24 Jan 2007, 19:15

Moja T603 šla na reverz od Piešťan do KE na 27 000 otáčkach. A pohoda

no :)

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Jan 2007, 19:30

Bratu, ta to Hruby štyl, mište :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 24 Jan 2007, 22:57

No na bomby dig furt jak som pozrel do spätného zrkadla v T613 pozerám dig za mnou cúva v tesnom závese Tatra 603. Aj keď som šiel 130 km/h, stále bol za mnou v tesnom závese. Vždy stihla ubrzdiť, stále stíhala akcelerovať.
Keďže viem že motor T603 sa otáča iba v jednom smere a na reverz je tam iba jeden prevod, usudzujem že miestami musel točiť snáď 27 000 otáčok za minútu.

Kde sa hrabe F1, Tatra 603 to dokáže aj s OHV rozvodom.

Šalene :D

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 25 Jan 2007, 00:13

Si ďabol bratu :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 25 Jan 2007, 01:27

Ja ne, to inžinieri z Tatrovky :)

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Feb 2007, 10:15

To Ondrej, nech sa páči , môžeš to sem zavesiť :lol:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 07 Feb 2007, 13:59

ako si prajes :wink:
Prílohy
Dielna0701a.JPG
Diferencial01a.JPG

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 07 Feb 2007, 14:49

Máš pěkný kombisoustruh, Romane, to je vlastní výroba nebo koupené? Jak děláš ozubení kol?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Feb 2007, 15:01

Ambiciózní tajemníček napísal:Máš pěkný kombisoustruh, Romane, to je vlastní výroba nebo koupené? Jak děláš ozubení kol?
Je to Proxon.Ozubené kolá vyrábam pomocou kotúčových fréz v module 0,5 na deličke.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 07 Feb 2007, 16:04

Díky za odpověď. A znáš pana Valoucha? Moc šikovný člověk. Navrhl a prodává kutilům jednoduchou odvalovku na hezky evolventní ozubení a dá se s tím dokonce udělat na koleně i slušně přesné šikmé ozubení.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Feb 2007, 16:28

Ambiciózní tajemníček napísal:Díky za odpověď. A znáš pana Valoucha? Moc šikovný člověk. Navrhl a prodává kutilům jednoduchou odvalovku na hezky evolventní ozubení a dá se s tím dokonce udělat na koleně i slušně přesné šikmé ozubení.
Toho pána nepoznám, ale velmi rád by som ho spoznal.Iste by mi vo vela veciach mohol poradiť, či pomôcť.Môžeš mi o ňom napísať viac.S mojím strojovým vybavením nie som schopný vyrobiť napr. kuželové ozubenie, preto som diferenciál riešil čelným.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 07 Feb 2007, 16:37

Roman Maďar napísal:S mojím strojovým vybavením nie som schopný vyrobiť napr. kuželové ozubenie, preto som diferenciál riešil čelným.
Fuj, to bude hlucne :D

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 07 Feb 2007, 17:14

Roman, všetka česť. Som si prečítal celé vlákno a teraz na konci jakože full respect. Mať ten cit pre detail a nervy ak sa niečo nepodarí... Ak budeš takéto príjemnosti robiť aj o pár rokov, tak som už teraz potencionálny zákazník. A teším sa na T-613. Bude to chromka alebo plasťák?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných